Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Uitstel overdracht, fout financieel adviseur

ohh, dat gedoe met hyptoheken, ik ben er klaar mee.
We hebben een nieuw huis gekocht en we zouden as maandag naar de notaris gaan.
Word ik vanmorgen gebeld door de assistente van ons financieel adviseur met de medeling dat de bank nog wat stukken wil. Op zich geen schokkende dingen die zo geregeld kunnen worden (een jaaropgave en een aanvullende werkgeversverklaring), maar hierdoor is de financiering dus niet rond, neemt de bank pas op zijn vroegst as vrijdag een besluit en kunnen we as maandag niet naar de notaris.
Onze fin. adviseur is op vakantie dus regel ik nu alles met zijn assistente, die ook niet alles weet, maar wel flink haar best doet.
Anderhalve week heb ik onze fin. adviseur nog gesproken en volgens hem was alles in kannen en kruiken. Nu blijkt volgens zijn assisente dat de aanvraag van de bank om die stukken al een tijdje ligt. Het had dus allemaal al geregeld kunnen zijn!
het is dus nalatigheid van onze fin. adviseur dat we pas later naar de notaris kunnen gaan. Met alle gevolgen van dien. Met een beetje pech kunnen we pas over 2 weken, terwijl we 1 sept ons huis uit moeten, 1 sept onze oudste naar zijn neiuwe school gaat (ik woon nu te ver weg om hem terwijl we nog in ons oude huis zitten te brengen) en we de verhuizing al geregeld hadden. Mijn man heeft vrij van zijn werk geregeld en er is vervanging geregeld (hij werkt op een torenkraan, dus dat moet), zijn werkgever zal ook niet blij zijn. Verhuisdatum is geprikt, busje geregeld, vrienden die helpen geregeld.
Ik ben dus kwaad. Wat zouden jullie doen? Ik vind eigenlijk niet dat onze fin. advsieur zijn volledige courtage verdient. Ik zou het liefst hem minder geld geven. als een soort genoegdoening. Of is dat onredelijk?

Bah, wat een ontzettend geziek allemaal!!!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dana5

Dana5

19-08-2008 om 16:28

Eens

Met fladderbeestje!

Wij hebben ook zoiets aan de hand gehad . Hoe het precies zat weet ik niet meer precies maar ik weet wel dat we voor elke dag na de eigenlijke datum een bedrag moesten betalen.

Sharon*

Sharon*

19-08-2008 om 19:16 Topicstarter

Schadeclaim

Tja, fladderbeestje, daar heb je een punt. Nog niet eens aan gedacht. Ik denk alleen niet dat ik het zo ver wil laten komen. Wat dat betreft ben ik weer een softie en vind ik dat weer lullig. Slaat misschien weer nergens op, maar goed.
Wat we aan boete moeten betalen omdat we te laat gaan passeren verhalen we wel uiteraard op hem.

Dana5, hoe hebben jullei dat uiteindelijk gedaan? wel een schadecalim, in ieder geval wat jullie aan boete moesten betalen verhaald?
Overigens is er een klein lichtpuntje. Als alles meezit en de bank werkt mee dan is er nog een kans dat we alsnog volgende week naar de notaris kunnen gaan, maar dan eind van de week ipv maandag. Op zich ook niet ideaal maar beter dan pas over 2 weken. Als het wel pas over 2 weken zou zijn (wat voor ons dus financiele en praktische gevolgen heeft) dan overweeg ik misschien wel een schadeclaim. Hoe pak je zoeits aan? Regelen voor of na de overdracht? Iemand ervaring?
ik snap het niet hoor, dat dit zo moet lopen. De bank vraagt om documenten dan speel je dat toch door naar de klant??

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 07:19 Topicstarter

Fladderbeestje

Tja, hier ook wel pechvogels wat betreft instanties enz enz.
Nee, hier geen rechtsbijstandverzekering. Eerlijk gezegd nooit over nagedacht, maar ik ga me er nu wel in verdiepen.

