Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Van welke muziek schiet jij vol? (of krijg je kippevel)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mark knopfler


http://www.youtube.com/watch?v=LLhraQaCLx0
Going home..geen tekst, geeft me alleen het gevoel van overwinning van moeilijke tijden..een nummer dat heel fragiel en teer begint en uitmondt in een feest van overwinning..geen idee of dat de bedoeling is, maar zo voelt het voor mij..

Verder


http://www.youtube.com/watch?v=Sx9sFM_ELR0
Rob de Nijs (hou ik anders niet zo van..maar deze is zo mooi en waar...veel bij gejankt na het overlijden van Fleur)

En Annick van Maarten van Rozendaal, kan er helaas geen muziek bij vinden..

Oh en dit filmpje (flasmob)

haaha, zit ik net nog even het filmpje van die flasmob op te zoeken, is mn make up naar de filistijnen


http://www.youtube.com/watch?v=SXh7JR9oKVE

Belle en sebastien

Van de serie zelf kan ik me niet veel meer voor de geest halen (ik was een jaar of vier denk ik), maar wel hoe het jongetje eruit zag, en hoe verdrietig ik me voelde als ik de titelsong hoorde........


http://www.youtube.com/watch?v=A4f_ETlXGtI&feature=related
G

Bibi72

Bibi72

30-12-2011 om 23:14

One word

Van Anouk, live gezongen (niet door Anouk uiteraard) op begrafenis van een veel te jong overleden familielid.

MM.

MM.

31-12-2011 om 00:55

Kinderen voor kinderen: de lek

Kan ik niet met droge ogen naar luisteren, net nog even getest en ja hoor, daar ging ik weer. Staat op KvK 7, het jongetje dat zijn vader heeft verloren aan kanker. Verpletterend in al zijn eenvoud.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2011 om 02:10

Galaxias

Ik heb toen mijn oudste dochter geboren was de tekst opgevraagd van Belle en Sebastian bij meen ik de KRO (weet ik niet zeker meer). Ik neuriede het deuntje namelijk altijd bij haar ledikantje en ik wilde eindelijk wel eens weten wat ik nou eigenlijk neuriede Dat was nog in mijn pre-computertijdperk. Nu google je zo'n tekst gewoon even uit je computer.
We duidelijk zo'n beetje even oud, want zoals ik het mij herinner was de serie nog wat te hoog gegrepen voor mij, maar ik vond het begin altijd zo mooi met die witte hond en dat liedje.

Kaaskopje

Mijn bouwjaar is 1965
( ik kan het niet eens neuriën want dan schiet ik al vol).
G

Lizelot

Lizelot

31-12-2011 om 11:53

Hoeveel ik van je hou

mijn zoontje is depressief geweest,soms heeft hij nog sombere buien,school is erg moeilijk voor hem,hij voelt zich vaak niet begrepen. ik zit op een gegeven moment in de auto en Claudia de Brey zingt Hoeveel ik van je hou,live bij Giel,ik ben moeten stoppen,tranen stroomde over mijn gezicht.Op dit moment zit zoon heerlijk in zijn vel,het gaat goed met hem,maar nog kan ik niet naar dit nummer luisteren zonder te huilen.Ook al weet mijn zoontje nu dat er een eind komt aan de pijn.
Hij staat op You Tube....

Jade

Jade

31-12-2011 om 12:31

Lizelot,

jee.......zit hier met een brok in mijn keel naar de muziek te luisteren.....wat mooi!!

Kind

Jee Lizelot, heftig als je hoort zingen over jou relatie met je kind. Wat een mooi nummer.
Dankjewel.

Bloemetje11

Bloemetje11

31-12-2011 om 18:05

Het dorp.....

... van Wim Sonneveld. Of Pappie loop toch niet zo snel. Deze is uit de tijd dat mijn ouders uit elkaar gingen.

toja

toja

31-12-2011 om 19:14

Andere

Dan die jullie hier noemen.
Bijv. Hallelujah bijv. Door Lisa lois gezongen. Al had ik ook een brok in mijn keel bij de flasmob in de link van Mien ( ook hallelujah).
I cried for you van Katie melua
Mama's arm gezongen door ronan keeting
En zoals eerder genoemd slaap maar van Marco Borsato ( idd toen ik zwanger was).
En er is een liedje van Paul de leeuw waarin hij over autisme zingt op een melodie van Adèle.
Dan kun je mij opvegen. Zal eens een link zoeken...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

toja

toja

31-12-2011 om 19:19

Geen link

Kan geen link vinden met de iPod. Het staat op YouTube en heet voel wat ik voel voor jou ( make you feel my love van adele dus. Ik heb gezocht op Paul de leeuw autisme.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

toja

toja

31-12-2011 om 19:25

Lizelot

Nu zit ik dus weer met een brok in mijn keel. Het liedje van Claudia heeft dus de zelfde melodie als het liedje van Paul over autisme..
Fijn dat het nu goed gaat met je zoontje!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

01-01-2012 om 09:34

Joyeux

En vandaag nog meer dan anders, toch? Gefeliciteerd met je dochter.

Jade

Jade

01-01-2012 om 12:10

Mooi...

"I cried for you" van Katie Melua. Een stuk van de songtekst heb ik geschreven voor een ouderpaar die hun dochter zijn verloren.

