Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

14-03-2013 om 21:54

Troep in huis!?

Dochter liet mij dit stukje lezen.

Vieze afwas bewijst dat ik mijn gezin te eten geef. Volle vuilniszakken laten zien dat ik hun troep opruim. Een rommelige vloer laat zien dat mijn kinderen plezier mogen hebben. Een berg wasgoed is het bewijs dat ik mijn kinderen schone kleding geef. Een natte badkamer laat zien dat ik ze in bad doe. De volgende keer dat je me bezoekt en het niet opgeruimd is denk dan daar maar eens over na voordat je oordeelt.Als je komt om ons te zien: wees welkom, kom binnen ! Als je komt om mijn woning te bekijken, maak dan maar een afspraak.
Haha hoef ik nooit meer van te voren e poetsen, op te ruimen e.d als er bezoek komt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Haha

ja die vind ik erg gtrappig...!

Yaron

Yaron

15-03-2013 om 11:08

Super

Ik denk dat ik de tekst uit print en ophang, hoef ik me nooit meer schuldig te voelen als het hier een troep is.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Inlijsten

Dat is er een om in te lijsten en op te hangen, in ons huishouden van jan steen..

Kantoor

Op kantoor roep ik dat ook: als een rommelig bureau staat voor een rommelige chaotische geest, waar staat een leeg bureau dan voor? (Leeghoofd?)

Het is natuurlijk duidelijk dat ik er een puinhoop van maak....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ik zag ooit

op een foto in de krant, iemand die naast de voordeur een bordje had hangen waarop stond

Een opgeruimd huis
is een teken
van een verspild leven

En daar ben ik het van harte mee eens ☺

Mien....! die hebben wij...!

Die kregen wij van een vriendin hahaha.
Op een tegeltje!

Triple

die is ook errug leuk en best wel van toepassing hier

P

P

16-03-2013 om 10:58

Hmm

'Een opgeruimd huis

is een teken

van een verspild leven '

Prima, maar als het gevolg dan is dat je tijdens dat niet verspilde leven je leven verdoet aan zoeken schiet het nog niets op. Mijn huis is niet schoon, altijd wel stoffig enzo maar is wel opgeruimd. Ik vind namelijk dat elke seconde zoektijd verspilde tijd is. Ik kan mij er echt niets bij voorstellen dat er mensen zijn die 's ochtends een zoektocht moeten houden naar schoenen of sleutels of een mobieltje

Tijgeroog

Tijgeroog

16-03-2013 om 11:25

Dat kun je uitrekenen p

Als je elke dag 10 minuten aan opruimen om je 5 minuten zoeken te besparen (of een uur of 30 minuten zoeken te besparen of...) dan kun je dus beter zoeken dan opruimen.

OCD

OCD

16-03-2013 om 12:45

Altijd opgeruimd

een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hoofd !

Er wordt bij ons volop en zeer gezellig geleefd, met
2 VO kinderen en ouders die beiden 5 dagen werken (zonder poets), dus structuur en een opgeruimd huis zorgen dat hier alles loopt op rolletjes, geen excuses en iedereen helpt mee en vaart er wel bij

P

P

16-03-2013 om 17:19

Nee tijgeroog

Dan vergeet je de stressfactor. Ik (eigenlijk is mijn man hier de opruimer, dat ook nog) ruim op als ik geheel ontspannen ben en doe het tussen de bedrijven door maar eigenlijk dat ook niet. Alles heeft gewoon een vaste plek hier dus je hoeft alles alleen daar neer te leggen, geen seconde tijdverlies dus.

