Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ijsje

Ijsje

03-01-2011 om 10:04

Sneeuw en gladheid

Ik ben die hele sneeuw en gladheid beu. Voordat de winter begonnen was, had de gemeente allerlei juichverhalen: er is voldoende zout, zo erg slecht als afgelopen winter zouden de wegen dit jaar absoluut niet zijn, alles was anders en alles zou beter zijn.
Nou, het is nog veel erger dan vorig jaar want de gemeente heeft veel minder zout geleverd gekregen dan besteld. En er wodt al tijden niets meer geleverd omdat bijvoorbeeld Rijkswaterstaat voor gaat (begrijpelijk, dat wel). Dat houdt in dat alleen de hoofdweg wordt gestrooid en verder niets. Er wordt ook niet geschoven of zo. Onze straat is al van ruim voor de kerst een grote sneeuw- en ijsplaat. De toegangswegen tot de wijk hetelfde maa deze worden heel langzaam ietsje beter berijdbaar. Met de auto ga ik er nog steeds niet op uit, sinds ik tegen een auto aangegleden ben. gelukkig geringe schade maar toch.
Pfff, wanneer gaat het nou eens echt dooien?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tweets

Tweets

03-01-2011 om 10:18

Ik ben al wel heel blij

dat die vieze sneeuw weg is. Ik kan weer op de fiets en de kinderwagen normaal duwen. 1 week sneeuw per winter om te sleeen vind ik voldoende. Bah. Ik hou niet van de winter, heb direct allemaal kloven, zere huid, wallen, gebrek aan zonlicht... ellende.

Gelukkig heb ik net de zomervakantie geboekt, vanaf de vorige vakantie ben ik aan het zoeken naar de ultieme perfecte best geplande, meest optimale stressloze vakantie. Zalig, jammer dat het nog een half jaar duurt...

Fiorucci

Fiorucci

03-01-2011 om 11:50

Klopt xanneke

Het is in onze stad nu weer spekglad! Dochter baalde, kon ze nog niet op haar nieuwe fiets...

Weer sneeuw

Bij ons is de sneeuw 1 dag weggeweest en we waren blij, maar.............. er ligt inmiddels weer een laagje en er kan nog meer komen.
Muizemeis

Gerdina

Gerdina

03-01-2011 om 12:17

Ik ging bijna onderuit en zoon helemaal

op het schoolplein. Eén grote ijsbaan. Ik houd mijn hart vast als die kinderen daar morgen moeten buitenspelen. (vandaag hadden ze nog vrij ivm een studiedag).
De psz was wel open en zoonlief (2) ging dus plat op zijn rug, gelukkig net niet met zijn hoofd op de grond.
De stoep is op veel plekken ook nog glad. De zon schijnt nu dus ik hoop dat het goed wegsmelt en er niets nieuws bijkomt.

Anna

Anna

03-01-2011 om 13:00

Gezeik zat

En ik ben eerlijk gezegd dit dagelijks gezeik over winter en sneeuw zat... hebben jullie ECHT liever de plusgraden, wind en regen dan een echte ouderwetse winter die inderdaad met een beetje sneeuw komt?!? Ik zeker niet!

Groetjes uit Finland, - net meer dan een uur met de kinderen buiten in de sneeuw gespeeld met -15 graden. Heerlijk! Heb al een enorme hekel aan het gedachte alleen dat ik op vrijdag terug naar Nederland moet...

Anna

Ik kijk ook liever tegen een witte wereld aan dan tegen die druilerigheid die we gisteren hadden.

Maar het grote verschil met Finland is wel dat de winter hier zo instabiel is. Ja, het was de koudste decembermaand sinds lange tijd, maar het heeft desondanks zo vaak gedooid overdag dat de sneeuw (opgevroren) kledder wordt en het ijs onberijdbaar.

Van mij mag het morgen weer flink gaan sneeuwen, want van al die fluitende vogeltjes en zon krijg ik lenteneigingen en die is nog hééél ver weg. Dan liever een echte winter.