Je hebt gelijk, het is mijn vriendje niet, ook al leek hij aardig (maar dat heeft er natuurlijk niks mee te maken).
Ik wil nog even afwachten tot vrijdag, dan wordt duidelijk wanneer we wel naar de notaris kunnen. Mocht het zo zijn dat we volgende week kunnen, dan is er nog geen man overboord. Dan moeten we ons wel meer haasten, minder tijd om ons huis leeg te halen en nieuwe huis voor te bereiden (ook al hoeft er gelukkig niet veel te gebeuren, kan ook nog later).
Mocht het nog 2 weken duren dan komen we in de problemen, vooral omdat we per 1 sept ons huis uit moeten, daar staan we dan met al onze spullen en 3 kleine kinderen ):
Dan zal ik denk ik wel stappen ondernemen.

Wat ik nog steeds niet snap is dat ik die man anderhalve week nog aan de lijn had, hij weet wanneer de overdracht is en verzekerde me dat alles in orde was. En dan hoor ik van zijn assistente dat de bank al minstens een week geleden nog om de aanvulling op die documenten vroeg (snap ik ook niet dat die bank er zo laat mee komt, de offerte is 2 maanden geleden getekend). En meneer zelf is nu op vakantie, grrr.
Weet je, mijn alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen toen ik hem er aan moest helpen herinneren om de bankgarantie te regelen bij de notaris.

Nou afwachten tot vrijdag. Heel jammer dat banken zo log zijn en vaak dus maar beslissingen nemen en geld overmaken op 1 dag in de week (deze bank dus vrijdag).
Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Sharon

Je kunt nu natuurlijk je financieel adviseur alvast schriktelijk in gebreke stellen, en aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten. Dan gaan ze vast ook wat harder je best voor je doen om te zorgen dat die kosten (en dus de overlast voor jou) zo laag mogelijk blijft.

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 10:17 Topicstarter

Zelfstandig

Nee, fladderbeestje, hij is zelfstandig, dus geen baas boven hem (hmm, ik ben wel benieuwd waaruit jij opmaakte dat hij een baas heeft. Maar anders was ik zeer zeker wel naar zijn baas gestapt!

Zijn assistente is gelukkig geweldig (en ook boos op hem heeft ze heeft zelf gezegd dat hij haar in een puinhoop heeft achtergelaten) en doet echt oprecht haar best. Meer kan zij nu ook niet doen, het is aan de bank, hoe snel zij met hun fiat komen en het geld naar de notaris overmaken.
ik hoop eigenlijk dat de bank asl wijze van uitzondering vandaag er mee aan de slag gaat, maar dat zal wel niet.
Dus meer druk kan ik nu niet uitoefenen.
Dus Diana, wat dat betreft heeft nu hem schrifetlijk aansprakelijk stellen geen zin. Hoewel het natuurlijk wel een idee is om het toch te doen, alleen maar om te laten weten dat deze gang van zaken echt niet kan.

amk

amk

20-08-2008 om 11:16

Zelf de bank bellen

een tip: zelf met de bank bellen en hijsa maken. Zij weten vaak niets en maken zich helemaal geen zorgen.
Ik heb destijds flapdrollen aan de telefoon gehad die heel droog durfden te beweren dat 2e pinksterdag een werkdag was en als dat niet zo was dat er dan wel meer hypotheken mis zouden gaan, maar dat dat niet hun probleem was.
Uiteindelijk kwam mijn hypotheek rond 3 uur voor de overdracht.
Vooral de ABN is daar bij notarissen berucht om.

groet,
Angela

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 11:36 Topicstarter

Angela

Grappig dat je dit zegt, want terwil ik net mijn jongste net bed aan het brengen was bedacht ik me: ik bel die bank gewoon even zelf.
Ga ik dan ook straks doen, als ik iets bedacht heb waarmee mijn andere 2 kinderen zich mee bezig kunnen houden, want anders kan ik geen normaal gesprek voeren

mirreke

mirreke

20-08-2008 om 11:51

Precies hetzelfde!

