Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

margje van dijk

margje van dijk

05-03-2009 om 09:39

Terug van weggeweest: het blunderdraadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

09-03-2009 om 20:03

Stuifmeel

haha, leuk dit draadje. Even lachen.
Ik moet om mijn eigen blunder wel lachen, maar schaam me nog steeds.
Ik was alleen thuis, was aan het opruimen. De tulpen op de tafel hadden hun beste tijd gehad en die heb ik in de kliko gegooid. Daarna ben ik de hond gaan uitlaten. Op straat liep een jongen (ja een leuke), hij zat steeds te kijken en uiteindelijk wachtte hij tot ik op dat punt was. Heel vreemd vond ik het eigenlijk, maar goed, hij vroeg dus de weg aan me. Ik vond het raar want had helemaal niet het idee dat ie aan het zoeken was. Ik heb het uitgelegd en ben daarna naar huis gelopen. Sta ik bij mijn voordeur, kijk dus in het raam, en denk wat heb ik nou op mijn gezicht? Had ik allemaal stuifmeel op mijn gezicht. Echt vreselijk zag ik eruit. Je weet wel, jeuk bij je neus, even aan je kin zitten.
Ik kan er inmiddels om lachen. Het heeft ook lang geduurd voordat ik dit verhaal aan iemand durfde te vertellen. haha Dit gebeurt me dus nooit meer.

Gr. Salie

elrieke

elrieke

09-03-2009 om 21:26

De voetballer

Jaaaaren teurg volgde ik een cursus PR. Je kent 't wel: 25 vrouwen in de klas en verdorie: 1 man! Iedereen stelt zich voor, zo ook de man. Ik ben die en die ik werk bij PSV. Zou best kunnen, daar werken toch ook mensen? Niemand reageert. We krijgen de opdracht om allemaal een spreekbeurt voor te bereiden over je werk. OP een avond is de man in kwestie aan de beurt. En hij begint uit te pakken! Shirtjes, vlaggetjes, stickers en jawel, een levensgrote vent van papier. Verrek, dat lijkt onze medecursist wel! We hebben nog steeds niks in de gaten. Ja, zegt die knul, ik ben Boudewijn Zenden en ik voetbal in het eerste bij PSV. NIEMAND REAGEERT! Ok, hij was toen net 19 of 20, maar toch, niemand kende Boudewijn.... 's avonds thuis zeg ik : joh, weet je wie bij ons in de klas zit? Neuh, hoe moet ik dat weten? Ik zeg; Boudewijn Zenden! Komt ze nou mee! Heb je een handtekening? Neuh, vergeten te vragen....

marije

marije

09-03-2009 om 21:36

Je houd je mond!

Ik loop door de stad met mijn, toen 4-jarige, dochter. Voor ons loopt een heel forse vrouw. ik voel dat mijn dochter haar ziet en bedenk bij mezelf: kind, je zegt niks, houd je mond, je zegt niks. Dochter zegt niks. Pff. We lopen de vrouw voorbij en na een metertje of tien zegt ze, heel bedachtzaam, maar duidelijk hoorbaar; mama, ja kind, mama, die mevrouw is dik hè? Sttt, kind, dat mag je niet zeggen! Mama, past die mevrouw nog wel op de wc?

Moest helpen op school met de schoolkrant en was daar een hele ochtend bezig met een paar moeders tijdens koffie drinken zei er een heel zachtjes hoort je trui zo?
wat bleek ik had mijn trui binnenste buiten aan en aan de zijkant zaten van die grote bonnetjes met de maat erop enzo die dus de hele ochtend al volijk hingen te wapperen.