Chris

Anna

Anna

03-01-2011 om 13:33

Voorbereiden

Zucht...ik wilde echt niet kattig doen, ik denk gewoon dat ipv mopperen kunnen we iets gaan doen... ten eerste het feit accepteren dat de echte winters nu eenmaal terug zijn. En dan voorbereiden en nogmaals voorbereiden: NIET fietsen als het spekglad is, goede winterschoenen met profiel kopen, iedereen z'n eigen stoep met sand strooien, winterbanden voor de auto aanschaffen...en opeisen dat de gemeente ook de straten in de wijken sneeuwvrij houdt en de stoepen strooit...het is echt belachelijk dat er helemaal niets aan wordt gedaan!!!

Ijsje

Ijsje

03-01-2011 om 13:41

Precies

Het is inderdaad belachelijk dat er niets aan gedaan wordt. Ik heb een mailtje met een dergelijke strekking aan de gemeente gestuurd. Het enige wat je terug krijgt te horen is dat de gemeente haar best doet, dat er extreem veel sneeuw gevallen is en dat de gemeente voldoende zout besteld heeft maar 1/6 geleverd heeft gekregen. Wij schuiven ons stoepje, hebben winterbanden, lopen op onze bergschoenen. Wat kun je nog meer. Ik zie niet in hoe wij van de gemeente het een en ander kunnen opeisen. Ok,ze hadden meer kunnen schuiven.

Sneeuw

Het ligt hier nog. Ook is het hier erg glad. Zoon kweam vanochtend thuis met de fiets. Het was echt te glad. Hij naar de bus. Die kwam kwam niet. Wat hebben ze gedaan. Ze hebben sinds 1 januari de lijndienst naar de plek van bestemming er uitgegooid. Jammer dan! Daar zat ik zonder auto en met kind dat niet naar school kon. Uiteindelijk om 9 uur iemand weten te bereiken die hem kon brengen.

Grmblllll, stomme plattepland en stom weer!

Hanne.

Hanne.

03-01-2011 om 14:04

Ja maar

Tuurlijk kan je je voorbereiden, maar NL is nu eenmaal een fietsland en niet alleen voor een boodschap op de hoek.

Ik kan toch echt niet maanden lang 15-20 km per dag gaan lopen! Glad of niet, dat is toch echt te ver! En mijn fiets van winterbanden voorzien lukt ook nogsteeds niet.

Nee hoor, ik heb erg genoten van de sneeuw, maar ik ben toch ook weer erg blij dat ik nu weer op een 'normale' manier naar m''n werk kan.

Fiorucci

Fiorucci

03-01-2011 om 15:06

Sini

Ah en hoe moeten kinderen dan naar school? Niet elke school is goed bereikbaar met openbaar vervoer, op het Vo van mijn zoon komen ook kinderen uit buitengebieden, hoe zie je dat voor je?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2011 om 17:39

Stoep sneeuwvrij maken

Om eerlijk te zijn vind ik sneeuwvrij gemaakte stoepjes enger dan besneeuwde stoepjes. Ik vertrouw ze nooit. Met een goede laag sneeuw loop je best goed eigenlijk, als het eenmaal gaat dooien loop ik waar het kan op de weg. De vrijgemaakte stukjes stoep zijn dan vaak ook glad.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2011 om 18:13

De echte winters zijn terug

Hoeraa! Is een winter pas een échte winter als er flink sneeuw is gevallen? Er is ook wel eens geen sneeuw gevallen maar wel vorst geweest, dat is ook 'echte' winter.
Wat wel redelijk uniek is, is dat we twee witte kersten achter elkaar hebben gehad. Dat schijnt 110 jaar geleden voor het laatst te zijn gebeurd.

Tirza G.

Tirza G.

03-01-2011 om 19:23

En ik maar denken

dat de aarde ópwarmt. Nou, ik merk er geen zak van. Ik was vorige week aan de andere kant van het land en dat scheelde zeker 10 graden met hier. Mmmmm, Zeeland, lekkerrrrrrr warm. Geen gladdigheid meer, niks, alles weggedooid.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

03-01-2011 om 20:16

Blij

dat de sneeuw eindelijk verdwijnt, na een maand schuifelen en voorzichtig doen. Jammer dat het nu 's avonds buiten weer gewoon donker is, met sneeuw lijkt het dan een stuk lichter...heel dubbel dus. Maar als de gemeente gewoon goed zijn werk had gedaan had je mij wellicht niet eens gehoord, maar zowel hier, als in Rotterdam, waar ik werk, was het vaak een drama....

