Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

19-12-2010 om 01:18

Sneeuw

Wat een sneeuw hier aan de kust!. Vanmorgen hier 12 c.m!. En het blijft hier maar door sneeuwen!.
Vandaag hier wel een strakblauwe lucht,echt prachtig.
Wat een prachtig begin van de kerstvakantie.
Het was hier wel spekglad in de wijk.
En hoe is het bij jullie?.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-12-2010 om 07:54

Dik pak

Er lag al 15 cm, en er is zeker 5 bijgekomen vannacht.
Nu nog zien hoe we bij mijn jarige nichtje komen vanmiddag....

reina

reina

19-12-2010 om 10:54

Mooi

Als er zo veel sneeuw ligt kun je tenminste weer goed lopen. Net heerlijk gewandeld met de hond, m'n rug vind het minder leuk, maar ik vond het prachtig (en de hond was weer even jong ) Zolang het niet gaat dooien en het een glibberzooi word is dit geweldig kerstvakantieweer!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2010 om 11:01

Dik pak

Het is hier prachtig. Gisteravond moesten we met de bus over wegen waar sneeuw lag en ongemerkt zit ik dan toch wat met samengeknepen billen. Ik geniet nu, maar zie wel tegen de dooi op.

emma43

emma43

19-12-2010 om 11:14

Hier ook

In ZuidWest Brabant,mooi wit pak sneeuw.
We kunnen helaas niet naar het bos,we gaan op visite.
nog geen vakantie,wij moeten nog een weekje,wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind,een weekje thuis na de feestdagen lijkt me heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2010 om 11:18

Tegenvallertje

Ik zou vandaag naar de wedstrijd van AZ gaan, maar door de sneeuw wordt het risico op de weg te groot gevonden. Bescherming voor het publiek en de spelers dus. Wat in het vat zit verzuurt niet, zeggen ze toch?

Het is hier (Groningen) nog steeds wit, maar het sneeuwt hier niet, gisteren niet, vannacht niet en nu ook niet..ik hou zo van sneeuw, wil wel graag MEER!! (al geniet ik nu ook hoor!)

Nasha 1st

Nasha 1st

19-12-2010 om 12:20

Tegenvaller 2

Zoon zou vandaag mascotte zijn bij Ajax - Feijenoord...Toen ze er bijna waren kregen ze een telefoontje....afgelast....Balen natuurlijk...

toja

toja

19-12-2010 om 12:26

Tegenvaller 3

Mijn dochter is vandaag jarig en meeste familie woont wat verder weg en die hebben allemaal afgebeld. Logisch, maar wel jammer.
Dat wordt een hoop taart eten

tonny

tonny

19-12-2010 om 12:34

Het heeft wel zijn charme hoor

deze enorme lading sneeuw en alle afgelastingen. En zo daalt met de sneeuw rust neer over alle drukdoenerij. Het is stil buiten, de auto's die er rijden doen heel heel kalmpjes aan. Rotzoot is ondergeneeuwd. Zelfs minder fraaie buurten zien er schilderachtig uit. Metamorfose.
Rust. Er zit niks anders op.
Zelf de taart opeten, niet naar de voetbal, niet op visite. Even helemaal niks. Vrede op aarde

(zolang de stroom niet uitvalt tenminste, dan hebben we het minder goed naar ons zin.)

Respect voor iedereen die wél er tegenaan moet vandaag. Sterkte!!

Vera*

Vera*

19-12-2010 om 12:39

Meevaller

Dochter gaat straks naar psv-roda. Gelukkig is die wedstrijd niet afgelast. Straks ga ik met zoon het dorp in. Het is koopzondag en dan zijn er allemaal leuke dingen te doen en te zien.
Het ziet er heel mooi uit maar er is nog geen vijf centimeter sneeuw gevallen, het valt hier dus mee.

emma43

emma43

19-12-2010 om 13:10

Inderdaad,tonny

Heerlijk dat gevoel van rust,niet alleen buiten ,maar ook in mezelf.Wij gaan er wel even door,op ons gemak,op de snelweg zal het vast wel gaan.Maar al een heerlijk rustige ochtend gehad,sneeuwpop gemaakt en verder lkeer bij elkaar op de bank.

Guinevere

Guinevere

19-12-2010 om 13:40

Prachtig maar..

Ik vind het er prachtig uitzien en we hebben al kilometers afgelegd met de slee. Alleen kon ik vrijdag mijn werk niet bereiken, ik heb toen moeten omkeren. En voor morgen vrees ik ook het ergste. Er ligt 20 a 25 cm sneeuw in de straten, en no way dat die geschoven worden. Met de trein wil ik ook wel naar het werk gaan, maar ja, die NS doet het rond Utrecht nou niet zo best deze dagen...