RW

RW

09-03-2009 om 22:14

Ik kom niet meer bij, jair

Wat een ontzettend leuk verhaal Jair, ik zit me echt tranen te lachen.
In mijn familie komt ook telkens weer een blunder die mijn zus maakte naar voren. Als ik eraan denk moet ik er weer om lachen..
Mijn zus en ik waren met de auto op weg door Frankrijk. Onderweg stopten we bij een restaurant/tankgelegenheid, want mijn zus moest naar het toilet. Ik zie het nog voor me: het was een vrij grote ruimte gevuld met barkrukken en voornamelijk vrachtwagenchauffeurs, type ruwe bolster. De toiletten waren achter in de ruimte, en na haar toiletbezoek liep mijn zus dus helemaal van achter naar voren door die ruimte gevuld met mannen, met, hou je vast, haar rok achter in haar panty gestopt! Het zag er belachelijk uit, je zag haar rok en witte slip door die vleeskleurige panty heen. Ik zag het gebeuren en kon niet meer ademen van het lachen, ik lag echt dubbel. Uiteindelijk heb ik haar mee naar buiten geduwd en daar hikkend haar rok uit die panty getrokken. Ze wil er niet meer aan herinnerd worden geloof ik...

frederique

frederique

09-03-2009 om 22:32

Heel erg

Ik zit echt helemaal te lachen hier, heerlijk.

Ik heb een hele erge blunder.
Paar jaar terug, ik was net bevorderd op mijn werk.
Was dat jaar voor het eerst als MT-lid aanwezig bij jaarlijkse bespreking op de hei. Allemaal mannen in het MT.
Eerste keer, je voelt je toch wel beetje bijzonder, beetje spannend, wat moet je aan, wat kun je zeggen. bla bla.
Zitten we in sjiek hotel-restaurant na de eerste dag, krijgen we een broodje vooraf. Ik kreeg het broodje niet open met mijn hand en pakte het mesje daarvoor (ooh,,, mag niet van de etiquette). Zeg tegen facilitair directeur tegenover me (let wel: gezelschap van zes mannen en dus een vrouw):
'heb jij ook zo'n harde?'
Oh, ik schaam me nog als ik er aan terug denk. Die mannen gilden van het lachen.

zus

zus

09-03-2009 om 22:32

Ook een zus

Ik heb ook een zus die erop los blundert. Zo logeerde ze ooit eens in een hotel waar je in het bad moest douchen. Ze was altijd gewend thuis om haar hoofd na het haren wassen en afdrogen met kracht naar voren te gooien, zodat de laatste druppels eruit werden geworpen. Helaas voor haar vergat ze dus in dat hotel dat ze in een badkuip stond en knalde ze keihard met haar hoofd op de badrand! Ik was in de kamer naast die van haar en hoorde door de muur heen de Boink! (behalve een bult op haar voorhoord heeft ze er trouwens niets aan overgehouden hoor)

Annie Tsung

Annie Tsung

10-03-2009 om 01:25

Geerke

Haar vader is eigenaar van de Dille en Kamille winkels, zowel in Nederland als in Belgie.Vandaar dat je haar daar achter de kassa zag dus...
Inderdaad anders misschien niet waar je een actrice zou verwachten?
Annie

Annie (volslagen ot)

De koffiemolen die ik ooit van je kreeg, bewijst goede diensten! Dus nog eens dank!

Petra-

Petra-

10-03-2009 om 17:14

Bij een uitvaartdienst

van een moeder van een aangetrouwde tante. De oma was vredig gestorven en de kinderen hadden besloten haar niet in een kist maar in karton te laten cremeren.

De man die de dienst leidde zei als afsluiting: "nu zullen we deze doos begeleiden......." wat er verder achteraan kwam heb ik niet eens meer gehoord, ik had zoveel moeite om niet in lachen uit te barsten.

Bruiloft

Ik was eens op de bruiloft van mijn nichtje. Ik kende haar wel goed, maar de bruidegom niet zo heel erg goed.
Bij binnenkomst feliciteerde ik haar en daarna een man die inde buurt stond. Bleek niet de bruidegom te zijn, maar een ex-vriend waarmee het al 3 jaar uit was. Ik voelde me heeeeeel dom.

Colletje

Heel lang geleden, toen ik op de middelbare school zat, had je losse collen voor onder je trui. Een soort beenwarmer om je nek, zeg maar. Op een dag had ik zo'n ding aan met een trui, maar het bleek redelijk lekker weer te worden. Ik trok mijn trui dus maar uit, ik had er immers nog een coltrui onder aan.... oeps, zat ik daar in mijn beha.
Een paar weken later was ik naar de wc geweest tijdens de les en liep prompt het verkeerde lokaal in. Ik dacht slim te zijn door te vragen: "is dit klas 3b?" Want dan zou de leraar zeggen dat het niet zo was en kon ik waardig de aftocht blazen. Het bleek wél 3b te zijn en ik stond met mijn mond vol tanden.

