Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

01-12-2010 om 01:13

Te glad om naar school/werk te gaan

Nu het weer hartikke glad is hebben jullie dan niet de neiging om je ziek te melden,of als je vrij bent om je kinderen ziek te melden?. Niet al dat gedoe morgen(vandaag)is het woensdag,ach wat missen ze op school,lekker thuis geen gedoe. Hier gaan ze wel maar als ik eerlijk ben meld ik ze liever ziek.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

02-12-2010 om 12:19

Mien

Heb je geen problemen met je accu met deze kou? Ik heb een elektr.fiets en die komt amper om de hoek van de straat met dit weer...

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2010 om 12:26

Dorle

Het draadje keuvelde eigenlijk best gezellig voort, de voor- en nadelen werden genoemd, de een moppert wat, de ander vindt het allemaal fantastisch, en júist doordat jij er op hamert dat Xanneke zo moppert wordt ik kriegel. Je beleeft dit soort weer vanuit je persoonlijke omstandigheden en voorkeuren, niemand is hetzelfde. Als iemand er dan eens even over wil mopperen kan dat heel lekker zijn, als iemand er over wil juichen ook.

Puck

Puck

02-12-2010 om 12:44

Lekker berber

Ik ga met je mee.....
Maar mopperen met dit weer doe ik ook niet, ik neem het maar zoals het komt en rij in een slakkegang gewoon achter de anderen aan. Ik kan toch niets aan het weer veranderen dus mopperen heeft toch geen zin, daar heb ik alleen mezelf mee.

Oh ja

beam me up scotty en laat me dan in een subtropisch klimaat landen, het mag ook rond de 20 graden zijn. Oh heerlijk, met een tshirt en slippers. Even mijn huid weer laten herstellen van deze afgrijselijke combi van binnen zitten en totaal verkleumt buiten.

Nee ik hou van de zomer, de zomer, zomer, 30 graden en in een dun jurkje.

Temet

ik moet op de herengracht zijn.

Argh ik moet er om 4 uur zometeen zijn en zit nog zwaar te twijfelen wat te doen. IK kan mezelf helemaal inpakken en dan op de fiets naar het station hier in Hlem (ik schat in dat ik een kwartier moet fietsen) en dan vanaf cs met de tram 25 (geloof ik... ?? ja dat moet de 25 zijn, herengracht/vijzelgracht ongeveer) en dan stukje lopen.

argh ik haat dit. En dan weer naar huis natuurlijk, om 17.30 is mijn afspraak weer afgelopen.

OV nemen, zonder twijfel. Met de auto naar de Herengracht is je reinste zelfkwelling. Zelfs als het niet sneeuwt, trouwens.

Alleen de tram terug is vermoedelijk nogal vol, maar ik zou denken: avondspits in het OV is altijd nog minder erg dan avondspits rond Amsterdam met sneeuw.

Sterkte.

Temet

Jongens, jongens toch. volgens mij hebben we een rodebeuk nodig

Die kan altijd zo heerlijk kalmerend schrijven over de nutteloosheid van mentaal verzet tegen onvermijdelijke dingen. Dat je er gewoon mindful in moet gaan, en iedere minuut nemen zoals ie komt. dan is alles echt een stuk beter te hanteren (sprak zij opgewekt, terwijl ze daar zelf helemaal niet goed in is)

En anders hebben we altijd AVA nog. Accepteren, veranderen, of afscheid nemen.

Veranderen lijkt me lastig als het om het weer gaat, dus dat wordt dan accepteren of emigreren.....LOL!

Ingrid (net de schaatsen van zolder gehaald, de ijsbaan gaat over 3 minuten open. In ruil voor het meeslepen van 2 buurkinderen heeft de (meer zomertype) kleumerige buurvrouw aangeboden na het schaatsen pannenkoeken te bakken voor ons allemaal. Is dat niet gezellig op zo'n gewone doch stressvolle pre-sinterklaas donderdag?? Iedereen blij! En dan stel ik de erwtensoep gewoon uit tot morgen....Hmm. Dat doe ik toch eigenlijk best Rodebeukerig...al zeg ik het zelf!

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2010 om 13:39

Ingridt

Veranderen: Als je maar lang genoeg buiten blijft staan verander je vanzelf in een ijspilaar of sneeuwpop.

