Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Toppers en floppers pakjesavond

Het was weer ouderwets gezellig gisteravond. Wat waren bij jullie de toppers en floppers?
Flop: t-shirt voor zoon (12) met afbeelding van aap die electrisch gitaar speelt (doet zoon ook) en de tekst rockstar. Ik vond het gewoon wel een geinig plaatje, zoon trok het zich nogal persoonlijk aan, die aap. Oeps.
Flop: ik koop altijd voor iedereen nog een extraatje erbij naast de getrokken lootjes. Briljant plan voor middelste zoon, een nieuwe portemonnee. Had degene ook bedacht die hem had getrokken. dat waren er dus twee.
Top: oudste zoon had eigenlijk ook een nieuwe portemonnee nodig. Hij kreeg de dubbele.
Top: gek genoeg de handwarmers van de anwb. Vet cool!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ha leuk!

Top: het piepkleine microfoontje dat in het Barbie-tijdschriftenpakket bleek verstopt. Dochter was erg blij met alle cadeautjes, maar dit onooglijke ding ging mee naar school vanochtend
Top: de ouderwetse Lego Ninjago IJsdraak.
Top: de felbegeerde Ajaxslaapzak.

Flop: niet zo veel, maar toch: aanvankelijk het zelf-leesboek, tot meneer zag dat het van Ted van Lieshout was.
Even goed denken,k er zat geen echte flop tussen dit jaar geloof ik. Het was leuk! En nu door met het volgende feest: dochter is vandaag 6 geworden! De hele wereld is hier voor haar versierd.....(dik pak sneeuw)

Silone

Silone

06-12-2012 om 09:51 Topicstarter

Gefeliciteerd!

Wat een topdag om je verjaardag te vieren! Hier kan geen slinger tegenop.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-12-2012 om 10:07

Verkeerde etiket

We deden het Sinterklaasspel en dochter mocht cadeau na cadeau uitpakken terwijl oudste het nakijken had. Dochter kon dat niet over haar hart verkrijgen en bij de eerst volgende keer pakte ze een cadeau voor oudste.

Groot was de hilariteit toen daar iets geheel roze uitkwam. Sint had de etiketten verwisseld, dus nu had oudste nog helemaal niks. Gelukkig kon ie er zelf ook wel hard om lachen.

Top: Skylander Giants. Sint vond het eigenlijk te duur en een beetje twijfelachtig. Gisterenmiddag in de Mediamarkt toch maar door de knieën gegaan. En dat trommeltje heeft de hele avond staan branden.

Tot 2: de glitterlavalamp voor dochter. Ook moeders vindt hem erg leuk.

En jongste is helemaal blij met de recycle-playmobil boerderij van oudste. Ik had vooraf een beetje mijn twijfels, en voelde me een beetje schuldig over dat tweedehandscadeau, maar het heeft helemaal super uitgepakt.

Hier

Hier was de flop voor dochter van 4 het cadeautje wat ze op school kreeg: een soort barbie-achtige zeemeerminpop. Mijn dochter vindt alles wat meisjesachtig is en poppen in het bijzonder heel erg stom, dus die begreep niet hoe Sinterklaas haar nou zoiets kon geven! En alle jongens kregen een bal! Maar 's avonds kreeg ze knexx en enge net echte insecten en een uithakdino en toen was ze weer helemaal gelukkig, gelukkig!
Verder was iedereen blij, zowel met de vieringen op school als met de cadeautjes thuis. De mogelijke flop komt wellicht nog: Zoon van 8 heeft eindelijk zijn felbegeerde chemiedoos gekregen en ik hoop maar niet dat WIJ daar spijt van gaan krijgen...

