Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miekemieke

Miekemieke

03-11-2020 om 18:42

sint maarten

Wat doen jullie met sintmaarten? Ik hoef zelf niet de deuren langs maar ik heb ook geen zin in hordes kinderen die luid zingen voor mijn neus gaan staan.
Ik dacht om verpakt snoep neer te zetten met een bordje erbij met iets van zelf pakken maar eerst zingen en dan verder de deur dicht te houden. Hoe zou je daar als ouder op reageren?


Nooit

Wij doen nooit mee. In onze buurt geef je dat aan door geen lichtje in de buurt van je deur te hebben. Voor de zekerheid hangen we ook altijd een briefje op en zetten we de bel uit.
Mijn kinderen mochten ook nooit zelf rond gaan.
Ik vind het eigenlijk een beetje een achterlijk feest. Dat gebedel om snoep. En dat in een tijd van het jaar waarin al zoveel feesten met 'eten en extra's' zijn (Sinterklaas, kerst) Dus nee, alsjeblieft niet ook nog een tas vol zoetigheid in november...

Dees

Dees

05-11-2020 om 19:00

Jippox

Ach ik vind het wel een leuk feest hoor voor de kids. inderdaad jammer dat alles zo achter elkaar komt, ze hadden Sint Maarten best in oktober kunnen doen ofzo.

Pirata

Pirata

05-11-2020 om 19:24

Sinterklaas

Zelf had ik ook wel graag gezien dat Sinterklaas in maart jarig zou zijn. Kerstmis op 1 januari vind ik ook wel logischer.

Hangkous

Hangkous

05-11-2020 om 20:20

Omgaan met teleurstellingen

Kun je een kind ook wel leren op de overige 264 dagen van het jaar. Verliezen met een spelletje, 5 gewilde kadootjes met de Sint maar 1 wat mindere. Een dagje naar de dierentuin dat niet doorgaat omdat mama ziek is.
De kapotte lampion, vervangen door een gekocht exemplaar is in zekere zin ook een teleurstelling.

Dees

Dees

05-11-2020 om 20:20

Verjaardag

Ja dat zou alles ook makkelijker maken met de verjaardag van mijn kind die tussen Sinterklaas en kerst jarig is

Martine

Martine

05-11-2020 om 20:35

Gewoon een jaartje niet

Is het nu zo moeilijk om sint maarten een jaar over te slaan? Hoewel de besmettingskans misschien laag is helpen alle kleine beetjes. Mijn man en ik hebben 2 maanden geleden al besloten sint maarten te verbieden.

Kinderen zijn misschien minder besmettelijk, maar er is nog steeds een kans de ze besmet raken.

juf Ank

juf Ank

05-11-2020 om 20:41

maar kom op...

Sint Maarten is nu toch al allemaal helemaal niet aan de orde? Of zijn jullie van plan gewoon wel te gaan?

V@@s

V@@s

05-11-2020 om 20:57

Vroeger

Na tig stukgewaaide lampionnen liep ik de laatste jaren met een echte ouderwetse stormlamp (niet zo'n action exemplaar, maar echt eentje die mijn opa nog gebruikt had) met daaromheen een boerenzakdoek geknoopt.

Leuke herinneringen, maar inderdaad dit jaar even niet ga ik van uit.

Tine Winkel

Tine Winkel

05-11-2020 om 21:18

ik ga niet, maar doe wel mee

mijn kinderen zijn te oud om zelf met lampions te lopen. Maar we kregen deze week een briefje in de bus dat er in ons wijkje wel st maarten gelopen wordt door ca. 15 kinderen, 3 groepjes van 5. Als je mee wilt doen, dan zet je een kaars bij het raam. Ik weet nog hoe leuk ik dat vond als kind, st maarten lopen, dus ja, dat verzetje gun ik ze van harte. Maakt me niet uit of het een zelfgeknutselde of gekochte lampion is. Ik wil wel een liedje horen en dan mogen ze zelf wat grabbelen uit de doos met celebrations... Lekker ongezond - genieten voor de kinderen! Gewoon even wat leuks in deze periode dat er al zo weinig meer mag/kan. En volgens mij zijn de risico's voor mij echt heel klein, ik neem aan dat ze op 1,5 meter afstand van mijn deur gaan staan zingen. En als ze hun snoep pakken, zal ik wel 1,5 meter naar achteren gaan. De ouders die meelopen, staan sowieso op 5 meter of meer - ik denk dat ik die in het donker niet eens herken... Kortom, veilig vertier, veel plezier

Afstand

https://bgindependentmedia.org/spooked-by-trick-or-treat-during-covid-here-are-some-safety-tips/

Ik kan alleen maar engelstalige websites vinden met adviezen. Ik kwam er toevallig een onlangs tegen.

Je kunt het snoepgoed ook aan een waslijndraad hangen.

"Don’t have your kids reach into a bowl. "

Wilgenkatje

Wilgenkatje

06-11-2020 om 15:46

Sint Maarten bestaat hier niet

maar als ik in een Maartensgebied woonde had ik gewoon meegedaan hoor. Ingepakte snoepjes, zo gevaarlijk is dat toch niet, en een stap achteruit als je hebt aangebeld. Als je zingen te gevaarlijk vindt, laat je een liedje horen op je telefoon!

Wilgenkatje

Het is niet zo dat men doet alsof St Maarten een levend iemand is, dus niet zoals met Sinterklaas

Dus hij bestaat niet, maar dat beweert ook niemand.

Groeten,

Temet

Dees

Dees

06-11-2020 om 19:56

Sate

Ik zag dat er Amerikanen waren die voor Halloween noepjes aan een sateprikker hebben vastemgemaakt en die in de tuin hebbengeprikt

Sol78

Sol78

07-11-2020 om 07:12

Temet

Ik denk dat Wilgenkatje bedoelt dat de feestdag bij haar in de regio niet gevierd wordt. Hier ook niet trouwens, wij 'hebben' Halloween.

Lou

Lou

07-11-2020 om 11:39

Wilgenkatje

Precies, zo doe ik het ook. Ik heb geen kleine kinderen dus ik loop zelf niet, maar ik doe zeker de deur wel open. Een liedje uit een telefoon zou ik dan weer niet zo op prijs stellen ze zetten maar een stapje achteruit als ze gaan zingen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

07-11-2020 om 22:11

Hier geen Sint Maarten, ook geen Halloween

Natuurlijk weet ik dat Sint Maarten (bekend van een legende) niet gevierd wordt zoals Sinterklaas. Maar die feesten waarbij kinderen langs de deur komen met een liedje en vervolgens snoep krijgen zijn er niet in deze regio. Sol78 vatte het op zoals ik het bedoelde.

In Zaltbommel wordt Sint Maarten trouwens wel ten tonele gevoerd, hij komt daar op zijn paard en met gevolg de kerk binnen rijden. Nou ja, dit jaar niet. Een van de 1001 dingen die niet doorgaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.