Fiorucci

Fiorucci

03-01-2011 om 20:21

Ach sini

Jij klaagde ook graag toen je in Estland zat, gun ons ook die lol..

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 22:28

Ja nou en?

ik hou gewoon niet van winter, dat mag ik lekker vinden.

Winter is stom, koud, suf, saai, akelig, onprettig, oncomfortabel, vervelend, langdradig, kaal en dor.

Ik hou ook niet van winterkleding, van die achterlijke snowboats of nog erger, mijn nieuwe nep uggs van E 20. Ja het ziet er gewoon niet uit, ik weiger een muts. Ik ben de hele dag statisch, knetter telkens als er een kind mij aanraakt.

Nee bah, ik wil lekker wel zeiken over die winter. Lekker een potje zeiken tegen de sneeuw, over zeiken gesproken. Dan heeft het buurjongetje een soort sneeuwbult gemaakt, zit er een half uur later zo'n goor geel pisspoor op. En wat te denken van al die drollen die nu lekker vers weer onder de sneeuw vandaan gekomen zijn.

Het is afzien.

Geef mij een zonnenbril, lekker zittend mooi jurkje, hoge hakken en een kind in een zwembroekje op het strand en ik ben gelukkig.

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 22:30

Sini

het verzet in de vorm van zanikken over de winter houdt de moed erbij mij in ieder geval in.

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 22:33

Ja berber

precies zo zit het helemaal.

Lekker met de jongste ingepakt maar nog te koud in de kinderwagen naar de supermarkt lopen omdat de auto vast zit en de fiets nog gevaarlijker is. En dan met tassen vol die kar weer naar huis duwen.

En dan sta je onderaan de trap bij de albert heijn en daar is het dan ook zo'n gore ijsbaan. Ja en dan vind ik dus niet leuk. Oh ja en die kinderen die maar binnen hangen want buiten is het te koud, te vies en te snel donker.

Vic

Vic

03-01-2011 om 22:38

Verrek!

Die nieuwe nep Ughs gaven de doorslag. Ik had al de hele tijd een vaag gevoel van herkenning.

Sini

Ik heb al die weken niet gemopperd ook al kon ik er niet uit met rolstoel of scoot. Onze zoon mopperde ook niet maar als je met geen mogelijkheid op school kan komen gaat de lol er wel af! (voor mij dan immers het is mijn verantwoordelijkheid dat hij er toch komt)

7x te laat

Hier heeft oudste (moet 10 km fietsen naar school) alweer 7x te laat op zijn naam staan. (En dan zijn ze nog schappelijk geweest.....) Ben benieuwd wanneer ik weer een brief van de leerplichtambtenaar krijg
Voor mezelf maakt het niet veel uit, die gladheid. Zolang ik werkeloos ben hoef ik toch nergens naartoe.

Gr. Poezie.

Ijsje

Ijsje

04-01-2011 om 09:17

Zelfde

Het is hier nog steeds hetzelfde. Het dooit zo langzaam dat er nog steeds of een ijzige opgevroren derrie in de straat ligt of slush. Auto's rijden op z'n hoogst stapvoets en fietsers lopen.
Vannacht heeft het weer gevroren dus nu is het weer keihard. De dooi wordt steeds maar weer uitgesteld. Steeds is de voorspelling dat over een dag of 3 de dagtemperatuur zo'n 4 graden wordt maar in de praktijk blijft het maar 1 of 2 graden of helemaal niet dooien. Wanneer gaat het warm regenen?
Dochter is gisteren op weg naar school een paar keer gevallen ivm slecht geveegde fietspaden. Deze situatie duurt inmiddels al een week of 2. En daarvoor lag er al een tijd sneeuw.
Zo, heb ik toch weer lekker geklaagd Lucht op, dat dagelijks klagen. Ik heb niets tegen sneeuw, wel tegen langdurig beetje dooien en steeds weer opvriezen waardoor het maar glad en moeilijk berijdbaar/befietsbaar etc blijft.

