Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Yaron

Yaron

03-02-2011 om 11:11

Vervelende uitdrukkingen

Hier op het forum komen regelmatig uitdrukkingen in een posting waarvan ik denk "moet dat nou", waarschijnlijk ligt het aan mij. Zonet las ik bijvoorbeeld "kost geen drol" echt een vreselijke uitdrukking vind ik dat. Hebben jullie ook zulke uitdrukkingen/woordspelingen waarvan je denkt moet dat nou?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

03-02-2011 om 15:48

Moet ik eerlijk zeggen

Al die ontboezemingen ingeleid met allerlei variaties op "eerlijk zeggen" en die vervolgens helemaal geen ontboezemingen blijken te zijn. Brrr... de nieuwe biechtcultuur...

krin

krin

03-02-2011 om 15:57

Bron van veel vermaak

(geen ergernis, nee, wel verwondering van het moedeloze soort): de spatieziekte.
Vrijdag avond. Een pan tosti. Stress bestendig. Vijf jarigen.
Hmm. Konijnen bouten in pruimensaus, denk ik dan.

Krin

Mijn dochter noemt dat de Engelse ziekte (dat heeft ze opgepikt uit Onze Taal).

Bijna lachwekkend in plaats van ergerlijk

De inderdaad ergerlijke uitdrukking "orenkind" deed mij meteen aan de andere klassieker denken, die hier op het forum slechts door één deelnemer wordt gebruikt: kuurtjes-en-pufjes-land (al dan niet met foute spaties en/of streepjes, zoals hij hier staat, is hij ook niet goed). Zijn er nog mensen die zich ergeren aan mijn vele haakjes? LOL

krin

krin

03-02-2011 om 16:17

(genista)

(Ik ben dol op haakjes.)(Nooit gemerkt?)
Ik meende dat de Engelse ziekte het overmatig gebruik van anglismen (anglicismen?) was, maar dit klinkt ook logisch. De boutende konijnen kwamen ook uit Onze Taal, geloof ik. Voor meer inspiratie: www.spatiegebruik.nl/
Doe vooral de spatietoets.

O genista

ik ben ook gek op haakjes, soms lees ik mijn tekst nog eens over en dan verwijder ik er maar een paar omdat het er zoveel zijn.

Ik vind NOD zo stom. Ik wist eerst niet eens wat het betekende maar toen ik daar achter kwam vond ik het echt zo raar.

Krin,

ge weldig, die spa ties! Ik wil ook Nijntje kussen!

Guinevere

Guinevere

03-02-2011 om 16:33

Zeg het me maar gewoon

Zeg het me maar gewoon als ik stomme uitdrukkingen gebruik. Misschien heb ik het zelf niet eens in de gaten. Waar ik me in elk geval niet aan erger hier is een overmaat aan smileys en andere versieringen. Dát vind ik nou zo storend bij andere fora.

Sanne

Sanne

03-02-2011 om 16:43

Ik moet heel eerlijk zeggen

Oke dat van Lol wist ik inderdaad niet, heb ik even verward met ROFL. toch wel handig dat ik dat nu weet, is weer een ergenis minder.
Maar ik heb er nog één.
als mensen vaak de zin: "ik moet heel eerlijk zeggen" gebruiken. Alsof de rest van wat ze vertellen dus niet eerlijk gezegd is of zo?

Cobi

He jammer, dat wordt later dus geen Siloneschoondochter? Hoewel...Silonex klinkt eigenlijk best wel, neeeeeej daar zou ik heel erg Silonely van worden

Ik herinner me

van Cobi een posting waarin de Cobi-jetsers langskomen. Mag zoiets wel?

Chris

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

03-02-2011 om 18:27

Ook heel erg

En in lijn met eerste ergernis:
Als iemand in een discussie/overleg zijn bezwaar of voorstel intrekt: hij trok zijn keutel in. Ik hoef geen beelddenker te zijn om dit een smerige beeldspraak te vinden.

Fraz

Fraz

03-02-2011 om 19:08

Erg ergelijk

vind ik het woord meuk en boeien. Dat zegt mijn vriend nogal eens en dat vind ik zo respectloos klinken. Hij had het vandaag bijv. over dat hij brood met een soort meuk kreeg als lunch. Brrrrrrrr. En boeien is ook zo'n woord.

maan.

maan.

03-02-2011 om 19:22

Eurie

Wat ik heel ergerlijk vind is het woord 'eurie' als meervoud van euro (hoewel ik zelfs iemand weleens over één eurie heb horen praten).

Dochter kan zich mateloos storen aan het woord 'dis'; er zit een groepje ('mislukte kleuters' noemen wij ze vanwege gedrag) in haar klas die om de haverklap 'dis' roept. volgens andere dochter is dat heel stom want ten eerste is dat woord hélemaal uit en ten tweede gebruiken ze het hélemaal verkeerd.

Ik erger

mij aan mijn slechte Nederlandse taalgebruik. Het irriteert mij mateloos. Ik heb het even nagelezen en inderdaad wis het geen goed taalgebruik. Mijn welgemeende oprechte excuses aan de echte taalpuristen.

tonny

tonny

03-02-2011 om 20:06

Tjonge, dit is leuk zeg!

We raaskallen wat af met z'n allen

Jade

Jade

03-02-2011 om 21:07

Nikus,

"Mijn uitroepingsteken gebruik is te overdadig. Ik zal er op letten."

Ik had altijd de neiging om een uitroepteken in de titel te gebruiken, totdat iemand me aangaf dat ie het wel erg streng vond staan (precies weet ik niet meer wat diegene schreef). Sindsdien doe ik dat niet meer

On-topic: overal 'me' voorzetten, verkleinwoordjes.....krijg ik de kriebels van.