Als je 's ochtends moet zoeken naar iets terwijl je weg moet is al die stress zo slecht voor je dat alle rust die je extra zou hebben (klopt niet eens) daar al mee teniet doet

Zoeken

Bij mij is het een behoorlijke puinhoop thuis, maar ik kan alles heel makkelijk vinden. Juist als ik opruim heb ik geen idee meer waar ik alles heb gelaten.
Ik denk dat sommige mensen heel goed gedijen in een keurig huis en die moeten dat ook vooral zo houden. Anderen gedijen juist weer tussen de rotzooi en daar reken ik mezelf onder. Af en toe vliegt het me ineens aan en dan houd ik een rigoureuze opruimactie. Vervolgens slibben we weer langzaam dicht....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

jessica 5

jessica 5

17-03-2013 om 00:27

Opgeruimd huis

Hier zelden een opgeruimd huis. Ik ben zelden iets kwijt omdat bepaalde dingen een vaste plek hebben.
Het verbaast me vaak als ik bij anderen thuis kom dat het er zo opgeruimd uitziet. Geen rondslingerende kranten, speelgoed, gereedschap, troepjes op het aanrecht e.d, spullen op de trap die al een paar dagen mee naar boven moeten. Schone vloeren en geen stof te zien. Hebben ze net schoongemaakt en opgeruimd voordat ik kwam, denk ik dan?. Ik weet niet wat voor troep er dan boven ligt, maar ook daar zal het wel spik en span zijn denk ik dan.
Bij binnenkomst is het in de hal al een bende met schoenen en tassen, zolang ik er niet over struikel maak ik me daar ook niet meer druk over. Hier met zeven personen ligt er wel overal wat van iedereen. Ik kan me daar niet meer druk over maken, kost me te veel energie.

jessica 5

jessica 5

17-03-2013 om 00:35

Ocd

Wat fijn voor je dat die 2 VO kinderen geen "spoor" achterlaten.

Limi

Limi

17-03-2013 om 09:23

Ja, jessica

Hoe kan dat? Dat denk ik ook altijd. Ik zag laatst foto's van iemands woonkamer, geen spoor van haar 3 kleine kinderen. Ik heb hier sporen genoeg voor 30 kleine kinderen en ik heb er maar 2.

Op de kleine tafel liggen strijkkralen, stiften, leeg papier, vol papier en bibliotheekboeken.

Maar ook zonder kinderen zouden er dingen liggen. Hier op tafel liggen een fototoestel, een cursusmap, bloembollen, twee laptops...

Ik word zelf onrustig van rommel

en heb een behoorlijk opgeruimd huis. Wel makkelijk op zich met een part-time kind en geen huisdier meer. Maar ik ruim graag op, word ik erg rustig van.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Trix

Trix

17-03-2013 om 12:14

Nog een leuke spreuk

Don't disturb the dust, it protects the furniture

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een rommelig huishouden. Ik doe m'n best, maar wil ook niet als maniak iedereen achter z'n broek aanlopen om zijn/haar troep op te ruimen. Zolang iedereen elke dag te eten krijgt, schone kleren aankan naar school en werk en het huis veilig, warm en gezellig qua sfeer is, vind ik het prima

Maylise

Maylise

17-03-2013 om 17:02

Redelijk opgeruimd

Ons huis is altijd wel redelijk opgeruimd. Althans de woonkamer, keuken, eetkamer en zo. Ik vind te veel rommel om me heen niet prettig. Een opgeruimde leefomgeving geeft me veel rust. Een stapeltje boeken ergens op een tafeltje of zo heb ik geen probleem mee maar bij te veel rommel werkt dat ook door in mijn hoofd.

Maylise

Maylise

17-03-2013 om 17:08

Limi

Een van mijn schoonzusjes heeft 5 kleine kinderen maar als je haar woonkamer en keuken ziet dan zou je zeggen dat ze geen kinderen heeft afgezien van de foto's van de kinderen die aan de muur hangen. Geen speelgoed, kinderboekjes of iets dergelijks te zien. Dat wordt allemaal boven in de kinderkamers bewaart. Mijn schoonzus moedigt aan dat ze vooral boven spelen. Als ze beneden willen spelen mogen ze een doosje met speelgoed mee maar beneden nemen en dat moeten ze dan voor het eten weer naar boven brengen. Ze heeft speciale kleine kratjes gekocht waarin ze de speeltjes van beneden naar boven mogen nemen.

