Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Arawen

Arawen

12-07-2012 om 13:44

To bikini or not to bikini..

Al in geen 20 jaar heb ik een bikini aangehad. Zit al jaaaaaren in de 'badpakfase'. Te veel kilo's, zwangerschapsstriemen, zo'n buik waaraan je duidelijk kunt zien dat er twee in hebben gezeten.
De tankini was al een uitkomst. Kun je toch nog gemakkelijk naar de WC maar de buik en de rolletjes zijn nog steeds lekker bedekt. Maar ja, zo'n ding droogt ook niet zo lekker snel als je het onder je kleren moet dragen, voor een dagje strand bijvoorbeeld, dan is dat nog aardig benauwd. Dus keek ik wel een verlangend zuchtend naar een bikini.. met ware achting voor de dames met 'een maatje meer' die zo'n ding durven dragen..
Mijn lot werd beslist toen ik gisteren als snuffelend in de badkleding uitverkoop van de HEMA een exemplaar vond, in mijn (niet heel gangbare) cupmaat... gewoon een bovenstukje (met beugels, wauw!) en een broekje..
Ik heb het gekocht, met het oog op ons vertrek naar Zuid Frankrijk volgende week. Al draag ik het ding maar 1 keer op het strand nietwaar.. 'S avonds gepast en Araman vond 'dat het wel kon' (ach ja, het is een Fries..) Grote zoon stond alleen verbaasd ('ik heb je nog nooit zo gezien mam!')
En nu moet ik dus durven hihi.. to bikini or not to bikini!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

12-07-2012 om 14:05

Ik zeg

to bikini. Lekker nix aantrekken van de meninkjes van de rest van de wereld, doe waar jij je lekker bij voelt.

Primavera

Primavera

12-07-2012 om 14:33

To bikini, natuurlijk

Jaha, ik herken het. Ook altijd badbak tot vorige jaar. We waren op ons vakantieadres wat aan het snuffelen tussen de uitverkoopspullen in de Decathlon om nieuwe badkleding voor de kinderen te vinden, toen ik ineens een bikini in mijn maat tegenkwam. Dat was natuurlijk veel handiger voor naar het strand.
Aangezien ik al enkele andere dikke dames had gespot, die zich ook beslist niet door hun omvang tegen tegen houden om een bikini aan te treggen, dacht ik, hell, waarom ook niet? Met een badpak zie ik er toch ook heus niet ineens slank uit. Het wordt tijd dat ik die misplaatste schaamte over min uiterlijk eens helemaal overboord gooi en gewoon van mijn vakantie ga genieten.

Uiteraard

een bikini ! Een badpak hoort wat mij betreft in een zwembad en zeker niet aan het strand.

Vic

Vic

12-07-2012 om 14:55

Sinds een paar jaar heb ik wel een badpak voor in het zwembad, omdat ik een bikini daar niet helemaal gepast vind. En omdat ik er bij het spelen in het zwembad met mijn jongste ineens achter kwam dat mijn bovenstukje zo ongeveer op mijn rug zat

ishtar

ishtar

12-07-2012 om 14:58

Hier ook

niet meer zo smal als vroeger (understatement ) en vorig jaar in Verweggistan (ze zien me daar toch nooit meer) lekker in bikini gezeten. En ik was er ook niet de enige met wat ruimere omvang.
Wie het niet wil zien, kijkt maar lekker de andere kant op, en wie er om moet lachen heeft fijn een leuke dag.

Zeker een bikini

Heerlijk naar het strand een bikini. En ja, ook met een maatje meer. Of ik nu een badpak of een bikini draag, het uitkleden is altijd een crime. Ik draag dus graag een kort flodderstof rokje, kan ik me nog enigszins elegant uitkleden en me snel neervleien op de handdoek.Als ik een half uurtje op het strand ben en mijn omgeving rustig heb bekeken hijs ik me weer eens overeind om het water op te zoeken.Ik heb helemaal geen maatje meer, maar ben zeker zo onzeker.
Hup, schouders naar achteren en borsten vooruit, fijne vakantie!

krin

krin

12-07-2012 om 18:06

Vraag

Wat is er zo fijn aan een bikini? Ik heb er sinds mijn 18de geen gehad en herinner me vooral het eindeloze gesjor aan het bovenstukje.

