Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Treinstoring Schiphol door ballon: wisten jullie dat dit niet mocht?

Het kwam net ineens op mijn Instagram voorbij, een bericht van Prorail. Blijkbaar hot item ineens 
Als kind uit een spoorfamilie had ik er nog nooit van gehoord. Maar je ziet die balonnen ineens overal. Zelfs bij de AH hier in onze vinexwijk.

Temet schreef op 05-02-2026 om 07:32:

Ik zag gisteren de bordjes in een item van het rrl4-journaal. Waren me nou werkelijk nog nooit opgevallen!
En nu kan het zijn dat ik slecht kijk, maar ik ben niet uniek. Ik denk dat het tijd wordt voor grotere borden, en/of borden die meer in het zicht staan

Je let er ook niet op als het geen betrekking heeft op jou. Je hebt ze misschien wel eens gezien, maar als het niet van toepassing is registreren je hersenen het niet ofzo.  Wij stonden vrij lang te wachten bij de lift naar het perron, en toen begon kind de stickers te bestuderen. Geen ballonnen in de lift dus, en geen bagagewagens. Als kind geen vragen gesteld had, had ik het niet gezien/onthouden. want ik had geen ballon, en ook geen bagage(wagen).

Temet schreef op 05-02-2026 om 07:33:

[..]

Alleen op Schiphol, of elders ook?

Overal waar perrons ondergronds zijn. Maar ik vermoed dat het risico op heliumballonnen op Schiphol net wat groter is dan op andere plekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.