Overigens is haar huis sowieso altijd heel schoon en opgeruimd. Ze is echt super georganiseerd maar ze besteed er ook wel veel tijd aan.

Zo goed georganiseerd ben ik helaas niet. Ik zorg wel dat de woonkamer toonbaar is maar er liggen altijd wel een paar voorwerpen die er niet horen.

OCD

OCD

17-03-2013 om 17:12

Tja

als het over opruimen gaat wordt meteen het woord maniak van stal gehaald. Mijn kinderen gedijen ook het best met de 3 R-en. Natuurlijk komen ze uit school en worden er tassen uitgeladen. Maar als ze klaar zijn ruimen ze alles gewoon weer op, zo weten ze zeker dat ze de volgende dag niets kwijt zijn, waar alles ligt als ze iets zoeken, want iets kwijt zijn gebeurt hier zelden. Natuurlijk liggen er hier tijdschriften en allelei gadgets op tafel, maar net als Maylise en anderen hier vinden wij veel rommel (let wel: veel) niet prettig. Opgeruimd geeft rust. Zoals ik onderhuids voel dat mensen opgeruimd maar maniakaal vinden zo vind ik dat van rommelige huishoudens. En dan bedoel ik niet als er dingen liggen van speelgoed, boeken, knutselspullen e.d. maar echt dat er in de gang bij de voordeur bv al geen doorkomen meer aan is.

Tinus_p

Tinus_p

17-03-2013 om 18:39

Duh

Ik roep al jaren dat stof onder de bank geen negatieve invloed heeft op je levensgeluk. Op wiens grafsteen komt er te staan 'het huis was altijd opgeruimd'? Wie zegt, als hij/zij op 98-jarige leeftijd terugkijkt, dat hij/zij spijt heeft van die rommel in huis?

Limi

Limi

17-03-2013 om 21:25

Maylise

Aha. Dat zou hier niet werken. Sowieso wil ik toezicht houden als ze spelen, dus alleen boven kon tot voor kort helemaal niet en nu nog maar met mate. Ze spelen hier ook teveel met duplo en treinbanen om met kleine kratjes te kunnen slepen. Als je ziet dat ze hier om het kwartier of half uur vaak van speelgoed wisselen lijkt het me helemaal een drama om dan kratjes te gaan omwisselen boven - in vijfvoud. Of wisselen mag niet, maar worden ze dan niet een beetje beperkt, vraag ik me af? Hier mag ook niet alles doorelkaar, maar jee, dat je het tot het eten met hetzelfde bakje speelgoed moet doen, ik kan me er niks bij voorstellen, mijn kinderen kennende, en die kunnen zich toch erg lang concentreren voor hun leeftijd, maar ze bedenken wel altijd dingen die er nog meer bij moeten en zo

Ely

Ely

17-03-2013 om 23:50

Eerlijk gezegd

Vind ik een woonkamer met speelgoed heerlijk. Ik vind het gezellig om over die nieuwe treinbaan heen te moeten stappen waar opeens barbie of een pluchebeest op rond blijkt te tuffen. Ik vind het leuk om de kinderen te zien spelen.
Ja, het wordt voor t slapen gaan allemaal weer in manden gekieperd (behalve dan die ene race- of treinbaan een keertje) en het moet een beetje uit de loop blijven maar verder....
Ik zou op sommige fronten best een wat opgeruimder huis willen maar dat ligt niet aan het kinderspeelgoed . Dus zo'n mandjes systeem zou niks voor mij zijn. Denk ik... Maar heb er ook geen vijf hier rondlopen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-03-2013 om 09:03

Inbraakbeveiliging

Vorig jaar is er bij ons in het blok ingebroken. Wij wonen op de hoek en langs onze tuin zijn ze in een aantal andere tuinen geweest, waar is ingebroken, of een poging tot inbraak gedaan.
Ons huis is overgeslagen, terwijl wij het eerste huis waren waar ze langs kwamen. Vermoedelijke reden: de hele vloer lag bezaaid met een enorme berg Lego. Ik ben nog nooit zo blij met onze rommel geweest.

