Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tips weekendje dublin gevraagd

Wie kan mij helpen aan leuke tips voor een bezoekje naar Dublin? Wat wel te bezoeken, wat viel tegen?
Ons lijkt het Guinness gebouw wel leuk, maar je moet een hele tour boeken voor 26 euro (als ik het goed onthouden heb) terwijl we eigenlijk alleen de bar op het dak willen bezoeken. Weet iemand hier iets van, moet je dan de tour boeken of kan je er ook gewoon naartoe.
(Ik ga ook nog even googlen hoor) maar eigenlijk zou ik wat leuke dingen horen van iemand die er al is geweest, beetje de onontdekte pareltjes, of bijvoorbeeld een leuke bar/wijk waar je heen moet (niet de commerciele bars) zeg maar.
Vind dat altijd wel lastig, dat je vaak een beetje de toeristen fuiks inloopt als je niet oplet


ik vond Dublin erg leuk maar redelijk klein. Wij hadden de meeste dingen wel in een dag gezien. Guinness niet gedaan want ik was er met mijn minderjarige dochter. Wij hebben wel 1 dag een busexcursie gedaan. Er zijn heel veel mogelijkheden maar wij hebben er een gedaan met een bezoek aan de glendalough en wicklow mountains - erg leuk om wat meer van Ierland te zien en te horen) en op de dag van vertrek zijn wij eerst met de trein naar howth gereden. Kaartje op het station gekocht. Je kan daar erg mooi wandelen langs kliffen en er is een mooie haven (met de trein ongeveer een half uurtje). 

Verder pubs bezocht met live muziek. Heerlijk gegeten in Dublin. Zelfs op mega toeristische plekken waren er prima restaurants te vinden. 

Ik wil best nog een keer naar Dublin. Leuke, gezellige stad maar wel met een excursie ergens naar toe

Trinity College, en dan naar de bibliotheek. Book of Kells, magisch

's Avonds naar een pub met livemuziek.

EmmaT schreef op 20-09-2022 om 16:46:

Trinity College, en dan naar de bibliotheek. Book of Kells, magisch

's Avonds naar een pub met livemuziek.

En reserveer voor de book of kells. Er stond een heel lange wachtrij toen wij er waren maar absoluut de moeite waard. 

Dublin is inderdaad niet heel groot, prima te doen in een paar dagen. Het is wel ongelooflijk duur, dus bereid je daar geestelijk op voor.

Bestel zoveel mogelijk kaartjes vooraf online van de dingen die je wil gaan zien en doen. Nadeel is dat je een beetje een vast programma hebt en dus minder flexibel, maar bijvoorbeeld voor Trinity College, Book of Kells (heel indrukwekkend), Guiness en Jameson moet je echt wel ruim op tijd zijn. Bij kerken en zo kun je ook tickets vooraf boeken maar dat bleek niet nodig. En huur fietsen als het een beetje weer is. Erg leuk en praktisch. Er zijn ook fietstochten met een gids.

Als je zin hebt in een beetje natuur kan ik een wandeling langs de kust van Howth (het schiereiland, inderdaad makkelijk bereikbaar met de trein) aanraden of de botanische tuin.

Wij vonden Kilmainham Gaol (= jail) heel indrukwekkend. En leuk, vooral ook vanwege de enthousiaste gids, The Little Museum of Dublin aan St. Stephen’s Green 15, met de geschiedenis van Dublin samengevat in 10.000 soms vreemde objecten. Gewoon omdat het echt prachtig is naar Stephen's Green Shopping Centre!

Wij hebben een paar keer heerlijk genoten van koffie met gebak/broodjes bij de Coffee Angel, 15 Leinster Street (tegenover Trinity College). Ook echt fantastische sushi gegeten bij Banyi Japanese Dining in Temple Bar.

Guiness vond ik niet heel spectaculair, de bar boven was stampend vol, half uur wachten op je biertje. En het is werkelijk niet te zuipen dat spul . of je ook alleen de bar kan bezoeken weet ik niet. Denk het niet. Als het om het uitzicht gaat kun je ook naar een andere rooftop bar.

We zijn er niet aan toe gekomen, maar het EPIC museum staat nog op onze wishlist.

Veel plezier daar!

Vorig jaar was veel wat gereserveerd moest worden alleen te reserveren met creditcard.
En Teelings whisky is ook mooi om te bezoeken.

EPIC museum: zeer indrukwekkend
Wij zijn in 2019 in Dublin geweest, hop-on hop-off bus, je kunt uitstappen waar je wil.
In de Jameson whisky fabriek geweest, 5 kleine soorten whisky geprobeerd, was erg fijn om weer warm te worden   (ik hoop dat de afbeelding lukt)

AF1QipO7_ppHn_3Yiop0L0QdAuJYeeAoQqN3JTY2eiNi

_Anoniem_

_Anoniem_

21-09-2022 om 10:37 Topicstarter

Dank je wel, ja wij kwamen er gisterenavond achter dat je bij veel dingen alleen met creditcard kan reserveren, wat onhandig weer.😩 (want we hebben geen creditcard) 
We nemen de tips mee, en mocht iemand nog wat leuks weten, graag!