Wij hadden onlangs vlak voor het passeren van ons oude huis hetzelfde, of liever de kopers dan. Het leek erop alsof de overdracht uitgesteld zou worden, omdat de bank ineens niet genoeg tijd had om alles te regelen en het geld op tijd bij de notaris te hebben. De kopers hebben direct ook ons ingelicht (heb jij dat ook gedaan?) en wij hebben op onze beurt ook weer de notaris gebeld enz. Hun financieel adviseur was op dat moment ook net op vakantie... Uiteindelijk heeft de bank heel hard zijn best gedaan en is het toch op de afgesproken dag in orde gekomen. Het was een fout van de financieel adviseur.
Je schrijft dat een week later ook nog zou lukken. Maar heeft de notaris wel tijd op die eventueel nieuwe dag? Heb je dat al gechecked, voor de zekerheid. Ik zou toch gaan voor spoedgeregel bij de bank, en volgens mij werkt het het beste als je dan zelf gaat bellen. Zorg wel dat je het goede nummer van de juiste contactpersoon bij die bank krijgt, anders blijf je bellen en doorverbonden worden. Als een bank zich kwaadmaakt kunnen ze ineens heel veel op korte termijn regelen hoor...
succes, het lijkt me niks.
Oh, enne, een dvd'tje werkt hier meestal heel goed

angel3

angel3

20-08-2008 om 11:51

Niet geschoten altijd mis

ik zou zeker wel een klacht indienen. Heel simpel, gewoon een brief schrijven naar hem en hij is vast aangesloten bij een of andere beroepsgroep? lees even de kleine lettertjes.
Wij hebben ooit enorm gezeik gehad met een keuken. Kastje verkeerd, deurtje kapot. Tot 3 keer toe moesten ze terugkomen. Tot 3 keer toe vrij nemen etc. Man is zelfstandig en mijn vakantiedagen waren op. Wij hebben een klacht gestuurd met een rekensom (zoveel vrijgenomen uren maal het uurtarief van man en telefoonkosten etc). Uiteindelijk hebben we een coulance vergoeding gekregen van een paar tientjes. Het ging ons echt niet om het geld maar om het principe.
Ik zou dus een rekensom maken wat het jou nu allemaal aan tijd en geld kost al dit gedoe. Missch krijg je geen cent maar het is wel duidelijk dat er niet te sollen valt met dit soort dingen. Is hij nu helemaal gek?
Je kunt het toch gewoon zakelijk en netjes houden zo n brief?

Suk6

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 11:52 Topicstarter

Helaas

Bank gebeld, geven geen info en willen niks direct met ons bespreken. Alles moet via tussenpersoon. Nou ja, was proberen waard...

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 11:59 Topicstarter

Mirreke

Dvd-tje staat inderdaad aan )
Tja wat ik net als schreef de bank wil niks met mij rechtsreeks bespreken.
Nou dat verhaal van jou lijkt wel erg veel op de onze, misschien wel dezelfde fin. adviseur die steeds op vakantie gaat als hij door de bomen het bos niet meer ziet.
Alle partijen zijn intussen ingelicht. En je hebt gelijk, daar maak ik me ook zorgen over: wanneer heeft de notaris weer tijd.
Voor zo ver ik weet weet de bank dat het spoed is, maar wijken ze toch niet af van hun praktijk om op vrijdagochtend hun fiat te geven. Jammer want in princiep zouden ze het nog vandaag kunnen regelen. Als ze het dezelfde dag nog regelen met de notaris, indien mogelijk kan het in theorie zlefs nog doorgaan as maandag.
Overigens bedoelde ik niet dat het een week later nog wel zou lukken, maar later in de week, dus woensdag of donderdag. Een week later zou echt heel problematisch zijn.

