Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

margje van dijk

margje van dijk

05-03-2009 om 09:39

Terug van weggeweest: het blunderdraadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onhandig

Ik ben nogal eens onhandig, mijn voorletters zijn ME, maar dat heeft mijn man veranderd in MC met de C van Clumsy...
Ik heb vooral hittezoekende handen, we waren een weekendje weg en ik zou broodjes afbakken in de oven. Bij het in de oven leggen van het brood zegt man; pas je op? Ik, lichtelijk geirriteerd, ja natuurlijk! Vervolgens bij het uithalen van de broodjes brand ik mijn hand! Toen mijn man lachend riep dat hij toch had gezegd dat ik moest oppassen kon ik alleen kwaad terugroepen dat hij dat alleen had gezegd bij het erin doen van de broodjes en niet bij het eruit halen....

Jons

Jons!

Wat adrem, die reactie van jou... )

Petra-

Petra-

12-03-2009 om 11:11

Gisteravond

was ik met mijn jongste op de EHBO vanwege buikklachten. Vraagt één van de artsen: "is je poep wel eens hard?" waarop dochterlief zegt " hoe weet ik dat nou, ík voel er nooit aan!"

Geweldig, en eerlijk is eerlijk, goed voor drie lachende artsen aan het bed

(later in het gesprek zei ze ook nog leuk dat het niet aan de poep kon liggen, want ze had gister nog volle bak )

Jet Burg

Jet Burg

12-03-2009 om 13:11

Ik ben totaal onhandig

Dus ik blunder aan 1 stuk door.
Wat ik ook vast heb, op magische wijze valt het of vliegt het door de lucht. Onzichtbare drempels bestaan voor mij, en regelmatig loop ik tegen muren en deuren, er flapt ook altijd wel iets uit mijn mond wat ik beter niet had moeten zeggen.
Zelfs mijn man kent mij door en door en mocht ik dan iets in mijn handen hebben waarop staat: "Jet laat dit zo uit haar handen vallen" komt hij al aan gerent om het over te nemen, uiteraard met liefde

Uit mijn studententijd

Ik woonde weer eens in een huis van een echte melker: veel te hoge huur, er mankeerde vanalles aan het huis etc. etc. Eenmaal goed geïnstalleerd, besloot ik toch de huurcommissie eens in te schakelen. Had hier geen ervaring mee, maar wie weet wat het op zou leveren (uiteindelijk veel, maar dit terzijde). Bij de procedure bleek ook een zitting te horen, en ik vond het toch wel spannend worden allemaal. Een vriendin ging mee, dat was wel prettig. We worden opgeroepen, ik loop de zaal in en zie de commissie achter van die rechtbankdeskjes. Ik ben wat overdonderd door het officiële karakter van het geheel en zonder erbij na te denken, loop ik naar het eerste commissielid en geef die een hand. Aan de licht geamuseerde twinkeling in zijn ogen, zie ik direct dat dit niet gebruikelijk is.......maar ik moet er nog vier.....met opgeheven hoofd heb ik ze allemaal een handje gegeven, me inwendig doodschamend. Mijn vriendin kon niet anders dan me volgen......ik moet er inmiddels erg om lachen, maar heb me nog lang geschaamd.

Wat superleuk

Wat leuk om dit allemaal te lezen zeg!!
Als wisselgeld zou ik graag ook een paar blunders opschrijven, maar ik blunder nooit )
Ik ben verschrikkelijk lomp en onhandig, en ik knoei ook ontzettend veel. Blunderen doe ik ook, maar er schiet me nu geen enkele (leuke om te vertellen) binnen. Ik zal de komende dagen proberen er 1 te verzinnen (of te maken)
Ank

O ja een kleintje

Er was een keer dat ik in het frans wilde vragen "heeft u hier een toilet", en dat ik me realiseerde (al onderweg naar het toilet) dat ik had gevraagd, "bent u een toilet?"

Ha, ha, pinkelot

Wat vreselijk om een hamster op te stofzuigen! Dat zou mij ook kunnen overkomen.
Herinner me nu ook opeens weer een paar huisdier-blunders. Ik was een keer nasi aan het maken en in het nasi-pakket zat een rode peper. Ik had de helft gebruikt en wilde de rest weggooien tot mijn oog op de cavia viel. Het beestje was gek op paprika's dus ik dacht dat hij peper misschien ook wel zou lusten. Het zijn tenslotte Zuid-Amerikaanse beestjes. Ik hield hem de peper voor en hij nam er meteen een hapje van. Ik trok terug en wachtte even hoe het zou vallen. Niks aan de hand, dus ik gooi de rest van de peper in het hok. Caaf valt aan en begint lekker te knagen. Tot hij opeens stopt en mijn zijn voorpootje over zijn bekje begint te wrijven (echt waar!). Vervolgens heeeeeel veel water drinken. Arm beest en wat voelde ik me ontzettend stom! Natuurlijk is peper voor een dier net zo heet als voor ons....