Lou

Lou

19-12-2010 om 14:24

Prachtig maar 2

Het is hier in Utrecht ook schitterend. Maar wat doen jullie morgen? Ik moet de stad door en dan de A2 op. Ik weet het nog niet...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2010 om 14:56

Utrecht

Ik benijd Utrechtenaren niet wat de NS betreft. Het gaat nogal eens fout daar! Succes voor wie morgen naar zijn werk moet met de trein of auto (waar dan ook) Ik 'mag' dinsdag en woensdag weer, ik zie er nu al tegenop.

Fraz

Fraz

19-12-2010 om 15:32

Tegevaller maar wel erg mooi

Hier is vrijdag de meeste sneeuw gevallen. Op de tafel in de tuin lag wel een laag van 22 cm. Daarom besloten de verjaardag van mijn zoontje op zaterdag te verplaatsen. We hadden namelijk verleden jaar hetzelfde en toen zijn er erg weinig mensen gekomen. Beetje sneu voor hem maar beter uitstellen dan alles inslaan, taarten bakken en dan wachten op bijna niemand. Hebben er toch een leuke dag van gemaakt gisteren en vandaag lekker wezen sleeën.

Ik heb wel de mazzel dat mijn werk loopbaar is (een half uur lopen) dus dat is te overzien morgen.

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2010 om 15:47

Klopt fraz

Wij zijn net wel naar de verjaardag van mijn nichtje geweest, in eigen stad, want de overige visite belden allemaal af, zo sneu voor haar.

Bescheiden laagje hier

maar genoeg om voor jongste twee met de slee van de grote vuilnisbelt een paar sorpen verderop te gaan. Loeihard!! Erg lollig!
Oudste heeft zich weer een middagje bekommert om de egels...

Lynna

Lynna

19-12-2010 om 17:23

Auto uitgegraven

Hier ook weer een centimeter of 10 gevallen vannacht, op mijn tuintafel ligt zeker 28 cm sneeuw. Prachtig.

Vandaag, net als heel veel anderen, mijn auto toch maar uitgegraven. De sneeuw is nu nog zacht, als het opvriest is het een veel grotere klus. Toch zo'n 1,5 uur sportief bezig geweest. Overal heen gelopen, winkels waren hier open. Lekker hoor. Helemaal niet koud buiten.

Ik hoef de komende week ook niet aan het werk, dat geeft wel een veel geruster gevoel!

Auto staat vast

hij kan er niet uit. Man heeft vandaag geschept, buurman die hielp met duwen maar de banden slippen weg. Ik moet dinsdag met de auto weg dus hopelijk gaat het daarvoor dooien.

Margriet*

Margriet*

19-12-2010 om 18:33

Genoten van 23 cm sneeuw

Bij ons stond de ijsbar al weer opgetuigd, fles jagermeister koud gezet en chocomel/gluhwein drinken bij vuurkorf ernaast. Geen buurmannen die van voetbal houden gelukkig . Stond alleen wel een frisse wind en zo lekker was het hier niet vandaag, grijze lucht.

Werk...?

hier (omg den bosch) hebben de kinderen vandaag een flinke iglo gemaakt in onze achtertuin. Prachtig, was echt genieten. er lag een dik pak sneeuw van ongeveer 20 cm.

Rond een uur of 5 begon het weer te sneeuwen en dat doet het nog steeds. In de tuin is al niet meer te zien waar de kinderen hebben gelopen. op de vanmiddag-schoongeveegde tafel ligt al weer een laag van dik 10 cm. Mijn kleine Aygo is dit weekend niet van zijn plek geweest en de kleur is bijna niet meer te zien, er ligt een superdikke laag sneeuw op en om.... hoe kom ik morgen naar mijn werk als het zo blijft sneeuwen??

Maandagochtend 10 uur in schoonhoven

..eerst met de trein naar Gouda en dan met de bus.
Wat zouden jullie doen?
Er moeten ook mensen uit Amersfoort naar die bijeenkomst komen. Ik heb geen nummers om de afspraak te verplaatsen. Zoals het er nu voorstaat wilde ik bergschoenen aandoen en om half acht van huis gaan. Geen idee of het lukt!

Guinevere

Guinevere

19-12-2010 om 20:42

Rodebeuk

Ik denk dat iedereen het morgen gewoon gaat proberen. De grootste problemen verwacht ik voor de mensen die uit het zuiden des lands moeten komen. Ik ga ook over Gouda, ik zie je daar dus wel uit de trein stappen als ik erin ga! Ik reken wel op enige vertraging en neem voor de zekerheid extra warme kleding en wat proviand mee. Die ingepakte ijsbeer met die grote tas die je morgen op het perron ziet staan, dat ben ik dus.
Vorig jaar heb ik het niet gedaan, werken op de 1e dag kerstvakantie. Toen was het zo ongeveer als afgelopen vrijdagmiddag, in mijn beleving.