mirreke

mirreke

20-08-2008 om 11:59

Overigens

hebben wij toen wij het hoorden direct met de kopers een tactisch overleg gevoerd. Wij hebben toen 'gemeld' dat we een schadeclaim zouden gaan indienen, en zij hebben dat weer gemeld bij de adviseur met als toevoeging dat zij ook bij hem zouden gaan claimen. Vervolgens is er nog keihard gewerkt, en is alles uiteindelijk goed gekomen.
Kortom, ik zou het nu alvast melden, en schriftelijk aankondigen, wie weet kan hij er anders zelf vanuit zijn vakantieoord nog een telefoontje aan wagen.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, hoop wel goed natuurlijk.

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 12:01 Topicstarter

Angel3

Ja je hebt gelijk. Ook al is het alleen maar wat genoegdoening voor de slapeloze nacht die ik achter de rug heb.
Ik ga er dit weekend even voor zitten en dan brei ik een mooie brief in elkaar. Zijn assistente krijgt een mooie bos bloemen omdat zij de zaak zo goed voor ons opvangt, terwijl dit niet eens haar werk is.

Ik neem me voor om nooooit meer te verhuizen. En dan heb ik het nog niet eens over het inpakken en verhuizen zelf dat me tegenstaat. Dat is dan nog het minste, haha

mirreke

mirreke

20-08-2008 om 12:03

Jammer

en de tussenpersoon zelf, is die bereikbaar? Hij heeft toch een mobiel... Laat hem dan maar bellen. En documenten faxen, of per koerier aan de bank bezorgen? Of zijn die er al gearriveerd...? Wat een starre bank, dat ze alleen maar op vrijdag beslissen. Betekent dit ook dat een hypotheek wel eens niet door zou kunnen gaan...? Wat niet te hopen is natuurlijk.
nogmaals succes, en inmiddels ook sterkte lijkt me. Ik zou er spontaan niet goed van worden (werd ik toen ook niet, het was afgelopen 30 juli...)

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 12:04 Topicstarter

Bereikbaarheid

'Kortom, ik zou het nu alvast melden, en schriftelijk aankondigen, wie weet kan hij er anders zelf vanuit zijn vakantieoord nog een telefoontje aan wagen.'

Haha, tja die snoodaard heeft dus mooi zijn telefoon uit gezet!! Hij is dus onbereikbaar en weet van niks. Zit vast heerlijk aan een zwembad te lezen terwijl allemaal in de stress zitten.

Ik heb begrepen dat de verkopers voor elke dag dat er te laat opgeleverd wordt dagrente van hun hypotheek op ons gaan verhalen. Die rekening gaat in ieder geval naar onze fin. adviseur.
Ik maak me hoe langer hoe meer kwaad!

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 12:11 Topicstarter

Mirreke

De verwachting is dat het wel goed komt met de hypotheek. De bank is een beetje een mierenneuker en wil een mooi dossier met allerlei papieren.
Ze wilden bijv een uitleg op de werkgeversverklaring van mijn man (hij werkt in de bouwsector en dat zit een beetje ingewikkeld in elkaar wb vakantiegeld). Gisteren heeft zijn werkgever een uitleg gefaxed, dat was prima. Word ik net gebeld door assistente tussenpersoon, ze willen toch het getekende origineel. Aaaargh!!
Als vrijdagochtend blijkt dat het toch niet doorgaat, krijg ik een hartverzakking. dat zou echt vreselijk zijn, moet er niet aan denken...

mirreke

mirreke

20-08-2008 om 12:17

Nou, getekende origineel

per direct per koerier naar de bank, met de rekening naar de tussenpersoon.
Kan de werkgever van je man niet iets voor jullie betekenen? Ik heb begrepen dat werkgevers zich best ook op dit front voor hun werknemers willen inspannen, alles beter dan een zieke gestresste werknemer. En als jullie straks misschien geen huis hebben, al is het maar voor een week, dan zal je man vast niet zo goed functioneren op zijn werk...
Kan de assistente niet toch nog even bellen en smeken of ze hun best doen, zij kan toch ook aangeven dat jullie anders enkele weken met kleine kinderen moeten overbruggen... Nogmaals, als een bank eenmaal wil, dan kunnen ze veel. Welke bank is het, overigens? of had je dat al gezegd.
Balen allemaal joh!!