Guinevere

Guinevere

04-01-2011 om 13:16

Ook ff klagen

Mag ik ook even klagen, maar dan namens mijn 8-jarige zoon? Die wil vééél sneeuw en ijs! Hij heeft de wens uitgesproken dat het weer snel heel hard gaat sneeuwen en vriezen. Bovendien vond hij het heel erg leuk om over die gladde zooi naar school te glibberen. Lopend, dat wel, en een stuk eerder van huis.

Heerlijk

Geweldig, die dooi. Het kan mij niet hard genoeg dooien. Graag een graad of 8 tot februari en dan langzaam opwarmen. Ja, dan regent het, so what. Ik kom niet met bevroren voeten op mijn werk en ik kan - inderdaad Lidwientje - tenminste weer gaan en staan waar ik wil.
Met die sneeuwtroep kon ik zelf al amper fietsen, en zeker niet met kinderen voor/achterop, en met jongste in de kinderwagen was ook een bezoeking. Oudste kan zelfstandig in de slee, maar dat geld nog niet voor dreumeszusje. Nu zijn we allemaal weer mobiel en daar heb ik best af en toe een nat (regen)pak voor over.

Groeten,

Temet

Gerdina

Gerdina

04-01-2011 om 14:22

Temet

Vorig jaar was onze jongste ook nog te klein om zelfstandig op de slee te zitten. Wij hebben toen het stoeltje (dus zonder de poten ) van een ikea-kinderstoel op de slee vastgemaakt. Zijn zus zat er dan achter. Was heel handig met het naar school brengen. Op de fiets durfde ik niet met 2 kinderen en met de buggy was er geen doorkomen aan. Met de slee ging het zo prima.

Gerdina

Goede oplossing. Maar bij ons gaat dat niet, wij hebben een hele fijne slee maar dat is dus zo'n lage plastic bak met ingebouwd zitje. Daar kan je geen stoeltje meer op bevestigen.

Ik heb haar overigens wel in de slee gehad, omklemd door grote broer, maar haar alleen in de slee dat gaat dus niet.

Groeten,

Temet

Poezie

Mijn zoon moet ook zo'n eind maar dan door het veld. Daar kan je dus gewoon niet fietsen want er wordt niet gestrooid. De keren dat hij wel ging is hij onderuit gegaan. Gevolg. Zijn dure fiets stuk.

Nikus

Hier(in de stad en de weg naar het dorp waar hij naar school gaat) is ook niet gestrooid. Maar zo hard vallen dat je fiets stuk gaat is wel heel vervelend! Dan zou je toch de neiging hebben om je kind thuis te houden.....

Gr. Poezie.

neteret mut

neteret mut

04-01-2011 om 20:24

En ik

ben toch wel blij dat er nu bijna geen sneeuw meer ligt, wat bruinige hoopjes aan de kanten van de weg nog. Fietspaden werden hier niet gestrooid of geveegd, de meeste wegen niet eens. In onze straat werden de stoepen heel redelijk gedaan, gelukkig wel want de weg zelf zelf was op een bepaald moment echt spiegelglad. Dat heeft de ambulance en de politie ( auto + busje technische dienst) zelf ondervonden toen er iets gebeurd was met een fietser en een busje. Ambulance stond aan de andere kant van de rijbaan, gewonde meneer liep tussen 2 ambulanciers in naar de overkant. Gleden en glibberden is een beter woord want ik zag hun voeten steeds andere kanten opgaan dan de bedoeling was. Hetzelfde met de politiemensen. Intussen nog een auto die tegen het al gebotste busje aanreed. Daarna konden al die auto,s niet wegkomen, dus aanduwen tot er enig houvast was. Het openbaar vervoer reed soms niet, kinderen durfden zelf niet meer te fietsen. Sneeuw die platgereden was, geulen en dan weer vriezen. Overal harde stukken waar je op weg kunt glijden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.