Rafelkap

Rafelkap

18-03-2013 om 09:13

Tijgeroog

Wauw!
Eigenlijk zouden wij onze woonkamer op zolder moeten doen en van de woonkamer beneden de slaapkamer van onze oudste zoon moeten maken! Tegen de inbrekers!!!

anne

anne

18-03-2013 om 10:18

Mooi

Dit vind ik geweldig!!!

Mrs. bouquet

ik had ooit een vriendin die erg opruimerig en poetserig was, heel, heel erg netjes..

Mijn man (en ikzelf ook) werden wel zenuwachtig als we daar een bakje koffie kregen op het gele bankstel met, onder de tafel, dat naturelkleurige kleed..daarbij de argusogen (in onze beleving) van vriendinlief...

Serveerde ze moorkoppen bij de koffie, manlief zat voorzichtig te smikkelen, stond hij op om weg te gaan bleek dat er een klein stukkie chocola besloten had om een innige samenwerking aan te gaan met..

Jawel: dat gele bankstel..

Eerlijk is eerlijk, ik hou niet van te schone, opgeruimde huizen, ik vind het zalig als er leefsporen zijn, een krantje, een breiwerkje, een kreukeltje in de kussens op de bank.. geen toonzaal..

Rafelkap

Rafelkap

18-03-2013 om 12:32

Frau beha

Ik heb wel eens bezoek gehad dat met de vinger over de kast ging. Stof natuurlijk.. Ik voelde me wel erg lullig alhoewel het natuurlijk not done is van een gast.
Eens met Mien, hier ook geen vt-wonen huis. Toen onze oudste een baby was vroeg de hospita van onze vakantiewoning (Frau Beha, echt waar ) of we het wel schoon hielden. Eerder was er een gezin met zoon die spagettisaus had gemorst. Ik zei dat mijn baby dat nog niet at.
We voelden ons wel erg opgelaten in dat huisje en het idee dat er overal luikjes waren waar Frau Beha naar ons loerde of we het wel sauber hielden.

Bennikki

Bennikki

18-03-2013 om 15:05

Geweldig rafelkap!

Dat zie ik dus dan meteen helemaal voor me, allemaal van die luikjes in een huis met daarachter een struise Duitse dame met een hoofddoekje op. A-relaxter kan het niet worden denk ik..
Wij hebben op de wc op een tegeltje de spreuk hangen (in het Fries) " ons huis is schoon genoeg om gezond te zijn en vies genoeg om gelukkig te zijn" en zelfs over dat schoon genoeg om gezond te zijn twijfel ik af en toe.
Ooit een auto gehuurd voor 4 weken van een Duits koppel in Australie voor een tocht door de outback, met kampeeruitrusting erbij. Geweldige reis gemaakt met veel modder en stof, we kampeerden meestal in het wild, op het laatst een camping geboekt waar we de auto hebben schoongemaakt (vonden we erg attent van onszelf). Toen we de auto inleverden, barstte de Duitse dame in tranen uit! Letterlijk! Ze ging voortaan alleen nog maar aan Duitse mensen huren..

jessica 5

jessica 5

18-03-2013 om 23:15

Bennikki

" ons huis is schoon genoeg om gezond te zijn en vies genoeg om gelukkig te zijn"
Geweldig (en ook nog in het Fries) deze spreuk.
Ach zolang je zelf en je dierbaren niet hoestend van de stofwolken door het huis lopen valt het tocht wel mee toch?!.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.