Oja bruiloft...

dat heb ik ook gehad. De zus van mijn ex trouwde en onze kinderen mochten daar bij zijn. Aan mij het verzoek om ze op te halen vlak voor het feest begon. Ik netjes de bruid (mijn ex-schoonzus dus) gefeliciteerd en haar man ... dacht ik ... het bleek zijn broer te zijn. Oh, wat had ik toen graag in de vloer willen verdwijnen.

Janeway

Janeway

10-03-2009 om 21:48

De bel

Ik werk in de kinderopvang en ouders moeten bellen bij een tussen deur om verder binnen te kunnen komen.. De bel was op dat moment niet helemaal tip top in orde en ging ook gewoon zomaar af..
Dus op een gegeven moment ging die bel.. Ik loop van de groep naar de deur en zie niks en zeg tegen een collega aan de andere kant van het gebouw (groot kdv) "Van die bel wordt ik ook niet goed gaat ie alweeeer af" Collega loopt ook naar de deur en loopt verder door en laat een ouder binnen.. waar was dat gat waar ik in kon zakken.. Die ouder stond dus net achter een kast en ik zag hem gewoon echt niet vanaf mijn positie daar...
Aarrg de ouder was trouwens niet blij..

madressilva

madressilva

10-03-2009 om 22:30

Telefoon

Collega die de telefoon opnam met:

U spreekt met Gonda Versnel, wat mag ik met u doen???

Je kon me wegdragen

MLN

MLN

10-03-2009 om 22:57

Gekke collega's en hun versprekingen

Op mijn werk (receptie vakantiepark) een tijd lang met een nummerapparaat gewerkt bij grote drukte. Net zoals bij het postkantoor, een nummertje nemen en wachten totdat je aan de beurt bent. Collegaatje drukte vrolijk op het knopje en riep ipv nummer nul met luide stem: nummer lul!
Andere collega kreeg een keer gast aan de balie met de vraag waar hij zijn sleutels moest inleveren bij vertrek. Collega antwoordde: u kunt uw leuter hier afgeven meneer.

Anecdote over die voetballer ...

ik was een keer voor mijn werk in Marokko. Ik had een dag vrij en bekeek oude huizen in een villawijk. Komt er een man op mijn aflopen en probeert een praatje aan te knopen. Ik reageerde nauwelijks, wou liever alleen zijn.

Op een gegeven moment vraagt hij: "Herkent u me niet?" Ik antwoord ontkennend. Hij: "Oh, het komt natuurlijk door die bril". Hij rukt de zonnebril af en roept: ""C'est moi, Mohammed nogwat (of andere Arabische naam). Ik reageer nog steeds niet en toen riep hij: "De voetballer!". Ik heb eigenlijk nooit opgezocht of hij echt een beroemde voetballer was of niet. Ik ben ondertussen zijn naam ook vergeten.

Mijn Zuid-Amerikaanse man belde een keer om lid te worden van een tijdschrift: "Met X ik wil mezelf graag aangeven."

Kim

Kim

11-03-2009 om 10:31

Errug..

Nadat ik heerlijk om jullie blunders gelachen heb, dan nu de mijne. Voor een vereniging waar ik in het bestuur zit, moest ik 2 weken geleden (!) briefjes rondbrengen. Bij het opruimen kwam ik nog een paar dichte enveloppen tegen die ik in november/december van de penningmeester had gekregen.. oeps.. Ik vermoedde dat het sponsorcontracten waren en besloot ze alsnog maar heel snel langs te brengen, was op dezelfde route als die andere briefjes.
Een paar dagen later had ik één van die brieven retour in mijn brievenbus wat mij zeer verbaasde. Ik keek erin en wat denk je.. het was een kerstkaart *bloos* De ontvanger had er wat achter op geschreven en wenste me een vrolijk pasen. Lekker dan, kerstkaarten rondbrengen eind februari!