krin

krin

06-12-2012 om 10:34

Toppen

Top: dat de magie toch weer toesloeg bij zoon, ondanks zijn met zoveel bravoure uitgedragen ongeloof, zodra hij op zoek ging naar de cadeautjes.
Top: stiekem in het donker een cadeautje elders aan de deur hangen, hard bellen en nog harder weglopen.
Top: mijn plaaggedicht voor zoon, waar hij niet boos over werd maar hartelijk, zij het schuldbewust om grinnikte.
Flop: dat man niets voor mij had gekocht. Met bijbehorende top: zoon vond dat ik te weinig had gekregen en schonk mij zijn chocoladeletter.
Topst voor zoon: Just Dance. Met bijbehorende top voor mij, dat hij vanmorgen in zijn onderbroek al voor school de benen uit zijn lijf stond te dansen.
En dan heb ik nog een top in het verschiet: zaterdag etappe twee bij opa en oma, met broer en zus.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-12-2012 om 12:05

En hier

Top: de kinderen voor kinderen voor kinderen cd voor de oudste.
Top: de Lego voor allebei, waar om gedanst en gejuicht werd (en het waren maar kleine doosjes)
Top: het elastiek (om te elastieken) voor dochter, dus stonden we s avonds in de woonkamer te springen met z'n allen.
Top: de buff voor iedereen. Dochter loopt nu als een moslimmeisje door de tuin, maar nooit gedacht dat ze er zo blij mee zouden zijn.

Flop: dat m'n zieke vader vlak voor we begonnen belde dat hij zich nog zieker voelt/voelde. Ik heb de hele tijd met een knoop in m'n maag gezeten. Wel kunnen genieten, maar het was erg dubbel.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-12-2012 om 12:06

Veel toppers dit jaar

Top was de vuurwerktegoedbon voor oudste, tip van iemand van OOL. Top was zijn gezicht toen hij even dacht dat hij een zwarte pietenpak kreeg maar het een trainingspak bleek te zijn.
Top waren de zachte ochtendjas met dito sloffen. Top is de graffitykrijtspray. Flop was het moppenboek voor jongste: van de week had hij er ook één gekregen en er zijn een paar moppen misgedrukt. Door elkaar geraakte zinnen enzo. Heel vervelend als je en dyslectisch bent en Ass hebt, hij kon dat even niet handelen. Dat dit een ander boek is maakt dan even niet uit.
De triopsen, plasmalamp en ipoddock vielen ook erg in de smaak.
Een topflopcadeau: man had een lijstje waar niemand iets mee kon. Kind heeft kerstsokken met aparte tenen gekocht voor hem, mooi door lelijkheid. Een prachtig gedicht erbij in de echte sinttraditie.

Rosa van der Zanden

Hier

Top voor dochter: de opmaakpop, of hoe noem je zo'n ding. Zo'n kaphoofd. Zitten ook handjes bij, kan je nagels lakken. Geweldig, te meer daar ze net op het kdv een setje makeupzooi had gekregen. Het is allemaal goedkope rotzooi maar kind was volkomen gelukkig.

Top voor beide kinderen: auto'tjes met Mario(voor zoon) en Peach (voor dochter.

Top voor mij: de digitale keukenweegschaal die oma in de zak had gestopt voor mij. Ik wil eigenlijk al lang zo'n ding maar had m steeds maar niet gekocht. En ik had nergens om gevraagd, het was gewoon per ongeluk een precies-in-de-rooscadeau.

Flop: dat ik bij het eten (wij doen de pakjes vroeg) bedacht dat ik de Mariopijama van zoon was vergeten in te pakken. Nu vieren we ook nog kerst met schoonfamilie, de kinderen krijgen van ons dan geen cadeaus meer maar dit ding wordt nu omgekat tot kerstcadeau.

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

06-12-2012 om 12:33

Absolute top

was de zitzak (voor jongste) die boven op de kamer verstopt was. Na aanvankelijk een beteuterd gezicht 'dit is van papier' (het was een envelop met gedicht) kwamen er pretoogjes en een spurt naar boven. En werd uiteindelijk onder luid gejuich de zitzak naar beneden gesleept.
En voor het eerst een paar gedichtjes erbij gedaan. Middelste kreeg het eerste pakje, toevallig gelijk met gedicht. Oudste het tweede 'waarom heb ik geen gedicht?' De gedichtjes vielen dus ook in de smaak!
Volgend jaar eens een voorzichtige surprise toevoegen

Eigenlijk waren er geen floppen.