A joh (ingrid)

Láát ons toch, we zijn nét zo lekker bezig

Gr. Poezie.

krin

krin

02-12-2010 om 13:56

Tja

Ik moest ook nog aan Rodebeuk denken vandaag. Nu stond ik gelukkigerwijs met een uitzonderlijk goed humeur op, vandaag, en dat is er alleen maar beter op geworden, ondanks twintig minuten op de fiets, wachten op perron, lopen door de stad, onverdoofd gaatje vullen, lopen door de stad, wachten op perron, twintig minuten fietsen. Leuke muts gekocht, laatste Sint-opdrachten uitgevoerd. Prima ochtend gehad.
En ik geloof dat ik inderdaad a la RB elk vlokje heb gekoesterd. Ik word energiek van dit weer. Sorry.
PS Dat ik ervan geniet, is eerlijk gezegd ook omdat ik weet dat het toch niet lang duurt. Als ik in Zweden zat en dit begon in oktober, was ik vast minder goedgemutst.

Prachtig hoor ingrid (alias rodebeuk)

Je kunt zo worden gepoot. Oh nee, even wachten tot de grond niet meer bevroren is.

Chris

Xanneke

Nou, ik ben wel heel boos op het weer hoor. Maar toch kan ik mij wel voorstellen dat het voor sommige mensen juist heel fijn weer is. (Gek genoeg misschien ) Zoiets kun je ook niet zomaar van twee kanten bekijken, op de eerste plaats doe je dat natuurlijk vooral vanuit jezelf.

Gr. Poezie.

dorle

dorle

02-12-2010 om 14:19

Fiorucci

Xanneke: "omdat er mensen zijn die dus in anderen omstandigheden verkeren dan "de meeste" mensen en juist deze mensen worden vaak over het hoofd gezien.

Anders dan de meeste mensen, dat is toch een ander woord voor uitzondering? Ik herhaal dus slechts wat zij zei.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 14:19

Mien (ot)

Mijn opa durft dat niet, want als hij halverwege vast zit of de accu begeeft het, kan hij niet meer naar huis.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 14:21

Dorle

Je lijkt het raar te vinden dat Xanneke het voor hen opneemt, en noemt dat mopperen. Dat verbaasd mij, meer niet.

dorle

dorle

02-12-2010 om 16:08

Fiorucci

"Anders dan de meeste mensen",
dat is toch een ander woord voor uitzondering? Ik herhaal dus slechts wat Xanneke zei.
Jij legt mij dingen in de mond die ik niet zeg. Reageer nou eens op mijn "bewijs" dat het niet zo is.

Jij reageert niet, maar begint over wat anders.

dorle

dorle

02-12-2010 om 16:23

Ik vind het niet raar dat ze het opneemt voor mensen die door aandoening of wat dat ook, problemen hebben met dit weer. Ik vond haar toon nogal gepikeerd. Alsof iemand haar dit weer heeft aangedaan.
Als er net zoveel mensen voor mij opkomen en lekker mee mopperen als ik het moeilijk heb in de zomer, nou dan had ik het nog niet zo slecht. Ik kom ook heel veel onbegrip tegen in de zomer, want niet blij zijn met zomerse temperaturen, dat is me toch raar!

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 16:34

Bewijs

Bewijs? Ik begrijp werkelijk niet meer waar je allemaal over hebt, en heb nu even iets urgenters waar mijn aandacht naar uit moet, dus ik stop even hier.

Over ongezond weer

Ik herinner me van een geloof ik een BBC-documentaire dat de mens van (extreme) vrieskou etc. best ziek kan worden/dood kan gaan, maar dat het allerongezondste weer het soort weer is dat we in onze regionen veel en veel vaker hebben: namelijk winderig nat met waterkou, dus koude lucht met een hoge luchtvochtigheid.

De beelden bij dit voorbeeld waren mensen die blootshoofds (=doodzonde) stonden te wachten op een nat, winderig trein-/metroperron. Aan dit soort weer overlijden blijkbaar de meeste mensen, voornamelijk doordat ze het kwalijke effect ervan onderschatten.

De mens schijnt bij 17 graden Celsius trouwens het beste te gedijen, dan gaan de minste mensen dood.

Chris

Thanks temet

ik ben met de fiets, trein, tram gegaan, stukje lopen was nog het hinderlijkst want langs de grachten zijn glad. Er waren wel treinen uitgevallen en mijn trein moest langzaam rijden ivm met een defecte trein ergens tussen A'dam en Leiden en de tram was vol maar dat kwan ook door een groepje zwarte pieten.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-12-2010 om 00:57

Dorle

Ik heb een man die niks met de zomer heeft. Althans niet met hogere temperaturen, 'gezellig' in de tuin zitten, het strand is helemaal iets waar je niet te vaak moet komen. Kortom... geen zomertype. Hij vindt het nú gezellig. Vroeg donker, lekker met een dikke trui op de bank, stamppot, ha fijn! En daar word ik nu juist weer een beetje depri van. Ik heb de neiging om een beetje feest te vieren als 21 december is gepasseerd. De dagen worden weer langer, we gaan weer naar de lente toe. Ik ben nu dus aan het aftellen

Fiorucci

Fiorucci

03-12-2010 om 06:58

Sini

Oh reden de bussen bij jullie? Hier lag alles plat, de tram (randstadrail) reed gelukkig wel.

emma43

emma43

03-12-2010 om 09:18

Winter.