Annie Tsung

Annie Tsung

11-03-2009 om 16:27

Genista ook ot

Ben blij dat je er plezier van hebt.Dan houd ie het lang uit;dat is toch alweer tweeenhalf jaar geleden ofzo.Vlak erna zijn wij naar californie verhuist.Af en toe log ik hier eens in op OO.
Groet,
Annie

Massi Nissa

Massi Nissa

11-03-2009 om 18:26

Zojuist

Ik sta wat afwezig teentjes knoflook te persen, komt er een straal knoflooksap in mijn oog. Ajajaj, ik heb als een Indiaan staan krijsen terwijl ik blindelings de kraan zocht (had andere oog ook dichtgeknepen, heel handig). Vijf minuten later, toen het leed al half was geleden en ik een vuurrood oog in de spiegel stond te bekijken, dacht ik bij mezelf: ik heb een blunder. Tje. Kookblunders zijn bij mij zo normaal, ik heb een regenererende duimtop. Elke paar weken hak ik hem eraf en dan zit-ie er een tijdje later toch weer aan.
Groetjes
Massi

Pardon?!

Een collega van mij kreeg een keer een e-mail met de curieuze aanhef: 'Beste Eikel'.
Bleek dat de afzender er even snel de spellingchecker overheen had gegooid, en die kende de voornaam Meike blijkbaar niet....

Prulletje

Prulletje

11-03-2009 om 22:07

Liat en triple

Liat, in jouw verhaal vind ik het een enorme blunder van de voetballer en niet van jou! Wat een eikel (ha! ik bedoel nu echt eikel!)
Triple, dat heb ik ook een keer bijna gedaan. Ik zag het gelukkig op tijd. Ik weet niet meer wat de echte naam van deze persoon was, maar spellingscontrole maakte er Beste mevrouw Hoer van...

Prulletje

margje van dijk

margje van dijk

11-03-2009 om 23:05

Jullie zijn geweldig

Ik lig helemaal in een deuk om al die diverse blunders.

Vandaag had ik trouwens dat we met een clubje zaten te zingen bij mij in de kamer, en er brandde een waxinelichtje in een glaasje. Ineens PANG, het hele glaasje kapot (lichtje was scheef gezakt en brandde blijkbaar tegen het glas).

We kwamen niet meer bij, "de eerste keer dat er van mijn gezang een glas knapt!".

Niet echt een blunder maar wel erg grappig. (Best apart trouwens, dat er zo ineens zo'n glaasje knapt).

Margje

Lolol

Wat een heerlijk draadje, ik schiet net helemaal in een lachstuip om die regenererende duimtop van Massi Nissa ))

Hier ook nog een stomme verspreking. Ik werk in de bibliotheek en een klant vraagt aan de balie waar een bepaalde schrijver te vinden is. Dus ik wijs, naar de vanaf de balie uitstekend zichtbare kast waar toevallig ook nog een collega bezig was en zeg: "Die staat in die kast daar, waar mijn collega staat, met een bordje met de letter S op de kop. Ehhhm, de kast dan... niet mijn collega..."
De klant had mijn verspreking niet eens in de gaten, maar wel een andere collega, die verdween bijna onder het bureau van het lachen.
Oh en nog eentje van jaaaaren terug. Een klant vroeg of ze me even mocht storen, en ik, nog half verdiept in een ander klusje zeg: "Natuurlijk mevrouw, ik zit hier om gestoord te worden!" Gelukkig kon de klant erom lachen.

Ooo ik heb ook nog wat

Niet echt een blunder maar wel erg hoog ik wil door de grond zakkenn gevoel.

Zoon heeft een vriendje die hier al vaak mee eet en hier graag is.Ik kan zijn moeder wel maar papa had ik nog nooit gezien.In de voorjaarsvakantie komt vriend weer en wordt gebracht.Moeder zet hem eruit en rijd weer weg normaal gesproken.Maar nu bracht papa hem.
Ik had net besloten 'smorgens dat ik al mijn ramen ging lappen en me niet eerder aan ging kleden tot het klaar was.Dus ik liep vrolijk in mijn babyblauwe pyamabroek met sterren en een oud slaaphemd mijn haar stond alle kanten op en nou ja ik zag er niet uit.De banken stonden van de muur en ja hoor daar komt de vader binnen.
HELP! mijn puber lag achter die vader helemaal in een deuk en ik had een kop als een tomaat.Een hele leuke nette knappe man en die zei "goh ik had zulke leuke verhalen over jullie gehoord ik denk ik zal eens even kennis maken"Gaat op de bank zitten naast alle rommel en begint gewoon een gesprek.
Nou ik heb maar even uitgelegd dat ik normaal niet in die kleding rondloop en hij kon er eigenlijk wel omlachen.Later zei het vriendje van mijn zoon ach hij heeft mijn moeder ook wel in pyama gezien hoor dus hij is wel wat gewend.