mirreke

mirreke

20-08-2008 om 12:19

Nogmaals overigens...

vind ik het ook wel vreemd dat weeeeken na het ondertekenen van de offerte (dus jullie zijn al gescreend en goedbevonden ed.) en vlak voor de overdracht ineens nog belangrijke papieren worden opgevraagd. Dus ook wel een beetje laksigheid van de bank. Daarvoor mogen zij zich ook wel extra inspannen vind ik.

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 12:29 Topicstarter

Spoed

De assistente zegt al tegen de bank gezegd te hebben dat het spoed is en volgens haar gaat de bank er ook spoed van maken, maar dan wel pas vrijdagochtend. Ze wijken hoe dan ook niet van hun werkwijze af. Het is overigens Avero Achmea.
Per koerier heeft dus geen zin, de bank heeft al gezegd dat als ze het morgenochtend hebben dat goed genoeg is omdat ze toch geen beslissing nemen voor vrijdagochtend.

Sharon*

Sharon*

20-08-2008 om 12:36 Topicstarter

Bank

Helemaal mee eens. Ik vind het heel vreemd dat de bank daar nu pas mee komt Heeft vast iets met de vakantietijd te maken.

Ik heb aan mijn man's werkgever gevraagd of ze toch dat origineel per koerier versturen. Ik moet er niet aan denken dat TNT het laat afweten en de post een dag te laat bezorgt

amk

amk

20-08-2008 om 13:03

Alles in de gaten blijven houden

gewoon morgen eind van de ochtend weer die bank bellen om te controleren of ze het ontvangen hebben. Blijven zeuren blijven zaniken, het is jou hypotheek, ze verdienen genoeg aan je. Niet altijd vriendelijk blijven. Is mijn ervaring.
En idd ook gewoon een klachtbrief sturen etc.
Ze verdienen goud geld aan je, daar mogen ze best wel wat klantvriendelijker voor zijn.

groet,
Angela een pitbull op zijn tijd.

mirreke

mirreke

20-08-2008 om 23:24

Blijft raar

"Wel spoed, maar pas op vrijdagochtend." Als de bank vrijdag definitief uitsluitsel geeft wil de notaris misschien het weekend een beetje doorwerken, zodat het toch maandag door kan gaan. Geld overmaken kan nl per dag...
Hopelijk slaap je vannacht wel een beetje en komt gewoon lekker alles op tijd goed.

Sharon*

Sharon*

21-08-2008 om 14:12 Topicstarter

Gaat de goede kant op

Alle documenten zijn goedgekeurd. Morgen geeft de bank zijn fiat en maakt het geld over naar de notaris. Dat duurt 3 werkdagen (deze bank doet niet aan spoedoverboeking, wat een £!$^£&bank!!) dus woensdagmiddag gaan we naar de notaris, die afspraak staat (gelukkig kunnen alle partijen op die dag).
2 dagen vertraging is gelukkig nog goed te overzien voor ons.
Wat een opluchting! Nou ja, hopen dat die bank niet toch nog op het laatste nippertje weer wat verzint,je weet het maar nooit.

Maandag is onze fin. adviseur terug van vakantie. Ik hoop dat hij goed is uitgerust want hij heeft ons een hoop uit te leggen!!

Allen dank voor tips en medeleven. Hopelijk slaap ik vannacht weer een stuk beter.

Sharon*

Sharon*

21-08-2008 om 14:22 Topicstarter

Omdat

het enkele dagen duurt voordat de notaris het geld binnenheeft en de notaris doet niks zonder dat hij het geld heeft.

Sharon*

Sharon*

23-08-2008 om 11:00 Topicstarter

Niet te geloven!

