Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Yaron

Yaron

03-02-2011 om 11:11

Vervelende uitdrukkingen

Hier op het forum komen regelmatig uitdrukkingen in een posting waarvan ik denk "moet dat nou", waarschijnlijk ligt het aan mij. Zonet las ik bijvoorbeeld "kost geen drol" echt een vreselijke uitdrukking vind ik dat. Hebben jullie ook zulke uitdrukkingen/woordspelingen waarvan je denkt moet dat nou?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
francesca

francesca

07-02-2011 om 09:43

Doen

Zo walgelijk, verschrikkelijk, fout Nederlands: doen als in 'Zullen we een bakje doen?' (met als vertaling 'zullen we een koffie drinken?') of 'doe jij even de tafel dekken?' of 'kijk eens, dat jongetje doet huilen!'
Argh!
Wat ik verder ergelijk Nederlands vind, is grof taalgebruik. En dat is best lastig, want mijn man (durf nu geen 'manlief' meer te gebruiken, haha) komt uit het havengebied Rotterdam. En gewone taal daar is hier (ergens in Noord Nederland)als snel erg grof. Voorbeeld van vorige week: juf. "Pietje kletst nogal veel in de klas." Man: "Dan die z'n muil niet houwen?" Tenenkrommend...
En dan heb ik het nog niet over woorden die hier iets anders betekenen. 'Meuren' betekent voor hem 'in bed liggen' en voor mij 'stinken'. En de lijst is langer.
Francesca

Tirza G.

Tirza G.

07-02-2011 om 16:48

Berber (licht ot)

O ja, saus. Dat is een goor woord, zeker als het wordt uitgesproken door iemand die slist. Gelukkig zeggen ze in Zeeland 'suzze'. Dat is een stuk beter. Hee mien de suzze eens even an - kijk, dan heb je ook wel.

Tirza

Ook nog eentje

Klotsende oksels. Dat vind ik zo'n nare uitdrukking.

Iemand vroeg wat NOD nou was. Daar heb ik mij echt jarenlang aan bezondigd: dat is dus de datum (meestal in een zwanger-willen-worden-draadje) waarop je NIET ongesteld wilde worden (Niet-Ongesteld-Datum), omdat je dan hoopte dus zwanger te zijn.

Groetjes,
Vonda

Out of the box

Ik zie hier al een paar keer 'out of the box' voorbijkomen. Laat dat nou net zo'n fijne uitdrukking zijn die ook nog eens in negen van de tien gevallen fout wordt gebruikt.

Als je met 'out of the box' bedoelt dat je buiten de gebruikelijke kaders denkt/doet, moet je eigenlijk 'outside the box' zeggen. 'Out of the box' betekent namelijk kant-en-klaar...

Chris

Krin

Krin

07-02-2011 om 21:44

En trouwens

het is seKS, en geen sex. En 'sex hebben' doet men strikt genomen alleen in het Engels, in het Nederlands sekst men slechts kuikens (en kittens, en kleine konijntjes, en zo).
Viva-taal is dat, sprak zij nuffig. Alsof sex met een X spannender is.

Maar...

Sex met een x ís toch gewoon spannender dan met ks? Die nieuwe spelling is gewoon een fout van de bedenkers, die er overigens wel meer hebben gemaakt. Zo krijg ik praeses zonder a echt niet uit mijn toetsenbord geperst, terwijl dat toch de nieuwe officiële spelling is. Wij blijven de Pannekoekeclub, zonder tussen-n, want het is gewoon Pannekoek. Rhesusfactor moet in mijn starre hersens gewoon met h En sex met een x, dat ziet er gewoon beter uit, hoewel ik verdikkes goed weet dat het seks moet zijn.
Maar seksen, dat doe je inderdaad met kuikentjes en is beslist een minder aangename bezigheid dan gemeenschap hebben met partner naar keuze. Hier in huis wordt niet gesekst/gesext.

Krin

Krin

08-02-2011 om 10:18

Maar...

Ik weet niet beter dan dat seks met ks is, eigenlijk. Ik heb het nooit met een x geschreven, volgens mij. En ik vind het echt niet spannender, met x. Ik zal het nog eens proberen binnenkort, maar ik heb het gevoel dat het niet zonder hulpstukken mag, sex met een x.
Doe maar gewoon, dan doe je al sectie genoeg, dat is mijn motto.

Krin

Ik houd in dat opzicht meer van de Loesje-variant: Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg (ook zonder hulpstukken...)

Genista

Ik maak me ook niet druk hoor, doe gewoon mijn ding Gooi er nog wat saus over ennuh alles wat verder "niet mag" hahaha
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 18:35

Lidwientje

Pannekoek schrijven met 'n' is gewoon fout bedacht van het groene boekje...
danku,danku. Mijn famailieleden en ikzelf zijn dit zeer met je eens...)
Meer zeg ik niet.

Famailie...

Wonen jullie zó ver uit elkaar, Fiorucci? Dat je al van fa-mail-ie begint te spreken?

Massi Nissa

Massi Nissa

08-02-2011 om 21:23

Seks met een x

Er was een tijd dat seks met een x alleen voorkwam in ranzige advertenties in de krant en op de late tv-avond. Ineens veranderde dat en begon half Nederland aan sex te doen (of zelfs aan sexen). Net als Krin en Lidwientje doen wij hier thuis niet aan sex. Ik kijk wel uit, dan moet ik mezelf zo'n hobbynaam geven als Wanda de Gewillige en in zo'n leren pakje met uitsparingen op pikante plekken een heleboel luidruchtige orgasmes faken. Veel te vermoeiend.
Groetjes
Massi

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 11:22

Massi

Je hebt me in een identiteitscrisis gestort, een tijd geleden las ik dat iemand zich stoorde aan seks met ks omdat het zo medisch en dus onsexy klonk en nou kom jij met dit aan. Ik houd voortaan maar weer gewoon de officiële spelling aan

Primavera

Primavera

09-02-2011 om 11:47

Kritisch

Ik krijg altijd jeuk van mensen die schrijven dat ze 'kritisch' zijn om vervolgens met een verhaal te komen waaruit blijkt dat ze juist lichtgelovig zijn.

En Salami, daarmee heb je natuurlijk al alles gezegd

Groeten Primavera

Slimme brunette

Kom aan, standvastig blijven. Als ik nu eerlijk opbiecht dat ik "zwanger" een snertwoord vind, ga jij dan om die reden ook nog alleen maar "in verwachting" zeggen? Welnee, er zijn bakken mensen die zwanger een volkomen normaal woord vinden (en meestal zwijg ik er dus over, maar ik vind het zó'n akelig rotwoord!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.