Bijtje82

Bijtje82

21-09-2022 om 15:26

_Anoniem_ schreef op 21-09-2022 om 10:37:

Dank je wel, ja wij kwamen er gisterenavond achter dat je bij veel dingen alleen met creditcard kan reserveren, wat onhandig weer.😩 (want we hebben geen creditcard)
We nemen de tips mee, en mocht iemand nog wat leuks weten, graag!

Ja dat is altijd wel een beetje een dingetje.

Een CC is in Nederland niet heel gewoon om te gebruiken, in een aantal andere landen wel. 

_Anoniem_ schreef op 21-09-2022 om 10:37:

Dank je wel, ja wij kwamen er gisterenavond achter dat je bij veel dingen alleen met creditcard kan reserveren, wat onhandig weer.😩 (want we hebben geen creditcard)
We nemen de tips mee, en mocht iemand nog wat leuks weten, graag!

Ja, voor reserveringen in het buitenland heb je bijna altijd een creditcard nodig. Er bestaan ook prepaid kaarten. Je bestelt er zo een en dan stort je er zelf geld op. En soms kan betalen via paypal ook. Volgens mij kan je aan PayPal ook gewoon een rekening koppelen. Maar een creditcard is soms ook gewoon heel handig en noodzakelijk. Probeer maar eens een auto te huren zonder creditcard  

Plantenbak schreef op 21-09-2022 om 18:13:

[..]

Ja, voor reserveringen in het buitenland heb je bijna altijd een creditcard nodig. Er bestaan ook prepaid kaarten. Je bestelt er zo een en dan stort je er zelf geld op. En soms kan betalen via paypal ook. Volgens mij kan je aan PayPal ook gewoon een rekening koppelen. Maar een creditcard is soms ook gewoon heel handig en noodzakelijk. Probeer maar eens een auto te huren zonder creditcard

Dit, een prepaid creditcard. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar mijn kind kwam er mee!! Hij heeft in Dublin wel wat via PayPal kunnen doen. Daarna dus die CC genomen.

Bijtje82

Bijtje82

21-09-2022 om 18:51

In Dublin zelf kun je overigens gewoon met je pinpas betalen.

_Anoniem_

_Anoniem_

22-09-2022 om 15:38 Topicstarter

Plantenbak schreef op 21-09-2022 om 18:13:

[..]

Ja, voor reserveringen in het buitenland heb je bijna altijd een creditcard nodig. Er bestaan ook prepaid kaarten. Je bestelt er zo een en dan stort je er zelf geld op. En soms kan betalen via paypal ook. Volgens mij kan je aan PayPal ook gewoon een rekening koppelen. Maar een creditcard is soms ook gewoon heel handig en noodzakelijk. Probeer maar eens een auto te huren zonder creditcard

Ik ben bij een creditcard altijd wat bang voor fraude, ze kunnen immers bij je geld komen, tenminste, dat dacht ik altijd. Ik googelde er net wel op en dat schijnt toch wel veilig te zijn. Weet niet hoe ik aan deze gedachte kom eigenlijk. Een keer is er wel bij een vriendin van mij kosten van een Uber op haar kaart afgerekend terwijl ze wel in Portugal was geweest, maar geen uber had gereden (helemaal geen taxi) bleek naderhand dat het iemand van het hotel was geweest, waar ze haar creditcard bij inchecken had moeten laten zien.
Ik heb een PayPal rekening, en daar zit inderdaad mijn gewone rekening aan gekoppeld maar deze kon ik niet gebruiken voor het reserveren van toegangskaarten.

_Anoniem_ schreef op 22-09-2022 om 15:38:

[..]

Ik ben bij een creditcard altijd wat bang voor fraude, ze kunnen immers bij je geld komen, tenminste, dat dacht ik altijd. Ik googelde er net wel op en dat schijnt toch wel veilig te zijn. Weet niet hoe ik aan deze gedachte kom eigenlijk. Een keer is er wel bij een vriendin van mij kosten van een Uber op haar kaart afgerekend terwijl ze wel in Portugal was geweest, maar geen uber had gereden (helemaal geen taxi) bleek naderhand dat het iemand van het hotel was geweest, waar ze haar creditcard bij inchecken had moeten laten zien.

Het veilige van een creditcard is nou net dat je betalingen kunt betwisten en dan terugkrijgt.

Ik ben ook fan van creditcard voor aankopen/bestellingen/reserveringen. Alles is verzekerd. Zo kregen wij bijvoorbeeld een onterecht afgeschreven bedrag voor schade aan een huurauto terug. Gewoon een mail gestuurd met de reden van betwisting en binnen 2 dagen stond het geld weer op mijn rekening. Ideaal dus.
Ik gebruik hem steeds vaker. Zeker in het buitenland kun je eigenlijk niet meer zonder.

Bovendien kan je een lage limiet op je creditcard zetten en in Nederland wordt een creditcard maandelijks gewoon weer afgeschreven van je rekening. Je kan er dus niet zoals in Amerika een enorme schuld opbouwen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.