Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

07-02-2010 om 22:26

Songfestival....

wat een drama zeg....al die nummers lijken op elkaar, hoezo hun eigen draai er aan gegeven.....het wordt een sof wederom


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sjalalie sjalala

heel de avond al het deuntje in mijn hoofd, was aan het werk en iedereen waar ik kwam hadden ze dit aan staan, blijft wel hangen sjalalie sjalala, haha toen ik aan mijn collega vroeg wie heeft er gewonnen, zei ze dat weet ik niet het liedje heet sjalalie sjalala, moest toen wel lachen
krulleke

Vic

Vic

08-02-2010 om 08:59

Best leuk

Het liedje van de Toppers vorig jaar vond ik vreselijk. Dit is een typisch levensliedje, en daar is best een markt voor. Het kan nooit kwaad eens zoiets te proberen. Marianne Weber en Frans Bauer hebben ook al jaren een enorme schare fans. In ieder geval vind ik dat de beste uitvoering heeft gewonnen gisteren.

Jakiro

Jakiro

08-02-2010 om 09:35

Soort liedje

Allemaal wel leuk en aardig dat Frans Bauer en Marianne Weber al jaren succes hebben met dit soort nummers, maar ik kan me niet herinneren dat die internationaal zijn doorgebroken. Of heb ik wat gemist ?
Het moet een liedje zijn voor een INTERnationaal songfestival, die dus INTERnationaal leuk gevonden wordt.
Mmmm, past dit liedje in dit profiel ?
Passen de liedjes van de afgelopen 15 jaar in dat profiel ?
Wederom eruit in de voorrondes...
Jakiro

Polly Shearman

Polly Shearman

08-02-2010 om 11:09

Vreselijk

echt... ik kan niet anders zeggen, dit is zo ontzettend NIET mijn smaak muziek...
bah bah....

Hahahahahaha! emma!

Mijn middelste van 9 zag gisteren een voorstukje van het gebeuren, en riep spontaan (jaja, drents dorpie hier)...'mama, dat is een ijsbaan-lied!'

En gelijk heeft ie. Op de lokale ijsbaan draaien ze echt muziek van een heel bijzonder genre, dat onze kinderen idd nergens anders horen dan daar en sjalaladinges zou er naadloos tussenpassen....hahahaha!

Maar zag ik het nou goed in een flits tijdens het late journaal gisteren? Dat meisje dat gewonnen heeft, is dat die stevige van dat jolige ADHD duo dat vorig jaar of zo aan Idols meedeed? Of X factor ofzo?

Ingrid

Chippie

Chippie

08-02-2010 om 12:48

Vic

Ik heb alleen de aftiteling gezien met dat liedje. Manlief zei nog, nee, dat is het buurmeisje van Marianne Weber ofzo, dit sturen ze écht niet naar het Eurosongfestival (en nee, hij heeft echt geen hoge pet op van de inzendingen van voorgaande jaren). Dus wel?! Onbegrijpelijk. Ik schaam me rot.

Ik vond de Toppers vreselijk, maar dit is mijn inziens echt nog 5 keer zo erg.

"In ieder geval vind ik dat de beste uitvoering heeft gewonnen gisteren." Vic, was de rest dan nog beroerder dan dit? Help!

Vic

Vic

08-02-2010 om 13:15

Chippie

Oh, je hebt niet gekeken? Dan toch echt wat gemist Er was nog een groepje van 6 meisjes die compleet waren opgetuigd als de Dolly Dots. Dan nog een Tatjana Simic lookalike die niet kon zingen, en een vreselijk plat accent had. En een meisje dat een (echt waar!) blokfluitdeuntje had toegevoegd aan haar uitvoering, dat was werkelijk nog erger dan het draaiorgel van de winnares. Tot slot nog een man die niet gewoon Vincent heette, maar Vinzzzzent (tja). Dus de winnares was terecht de winnares. Ik zie er de charme wel van in. Er zijn toch wel meer Europese landen waar ze wel van volkse muziek houden? Met Oud & Nieuw heb je op de Duitsland zenders altijd van die schlagerfestivals, en ook de Oosteuropeanen vinden een beetje hoempa best geschikt.
Ik vrees wel dat ik hier als enige sympathisant blijf staan

Ik denk dat ik die bedoel cobi...

ze waren buurmeisjes, en ze hadden idd een vrij zachte g volgens mij. Sinds ze in Idols (of wat het ook was) een lollige versie van waterloo ten gehore brachten is mijn lieftallige 8 jarige dochter hartstochtelijk ABBA fan. Tegenwoordig speelt ze mama mia en fernando op de piano, en 'one of us is crying'. En dan zingt ze er ook nog bij....

Zo schattig.