Anna3

Anna3

03-02-2011 om 21:13

Ook erg..

in 't echie
iemand die zich ergens tegenaan bemoeit

Ik constateer trouwens dat het vooral vrouwen zijn die vreselijke woorden als brusje gebruiken, of die ergens helemaal klaar mee zijn.
Mannen zijn meer van de smerige uitdrukkingen als de keutel terugtrekken.
Sorry dat ik het hier weer staat.

Kiki

Kiki

03-02-2011 om 22:14

We zijn zwanger

Wat nou WE! Is hij negen maanden lang zijn figuur kwijt, kan hij straks zijn kleren niet meer aan en om dan vervolgens een bevalling te moeten ondergaan om daarna nog weken/maandenlang je figuur niet terug te hebben, striae te hebben, lekkende borsten en ga zo maar verder.

Nee ZIJ is zwanger en HIJ krijgt een kindje (o sorry verkleinwoord, nou ja ik bezig voortdurend verkleinwoorden, en haakjes, en smiley's en kromme zinnen)

Ef

Ef

03-02-2011 om 23:29

Keihard

Keihard, alles en iedereen die niet een beetje uit de pas loopt moet tegenwoordig KEIHARD worden aangepakt, en telkens zie ik dan het hoofd van Hero Brinkman voor me.
"Een stukje" is ook erg, ooit bij een cursus agressiehantering gezeten voor mijn werk, waarbij de docent vertelde dat je bij een stukje agressie zomaar tegen een stukje vuist aan kon lopen....

krin

krin

04-02-2011 om 09:17

Pelle

Ik verklaar me schuldig aan (op de gok) een aanklacht of tien van de vele. Maar itt Izar ga ik niet op mijn woorden letten. Ik heb toch zelden het gevoel dat mijn woorden intens bestudeerd worden, dus ik blijf ze maar onbekommerd de OO-ruimte in slingeren. En zolang de irritatiefactor bij het lezen van andermans schrijfsels geen recordhoogtes bereikt, doe ik mijn best door de 'me's, liefs, kindjes, euris en ...tjes heen de inhoud te blijven zien. Met wisselend succes.

Margriet*

Margriet*

04-02-2011 om 09:39

Heerlijk andermans ergenissen (ik zit te genieten)

Ik vind Euri een irritant woord dus gebruik ik het juist. Kids is gewoon sneller dan kinderen.

Ik gebruik altijd deze smiley (ik word er soms ook wat moet van) en ik ben ook dol op haakjes!!

Bij mij staat aan top hubbie. Vind ik echt vreselijk....(o ja dit soort ...... doe ik ook te vaak).

Trouwens heeft Dirksmama misschien meer zonen? Dirk en ?

Margriet*

Margriet*

04-02-2011 om 09:39

Ik bedoel

moe (iemand die hier zich aan ergert, aan een correctie???) DDDDD

Margriet*

Margriet*

04-02-2011 om 09:41

Nog een

uit een ander draadje.
Longsleeve, staat bij mij wel op 2!

krin

krin

04-02-2011 om 09:42

Dirksmamazonen

Dirksmama heeft een Dirksmamazoon en een Dirkzusje, als ik het wel heb. En ja, correctieberichten kwamen ook al op het lijstje voor.

Nou

Ik erger me niet zo snel. Nou ja een klein beetje dan aan "me man" en "dinnetje" en "wij zijn zwanger". Brusjes en hubbie zou ik ook nooit gebruiken, maar ik erger me er niet aan.
Dat "ik ben er klaar mee" heb ik schijnbaar wel te vaak gezegd, want mijn peuter roept nu bij alles zodra hij boos is: "KLAAR MEE!" met de daarbij behorende stoere houding (demonstratief omdraaien met de armen over elkaar).

Laatst

kreeg ik van een vertrekkende begeleider van onze zoon een mail waarin ze vertelde dat de overdracht had plaatsgevonden. Het was een warme overdracht. Ik mailde terug: "hoezo warm, had je jouw jas nog aan?"

Persoonlijk zijn dat ook irritatie punten van mij. Doe eens gewoon. De taal is tegenwoordig zo overdreven. Vol met superlatieven en semi interessante zinsneden.

Nou ik wens jullie allemaal een warme en een hele knusse vrijdag.

Gouwe ouwe

Je hoort het minder, maar af en toe duikt hij nog op, die onzinnige uitdrukking "in dit land". Hoezo "in dit land"? Is de spreker er slechts op vakantie, is het zijn/haar eigen land niet?

margje van dijk

margje van dijk

04-02-2011 om 11:24

Maxy

"iets scoren in de zin van gekocht hebben voor waarschijnlijk een lage prijs. Ik zie daar de persoon in kwestie meteen in sportkleren achter een lijn staan en zich op het fluitsignaal naar voren storten op een bak kleding. "

Tja, ik zie meteen IngridT voor me, want die "scoort" naar eigen zeggen regelmatig van alles, maar moet je voor de grap eens dat hardloopdraadje gaan lezen in Gezellug. Ik denk werkelijk dat je IngridT met deze visuele voorstelling helemaal goed hebt neergezet!

(Knipoog naar Ingridt)

Margje

Puberale uitdrukkingen door volwassenen

Ik vind het echt afschuwelijk om volwassenen dat soort taal te horen gebruiken. Van pubers kan ik het nog hebben omdat het bij de leeftijd hoort. (ben er dan nog niet van gecharmeerd) maar volwassenen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.