Het gaat weer HELEMAAL mis!
Wat blijkt: de bank heeft gisteren die documenten die ze normaal gsproken elke vrijdagochtend van de tussenpersoon van onze fin. adviseur ophalen niet opgehaald (onze fin. adviseur weerkt dus met een financiele instelling als tussnepersoon die weer met een aantal banken onderhandelt...). De reden: er lagen maar een stuk of 5 aanvragen en dat was niet de moeite voor ze om het op te halen!! Nou heeft die tussenpersoon van onze fin. adviseur het wel naar hen opgetsuurd, maar ze kregen het pas gisterenmiddag en hadden kennelijk geen zin meer om er iets mee te doen. Wrs faxen ze iets naar de notaris maandag of dinsdag en dan moet de notaris om een spoedoverboeking vragen.
ik geloof dat ik een moord bega! Dit is toch niet te geloven! Zo ga je toch niet met mensen om?
Het ergste is nog dat die bank onwijs veel aan ons gaat verdienen. Ik zou het liefst zeggen stop die hypotheek maar in je reet, maar dan zijn we nog verder van huis.
Maandag is als het goed is onze financieel adviseur terug van vakantie en hij regelt het maar met de %£^&$%bank.
Ik vrees toch dat zijn assistente niet genoeg druk heeft uitgeoefend.

Sharon*

Sharon*

23-08-2008 om 12:19 Topicstarter

Wat zal ik doen?

Ik heb het mobiel tel nummer van onze financieel adviseur. Zal ik hem dit weekend gewoon bellen? Dan maar lastig vallen buiten kantoor uren om hem alvast te vertellen dat hij er voor moet zorgen dat hij maandagochtend op tijd op kantoor verschijnt?

amk

amk

23-08-2008 om 14:12

Nu bellen

waar wacht je nog op. En een vreselijke donderpreek houden. Dit is gewoon geen manier van werken.

Had je hem dan nog niet gebeld dan afgelopen week. Je bent gewoon te netjes geweest.

groet,
Angela

Sharon*

Sharon*

23-08-2008 om 19:27 Topicstarter

Angela

Hij had afgelopen week zijn telefoon uitstaan. Eerder vandaag ook, maar wie weet lukt het me vanavond.

Sharon*

Sharon*

28-08-2008 om 17:03 Topicstarter

Update

Ik dacht ik laat even horen het het nu gaat.
Nou het is dus een aaneenschakeling van slordigheden en fouten. Daar zal ik maar niet te veel op ingaan. Kort gezegd komt het er op neer dat de bank al gisteren zei accoord te zijn, er waren 2 handtekeingen nodig voor het spul naar de notaris gefaxed kon worden. Vanmorgen was er nog maar 1 handtekeing nodig, degene die moet tekenen zit op een andere afdeling (let wel: zelfde gebouw, 2 verdiepingen hoger) dus dat ging vandaag niet lukken, morgen tekent die persoon pas! Belachelijk!!!!
Met als gevolg dat we pas maandag op zijn vroegst naar de notaris kunnen, met alle gevolgen van dien (zoon die ik niet naar school kan brengen, mensen die hier in huis komen moeten uitgesteld worden en de boete die oploopt). Ik heb er geen woorden voor. Ik snap echt niet waarom die bank zo moeilijk doet.
Er is een hele kleine kans dat als de bank morgen de papieren faxt en met de notaris een spoedoverboeking regelt we eind van de dag naar de notaris kunnen, maar daar reken ik niet meer op, want de bank zal wel niet meewerken met een spoedoverboeking.
Ik ben nu echt op van de zenuwen, het gestress, het geregel, het gebel, het afwachten, de frustraties.

Guinevere

Guinevere

29-08-2008 om 11:37

Duimen

Ik duim voor je dat het vandaag nog lukt, om gek van te worden dit gek*&*^! Keep it cool, zoon kan dinsdag ook nog naar school, kun je hem wel zelf brengen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.