Jons en triple

Jullie schrijven dat het jullie ook zou kunnen gebeuren, doe maar niet hoor :o).

Ik zit hier ook hardop te lachen om die rode peper bij die cavia. Ohhhhh al die arme huisdieren.

Er schiet me nu nog een blunder met een huisdier te binnen. Is al denk ik zo'n 18 jaar geleden. Man en ik hadden voor het eerst een pup, het beest dacht de hele dag aan eten. We hadden een heel klein oud huisje. Met de wc en mini bijkeuken achter de keuken. In die bijkeuken stond ook de zak brokken. Een vriend van ons is naar de wc geweest en onze pup was dus meegeslopen. Hij was zwart dus viel dan schijnbaar niet zo op. We hadden daar een wasmachine op een verhoging staan en daar heeft hij zeer waarschijnlijk onder gezeten. Eer we ontdekte dat pup weg was, waren we zeker een half uur verder. Zoeken natuurlijk, vonden we hem in dat hokje bij een bijna lege zak brokken. Het leek net of pup een voetbal had ingeslikt, zo opgezwollen zag hij eruit. Gelukkig ging hij braken en kwam er veel uit. Maar dat gekke beest moet dus aan één stuk door hebben staan (vr)eten :o)

Verder zijn wij echt wel voorzichtig met onze dieren en ook onze kinderen hoor hahaha.

Groetjes, Pinkelot

Ps: leuk hier die blunders te lezen, bij sommige zit ik hardop te lachen hier.

Stelle

Stelle

13-03-2009 om 12:43

Vertraagd

Zoekend naar een nog beschikbaar vakantiehuisje in Frankrijk, schrijf ik verschillende eigenaars aan. Als beroepstwijfelaar doe ik er nogal lang over om te kiezen, en als het eenmaal zover is, moet een aantal nog een nette afzeg-mail krijgen. Deze begin ik met 'Excusez-moi pour ma réponse retardée'.
De volgende dag wijst een franstalige vriend erop dat retardé niet 'vertraagd' betekent, zoals ik dacht, maar eerder 'achterlijk'...
Volgende keer toch maar een woordenboek erbij nemen.

Stelle...

Ik ga onder de tafel van het lachen! Dit is er eentje in de categorie "Please except my apologies" (van een collega) )

Vrouwke

Vrouwke

13-03-2009 om 19:22

Ome jan een handje geven

Ik was 15 en met mijn ouders op vakantie in Zeeland. Op een avond zat ik met wat jongens in een caravan beetje te hangen en te kletsen. Op enig moment stond 1 van de jongens op en ging naar buiten om "ome Jan even een handje te geven". Daarna stond er weer 1 op met dezelfde mededeling. Na een tijdje vroeg ik aan de jongens "goh, waarom laten jullie die man niet binnenkomen". ..........
Ach ja, ik was jong en nog heel naief
Vrouwke

Manus

Manus

13-03-2009 om 23:22

Arts in opleiding

Het was weer eens tijd voor de jaarlijkse controle bij de KNO-arts. Eerst een gehoortest, dan een gesprekje met de arts. Deze keer een jonge knul in opleiding. Hij bekijkt de testuitslagen, trekt een slecht-weer-gezicht en start met "Tja, ik geloof dat ik een vervelende mededeling heb over uw gehoor... dat is niet zo best...." Ik doe mijn best om niet in de lach te schieten; ik ben al meer dan 40 jaar slechthorend! De arts in opleiding heeft het fatsoen te blozen - dossier niet doorgelezen, oeps!

Manus

Ach ja...

Zo heb ik het als 'jeune fille au pair' tegenover mijn madame eens gehad over 'bandes dessinees' (stripboeken) i.p.v. 'bandes hygieniques' (maandverband) toen ik het over ongesteldheid had. Had ik later pas door geloof ik.

Vonda

Annie Tsung

Annie Tsung

15-03-2009 om 02:20

Haarlemse platjes

Toen mijn man nog maar een paar maanden in Nederland woonde, wilde hij een middagje op zijn gemak de Haarlemse hofjes gaan bekijken en was nogal verontwaardigd toen hij weer thuis kwam.Hij vond de mensen niet bepaald vriendelijk, zei hij.
Wat was er gebeurt?
Hij had diverse mensen gevraagd waar hij de hofjes kon vinden en niemand had hem een antwoord gegeven en liepen allemaal stug door.
Bleek dat hij aan een aantal mensen had gevraagd(met zwaar Engels accent)
"waar kan ik platjes krijgen"?

