Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

01-12-2010 om 01:13

Te glad om naar school/werk te gaan

Nu het weer hartikke glad is hebben jullie dan niet de neiging om je ziek te melden,of als je vrij bent om je kinderen ziek te melden?. Niet al dat gedoe morgen(vandaag)is het woensdag,ach wat missen ze op school,lekker thuis geen gedoe. Hier gaan ze wel maar als ik eerlijk ben meld ik ze liever ziek.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 16:20

Trouwens sini

Mensen aldaar zijn gewend te rijden als het glad is, nederlanders bepaalt niet he. Lijkt me een duidelijke reden om misschien te voorzichtig te doen. Nog los van het feit dat niet iedereen geld heeft voor winterbanden.

Ik neem alles terug

...moest tegen de oostenwind in mijn kleuteropdefiets gaan halen... het was zo koud en ik ben verkouden met keelontsteking... dat ik de kapper voor half vijf heb afgezegd.

En morgen meld ik me ziek.
Maar dat ben ik dan ook.
Naarste vind ik nog dat ik dan een dag minder naar mijn moeder kan. Misschien ga ik toch en blijf ik op afstand.

Puck

Puck

01-12-2010 om 17:28

Pelle

Dan kom je bij ons in de straat je post lopen. Wij zijn een uitermate burgerlijk correct straatje waar iedereen zorgt dat zijn stoepje schoon is geveegd, incl. het pad voor het huis langs. Ideaal, heb je ook geen zooi in de gang als je van buiten komt.

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 17:31

Vegen

Pas maar op met stoepen vegen, als dat laatste restje opvriest...je loopt veiliger in een laag sneeuw.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-12-2010 om 19:09

Niks

Ik had dit jaar goede plannen met het omarmen van de herfst, maar die was snel voorbij. Het vooruitzicht van een lange, donkere en ijskoude winter is érg afschrikwekkend. Vandaag was ik met donker weg en in de ijzige kou in het donker weer thuis. Dat ga ik niet meer doen, ik heb zojuist met mijn baas afgesproken dat ik voortaan om drie uur naar huis ga, zodat ik in elk geval nog wat licht meekrijg. Ter compensatie heb ik ook afgesproken dat mijn salaris 25% omhoog gaat. Een fantastisch plan, al zeg ik het zelf. Kan ik meteen gaan sparen voor een weekje zon in februari Nu we plotseling in Lapland blijken te wonen is dat echt wel nodig.

Oudsten klagen steen & been over de kou, maar jongste vindt het nog heel spannend. Vanachter het raam...

Rafelkap

Rafelkap

01-12-2010 om 19:29

Morgen

komt sinterklaas op school, dus we moeten wel (zucht). Ow wat was het koud vandaag, jongste wil geen sjaal en muts om (gelukkig wel wanten sinds vandaag). Ik vind dit niet leuk. En eigenlijk ben ik best een bikkel tegen weer en wind naar een school in het centrum, zonder klagen. Maar ik ben tenminste nog in beweging en mijn kinderen achterop moeten stil zitten!

Idioot

Ik vind het ook idioot dat er zo dramatisch wordt gedaan over een paar dagen winterweer. Als je je niet aan kou of gladheid wilt blootstellen, kan ik daar nog inkomen, maar dan ga je je toch zeker niet ZIEK melden! Neem dan gewoon een vrije dag op.

Rafelkapje

Heen heb jij wind mee denk ik? Oh nee, terug. Ik ging vandaag naar Oost toen ik dus zo snijdend koud moest fietsen.
Echt, er moet heel wat loos zijn voordat ik het bijltje erbij neer gooi. Ik denk dat het de verkoudheid en vermoeidheid is.

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 20:50

Pelle

Ja, snap ik, maar ik vrees dat dat miniscule laagje wat achterblijft na vegen ook opvriest.

Puck

Puck

01-12-2010 om 21:20

Fio

Ik zou zeggen: kom met Pelle mee. Hier is gelijk geveegd toen de sneeuw gevallen en ondertussen is dat helemaal weggevroren en is de stoep brandschoon. Dit in tegenstelling tot de straat waar alles lekker platgereden is tot een echt ijsbaan.

Wind

Tegen wind helpt een regenpak, heb ik gisteren kunnen vaststellen. Hoewel het gisteren niet zo erg was als vandaag. Vandaag was ik thuis, en heb ik niet hoeven fietsen, gelukkig.

De gevoelstemperatuur was -15 begrijp ik. En het komt in Nederland echt zeer zelden voor dat het zo hard vriest overdag, dus ik vind het een tikkie kras om van mensen te verwachten dat ze voor het hele gezin permanent een garderobe beschikbaar hebben die op dergelijke temperaturen is berekend.