Maar is ze dat nou? Dat songfestival meisje? 1 van dat duo?? Ik meende iets te herkennen toen ik een flits op tv zag...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-02-2010 om 16:36

Nee toch?

Dat stel dat toch eerst Buurman en Buurman heette? Nou, ik heb gisteravond zitten kijken, maar volgens mij is het niet dezelfde hoor. Of ben ik abuis?

Jakiro

Jakiro

08-02-2010 om 18:43

Niet dezelfde

Deze Sieneke komt uit Nijmegen, buurman & buurman (later whatever) kwamen uit Brabant inderdaad.
Ik wil wel een handtekening trouwens !

Deze versie vind ik trouwens weer wel (redelijk) te pruimen:


http://www.youtube.com/watch?v=ZABchkL_Kr8&feature=player_embedded
Jakiro

Niveau prima

gezien het niveau van de liedjes die winnen, de laatste jaren, zal ik niet van mijn burostoel vallen als juist dit sjalaliesjalalaalalall (krijg al trek in een borrel, met al dat gelal ) de hoofdprijs in de wacht sleept

Nasha 1st

Nasha 1st

08-02-2010 om 21:14

Ik hoop het toch niet....

stel dat deze beschaving over 2000 jaar wordt opgegraven en dan shalali shalala ten gehore wordt gebracht.....brrrrrr

Grap

Ik was er rotsvast van overtuigd dat dat hele sjalali nummer en de commotie er rondomheen gewoon voor de flauwekul was. Zo'n nummer kon geen serieuse optie zijn. Men zou op 'n gepast moment de ballon doorprikken, grapje, hoop aandacht voor 't songfestival gecreeerd maar dan nu de echte inzending. Ik hoop nog op het verlossende bericht: GRAPJE.

Ach,

wat jammer voor dochter dat ze het niet is, die van Idols.

Toch maar eens even googelen op dat vader A liedje. Ik heb niet meer gehoord dan de titelregel, hoewel dat al erg genoeg was.

Overigens stamden stompzinnige songfestival-liedjes-titels a la 'ding-a-dong' en 'la-di-da' volgens mij uit het lang vervlogen tijdperk dat iedereen in zijn eigen taal moest zingen, toch? Om even een herkenbaar riedeltje te hebben in die onappetijtelijke brei vol harde g's of andere dubieuze klanken (heb Bill Bryson in een reisboek weleens plastisch horen beschrijven wat ie dacht toen ie voor het eerst iemand nederlands hoorde praten. Hij twijfelde tussen een spraakgebrek en het bellen van een ambulance omdat ie dacht dat er ergens een graatje was blijven steken in de slokdarm)

En dat de winnaar dan tijdens zijn ere-optreden opeens een engels versie van z'n liedje ten gehore bracht (oh, jeugdsentiment, vroeger was dat echt een jaarlijkse familie-event, het songfestival.)

Ingrid

Ik heb in een deuk gelegen

Net via Uitzendinggemist het hele spektakel toch maar eens bekeken. Manmanman. Die Yolanthe die daar een flinterdun beetje niks staat op te kloppen tot een programma van maar liefst anderhalf uur, het is bijna knap! De associatie met die oerdomme puzzelbelprogramma's van een tijd terug schoot me te binnen.
En dan het liedje. Het zou mij net als Mien eigenlijk niet eens verbazen dat uitgerekend zoiets dadelijk nog hoge ogen gooit . Jammer dat Vinzzent (hahaha) niet gewonnen heeft, dat vond ik nog de aardigste versie. Dat blondje die als laatste mocht, met die flapperende wimpers en dat verschrikkelijke accent, was het ergst.
Maar aan het eind, toen gingen we echt op de grond van het lachen. Die rare puntentelling! En dan Vader Abraham die plots door Yolanthe de beslissing in de schoenen krijgt geschoven, zich zo te zien een rotje schrikt (help, als ze er niks van bakt in Oslo heb ik het gedaan?!) en uiteindelijk toch maar wat roept. HAHAHAHAHA hoe krijgen ze het verzonnen ))
Ik vraag me echt af wat Johnny Logan heeft gedacht

P.s.

Ik ga absoluut kijken in mei!!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2010 om 02:20

Je zou je toch schamen?

Als ons liedje aan de beurt is zou ik me bijna gaan schamen. Misschien scheelt het dat ik het hele genre uit de stal van Vader Abraham verschrikkelijk vind.

Ik vond het echt een potsierlijke vertoning met Vader Abraham op het podium. Wat mij betreft mag hij met pensioen.

Peet

Peet

09-02-2010 om 08:07

Toch leuk

Via een regionale nieuwssite kwam ik deze link tegen. Dan klinkt het toch heel anders. De Nederlandse versie is een aanfluiting, maar misschien daarom wel een succes..