Dat het niet zo plakt aan mijn buik

de stukjes zijn tegenwoordig wel veel fijner, passen beter En ik zit in het begin ook niet zo op mn gemak( buikje en kleinere borsten maar t went snel,

Vic

Vic

12-07-2012 om 18:23

Krin

Toen je 18 was had je waarschijnlijk zo'n flodderbikinietje van 12 euro bij de H&M. Voor volwassen vrouwen heb je bikini's met een bovenstukje dat zich gedraagt als een normale bh. Daar hoef je dus niet aan te sjorren want als je een passende hebt zit hij gewoon goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2012 om 20:01

Ikzelf

zou niet meer in een bikini willen zitten. Toch die vetrolletjes dus. 364 dagen per jaar is mijn buik bedekt, dus ik zou niet weten waarom hij bruin moet worden tijdens die ene overgebleven dag tijdens een vakantie.
O.T. en voor wie de geschiedenis van mijn dochter bij Gezondheid heeft meegekregen: zij heeft een paar mooie mónokini's gescored. Staat leuk

Niny

Niny

12-07-2012 om 20:05

Tja

Gisteren was ik met mijn oudste dochter (bijna 15) aan het winkelen. Ik zei dat ik wel weer eens een bikini wilde. Komt ze aanzetten met zo'n exemplaar met verlengd boven- en onderstuk (alsof je twee rokjes aanhebt zeg maar, van enig zicht op bloot vel is geen sprake). Ik kan niet ontkennen dat ik toch wat beledigd was, met mijn 48 jaar ben ik nog altijd heel slank
Niny

Gewoon bikiniën natuurlijk

Als jij dat prettig vindt, gewoon doen. Zo heb ik een badpak aan omdat ik dat veel lekkerder vind. Dat doe ik ook gewoon, of mensen dat op het strand nu wel of niet done vinden

krin

krin

12-07-2012 om 20:58

Plakken en beha's

Aha. Ja, een badpak kan even plakken bij de buik, dat is waar. En je hebt vast ook goed zittende bikini's. Ik zou het weer eens moeten proberen misschien, ondanks te oude blubberbuik. Ik kreeg uit de eerste berichten hierboven het idee dat het een bevrijdend gevoel gaf om weer een bikini te dragen, alsof een badpak een straf is die je jezelf oplegt vanwege oud en dikker worden. Dat voel ik niet zo, geloof ik. Een badpak zwemt lekker en zit niet heel naar, en als bonus voelt het niet al te bloot. Ik heb vorig jaar een bikini gekregen van m'n schoonzus, wellicht waag ik het erop om de proef eens op de som te nemen.

Fiorucci

Fiorucci

12-07-2012 om 22:02

Wat jij wilt

Ik vind zelf een badpak fijner, zeker als ik ga zwemmen in zee. En dat dat not done zou zijn vind ik niet zo boeiend. Wel grappig dit, iedereen vindt dat Arawen moet doen wat zij wil,en en passant wordt vermeld dat een badpak not done is aan zee...)

Cobi

Ik wist niet eens precies wat een tankini was, dus Google afbeeldingen even erop losgelaten, maar wat is daar monsterlijk aan? Het is gewoon een badpak met een scheur overdwars. Een bikini met een persoonlijkheidsstoornis, toegegeven, maar monsterlijk... ach.

Groeten,

Temet

Merel

Merel

13-07-2012 om 12:23

Tankini

Joh zo'n tankini leek me nou wel handig (heb er geeneen) maar dan kan je zonnen en je buik ontbloten en als je gaat zwemmen, sjor je je topje naar beneden. Aan de andere kant, of je nu een bikini aandoet of een badpak, je ziet toch bij allebei precies wat voor een figuur je hebt? Dat ene lapje stof van borst naar navel doet daar niet veel tegen lijkt me zo.
Ik vind een badpak 'warmer' zitten dan een bikini en het lijkt me trager drogen. De bikini's hebben tegenwoordig bijna allemaal 'padding' in de bovenstukjes (ja ook bij cup D) dus dat duurt veel langer voordat het droog is. Wil je ergens wat gaan drinken, zit dus met natte driehoekjes op je borst door je t-shirt heen.
Maar goed, voor dit jaar is er geen probleem hier, we blijven in nederland en de bikini blijft denk ik in de kast, tenzij het weer ooit nog eens omslaat.....

ppc

ppc

13-07-2012 om 13:15

Voordelen tankini

Ik vind een tankini wel lekker zitten en jammer dan dat dat monsterlijk is (altijd goed voor het zelfvertrouwen zulke benamingen). De voordelen vind ik: het gaat op het toilet makkelijker (ik weet niet hoe dat bij jullie is maar als ik ga zwemmen moet ik toch wel een keer of wat plassen) en wat ik heel prettig vind: bij een tankini kan ik een hipster kopen ipv een hoog opgesneden broekje. En dat vind ik nou gewoon lekkerder zitten.

Topless

is trouwens helemaal uit, ik lag laatst op het strand en overal bekenden waar ik effe geen zin in had om mee te praten dus ben ik topless gaan liggen. Zo dat werkt, maar na een tijdje waren er meer dames die het toch ook durfde.

en verder heb ik 2 bikini's en ook een tankini, die laatste vind ik minder prettig want dan heb je ook zo'n natte koude lap op je buik. het liefste zou ik ook op de camping topless gaan maar dat is blijkbaar helemaal uit.