Als er 1 ding heel erg goed is,dan is het wel dat we over het weer niets te zeggen hebben.Ik baal ook van de sneeuw,maar nog liever dit dan de zomer met hoge temperaturen,want dan voel ik me ziek,net als mijn zoontje.Mijn oma kan nu niet naar buiten,maar dat doet ze als het heel warm is ook niet.
Verder is het maar over ons heen laten komen.Ik breng mijn zoon naar school,een ritje van ongeveer 15 kilometer,normaal ben i ker in ruim een kwartier,nu anderhalf uur.Tja,dan kan ik gaan balen,maar zoon vond het wel grappig om school te bellen om half 9 en te zeggen dat we nog maar op de helft waren en met Giel Beelen op 3 fm vermaakten we ons best.En de paarden,ook balen,daar kunnen we nu ook niets mee.Kunnen we over klagen,daar gaat de sneeuw niet mee weg.Dus rijden we maar een keertje extra naar de paarden toe,om wat extra hooi te geven en de sfeer op stal is ook super nu.Paarden even op de wei,stalletje mesten en dan komen ze weer aangestormd om naar binnen te gaan.
Het fijne van de sneeuw is,dat ik nu meer thuis ben dan bij de paarden,dus nu wordt het hier ook een keer opgeruimd.
Afijn,vanmiddag wil ik toch het bos in,zonder paard maar met slee,ook leuk!!!

reina

reina

03-12-2010 om 14:24

Vandaag

Ik vind het vandaag wel lekker weer, die snijdende wind is weg, dat vond ik echt heel naar. De gladheid is er nog wel, maar de sneeuw is wat losser, dat loopt wat makkelijker. Maar als ik kiezen mag ga ik voor 30+ temperaturen, dan ben ik op m'n best !

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2010 om 15:07

Dorle

Ik ben ook zeker geen zomerliefhebber, je zult mij niet betrappen op buitenzitten, tuinfeesten en barbecues. Ik hou helemaal niet van warmte.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2010 om 15:17

Izar

Groepsdruk. Ben ik toch zó slecht in. Noteer je wel even dat ik in de schaduw zat en zondermeer stilletjes was? Heh heh heh

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2010 om 01:05

Zit alvast moed te verzamelen

voor morgenochtend. Straks 'mag' ik om 8 uur weer met de trein naar mijn werk en ik heb er zomaar niet zoveel zin in. Hoe zou dat nou komen? Als het tegenzit is het goed glad als we weer naar huis gaan.

Wilma

Wilma

04-12-2010 om 13:32

Ingridt, wat mindful en positief!

En ik vind 't geweldig hoe jij en je buuf zo van elkaars kwaliteiten kunnen profiteren. Ieder doet waar ie goed in is of waar ie plezier aan heeft, heerlijk !

Ik schreef net ook al ergens dat ik niet van dit weer hou, maar ik mopper alleen als ik er even zin in heb (effe lekker mopperen is zó heerlijk!). Verder maak ik er gewoon 't beste van, zomer, winter, lente of herfst.

Heeft iemand gister De Wereld Draait Door gezien?? Daar was een man die ons hielp relativeren door over Rusland te vertellen, want daar is 't pas koud en die mensen klagen ook niet voortdurend, maar passen zich aan aan de weersomstandigheden.

Groetjes,
Wilma

Nasha 1st

Nasha 1st

04-12-2010 om 14:21

Ja wilma

maar die mensen zijn er dan ook in gebóren! Wij hebben in Nederland nauwelijks fatsoenlijke winters, heb je dat wel, dan ben je er aan gewend en pas je je inderdaad makkelijker aan....

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2010 om 19:40

Tja

Zet een Rus op het strand en hij weet niet waar hij het zoeken moet. Ik kán zo weinig met dat soort info, niet alleen zijn Russen meer aan de winter gewend, heel die maatschappij is meer aan de winter gewend. Daar zijn ze blij met een uur stroom per dag, hier moppert iedereen als de stroom een uur uitvalt. Daar zijn ze blij als ze een trein zien, hier moppert iedereen als de trein een kwartier te laat is. We leven anders, onze maatschappij stelt andere eisen.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.