Rembrand

Rembrand

09-02-2010 om 09:21

Peet.

Welke link ?

liora

liora

09-02-2010 om 11:50

Hee cobi

Cobi,

In dit draadje vinden we elkaar dan helemaal want ik ben ook verzot op De Pfaff's. Het is eigenlijk niet om aan te zien maar daarom zooo leuk!

Liora

Hahaha

Met welke insteek? Gewoon, het is zó fout dat het weer leuk wordt . Het echte songfestival kijken we ook elk jaar, om dezelfde reden.

De Pfaffs mag ik ook wel graag zien ja.

En YCvK werd door manlief gisteren omgedoopt in Yolanthe Cabau van Kasplantje (het was heus per ongeluk )

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 12:41

Pfaffs

hebben een beetje afgedaan bij mij....al dat gedrink daar....

Yolanthe heeft een mooi opstapje gehad met Jan....

liora

liora

09-02-2010 om 12:48

Haha

Vooral leuk om te drinken tijdens je zwangerschap he?

(dit ging over de Pfaffs)

Cobi, complimentje voor goede smaak

Heb het songfestival niet gezien, maar wel op verzoek van mijn dochter meegekeken naar "Mijn vader is de beste". Eh, niet helemaal volgehouden om het uit te kijken, maar wel voldoende lang om hardop af te vragen waarom nu juist YCvK uitverkoren is om dit te presenteren. Ze heeft volgens mij niet veel met kinderen en probeert dit geforceerd te verbergen. Kan beter in een dating showtje kijken of er nog meer kapitaalkrachtige mannen rondlopen. Maarreh, ook ik zat wel verlekkerd te kijken naar die ene leuke vader. Maakte het programma toch nog leuk, tot hij helaas afviel. Kunnen zie die niet gewoon als presentator inhuren?

Karly

Blijft wel hangen

Dat liedje blijft wel hangen. Ik heb het pas 1 keer gehoord en ik kan het zo zingen. Dat is wel sterk. Net als dat liedje dat het junior songfestival heeft gewonnen, dat blijft ook maar in je hoofd hangen.
Ik heb verder dat gedoe rond vader Abraham pas achteraf gezien en ik denk dat hij nooit in die positie gebracht had mogen worde. Laat dan de juryleden opnieuw stemmen op de 2 overgebleven kandidaten ipv vader Abraham zoiets in de schoenen te schuiven.

Glitterpakken en kijken

nee, songfestivals kijken, dat doe ik nooit.. ik vind het al bizar genoeg dat iets als het songfestival een item voor het journaal is, maar dat is weer een ander zijspoor

Sjalalalie is zo vaak in allerlei andere programma's voorbij komen wapperen, net als Vader A, dat ik mijn overdosis al heb gehad voor dit jaar..

Glitterpakken maken me ook niet warm, alhoewel ik nu weer visioenen krijg van opgerolde glitterpakkenmannen met een samengeknoopt als glitterrollades lekker sissen in de pan en ....GAAR..of nee...GOOR

Jade

Jade

09-02-2010 om 21:53

Mickey,

"Ik vraag me echt af wat Johnny Logan heeft gedacht "

Hold me know.....

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 22:19

Vakjury

Ze werden neergezet als VAKjury....Daniel Dekker (dj), Tatjana (ooit een verdienstelijk zangeresje/actrice) George Baker (vergane glory) ..... VAK? 1 persoon, die het festival meer dan 1 keer heeft gewonnen, mocht je inderdaad een VAKjurist noemen....ik heb alleen een paar blikken gezien van hem en die spraken boekdelen....

http://www.hyves.nl/hyves/11739498/Anti_Ik_ben_verliefd_Sha_la_lie/

Op deze hyve een verwijzing naar DWDD waarin YCvK wel 30 keer "mooie woorden" zegt.....man o man....wat een presentatrice.....

Maar goed, zal je zien, gaat dit nummer straks scoren....hahahahah....

Mooie woorden ja

En "super!"
Jade: hahahaha!!! Dat zou best kunnen

Bintje, volgens de krant was het afgesproken dat Vader Abraham de eindbeslissing moest maken als de stand gelijk was. Hij schijnt ook al zijn excuses aangeboden te hebben voor zijn "nou doe dan maar Sieneke".

Klopt

Dat weet ik, dat dat afgesproken is. Maar wat ik wilde bedoelde is dat dat niet zo'n handige afspraak is. Vader Abraham werd zo (onnodig) in een lastig parket gebracht en dat had vrij eenvoudig kunnen worden opgelost met een professionelere houding. Dat is wat ik bedoelde met hij had nooit in die positie gebracht mogen worden.
Ik hoop nog wel dat ze wat aan de styling van dat meisje gaan doen, die was niet erg passend voor een meisje van 17.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.