Tankini!

prima uitvinding, voor mij. Waarom dat monsterlijk zou zijn, geen idee, t ding ziet er meestal gewoon als een badpak uit, maar heeft inderdaad het voordeel dat je makkelijker naar het toilet kunt zonder dat ding (badpak) af te moeten stropen en in de zon stroop ik em wel op, zodat ik mn buik kan bruinen.

Het enige wat ik onhandig vind met bikini´s en tankini´s is dat je er moeilijker mee kunt duiken...(dus dat doe ik dan maar niet meer.. ☺☺☺)

zwemster

zwemster

13-07-2012 om 17:08

Toilet

Je schuift gewoon je badpak opzij en plast dan. Tijdens de training ga je écht niet dat strakke badpak helemaal afrollen en dan weer omhoog.

Ik niet hoor

Ik hoor hier, net als Fio, dat het not done is een badpak aan zee, dat het niks uitmaakt omdat je je figuur er toch gewoon in ziet, enz. "Tuurlijk bikini!" roepen de meesten hier. Ik heb dat niet, ik voel me in een badpak minder bloot, heb geen last van dat het plakt op mijn buik, en het voelt wel alsof ik een beter figuur heb, ook al is dat niet veranderd. Ik voel me al niet happy in een badpak, en voor mij is een bikini niks omdat ik me dan zeker niet prettig voel.
Hoewel ik sinds maart 12 kilo ben afgevallen dus wellicht valt het allemaal wel mee, maar ik ben dat flubberige van die zangerschapsbuiken niet echt kwijtgeraakt nog.
Afijn, ieder haar ding. Ik niet aan de bikini, wat iedereen ook zegt.

Speedoooooo

Jeetje, dat is lang geleden dat ik een wedstrijdzwempak aan had. Zat wel heerlijk maar ik zag er uit als de heilige maagd Maria. Hebben die dingen tegenwoordig van boven een beetje vorm of wordt de boezem nog steeds helemaal plat geduwd? Vroeger zagen die modellen eruit of je mee ging doen met de olympische spelen zwemmen, maar goed ik praat nu over zo`n 30 jaar geleden. Speedo zal er nu wel andere modellen op na houden.
Ik ga toch eens goochelen op Speedo,die badpakken waren onverwoestbaar.

Margriet*

Margriet*

13-07-2012 om 22:31

Wel bikini

En als ik mijn vakantiefoto's terug kijk kan het prima (maatje 40/42). Ik vind een tankini ook niets, dank Cobi voor de mooie beschrijving en een Speedo bakpak alleen als ik baantjes ga zwemmen.

Jet

Jet

14-07-2012 om 01:12

Bikini

Ook al heb ik maat 44 ik draag toch echt een bikini op het strand. Kan me niets schelen hoe anderen daar over denken. Als ik alleen (zonder kinderen) op het strand ben, ben ik lekker topless. Echt heerlijk geen geplak van dat natte topje. Ik ben niet de enigste die lekker topless op het strand zit. Het zijn niet de jonge meiden maar vaak al wat dames op leeftijd die dat dus ook gewoon doen. Jammer dat het niet meer als een jaar of 20 geleden vrij gewoon was om lekker topless te zonnen. Mijn zoons zijn op een leeftijd dat ze zich gaan schamen als mama daar met blote borsten zit, dus dan trek ik wel een topje aan. Als ik hier op het strand om me heen kijk zie ik genoeg dames met vetrollen die ook in een bikini zitten en er waarschijnlijk ook gewoon schijt aan hebben. Ik krijg nu niet de indruk dat die mannen met die "buiken" zich zo druk maken, die zie ik ook niet met een t shirt lopen. Waarom zouden vrouwen dan wel hun vetrollen moeten gaan verbergen?. Voor wie doe je dat dan?.

Vic

Vic

14-07-2012 om 11:38

Mannen met buiken

Ja, wat is dat toch met die buiken? Het lijkt wel of ze er trots op zijn. Vrouwen lopen te emmeren met pareo's en badlakens, en mannen lopen schouders naar achter buik vooruit, vol trots. En zo relaxt ook als je je daar niet druk over maakt. Hup, neem nog een biertje en een broodje kroket, dat draagt alleen maar bij aan die trofee.

Vic

Vic

14-07-2012 om 11:40

Column

Aaf Brandt Corstius heeft vandaag in VK Magazine een column over vrouwen in bikini's. Ik kan hem alleen online niet vinden. Kan iemand anders beter zoeken en hem hier kopiëren?