Het woord top

vind ik echt flop, net zoals het woord flop. Maar goed ik doe even gezellig mee:

Mijn jongste kreeg een pratende hello Kitty pen, vond ze echt geweldig leuk. Ding is mee naar bed gegaan en mee naar kdv vanochtend. En dat was nog het kleinste goedkoopste kadootje wat er tussen zat

Verder was de speurtocht een groot succes zowel voor de jongste (die alles erg spannend vond totdat de kadootjes er allemaal waren) als de oudste (die ook als een zenuwachtige springende vlo gisteren de dag heeft rondgehopst...).

Oudste was wat emotioneel, op van alle zenuwen, enorm blij met haar Schleich stal waar ze niet van had gedacht dat ze die zou krijgen (2e hands gekocht, zal ik nog even zeggen als ze weer zo emotioneel wordt, ze vond namelijk dat zij meer had gekregen in waarde dan jongste,.. waar je je allemaal wel niet druk om maakt als je bijna 10 bent, lief kind). En natuurlijk de 10 andere paardendingen.

In elk geval, mijn man was blij met zijn ruitenwisservloeistof, ik was blij met mij zelf ingepakte zelfgekochte sokken

Oh en

mijn jongste van 3 heeft afgelopen weken volgehouden dat ze een ipad en een telefoon van sinterklaas zou krijgen. Wij hebben natuurlijk duideiljk uitgelegd dat dat geen kado's zijn die sinterklaas geeft aan meisjes van 3. Maar bleef volhouden. Gelukkig was ze heel erg blij met haar pratende pen en was ze dolgelukkig met glitterlijm

Ik vind het wel komisch dat ze de 2 goedkoopste kadootjes het leukste vond !!

Oh shit, ik bedenk opeens dat ik een kado vergeten ben, dat ligt nog in de kast. Ok ok hoe ga ik dat regelen..... ehm dat zal dan iets moeten zijn wat we tijdens de speurtocht vergeten zijn.

Oh trouwens, geen flops hier, alles was goed. Enige wat mijn oudste jammer vond was dat ze de taart (ik had een grote taart gemaakt) al had gezien en toen ik blij zei "dat is dus je surprise snij hem maar aan" wat teleurgesteld was. Ze begreep pas al snijdend dat er een kadootje in zat

ach ja, ik was trouwens kapot, ben voordat de kinderen sliepen als een blok in slaap gevallen op de bank.

Fransien

Fransien

06-12-2012 om 12:43

Gedichten

Wij doen de gedichten altijd bovenin de zak, dan heeft iedereen direct z'n gedicht gehad, werkt goed.
Flop hier was dat derde alle haarspeldjes heel leuk vond, maar ook graag een heel groot cadeau had gekregen, net als haar broertjes en zusje. Nou ja, ze is ook nog maar 5, maar vanochtend gingen alle 20 haarspeldjes tegelijk in haar haar en mee naar school, juf zou uitkijken en ze apart houden na het gymmen.

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2012 om 13:05

Hier

Top voor oudste: een boekje met goocheltrucs van de hema en twee kleine lego technic doosjes (waaronder 1 met motortje/lampje), voor jongste een zaklamp (schoencadeautje), bliepblieptelefoontje en een dvd van molletje.
Flop: een ijsbeer van schleich en een autootje voor onze jongste, hij heeft het nog niet eens gezien volgens mij.
Ze waren allebei heel erg blij!
Jongste wilde vandaag perse z'n pietenmuts weer op naar school. Dat mag natuurlijk, tot die uitelkaar valt

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2012 om 14:28

En hier....

