Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Thomas

Thomas

01-12-2015 om 22:56

Moslima's op tv

Zag net iets over bekeerde Nederlandse meisjes op tv. Een van de meisjes liep in een niqaab en wilde doktersassistente worden. Maar er is natuurlijk geen arts die haar bij hun laat werken. Zo maakt ze het zichzelf onmogelijk om in haar eigen levensonderhoud te voorzien. En dat is wel een piepklein probleem. Piepklein want er zijn in Nederland niet veel niqaabdraagsters.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-12-2015 om 23:28

Thomas

Het risico is ook dat als je een moslima aanneemt de kans niet te verwaarlozen is dat ze als je haar eenmaal aangenomen hebt plotseling strenger in de leer wordt en geen mannen de hand meer wil schudden of in een niqaab rond gaat lopen (hoe klein dat probleem nu ook mag zijn, voor 911 liep ook bijna geen moslima met een hoofddoek - dat vergeten mensen nog wel eens)

Dat risico loop je trouwens ook met 'echte' christenen (niet de gemiddelde christelijk georienteerde ietsist). Neem je een ambtenaar aan weigert hij of zij vervolgens bijv. homo's te trouwen.

Werkgevers hebben het land aan dat soort problemen, dus daarom neem je als het even kan toch maar iemand zonder hoofddoek aan. Dan is de stap naar radicalisatie toch weer groter.

In het algemeen is iemand die met zijn of haar religie (welke dat ook mag zijn) te koop loopt een extra risico.

Kowalski

Kowalski

02-12-2015 om 07:52

antwoord voor Hortensia

"Ad en Kowalski
Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Een simpel ja of nee voldoet.

Stel dat je onverhoopt in pakweg 2025 dusdanig ziek wordt dat je thuishulp nodig hebt. Op maandagmorgen begint ze. Je doet de deur open en daar staat een vrouw met hoofddoek, die, zoals al gauw blijkt, in 2015 haar vaderland is ontvlucht en inmiddels is toegelaten tot ons land, en haar brood verdient met thuiszorg.

En ze is moslima. Met alle risico's van dien.

Mag ze binnenkomen, ja of nee?"

Ja hoor, ze mag absoluut binnenkomen, waarom niet? Hier in huis is (toevallig) al regelmatig een moslimmeisje, mét hoofddoek.
Kritisch zijn op wie er in Nederland binnenkomt en kritisch zijn over de islam wil niet automatisch zeggen dat je een 'racist' bent die elke individuele moslim(a) haat.
Wat betreft mijn ouders: mijn moeder is een politiek correcte vara en DWDD kijkster, dus die zou nooit de thuiszorgorganisatie bellen over zoiets. Mijn vader is veel meer een realist, echter, ook hij zou nooit zomaar een individuele moslim(a) afwijzen. Tenzij ze in niqaab voor de deur zou staan maar dat gebeurt natuurlijk niet in de praktijk.
Maar net als mij gaat het hem om de grote groep, het grote plaatje, het grote geheel van het islam-probleem hier in Nederland, niet om individuele mensen.

Ze werken niet hard genoeg en staan op hun rechten

"Maar wat dan als er een moslima bij de thuiszorg werkt die bepaalde dingen wel of niet wil i.v.m. haar geloof, cultuur of overtuigingen? "

Waarom verzin je hier een verhaal? Waarom niet een concreet voorbeeld?

Wat denk je dat er met een werknemer gebeurd die onredelijke verlangens heeft of die eisen stelt die niet ingewilligd kunnen worden? (retorische vraag)

Ondertussen is de realiteit al sinds jaar en dag (werkelijk in de jaren 60 al) dat er heel wat werkgevers zijn die op jouw manier een voorschot nemen op cultuur en overtuiging en op basis daarvan mensen gewoon niet aannemen. Dus waar ben je bang voor?

Nou ja, behalve dan dat er respectievelijk Spanjaarden, Italianen, Turken, Marokkanen, Polen en Bulgaren zijn en worden binnengehaald omdat werkgevers met hetzelfde gemak menen dat heel veel werk zich niet verdraagt met cultuur of overtuiging van autochtone Nederlanders: die werken niet hard genoeg en staan teveel op hun rechten.

Hortensia

Hortensia

02-12-2015 om 09:57

Kowalski

Bedankt voor je duidelijke antwoord!

Wat zeg je nou?

Kowalski:"Kritisch zijn op wie er in Nederland binnenkomt en kritisch zijn over de islam wil niet automatisch zeggen dat je een 'racist' bent die elke individuele moslim(a) haat."
Toch laat je je wel zo uit. Waarom doe je dat dan?

Deze tekst die jij ook hebt onderschreven verdraagt zich logischerwijs niet met verdraagzaamheid naar individuele moslims "Die massaimmigratie heeft geleid tot een groot aantal problemen. Politieke moorden, religieuze en culturele spanningen, politici die permanent bewaakt moeten worden, aantasting van onze vrijheid van meningsuiting, een grote oververtegenwoordiging van moslims in overlast en criminaliteitscijfers. Of dat direct door de religie komt weten we niet, maar feit is dat de islam een sterk anti-westerse ideologie verkondigt. Dat helpt vast niet."