Guinevere

Nee, vorig jaar had ik ook reuzegeluk met mijn vakantieplanning. De ingesneeuwde dagen zat ik lekker thuis met de jongens. Nu moet ik nog 2 dagen werken...

Vrijdag zou ik werken maar later beginnen, en om een uur of 11 zag het er al zo slecht uit dat ik niet ben gegaan. Niet eens zozeer door internetwaarschuwingen, als wel door de situatie hier ter plaatse. Het sneeuwde kei en keihard.

Nou ja, we zien morgen wel hoe het afloopt... bedankt voor de tips, ik was vooral die bespreking aan het voorbereiden maar kleding en vooral proviand is natuurlijk even belangrijk.

Jujube

Jujube

20-12-2010 om 00:13

Thuis

Ik denk dat ik morgen thuis ga werken. De auto is volledig ingesneeuwd en het OV vertrouw ik niet met dit weer (ik wil graag ook weer thuis komen als ik weg ga). Ik vind het prachtig buiten; heb zowel zaterdag als zondag een flink eind gewandeld.
Groet,
Jujube

Lou

Lou

20-12-2010 om 13:17

Toch maar thuis

Ik werk ook thuis vandaag. De auto kreeg ik wel uitgegraven, maar hij stond zo strak geparkeerd tussen twee auto's in en op zo'n gladde weg dat ik al twee aanrijdingen aan zag komen voordat ik überhaupt uit mijn parkeerplekje zou zijn geglibberd. Ik heb het maar niet eens geprobeerd.

Schoonhoven gelukt!

..en retour ook.

Lekker hoor, toch een soort van avontuur. Heen door de mist, bus stond klaar na de trein, en terug prachtige winterlandschappen in het Groene Hart. Echt de moeite waard. We waren zo vroeg dat we nog even naar de Lekkade zijn gelopen. Schitterend, met van die mistflarden over het water. Alle kleuren zijn zo anders, en die huisjes zagen er ook zo popperig uit met sneeuwrandjes. Helemaal Pieck.

Nu hoef ik alleen nog met de trein naar Utrecht vanavond, dat gaat ook wel lukken... iPod en dikke kleren...

Van de dijk gegleden

Man ging optimistisch op weg om noppenfolie en andere verhuisinpakhandigheden te kopen. Na honderd meter gleed hij zachtjes tegen een sneeuwduin, floep, van de weg.
Buurjongen is hem komen redden met zijn vier wiel mini traktor.
Man had geen zin om het nog een keer te proberen.
We wachten op dooi.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

20-12-2010 om 20:42

Na 2 dagen

waarop ik niet weghoefde met de sneeuw, moest ik er vanmorgen toch echt weer aan geloven. Vroeg opgestaan, kwartier eerder de deur uit dan normaal, auto schoongemaakt (gelukkig had Nashaman gister de auto al grotendeels gedaan, nu nog een dun laagje voor mij)...En toen het dorp uit. Ik hoopte nog dat de grote van winterbanden voorziene Espace diep genoeg in de sneeuw stond dat ik niet kon rijden (nee baas, Nas kan écht niet rijden!!) maar helaas....zoals het een goede zware auto met winterbanden betaamt at hij zich keurig door de berg sneeuw heen....Het kostte wat moeite en met knikkende knieeen ben ik het durp uitgegleden....De snelweg was best redelijk begaanbaar, maar Nas pastte zich toch maar een beetje aan, 70km, is netjes toch? (let wel, Nas houdt van stevig doorrijden, dit is voor mij een slakkegangetje!!!). Maar ik voelde me niet echt veilig.....En helemaal niet toen er zo ongelooflijk groot op meerdere wielen rijdend vehikel mij ging inhalen!!! Er mag van mij een speciaal ingestelde begrenzer in vrachtwagens!
Ik ben aangekomen op de parkeerplaats bij de tramhalte, maar tjonge, Rotterdam doet er echt ALLES aan om geen auto's binnen te krijgen, ik moest bijna een sneeuwschuiver op de automobiel monteren....
En dan de trams....ze rijden....en daar heb je het dan ook wel mee gezegd. dienstregeling? Ontregeld. Dus je staat gewoon 30 minuten in de kou te blauwbekken...

Mag het nu eindelijk warm water gaan regenen? alsjeblieft?

Sancy

Sancy

20-12-2010 om 20:57

Lol nasha

"En helemaal niet toen er zo ongelooflijk groot op meerdere wielen rijdend vehikel mij ging inhalen!!! Er mag van mij een speciaal ingestelde begrenzer in vrachtwagens! "
Op meerdere wielen nog wel? Jouw Espace heeft er maar 1 neem ik aan? En een speciale begrenzer... briljant! Ik zou zeggen: stel het eens voor bij Transport en Logistiek Nederland, de branchevereniging )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.