Alles viel gelukkig in de smaak, en supertop: zaterdag krijg ik alsnog van de Sint nieuwe vuurbuikpadjes, om mijn groep uit te breiden!

rosa

rosa

06-12-2012 om 16:18

Zitzak

O ja, die hadden wij ook een paar jaar geleden voor oudste. We deden al surprises, en iedereen had al een surprise gehad, dus deze kwam wat onverwacht Ik had een klein zitzakje genaaid, gevuld met rijst. Met een gedicht dat de echte een te groot cadeau was maar dat deze ook best wel mooi was. DRAMA! Dochter was echt mega niet amused. Zelfs niet toen we haar verzekerden dat het kleine zitzakje een surprise was en dat erin vast een briefje zat... ik vond het leuk gevonden van mezelf, maar zij kan er nu nog steeds niet de humor van inzien.

Haha rosa

oh wat grappig zo'n dochter die zo verongelijkt is !!
Ja soms kan je het helemaal verkeerd doen.

Onze poesjes (ze zijn nog jong) hebben vannacht de suprisedoos die dochter had gemaakt voor mij kapot geknauwd aan 1 klein stukje op een hoek, dat was ook een beetje drama hier.

Ik zal hem dan maar hoog op de kast zetten.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-12-2012 om 18:52

Ha ha krin (ot)

"Met bijbehorende top voor mij, dat hij vanmorgen in zijn onderbroek al voor school de benen uit zijn lijf stond te dansen"
In zag direct een jongetje voor mij, vóór de school, in de sneeuw, dansend in zijn onderbroek. Maar dat bedoelde je vast niet

krin

krin

06-12-2012 om 19:02

Ijsvogeltje

*grijns* I wouldn't put it past him. Ik zie hem er zo voor aan, bedoel ik. Maar nee. Ik moet gaan - ik ben zojuist ten dans gevraagd!

Margriet*

Margriet*

06-12-2012 om 20:41

Alles was top

en dat was voor het eerst!
Skeelers en schaatsen, ipoddockstation als grote kado's. Verder stratego en hitzone cd (super top) en justdance 4.
Glittervestje voor dochter. En allemaal een leesboek.
Ik kreeg ook een boek, man ook.
Beste kado was een gitaar voor allemaal. Nu staat of justdance of de hitzone 2012 cd aan en wordt er op gitaar meegespeeld...

Sjansje

Sjansje

06-12-2012 om 22:10

Alles top

Zoals gewoonlijk is onze dochter weer flink verwend door de opa''s en oma's plus aanhang en door onszelf.
Een boek, spellen, U draw voor playstation, knutselspullen, dvd van Peter en de Wolf, pc spel, lekkere geurtjes en pyama.
Maar de absolute toppers waren een of ander tolletje waar een viltstiftpunt aan zit en de agenda van de postcodeloterij. Het is en blijft een echt autistje
Zelf hadden we overigens ook niets te klagen. Het was een gezellige avond met heeeel veel gedichten, hapjes, drankjes en lol.
En zaterdag weer, met mijn hele familie!

Mama_Lynn

Mama_Lynn

06-12-2012 om 22:58

Hier

Top: voor zoon de cars dvd en de houten hijskraan oh en vooral niet te vergeten zijn houten treintje van de ikea (zowat het goedkoopste cadeautje wat er bij zat).

Top voor dochter: het vriendenboekje, de playmo prinsessenkoets en adventskalender.

Top voor mezelf: prachtige gouden oorbellen die manlief heeft uitgezocht omdat ik voor mezelf zoiets niet koop. Heel mooi, precies mijn smaak en errug lief.

En eigenlijk waren er geen floppers, het was een hele gezellige avond.