Hij had bedoel waar hij PLAATSJES kon KIJKEN.

We plagen hem er nog steeds mee.

Vraagje

heeft iemand weleens gefeliciteerd in plaats van condoleerd gezegd??? Schaam me er nu nog voor!

Leuk draadje!

Groetjes Vannie

Kiki

Kiki

15-03-2009 om 14:18

Nee vannie, ik heb nog iets ergers gedaan

en ook niet om te lachen in een blunderdraadje. Ik vind/vond het zo vreselijk. Het is ook nooit meer goed gekomen, hoeveel keer ik ook sorry heb gezegd. Het schaamrood staat nog op mijn kaken als ik er aan terugdenk.

Toen mijn neef een aantal jaar geleden door een ongeluk om het leven kwam heb ik op de condoleancekaart als autotmatisme zijn naam ook in de aanhef gezet.

Dus lieve oom X, tante X, nicht X en neef X, jullie zijn in mijn gedachten etcetera liefs Kiki

Terwijl neef dus degene was die overleden was. Zooo genant, dat overtreft niemand helaas of moet ik voor jullie zeggen gelukkig

Ooo kiki

heb je het later niet uitgelegd dat het kwam door emoties?

bloosje

bloosje

15-03-2009 om 21:08

Erg, erg...

daarom ook maar even met een nicknaam.
Járen geleden (in mijn jongere jaren) met een toenmalig vriendje liggen knuffelen en halfnaakt vrijen in de auto. Opeens "klop, klop" op het autoraam. Oepsss... politie. Ohhhh, kon wel door de grond zakken. Waar we mee bezig waren en of we ons konden legitimeren.
Heb het nooit tegen iemand verteld, jullie zijn de eerste. Kan nog de schaamte voelen opkomen als ik eraan terug denk.

Bibo

Bibo

15-03-2009 om 21:37

Net zoiets als bloosje

Was thuis bij toenmalig vriendje (ik was een jaar of 18 denk ik) Zijn ouders gingen weg, en wij maakten gebruik van de gelegenheid Toen hoorde we ineens iemand zeggen 'sorry, ik ben wat vergeten' (de kamerdeur stond wagenwijd open) Dat was dus zijn moeder! Vriendje lag met zijn rug naar de deur, ik achter hem, met mijn been over hem heengeslagen, mijn slipje bungelde aan mijn enkel.....

Wel op een geboortekaartje

Onlangs heeft iemand uit m'n sportteam een zoontje gekregen. Ik een kaartje geschreven namens het hele team, en buiten het seizoen, dus ik heb zelf alle namen erop gezet. Hard aan het denken over de namen, niemand vergeten, oh natuurlijk, hoe kan ik C. nou vergeten... En toen ik het geschreven had, bedacht ik me dat zijn naam natuurlijk niet op het kaartje voor hem hoefde hoefde....

Gelukkig was dit een blijde gebeurtenis, dus ik heb 't doorgestreept en er een smiley achter gezet. Hij kon er erg om lachen. Maar Kiki, je bent dus niet de enige met vergelijkbare fouten.

Niny

Niny

15-03-2009 om 22:37

Ik mis er nog twee...

Weet niet of ik ze mag noemen, maar een paar jaar geleden was er ook zo'n draadje en van twee blunders uit dat draadje krijg ik nog altijd de slappe lach:
Lidwientje die 'banaan' op de banaan van haar zoon schreef in plaats van zijn naam en Mieke die 'up yours' riep bij het uitbrengen van een toost met een stel Engelsen - ik zit nu ook al weer te grinniken...

Niny

Lekker...

Ik was een weekend bij mijn moeder, we waren bij mijn vader in het ziekenhuis op bezoek geweest en besloten tot een lekker truttig glaasje advocaat. "Ik heb helemaal geen slagroom" sprak mijn moeder wat spijtig. Toen bedacht ze, dat een stukje roomijs erin ook altijd wel lekker is. En aangezien we wat af te reageren hadden, schoot ze snel klompen aan en liep naar de schuur om daar in de grote, immer rijk gevulde vrieskist te kijken of er nog roomijs was. Triomfantelijk kwam ze terug met een plastic bak. Klompen uit, advocaat ingeschud, ijslepel gepakt, deksel van de bak ijs af en ... er zat boerenkool in...

Lol, boerenkool

Ook lekker! Alleen niet in combinatie met advocaat

Rembrand

Rembrand

16-03-2009 om 00:09

Up yours.

