Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-02-2026 om 12:32
Vanochtend las ik dat er geen treinverkeer mogelijk was rond Schiphol ivm een storing. Nu lees ik dat die storing werd veroorzaakt door een kortsluiting, en dat die kortsluiting werd veroorzaakt doordat er een heliumballon tegen de bovenleiding aankwam : https://www.trouw.nl/binnenland/grote-treinstoring-schiphol-kwam-door-heliumballon~b39e57d3/
Er blijkt een verbod te zijn op het meenemen van heliumballonnen op het perron, precies om dit soort dingen te voorkomen. Nu kom ik vrij regelmatig op station Schiphol, soms gecombineerd met een bezoek aan het vliegveld zelf, en ik heb werkelijk nog nooit ergens enige aanduiding gezien van een verbod tot het meenemen van heliumballonnen op het perron. En als het ergens wemelt van de heliumballonnen is het wel op Schiphol, want de thuiskomers worden nogal eens welkom geheten met die dingen. Nog een geluk dat de meeste mensen ze niet mee de trein in nemen.
Heb ik nou altijd met mijn neus gekeken, of is dat ballonnenverbod op de perrons van Schiphol niet duidelijk aangegeven?
05-02-2026 om 12:41
Het kwam net ineens op mijn Instagram voorbij, een bericht van Prorail. Blijkbaar hot item ineens
Als kind uit een spoorfamilie had ik er nog nooit van gehoord. Maar je ziet die balonnen ineens overal. Zelfs bij de AH hier in onze vinexwijk.
05-02-2026 om 14:27
Temet schreef op 05-02-2026 om 07:32:
Ik zag gisteren de bordjes in een item van het rrl4-journaal. Waren me nou werkelijk nog nooit opgevallen!
En nu kan het zijn dat ik slecht kijk, maar ik ben niet uniek. Ik denk dat het tijd wordt voor grotere borden, en/of borden die meer in het zicht staan
Je let er ook niet op als het geen betrekking heeft op jou. Je hebt ze misschien wel eens gezien, maar als het niet van toepassing is registreren je hersenen het niet ofzo. Wij stonden vrij lang te wachten bij de lift naar het perron, en toen begon kind de stickers te bestuderen. Geen ballonnen in de lift dus, en geen bagagewagens. Als kind geen vragen gesteld had, had ik het niet gezien/onthouden. want ik had geen ballon, en ook geen bagage(wagen).
05-02-2026 om 20:53
Temet schreef op 05-02-2026 om 07:33:
[..]
Alleen op Schiphol, of elders ook?
Overal waar perrons ondergronds zijn. Maar ik vermoed dat het risico op heliumballonnen op Schiphol net wat groter is dan op andere plekken.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.