Lynn

Tango

Tango

06-12-2012 om 22:59

De top

De allergrootste top was hier vooral de gezelligheid en het genieten van w.s. de laatste keer Sint in deze vorm. Want volgend jaar gelooft onze nu 8-jarige w.s. niet meer. Hij twijfelde al erg, maar hoe dichterbij het feest kwam, hoe meer hij weer geloofde.
De enige flop hierbij was de afwezigheid van mijn (stief)schoonmoeder die ziek thuis was gebleven.
W.b. de kadoos: bij dochter absoluut de dvd met afleveringen van Het huis Anubis. Wat wilde ze die graag en wat was ze bang dat ze hem niet zou krijgen. Dochter was zowieso erg blij met van alles dit jaar, ook voor anderen: elk kado wat werd uitgepakt was chill, zo zeg je dat dan als 11-jarige.
Bij zoon iets minder echte toppers, maar hij was heel blij met zijn Noura-knuffel en zijn Dolfje Weerwolfje dvd. En niet te vergeten met zijn Ajax-trainingspak (tweedehands via Marktplaats) dat vandaag meteen aan moest naar school. De hele avond was ook voor hem top, hij heeft de hele tijd stuiterend door de kamer gerend.
Flop bij hem was een riem die hij van mijn zus kreeg. Hij draagt nooit riemen en zei dit ook gewoon hardop. Mijn zus heeft niet veel te besteden, maar ja die uitleg kon ik hem natuurlijk niet geven.
Dochter vond dat ze 1 flutkado had, een knuffel met een pittenzak-vulling erin. Maar ze wilde hem later toch wel opgewarmd mee in bed. Dus dat viel wel mee.
Toppers waren ook de 'fop'kadootjes, een ingepakt gedichtje waarin een omschrijving stond waar een kado te vinden was. Dochter vond een boek in haar boekenkast, zoon een dvd in de dvd-speler. Tangoman vond een kussen in bed, maar dat hadden de kinderen helaas ook al voortijdig gevonden, flop dus en zelfs dubbel flop want kussen was niet naar man zijn zin.
Zelf ga ik nu maar eens lezen in mijn eigen top-kado, een boek dus. Hoewel die nieuwe handschoenen (zelf gekocht) ook wel toppie waren, ik heb ze meteen vanmorgen aangetrokken.

madelief

madelief

07-12-2012 om 00:01

Nerf

Top: uiteindelijk alle cadeautjes een groot succesmaar flop: zoonlief geloofde voor het eerst niet meer. Vroeg de hele week al of ik het Nerfpistool toch wel had gekocht. Ik had een speurtocht op het einde met uiteraard het pistool tot slot. Maar groot was de teleurstelling dat er geen pakje bij lag in die maat. Hij moest bijna huilen.....
Maar groot was de blijdschap toen we hem toch hadden!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ojis

Ojis

07-12-2012 om 00:53

Flop

Hier was het een beetje een flop gisteravond, de oudste kreeg twee smartgames die erg moeilijk voor hem blijken te zijn, het zijn kleurenspelletjes en hij is kleurenblind. Hoe dom kan ik zijn om daar niet aan te denken. Tweede kreeg Nerf-pijltjes die volgens hem niet in zijn geweer pasten (vandaag bleek dat het wel past) en hij kreeg iets wat het niet doet.
Samen kregen ze een dj-set die we niet aan de praat konden krijgen gisteravond. Vandaag wel gelukt op de oude pv
c. Toen wilden ze het Wij spel met dansmat proberen, maar nu blijkt die dansmat niet op onze Wii is aan te sluiten, ondanks navraag bij de verkoper. Top was weer dat ze allebei nier zeurden, maar erg blij waren met hun boeken.
Derde was het blijst met haar paarse en zilveren glitternagellak en ook de rest van haar cadeaus waren een succes. Jongste van bijna drie vond dat ze erg verwend was, ze had samen met haar grote zus een tweedehands Playmobil kasteel gekregen. Maar ze was net zo blij met het pakje vouwblaadjes en het kwartetspel wat haar oudere broer vijf jaar geleden ook al eens van de Sint kreeg.
Kortom uiteindelijk wel redelijk tevreden, maar gisteravond niet zo'n goed gevoel over de oudsten hun cadeaus.

Yaron

Yaron

07-12-2012 om 00:55

Sorry voor de typefouten. Pv moet zijn pc en nier is niet.