Nog maar een keer voor de mensen die mijn blunder nooit eerder lazen
Toen mijn schoonzus ging trouwen met haar prins op het witte paard gingen wij met de voltallige familie naar Nieuw Zeeland waar zij woonde.
De dag voor de bruiloft hadden we een feestelijke bijeenkomst om elkaar beter te leren kennen ( de familie van de bruidegom kenden wij natuurlijk nog niet ). Er werd champagne geschonken en toen we allemaal gingen klinken riep ik uit volle borst de engelstalige toast : "Up yours", waarop het voltallig gezelschap het uitgierde van het lachen. Ik speelde het filmpje nog even terug in mijn hoofd en bedacht toen wat ik eigenlijk had moeten roepen :"Bottems up" .......'
( wat scheelt het haha ). Het ergste is dat alles op film is opgenomen. Ook hier is het een gevleugelde uitspraak gebleven, maar dat begrijpen jullie wel.
M.

Oo politie die aan het raampje tikt

dat heb ik en een vriendin ook eens gehad.We waren fanatiek aan het fitnessen voor dikke vrouwen geslagen (nou ja fanatiek voor ons doen dan) We hadden alleen zooooo'n zin in een frietje na het fitnessen maar ja we waren strak aan het lijnen dus we konden het eigenlijk niet maken tegenover de rest van de groep en onze gezinnen die ook onder ons dieet leden.
Dus wij stiekum een patatje gehaald en we gingen het stiekum op de parkeerplaats bij het zwembad opeten.

dus we waren aan het genieten maar de ramen besloegen van ons gezweet en de damp van de patat.ineens wordt er op het raam getikt.Ik draai mijn raam open politie.Wij helemaal in een deuk we voelde ons betrapt maar door het lachen kon ik niet meer normaal praten.
Zo dames alles goed?
ja meneer heel goed.
Smaakt het?.
Heerlijk in een lachbui konden we net antwoorden.
UHHhhh u doet toch niet iets wat niet mag?
Nou ja we eten patat.
OOoooo toch niet stiekum he? nou toen hadden we het helemaal niet meer.Hij wensde ons nog eet smakelijk en zei dat ik wel mijn mond moest afvegen er zat satésaus op hahahah.

Ik vraag me nog steeds af wat die man wel niet gedacht zou hebben twee te dikke dames die stiekum met rode hoofden van schaamte en fitness een patatje zitten te eten.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-03-2009 om 09:16

Nou vooruit dan

Ik was eens met mijn vriendje bij een concert en wij gingen naar buiten om te zoenen ( jaaa dat doe je in die tijd) vonden we een schuurtje, allemaal pikdonker maar in een hoek lag een zachte berg "iets". Heel gezellig op liggen vrijen, heel stiekum, heel zachtjes in het pikkedonker..
De volgende dag kon ik niet meer zitten, nauwelijks mijn broek aan... wat blijkt.. hadden we heel gezellig op een berg glaswol gelegen, en daar ben ik super allergisch voor... ik had een hele grote rode kont ! die zoooo zeer deed.
Ga maaar zitten hoor, "nee ik blijf liever staan"
Ik ben later, met datzelfde vriendje getrouwd en we moeten er samen regelmatig om lachen.

Marsudan

Marsudan

16-03-2009 om 10:00

Vannie

Dat iemand in november bij de condoleance van mijn moeder tegen me zei: "van harte gecondoleerd", dat vond ik al zo'n typische uitspraak...
Groet, Marsudan

Stelle

Stelle

16-03-2009 om 11:00

Meer naief

Ah, na Vrouwkes opmerking over 'jong en naief' schiet me er nog een te binnen. Een heel oude, van een vriendin:
Bij een ingewikkelde opdracht in de handvaardigheidles (brugklas), klaagt mijn vriendinnetje over de gestelde tijdslimiet. Tegen de rest van het groepje zucht ze: 'ohhh, ik kom nóóit klaar!' Er wordt al wat puberaal gegrinnikt, mar dat is blijkbaar niet de gewenste reactie, dus gaat ze nog even door: 'ik kom écht nooit klaar' en tenslotte steunend: 'komen jullie dan wel klaar deze week?'.
Inmiddels lag de rest zo'n beetje ónder tafel. Mijn vriendin (die kennelijk als enige niet de Club las ) kan zich er nog steeds boos over maken dat ik haar niet via een welgemikte trap onder tafel had gewaarschuwd...

margje van dijk

margje van dijk

16-03-2009 om 11:02

Maar dat kan toch wel? (marsudan)

"van harte gecondoleerd", is toch prima eigenlijk? Het komt uit heel je hart dat je iemand condoleert.

Natuurlijk heeft 'van harte' bij ons een soort stand-alone betekenis gekregen van iets heel feestelijks, maar het betekent toch gewoon "vanuit mijn hart".

Ik vind het juist wel mooi: Van harte gecondoleerd.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.