Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Songfestival iemand?

https://www.ad.nl/dossier-songfestival-2021/songfestivalartiesten-per-boot-naar-openingsceremonie~a2e0b8da/

De kinderen zijn hier definitief afgehaakt, helaas. Een paar jaar geleden konden we nog samen kijken, met name dochter en ik. Uiteraard zit ze op zaterdagen nu liever bij haar vriendje.

Het AD is mijn grootste bron. En zonder betaalschermen te lezen.

https://www.ad.nl/songfestival/in-huize-de-jong-hebben-ze-een-voorliefde-voor-kitscherige-oostblok-dance~a740da31/

Met een Special, onderin het per uitzondering ook gratis te lezen televisiebericht van Angela de Jong.

Vanavond de openingsceremonie met burgemeester Aboutaleb. Op een boot of zo. Vanaf 18 uur op het Youtubekanaal van het Songfestival.


Ik ga wel kijken, maar Nederland wint dit jaar zeker weten niet!

Leen13

Leen13

16-05-2021 om 13:02 Topicstarter

Mijn grootste kanshebber is Frankrijk! Maar toch vind ik de Nederlandse inzending ook goed. Komt misschien wel hoger uit dan verwacht. Je moet er een paar keer naar kijken, vooral naar de uitvoering in Rijksmuseum, KIT en Koepelkerk, die is heel mooi en en de symbolische tekst wordt ook uitgebeeld.

Misschien op 3?

AnneJ schreef op 16-05-2021 om 13:02:

Mijn grootste kanshebber is Frankrijk! Maar toch vind ik de Nederlandse inzending ook goed. Komt misschien wel hoger uit dan verwacht. Je moet er een paar keer naar kijken, vooral naar de uitvoering in Rijksmuseum, KIT en Koepelkerk, die is heel mooi en en de symbolische tekst wordt ook uitgebeeld.

Misschien op 3?

Zo zie je maar hoe smaken verschillen 🙂, ik vind het echt een vreselijk nummer dus bij mij staat hij ergens op de laatste 10 plaatsen!

Frankrijk heeft inderdaad een heel mooi nummer, wat mij betreft wel een winnaar.

Mijn favoriet, niet om te winnen, is 'The Roop'  uit Litouwen, ze openen op dinsdag het festijn.

Nog wel even op dinsdag, donderdag en zaterdag een sneltest maar dan feesten we ook de hele week mee. 

Leen13

Leen13

16-05-2021 om 16:40 Topicstarter

Heb je kaartjes voor Ahoy Ysenda? Omdat je gaat testen?

Leen13

Leen13

16-05-2021 om 16:50 Topicstarter

Weet iemand hoe dat gaat met televoting? Ik heb het nog nooit gedaan maar nu we toch thuis zijn wil ik al dat soort gedoe wel meedoen.

Wanneer weet je het nummer, waar kun je dat nu al vinden? En is het een sms of gaat het nu anders? 

AnneJ schreef op 16-05-2021 om 16:40:

Heb je kaartjes voor Ahoy Ysenda? Omdat je gaat testen?

ja, voor alle drie de shows, nou de family shows, dat is 's middags. 

de jury beoordeeld de juryshow, die is steeds de avond er voor. Dus in totaal zijn er 9 shows. Zaterdagavond zitten wij met onze bubbel op de bank.

Leen13

Leen13

16-05-2021 om 17:05 Topicstarter

Leuk Ysenda!

Litouwen is trouwen 'gewoon' een lekker deuntje, niets uitheems, gewoon gezellig!

Deze vind ik ook wel boeiend. Dit is Oekraïne.

Ik weet alleen niet of ze over Chernobyl zingen of over Corona.


https://www.youtube.com/watch?v=sDeMfL8Ib9A&ab_channel=EurovisionSongContestEurovisionSongContestGeverifieerd

Ik heb me al laten uitleggen dat 'Shum', de titel van het lied, 'Geluid' betekent, en dat dat fluitje een 'Sopilka' is.

Leen13

Leen13

16-05-2021 om 17:57 Topicstarter


https://www.youtube.com/watch?v=pLQvi8GfsHk

De openingsceremonie, ik denk op de Maas, gaat beginnen! We hebben expres vroeg gegeten. Helaas is dochter nu al in slaap gevallen.

Leen13

Leen13

16-05-2021 om 18:19 Topicstarter

Aboutaleb: 'all participants are winners!'

Ik weet niet of ik het volhoud, met commentaar van Sander Lantinga. Geen fijne stem.

Nadat ik alweer twee jaar geleden inderdaad mijn kroost een minuut voor dat Duncan won wakker schudde dat hij ging! winnen werd ik voor mijn gevoel beloond na al die jaren toch weer kijken naar dit spektakel. 
En dat terwijl het geluid 2 sec achterliep op de oude tv want bij de nieuwe tv deed het geluid het niet, ze stonden naast elkaar en ik heb die nacht net zo lang achter die tv gezeten dat het geluid werkte op de nieuwe. Zo ging de finale hier. Maargoed dat er een jaartje rust was. En nu loop ik achter. Ik heb nog niets gezien behalve Nederland. Vanaf nu natuurlijk ga ik opletten. Als ik een bijdrage heb over de inhoud tenminste 

Vond de programma’s die er waren met covers en oude aflevering van het festival leuk om in de sfeer te komen. En hoe het toen ging. Tof om zo n show mee te maken. Ik riep (toen twee jaar geleden) als hij wint gaan we er heen. Is wat anders gelopen 

Het was geweldig om er vanmiddag bij te zijn.

Ik kan het me voorstellen Ysenda! Het publiek vanavond vind ik geweldig.

Het niveau valt me nog niet mee. Ik weet niet of de geluidsafstellingen wel helemaal goed staan of zo?

Zweden en Australië vond ik niet om aan te horen eigenlijk.

kleinejongen schreef op 18-05-2021 om 21:10:

Nadat ik alweer twee jaar geleden inderdaad mijn kroost een minuut voor dat Duncan won wakker schudde dat hij ging! winnen werd ik voor mijn gevoel beloond na al die jaren toch weer kijken naar dit spektakel.
En dat terwijl het geluid 2 sec achterliep op de oude tv want bij de nieuwe tv deed het geluid het niet, ze stonden naast elkaar en ik heb die nacht net zo lang achter die tv gezeten dat het geluid werkte op de nieuwe. Zo ging de finale hier. Maargoed dat er een jaartje rust was. En nu loop ik achter. Ik heb nog niets gezien behalve Nederland. Vanaf nu natuurlijk ga ik opletten. Als ik een bijdrage heb over de inhoud tenminste

Vond de programma’s die er waren met covers en oude aflevering van het festival leuk om in de sfeer te komen. En hoe het toen ging. Tof om zo n show mee te maken. Ik riep (toen twee jaar geleden) als hij wint gaan we er heen. Is wat anders gelopen

Ik volg het ook niet ieder jaar. Toevallig twee jaar geleden wel aardig wat gezien van de halve finales en de finale gezien .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.