Primavera

Primavera

14-07-2012 om 13:40

Bikini's, tankini's en (wedstrijd)badpakken

Kennelijk was ik mijn tijd ver vooruit, want de enige tankini die ik ooit gedragen had, was mijn toen hippe alternatief voor zwangerschapsbadpak. Ik droeg laag, waardoor bikinbroekjes altijd naar beneden die buik rolden en zo'n opazwembroek tot mijn navel, die tenminste wel over mijn buik paste, vond ik ook niets. Een tankini met een wat wijderlopend bovenstukje dat het broekje deels bedekte was de oplossing.
Alleen krijg ik nu dus bij tankini's zwangerschapsvisioenen, dus nee die tijd heb ik gehad.
De tegenwoordige wedstrijdbadpakken zijn alles behalve maagdmaria-model. Ik had juist mijn bedenkingen toen mijn jongste die aan wedstrijdzwemmen doet ook zo'n badpak wilde voor haar verjaardag (7). Gekruisde spaghettiebandjes achter, een blote rug, hoogopgesneden broekje en van achter zijn de billen maar met een minuscuul driehoekje bedekt. Echt het is duizend keer sexier dan een gewone bikini. Maar goed, ze hebben hier in Italië allemaal zoeen aan, dus vooruit dan maar. Dochter zach er ineens wel ouder uit.
De badpakken in mijn grote maat zijn geen wedstrijdbadpakken meer, maar heten badpakken voor acquagym. En dan moet je dus denken aan die cursussen voor bejaarden die ze in het zwembad organiseren waar zo'n groep oude vrouwen met drijfmiddelen wat heen-en-weer trapt op muziek. Ik zou er werkelijk een identiteitscrises van krijgen dat badpakfabrikanten mij kennelijk in die groep plaatsen, alleen zwemt zo'n badpak wel lekker, dus moet dat dan maar.
Alleen op het strand dus een bikini.
Groeten Primavera

krin

krin

14-07-2012 om 22:08

Mannen en buiken

Mannen met pareo's om hun buik te verbergen, dat zou me een schouwspel bieden. Ik denk dat mannen zo verstandig zijn om zich niet al te vaak bezig te houden met hoe ze er uitzien. Zeker niet voorbij een bepaalde leeftijd. Bovendien hebben ze een kleiner publiek: naar vrouwen op het strand kijken mannen én vrouwen, naar de mannen kijken hooguit de vrouwen (en die hebben het vaak drukker met kijken naar andere vrouwen). Tip 7 van Aaf wordt namelijk volgens mij massaal opgevolgd: "Speel op het strand het spel 'Met wie zou ik van bikinilichaam willen ruilen?'Dat zijn opwekkend weinig mensen, over het algemeen."
Maar goed, dat is denk ik vooral de reden waarom ik geen bikini draag. Ik trek zwemkleding aan om te zwemmen, en als ik klaar ben met zwemmen, trek ik het weer uit. Ik lig er niet mee in de zon, ik zit er niet mee bij een strandtent, ik speel er geen potje badminton in op de camping. Het hoeft er niet uit te zien, het hoeft alleen maar tegen water te kunnen en te blijven zitten als ik in het water lig. Dan is een badpak gewoon het meest praktisch.
Ik heb zelden zo intens gegiecheld als de eerste keer dat ik in een bikini op het label zag staan: "niet nat laten worden". Echt, het bestaat.

Jet

Jet

14-07-2012 om 23:36

Vic

Haha en denk maar niet dat ze die buiken gaan "intrekken" als ze opstaan. Waarom zouden wij als vrouwen die kinderen gebaard hebben dan zo moeilijk doen over onze buiken en vetrollen?. Hup alle vrouwen in bikini en buik vooruit en schouders naar achteren. Mannen hebben er toch ook maling aan waarom wij als vrouwen niet!.

Jet

Jet

14-07-2012 om 23:46

Primavera

Dat ken ik dat gedoe tijden de zwangerschap. Ik had dan wel een bikini aan maar het broekje zat dan ook voor geen meter. Maar voor die twee maanden in de zomer heb ik nooit iets aangeschaft voor de zwangerschap. Ik vind de foto's nog steeds mooi,ondanks dat je mijn broekje door die buik nauwelijks kon zien.
""De badpakken in mijn grote maat zijn geen wedstrijdbadpakken meer, maar heten badpakken voor acquagym. En dan moet je dus denken aan die cursussen voor bejaarden die ze in het zwembad organiseren waar zo\'n groep oude vrouwen met drijfmiddelen wat heen-en-weer trapt op muziek. Ik zou er werkelijk een identiteitscrises van krijgen dat badpakfabrikanten mij kennelijk in die groep plaatsen, alleen zwemt zo\'n badpak wel lekker, dus moet dat dan maar. ""
Haha,maar heb je dan zo'n bejaarden badpak aangeschaft?.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.