Top en flop

De hele week schuiven wij, dag na dag, de viering een beetje op. Het leukste cadeau moet uit Brazilië komen, mijn dochter, maar dat blijft maar schipperen. De spanning en het wachten bereikte de afgelopen dagen hun hoogtepunt. We hadden het feest inmiddels al op de uiterste datum gezet: morgen, zaterdag dus.
Vannacht kwamen eindelijk de reserveringsdetails.
Ze komt zondag.
Helemaal Top!. Maar Sinterklaas vieren we dus zonder haar.
Groet,
Miriam Lavell

Vic

Vic

07-12-2012 om 10:13

Toppers en 1 flop

Volgens mij hebben we dit jaar alleen maar leuke cadeaus gekregen. Oudste dochter is helemaal gelukkig met haar nieuwe creepers. Dat was al geen verrassing want ze heeft ze moeten passen, en ook al twee weken gevraagd of ze ze niet '1 keertje aan mocht'. Jongste heeft o.a. een goocheldoos gekregen, een enorme doos Playmobil met een western fort (die gaan we vanmiddag in elkaar zetten), en natuurlijk hadden mijn ouders voor de kleinkinderen weer de halve Action mee. Favoriet bij de kinderen was een of ander balletje wat omhoog kon schieten, daar hebben ze zeker een uur mee gespeeld. Kleine flop voor oudste was een groot potlood met afbeelding van Cars, dat is leuk als je 7 bent maar niet met 13. Ik had mijn ouders al verteld dat ze echt niet meer voor alle kleinkinderen hetzelfde hoeven te kopen, maar dat beklijft wat lastig.
Het was een lange zit dit jaar. We begonnen om 17.30 uur en om 23.00 uur had ik iedereen de deur uit en naar bed.

Guinevere

Guinevere

07-12-2012 om 11:20

Helicopters

Toppers waren hier de verschillende lego-helicopters die de kinderen hadden gekregen.
Een bijna-flopper was het feit dat mijn man kadootjes had ingepakt en er de verkeerde namen op had gezet. Niet zo leuk als je als kleuter denkt een spel te krijgen en het niet voor jou is. Gelukkig pakte hij het goed op.
Nog een succes was de zwarte handschoen die zwarte piet in de tuin was verloren, toen hij snel van het ene dak naar het andere ging.

Vic

Vic

07-12-2012 om 11:47

Guinevere

Zo'n gevalletje hadden wij ook. Mijn stickertjes bleken minder goed te plakken dus we hadden pakjes met dubbele namen, en pakjes zonder. Gelukkig geen teleurstellingen daardoor.
Ook grappig was toen dochter en nichtje (7 en 8) een zak uitpakten en de cadeautjes sorteerden. Riep nichtje: 'Oh, tante Vic, in deze hele zak zitten voor iedereen cadeautjes behalve voor jou!' Haha, we hadden vooraf geen tijd gehad om alles over meerdere zakken te verdelen, dus dan krijg je dat.

Top en flop

De flop was hier dat wij door drukte in ons dagelijkse avondprogramma 4 dagen hebben geschoven. Eerst zou het Zaterdag zijn...ging niet door, vriendin van oudste bleef onverwacht hier omdat haar ouders onverwachts weg moesten en ze niet alleen thuis 'mag' blijven (wonen nogal ver in onbewoond binnenland). Zondag werd ook al niks want moest ik werken, dinsdag ging ook bijna niet door want oudste had haar rijles bijna 'vergeten' maar erna kon het dan eindelijk....Dus kon in buurvrouw inseinen om voor zwarte piet te spelen (had de kado's al vanaf vrijdag in huis). Volgens mij vinden ze dat, dát verassingseffect met gebel en gerommel op ramen nog steeds het meest Top van de sintviering.
Geen flops dit jaar. We kregen allemaal wat we gevraagd hadden Wel een beetje flop de gedichten van oudste, die een beetje gedichtenmoe was met ook nog al die vieringen op werk en met vriendinnen....Dus allemaal p.c. gedichten. En het meeste Top, de gedichten van jongste (14) die ze zo uit haar pen rammelt! Met de nodige grapjes erin verwerkt en in alle kleuren van de regenboog en nog versierd ernaast ook. Daar kunnen wij als ouders niet eens tegen op.
Nu nog een paar vieringen. Dat is ook wel flop dat er nog gevierd moet worden als de goede man allang weer in Spanje zit...
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.