"Zeg me dat het niet zo is" van Frank Boeijen.....deze werd gedraaid op de begrafenis van een zoon van mijn lieve collega.

Poeh.......!

Hombre

Hombre

01-01-2012 om 13:50

Exit music (for a film)

"om kippenvel van te krijgen ... zo ontzettend mooi."

Nou, vooral dat:

'We hope that you choke'

Adembenemd gewoon

Shonagh!

Prachtig! Cantique de Jean Racine!

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2012 om 16:08

Herinnering

Vaak zijn het liedjes waar een herinnering aan vast zit, of die een emotionele gebeurtenis oproepen.
Welcome to my world van Presley hoorde ik vaak toen ik zwanger was van de oudste. Margrietje van Louis Neefs was het lievelingsliedje van mijn moeder en hoewel het een liedje van niks is, doet het me aan mijn moeder denken. Mijn vader was fervent liefhebber van Bach, dat oeuvre is zo groot, daar liggen zoveel kliks. Veel recenter: If I were a paining van Kenny Rogers, gedraaid op de begrafenis van m'n vriendin.

Over het algemeen raak ik ontroerd door mensen die heel góed kunnen zingen, vakmensen, óf juist door mensen die er zo pijnlijk tegenaan zitten maar het zo echt lijken te menen. Over de muur van Het Klein Orkest is er zo eentje, dat schuurt. Paul de Leeuw heeft er ook een handje van. Ik hou van Barbra Streisand vanwege haar interpretatie, haar stem vind ik eigenlijk net té mooi. Maar zoals zij een liedje zingt/de tekst behandelt: dán snap ik het

Waar ik niks mee heb zijn die wannabee mooizingers zoals Borsato of Oosterhuis. Jeuk jeuk jeuk, brrrr.

Tirza

Black-pearl jam

Mooiste nummer ooit gemaakt, staat op mijn begrafenislijstje. De stem van Eddie Vedder gaat me door merg en been en ik moet altijd, altijd huilen. Ik hou van muziek waar ik melancholisch van word. Verder staan op mijn mooiste-nummers-ooit-lijst onder meer:
U2 - unforgettable fire, bad
Jeff Buckley - everybody here wants you
Paul Weller - you do something to me
Radiohead - lucky, street spirit, rabbit in your headlights

En instrumentaal

- Bibo no Aozora/04 van Riuychi Sakamoto, uit de film Babel
- de soundtrack van de serie Inspector Morse
- veel muziek uit de films van The lord of the Rings

Irisb

Kende je het al of heb ik je op dit mooie spoor gezet ?

Margje en sini

Jullie keuzes ( vespers van Rachmaninov en werken van Arvo Part) staan ook op ons koorrepertoire. En ik herken de reactie van het publiek op de vespers. Het is ook zulke indrukwekkende muziek, zo puur..........

Shonagh

ja, ik kende het al en ik vind het zo prachtig!

Helena

Helena

03-01-2012 om 00:06

Tirza

Margrietje, ach ja, hoe kon ik die vergeten. Ook hier herinneringe aan een dierbare.

Valkyre

Valkyre

03-01-2012 om 01:00

Shonagh!

Wij zingen 'm dit jaar voor het eerst, de Cantique de Jean Racine. Ik heb er helemaal zin in

Verder vind ik het heel moeilijk om stukken te noemen die me ontroeren - er is zoveel! Perfect Day van Lou Reed, zeker. Bepaalde stukken uit de Matthaeus Passion (Bach), al die passiestukjen natuurlijk, want de inhoud is zo droevig. Verder Carolina on My Mind van James Taylor (want ik heb in de Carolinas gewoond), en Millworker, ook van hem. Ik houd ook erg van bluegrass, heerlijk, die treurige liederen. Oh! Van Alison Krause & Union Station een liedje, ik denk dat het heet "I'm Just a Ghost in this House," over een vrouw die eenzaam achterblijft (na een verbroken relatie? Een sterfgeval?) En, van hetzelfde laken een pak, "Jesse" in de uitvoering van Roberta Flack.

"Jesse, come home
There's a hole in the bed
Where you were
And I remember, too..."

Triest en mooi.

groet, Valkyre

Sufjan

- John wayne gacy junior van Sufjan Stevens, ook live gezien-gehoord, fjieuw..
- oude plaat van holly hobby met tunes van kinderseries, de berenboot, astronautjes, kortom: nostalgie
-zelfde categorie: elly en rikkert. Als klein kind heel veel gehoord, als puber veel troost in gevonden.

app-sent

Belle Époque

Belle Époque

03-01-2012 om 13:58

Mijn kind is er allergisch voor...

De Canto Ostinato! Als hij straks weer naar school is gaat-ie op volle oorlogssterkte aan!
Ik heb het vorige maand live mee mogen maken... Indrukwekkend. Die muziek doet iets met me...

Valkyre

Veel plezier.
Ik moet hier altijd zo lachen als we in het Frans of Duits zingen, dan staan de (gepensioneerde) leraren Duits en Frans te springen om ons de uitspraak te leren. Ik kan (kon) wel wat Latijnse lessen gebruiken, maar daarin was ik nu weer de enige.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.