Gladheid viel me trouwens gisteren mee, in vergelijking tot de wantoestanden vorig jaar was dit een eitje, met uitzondering van de straat vlakbij zoons school, dat was een ijsbaan. Ik heb niet eens geprobeerd daar te fietsen.

Groeten,

Temet

Garderobe

Nou, een paar dikke truien (desnoods over elkaar) en een (regen)jas heeft toch iedereen wel? Bij gebrek aan thermobroek doe je gewoon een maillot of panty onder je broek aan. Muts op, wanten aan en stevig doorfietsen. Geen enkele kans op bevriezing hoor.

Garderobe.

Hmm. Laagjes, heb ik altijd geleerd. Met iets winddichts aan de buitenkant. Dat lukt toch altijd? Er kan altijd een laagje bij als het nodig is (maillot onder je broek, extra laagje bovenkleding). Wel iets op je hoofd, goede handschoenen & bij voorkeur schoeisel met dikke zolen. Ik ben bergschoenfan. Kun je veel vaker aan dan moonboots. En bij weer als dit wint de praktische kant het bij mij van de esthetische. Even geen rokjes of fancy laarzen met flinterdunne leren zolen. Dat komt een andere keer wel weer.

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2010 om 01:04

Mach

En als je dan al boos wordt omdat de tram een vertrektijd overslaat vind ik dat onbegrijpelijk. ===
Ik ben ook altijd érg dankbaar dat ik weer netjes thuisgebracht wordt door de trein, maar als je met dit soort temperaturen een half uur langer moet wachten is dat géén pretje. Ik vond de 5 minuten die ik vanavond moest wachten in een wachthokje waar de ramen al 2 jaar voor meer dan de helft uit zijn en niet meer in teruggezet worden (dank aan de daarvoor verantwoordelijke jeugd...) eigenlijk al vijf minuten te lang. Gewone vrieskou is te behappen, maar door de wind voelt het véél kouder. Als je fietst wordt je nog enigszins warm van het fietsen, maar stilstaand wachten is brrrr.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2010 om 01:08

Sini, moonboots

Wat voor mij meespeelt is dat er geen pijl op te trekken is hoelang en hoeveel winters weer we hier hebben. Stel dat deze koudegolf het enige is wat we voor de winter zullen beleven. Daar koop ik niet speciaal moonboots voor. In een land als Estland weet je in de zomer al dat moonboots sowieso een goede aanschaf zullen zijn.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 07:11

Kaaskopje

Ik heb ze vorig jaar wel gekocht, en verrek, ze komen nu weer van pas.. Gelukkig groei ik er niet meer uit.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 07:12

Puck (ot)

Nee, geen tijd, ik help mijn zoon met 300 kranten, telt dat ook?

Linda

Linda

02-12-2010 om 09:05

Rome

Ik heb niet het hele draadje gelezen dus ik hoop niet dat ik iets overbodigs schrijf.
Ik heb familie in Rome en toen het daar sneeuwde lag werkelijk de hele stad plat, dat zijn ze gewoon niet gewend, en materieel (sneeuwschuivers) hebben ze daar amper.
Zo werkt het in nederland ook zo'n beetje. We zijn iets beter uitgerust dan Italie, maar niet zo goed als Zweden bijvoorbeeld. Vandaar dat het hier meteen ook zo'n zooitje is, want er wordt niet overal gestrooid of geschoven of het zout is gewoon al heel snel op.

Mijn kinderen gaan wel gewoon naar school (12 en 15 jaar), nemen een iets andere route (eentje waar wat meer gestrooide wegen in voorkomen (maar niet alle wegen) en dan maar voorzichtig aan, of stukjes lopen)

dorle

dorle

02-12-2010 om 09:21

Xanneke

Het valt me op dat je wel heel veel speciale omstandigheden noemt die voor de meeste mensen niet gelden. En zo mopperig.
Een aandoening, geen openbaar vervoer, hartpatient, scootmobiel. Waar in Nederland kun je trouwens met winterbanden niet wegkomen?
Er zijn ook heel wat mensen en kinderen die genieten van dit weer hoor!
Natuurlijk kan iedereen een smakker maken. Mijn oude moeder kan ook niet weg, maar ook een beetje blijven genieten hoor, al is het maar door het raam.
Maar je krijgt je zin, nog 2 dagen dan gaat het dooien.
Gelukkig heb ik nog een sneeuwvakantie in het zicht!

Hé wat ontzettend leuk

ik heb in de tuin 6 mezenbollen, 1 ligt op de tuintafel, 2 hangen aan een muur en 3 aan de andere schuur en ik heb nu een hele kolonie vogeltjes, ook een roodborstje. Wat vrolijk, geen kippen (ooit overwogen) maar wel veel andere vogeltjes.

Leuk, ik ga nog meer voer ophangen, misschien komen er dan nog meer.

