Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

01-12-2010 om 01:13

Te glad om naar school/werk te gaan

Nu het weer hartikke glad is hebben jullie dan niet de neiging om je ziek te melden,of als je vrij bent om je kinderen ziek te melden?. Niet al dat gedoe morgen(vandaag)is het woensdag,ach wat missen ze op school,lekker thuis geen gedoe. Hier gaan ze wel maar als ik eerlijk ben meld ik ze liever ziek.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2010 om 21:55

Weer thuis

(alweer ruim 4 uur)
Wij hadden de grappige situatie dat wij eerder dan normaal op de trein konden stappen richting huis, doordat wij op een vertraagde trein konden stappen. Andere mensen stonden al bijna anderhalf uur op diezelfde trein te wachten.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-12-2010 om 08:33

Dat is toch de enige manier, beetje doorrijden?

Ik moest gisteren door een sneeuwstorm op de fiets boodschappen doen en ontdekte dat de enige manier om een beetje leuk vooruit te komen was gewoon doortrappen. Ik kan met mijn voeten op de grond als ik op het zadel zit, dus zo gevaarlijk is dat (dacht ik), en om nou met de fiets aan de hand te gaan buffelen - nee. In verse sneeuw kom je volgens mij nog redelijk vooruit. Het is de combi van opgevroren ouwe slush en ijzel die je de das omdoet.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 12:22

Tja sini

Ik schreef het al eerder: juist zo'n voortvarend doorrijdend type kon niet op tijd remmen en zat achterop onze auto. Echt geweldig.

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 15:44

Sini

Mijn man stond stil voor een stoplicht!

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 15:46

En dus

Al die sportief rijdende types vergeten dus voor het gemak dat je met dit weer een langere remweg hebt, en makkelijk doorglijdt, zeker als je hard rijdt. En daarom moet je oppassen, want als het gaat om de snelweg, kan plotseling stoppen met dit weer voor problemen zorgen.

Tirza G.

Tirza G.

05-12-2010 om 16:12

Sini

De stroomzekerheid in NL ligt ronde 99.7%. En is daarmee zo ongeveer het hoogste ter wereld. Dat ligt in Rusland wel anders. En trouwens: in de meeste landen, zelfs in de US, ligt dat anders.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 18:14

Sini

Doorrijden is prima, mits het kan. En wanneer het kan, daar zijn de meningen dus over verdeeld, en gebeuren er dus steeds weer ongelukken met dit weer. Wij rijden geen 30 ,maar we doen ook niet net alsof er niks aan de hand is....

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 18:16

Overigens

In het hoge noorden is het maandenlang koud en onder nul, dan ben je eraan gewend. Dat is hier niet het geval en maakt ook dat je minder gewend bent ermee om te gaan. Dat heeft niks met het land en zijn volk te maken, maar wel hoe je ermee omgaat.

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 06:57

Sini

Los van de sneeuw? De sneeuw was toch juist het hele probleem. Je zag hier een aantal uren door de sneeuw in combi met harde wind geen hand voor ogen, en dat is dus link als je de weg op gaat.

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 06:59

Sini

Erger je vooral als je dat fijn vindt, maar schuif het dan niet af op nationaliteit. Misschien waren het wel fransen, je bent niet de enige in dit land. Dit land is een smeltkroes van vele nationaliteiten en zeker in de randstad veel expats, je bent niet uniek.

fladder

fladder

06-12-2010 om 08:11

Flevoland

Onze provincie lijkt zo ongeveer op zijn gat te liggen. Werd net gebeld door school van oudste dat een aantal leerkrachten de school niet kunnen bereiken. Oudste mag thuisblijven.
Ik moet straks naar Hilversum en hou mijn hart vast...

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 10:04

Sini

Winterbanden, ijzers onder je schoenen en zout zijn niet zaligmakend. De A6 is gewoon afgesloten, zo glad.Mijn vriendin ging met ijzers zwaar onderuit, en wat heb je aan zand op openbare stoepen waar niemand langswoont. Daar wordt namelijk niet gestrooid. Het punt is, dat je vindt dat we niet moeten zeuren, terwijl je dat in deze draad wel doet op mensen. Als jij mag zeuren, mogen wij het ook,toch?

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 11:08

Sini

Mijn punt is juist dat alhier heel veel openbare stoepen zijn, die door de wijk lopen en niet langs iemands huis. Een soort openbare weg voor voetgangers, zeg maar. Ik woon in een wijk waar in heel veel delen geen auto's kunnen komen, met vele voetpaden. Dan gaat die vlieger dus niet op, helaas. De gemeente doet het ook niet.

m ik

m ik

06-12-2010 om 13:03

Maar dan nog

het probleem is echt niet opgelost als de stoepen wél gisteren geveegd zouden zijn. Hier tenminste niet. Hier namelijk op weg naar school zijn de stoepen op sommige gedeelten wel geveegd en op sommige gedeelten niet geveegd. Daar waar wel geveegd is, daar is het nu juist veraderlijk glad, omdat het er na het vegen evengoed nat bleef en dat is dus een spekglad laagje geworden.
Dan liever een stoep waar de sneeuw opgevroren is, dan weer je tenminste dat het glad is !