Vera*

Vera*

12-03-2009 om 09:06

Vanochtend

Ik heb de computer aangezet zodra de kinderen naar school waren en zit nog in mijn badjas de email te lezen, wordt er aangebeld.
De ANWB die vroeg of ik gebeld had voor een Renault. Ja, wij hebben een Renault maar ik heb niet gebeld. Dat is toch huisnummer 19, ja dat klopt. Voor een Scenic, ja wij hebben een Scenic maar die is deze week met man in Zwitserland.
Bleek het een auto van een bekende te zijn die hem tegenover ons had geparkeerd.
Geen blunder maar nu heb ik eindelijk ook iets leuks te vertellen.

Katrien

Katrien

12-03-2009 om 09:25

Bolg de vocht

Een paar jaar geleden reed ik met een collega naar huis. We moesten wel een omweg maken want ze moest ergens iets afhalen. Aangezien ze de weg niet kende, nam ik de kaart ter hand om haar te leiden.

Op een gegeven moment moesten we de bocht volgen ipv af te slaan. Dus zeg ik "Bolg hier de vocht". Ze bekijkt me met een rare blik en ik herhaal "Awel, ge moet hier de vocht bolgen". Ik zie dat haar mondhoeken beginnen te trillen en ze kijkt met geamuseerd aan. Ik begin me wat op te winden, want waarom doet ze zo raar, en zeg, op zeer luide en geïrriteerde toon:"GE MOET DE VOCHT BOLGEN!!!".

Ik realiseer me plots wat ik gezegd heb en we krijgen beiden de slappe lach. Ze bolgde netjes de vocht en we kwamen op onze bestemming.

Katrien

Een erge, schaam me nog

Gisteren herinnerde mijn man me aan mij erge blunder, had hij "fijn" gisteren aan zijn collega's verteld.

Een aantal jaren geleden had onze oudste een dwerg hamster. Als ik stofzuigde nam ik ook altijd de plankjes in de kooi even mee. Beestje lag dan altijd op de bodem in zijn huisje te slapen. Dus niks aan de hand. Mijn man zei al eens, straks zuig je hem nog op. Ik welnee.

En toen opeens tijdens het zuigen, sprint dat beestje uit zijn huisje en oeps verdween hij in de syofzuigerslang. Ik helemaal in paniek, man woest. Scheurt de zak open, zoekt en haalt het beestje eruit. We dachten dat hij dood was, maar man heeft hem schoon gemaakt, lucht zitten blazen op zijn snoetje en toen kwam hij weer bij. Ohhhhhhh wat schaamde ik me en nu nog. Heb het nooit meer gedaan, die kooi uitgezogen dus :o). Zoon hoorde ons natuurlijk en toen moest ik aan hem opbiechten wat voor stoms ik had gedaan. Zoon in tranen, ik ook, want het was zijn beste vriend etc. Het beestje heeft uiteindelijk nog zeker 2 jaar geleefd, maar als ik er nog aan denk......brrrr.

Dit is geloof ik wel de ergste blunder die ik heb gemaakt of misschien heb ik de rest wel verdrongen.

Bloos, Pinkelot

Pinkelot!

ohhhh, dat zou mij ook rustig kunnen overkomen! Heerlijk gelachen om je stunt!

Jons

Motorgeluid

Een motorminnende vriend van ons zat bij ons op de bank en wij bespraken de koeien en kalveren van het moment. Opeens schiet de vriend overeind en tuurt naar buiten. "O, wat hoor ik een mooi motorgeluid!" zei hij gespannen, "een dikke éénpitter, waar is hij?" Ik luisterde ook eens en schoot in de lach. Het was onze wasmachine op zolder, die stond te centrifugeren. De lagers zijn niet zo best meer...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.