En hoe ga ik vandaag naar amsterdam

met de fiets door de sneeuw ploeteren naar het station, dan de trein en de tram. Of met de auto en weer riskeren dat ik doorglij. Ik heb gisteren de garage gebeld maar die heeft geen enkele winterband meer. Andere garage had er nog 2 maar dan moest ik direct komen en dat luktte niet, zo vervelend dit. Dinsdag weer helemaal naar Zwolle rijden om te werken, uren in de file...

Manda

Het gaat zondag dooien en daarna blijft het dooien, zo is de verwachting, dus dinsdag zijn de problemen hopelijk wel over.

Amsterdam: zo te zien is alles behoorlijk begaanbaar. Op de fiets zijn er wat mindere stukjes en in de woonwijken is het ook lastiger, maar op de grotere wegen wordt gewoon doorgereden.
Ook met het OV in de stad denk ik geen problemen (zelfs de vorige winter functioneerde dat heel behoorlijk, vooral de trams), nadeel is alleen dat in de spits alles propvol zit met mensen die de fietstocht niet aandurven (daarom fiets ik zo lang mogelijk door, want de tram naar huis is een bezoeking).

Groeten,

Temet

Manda - moet je nog?

Kreeg net bericht van mijn partner die toch wel met enige vertraging met de auto op zijn werk was gekomen. Er wordt fors langzamer gereden. Wat dat betreft zou OV handiger kunnen zijn, want de treinen hebben vziw geen problemen (check de NS!). Maar ik weet ook niet waar je moet zijn in Amsterdam

Groeten,

Temet

dorle

dorle

02-12-2010 om 11:06

Het gaat erom hoe je het brengt

Je doet zo kriegelig. Ik bv heb heel veel moeite met hoge temperaturen door een aandoening. Dan ben ik de uitzondering. Ik ken het onbegrip, ik ben ook niet gemiddeld. Ik kan zomers zelfs binnen niet aan de hitte ontsnappen, maar ik zou iedereen wegjagen door zo te mopperen. Ik krijg dan echt niet meer sympathie van anderen!
"Ik krijg niet mijn zin met dooien, ik denk alleen aan hen die er wél last van hebben."
Mopperen helpt niet, het wordt er niet warmer van, je wordt alleen maar bozer.

Winterslaap begon het draadje met ziekmelden ivm met de kou nu. Daar reageren de mensen hier met irritatie op en dan noemen ze die ziekmelders watjes.
Niemand die zegt dat mensen met spierziektes, scootmobielen etc, nu absoluut de weg op moeten gaan.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 11:38

Dorle

' Niemand die zegt dat mensen met spierziektes, scootmobielen etc, nu absoluut de weg op moeten gaan'.
Nee, ze zitten verplicht binnen, echt enig.
Mijn zeer zelfstandige opa van 96 zit nu verplicht thuis, terwijl hij elke dag zo graag even weg gaat, even onder de mensen zijn.

dorle

dorle

02-12-2010 om 11:43

Fiorucci

Als je nou even goed leest, dat zie je dat mijn oude moeder ook verplicht thuis zit. Ik zeg niet dat dit "enig" is. Je moet mijn woorden niet verdraaien. Het enige wat ik zeg dat mopperen niet helpt.
Als je verder leest zie je ook dat ik degene ben die met onbegrip in de zomer te maken heb en dan binnen moet blijven en zelfs daar de ongemakken van de hitte door mijn aandoening niet kan ontlopen.
Maar goed ga maar lekker door met mopperen, ik ga erwtensoep maken.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 11:44

Dorle

Ik mopper niet hoor, maar beticht iemand die het opneemt, voor wat jij noemt uitzonderingen, dan ook niet van mopperen.

Ik mopper wel!

Fysiek mankeer ik helemaal niets, maar ik word zo ontzettend chagrijnig van dit weer. Er is niets lekkerders dan gaan lopen mopperen als je chagrijnig bent, en dan nog het liefst samen met iemand die zich hetzelfde voelt.

Gr. Poezie.

Ik kan met mijn scootmobiel juist

wél uit de voeten, gewoon langzaam rijden, de geraniums de deur uit en genieten maar!

Vind een scootmobiel veel veiliger en stabieler dan een fiets met dit weer..

Vorig winter ook elke dag, sneeuw of geen sneeuw, lekker op de scoot..

Ik heb pas een probleem als ik ergens blijf staan en het is bitter koud..gelukkig kan ik nog redelijk goed uit de voeten..

Als je slecht ter been bent en geen hulpmiddelen hebt, dan kan ik me voorstellen dat de winter beroerd is...misschien een idee om een rolstoel te lenen en je lekker te laten rijden?

Haha ja!

Dáár word ik nou wél weer vrolijk van!

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.