Vic

Vic

06-12-2010 om 22:35

Mist

Vandaag was het de hele dag mistig hier, nu nog steeds. Ik hoop toch wel dat dat morgen weg is. Altijd zo balen als ik vso regel en dan twee uur onderweg ben waardoor ik alsnog te laat op mijn werk ben. Vooral omdat ik er dan speciaal vroeg voor opsta ;-(

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2010 om 10:30

Pelle (ot)

Ohja, de postbodes zaterdag, het was heftig inderdaad, zoon moest zijn postkar soms gewoon tillen, er was geen doorkomen aan.

Merel

Merel

07-12-2010 om 11:25

Verplicht

Mijn schoonvader woont in Duitsland en daar is het zelfs verplicht om je stoep schoon te vegen (voor 7 uur in de ochtend!!) zodat de postbode gewoon zonder te vallen bij je brievenbus kan komen. Als iedereen dat hier bij mijn in de straat zou doen, dan kan je dus prima lopen.

fladder

fladder

07-12-2010 om 16:45

Pelle

Ik wil jou en je collega's een heel dikke knuffel geven. Ik zag de jongen die hier loopt vandaag ook onder onmogelijke omstandigheden zijn werk doen. Ik woon in een flat, wil best het stoepje hier strooien, maar de weg in de wijk...? Het is één verradelijke ijsbaan!!!

reina

reina

07-12-2010 om 17:49

Stoep schoonvegen

Ik heb de pest aan gladheid, omdat ik dan direct pijn in been, heup en rug krijg. Het stuk waar ik van de bus naar m'n werk langsloop gaat deels langs huizen, er zijn gelukkig mensen die hun stoepje schoonhouden, maar met dit weer werkt dat ook niet. De mist vriest aan en het stuk wat er keurig schoon uitziet blijkt juist spekglad te zijn. Ons tuinpad, wat we keurig schoonhouden is stroef, het stuk (doodlopende) straat waar het op uitkomt en wat we ook aanvegen is weer spekglad....

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2010 om 18:44

Fladder en winterslaap

Ik geef het door aan mijn zoon.. Hij kreeg namelijk best lullige reacties, omdat hij laat was met de post. Gelukkig kreeg hij ook her en der een kop koffie aangeboden..

Gewoon een beetje zand?

Sini, je suggestie is goed, maar zand moet je maar net hebben. Ja, jij woont ongeveer aan de kust als ik me wel herinner, dan steek je bij wijze van spreke een spa in het duin, maar hier in Amsterdam zou ik het niet weten, ik heb dat spul niet los in mijn achtertuin liggen (nou ja, momenteel toevallig net wel want ze gaan straten, maar normaal dus niet).
Nou ja, je kan natuurlijk ook altijd naar de dichtsbijzijnde straatopbreking met een emmertje en schepje, opbrekingen zijn in onze mooie hoofdstad schering en inslag

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2010 om 22:55

Of (temet)

Effe naar de praxis oid. Daar hebben ze er zó veel van, dat ze het gewoon verkopen.

Tirza

Ik zou het ook wel fijn vinden

als het even een paar graden boven nul is en al die zwart geworden sneeuw-ijsklonten overal verdwijnen, er ligt ook rond het huis overal ijs, dus als ik dan even de achterdeur uit moet ik uitkijken dat ik niet val.

Inmiddels heb ik al wel diverse vogels gespot in de tuin, ik heb nu naast 4 vetbollen ook een pindading opgehangen. Ik vind het erg leuk al die verschillende vogels. Onze bejaarde poes weigert naar buiten te gaan en ligt het liefst op de vloerverwarming in de badkamer of aan mijn kant van het bed onder de deken.

Fiorucci

Fiorucci

08-12-2010 om 12:31

Zeg berber

Wil je niet zo mopperen? Je moet genieten van die zalig tintelende kou en gewoon doorzetten zeg, kom nou.
)))

En bovendien

In Siberië is het vééééééééél kouder!

Gr. Poezie.

Vic

Vic

08-12-2010 om 20:17

Het houdt nog niet op

Hier is het nu keihard aan het hagelen. Fijn ;-( want die zooi gaat natuurlijk lekker aanvriezen op stoepen en autoruiten.

Allemaal beurs en blauw

Hier zijn we allemaal beurs van de valpartijen. Het was hier gisteren en eergisteren een ijsbaan. Zowel op de gestrooide weg erg vroeg in de ochtend als op de woonerven (hele dag) en binnenwegen. Als enige was ik nog niet gevallen...maar mij is het gisteren dan ook gelukt.Boodschappen niet evenwichtig verdeeld over de fietstassen...... dus daar ging ik.
Nou ja we hebben niks gebroken,alleen schaafwonden en blauwe plekken dus we mogen van geluk spreken.
Nu ligt er sneeuw(vannacht gevallen)...kunnen we gelukkig weer enigzins normaal lopen/fietsen.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2010 om 00:27

Vandaag

Man en ik zijn vandaag vanaf Rotterdam naar huis teruggereden met de trein en ergens in het midden was het helemaal wit van de sneeuw. Zomaar van het ene op het andere stuk. Heel lokaal dus. We waren vandaag veel buiten en we voelden gewoon dat de temperatuur lager werd. Ik zet me maar weer schrap voor een paar dagen glibberen...

Sancy

Sancy

14-12-2010 om 08:04

Hier

begon het rond half 5 gistermiddag te sneeuwen en hield het pas na half 8 weer op. Ik denk dat er zo'n 4-5cm ligt.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-12-2010 om 21:48

Nou....

het was wel oppassen geblazen hier, sommige stukken op de stoep waren toch ijzig en glad....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.