Ik blader even door naar zwarte piet

Er valt ineens een kwartje.

Ik vroeg "Wat denk je dat er met een werknemer gebeurd die onredelijke verlangens heeft of die eisen stelt die niet ingewilligd kunnen worden? (retorische vraag)"
Maar de eigenlijke kwestie is natuurlijk dat volstrekt redelijke maar niet Nederlands voelende verlangens, die dus die wel gehonoreerd worden door de rechter of de mensenrechten commissie, als onredelijk en onrechtvaardig ervaren worden.

Zoals Japanners walvissen blijven vangen gewoon en verder nergens om, het kost alleen maar geld, omdat dat traditie is. Zoals Amerikanen wapens willen hebben als 'laatste relikwie van Amerikaanse vrijheden' ook al kost dat wapenbezit jaarlijks honderden levens.
Zoals in mijn stad burgemeester na burgemeester en gemeenteraad na gemeenteraad decennia lang de meest idiote APV's hebben geformuleerd om het nachtelijk lawaai van een carillon niet te hoeven verbieden, ook al ging dat ten koste van de nachtrust van velen.
Zoals volwassenen mensen hysterisch vast willen houden aan de vorm van zwarte piet.

Zo oppervlakkig is het natuurlijk. Die koppige dwingelanderige angst voor de dwingelanderigheid van 'die ander'.

Elisabeth

Elisabeth

02-12-2015 om 10:26

ik heb

een heleboel meegelezen in deze draad. Ik ben zo iemand die uit alle berichten die er geschreven zijn wel iets van begrijpt, of er een voorstelling van kan maken, denk ik. Maar ik weet het gewoon niet. Ik lees veel, ik kijk regelmatig het nieuws en volg ook het een en ander en ik begin het steeds meer ontzettend moeilijk te vinden. Ik zou zo graag iets willen doen voor de vluchtelingen, maar ik zou niet weten wat. Ik zou zo graag iets willen doen aan die te kort aan banen, woningen en zorg voor jongeren en ouderen, maar ik zou niet weten wat. ik zou zo graag iets willen doen aan het huidige banksysteem, maar ik zou niet weten wat. Ik zie en hoor ontzettend veel, vanwege persoonlijke dingen en in mijn werk, maar ik voel me lamgeslagen. Iedereen heeft een mening over hoe het zou moeten of hoe het zou horen en daar is ook weer een mening over of een plan of een idee en ondertussen zakt alles in elkaar.
Als de gemeente aan ieder adres vraagt een vluchteling op te nemen, wat doe je dan? Ik stel me die vraag wel eens. En hoe zou je je voelen als jij daar zit. Ik vind het allemaal maar zorgelijk en ik weet niet wat IK zelf kan doen.

Taxi

Taxi

02-12-2015 om 10:59

een verhaal verzinnen M lavell?

Waarom zou ik een verhaal verzinnen of met een voorbeeld moeten komen? Ik draai alleen Kaaskopjes verhaal even terug in omgekeerde volgorde en ben heel benieuwd of zij in zo'n geval ook vindt dat iemand racistisch is. Daar ben ik echt benieuwd naar en hoop op een antwoord.

Dat heeft niets met bang zijn van mij te maken, hoe kom je daarbij, waar zou ik bang voor zijn? Je moet hier geen uitgetrokken en vooraf zelf ingevulde reactie van maken en er zeker niet meer uithalen dan is bedoeld en dan dat er staat.

Er wordt vandaag de dag nogal graag met dat soort termen geschermd en dan het liefst naar anderen.

Taxi

Dan voer je je werk niet naar behoren uit en wordt je ontslagen.

Ik leid studenten op in de zorg. Het is heel simpel: wil jij je niet aan de gedragsregels houden, dan hoor je hier niet. Dus was je mensen, ook mannen, want dat is je taak.

Over het algemeen bij de jonge meiden geen enkel probleem. SOms mag het niet van vader en dan zeggen ze gewoon thuis dat ze dat niet doen op stage en doen het dan gewoon wel.

Ik zie overigens geen verschil met weiger ambtenaren, als zij weigeren om homo's te trouwen, zijn ze volgens mij ook niet geschikt voor hun werk en in mijn ogen racistisch bezig, want je sluit mensen uit. Net zo goed dat ik dat bedrijf in Friesland racistisch vind doordat zij die homo stagiaire niet wilde aannemen omdat hij niet alleen homo is, maar het ook praktiseert.

Niet realistisch

Taxi " Ik draai alleen Kaaskopjes verhaal even terug in omgekeerde volgorde"
Je maakt er zelf een onrealistische voorstelling van. De situatie die je schetst bestaat niet. Iemand die zijn werk niet wil doen wordt ontslagen.
"en ben heel benieuwd of zij in zo'n geval ook vindt dat iemand racistisch is."
Hier ben jij het die een onterechte vingerwijzing doet. Kaaskopje heeft het verwijt van racisme niet eens geuit. Eens te meer blijkt uit jouw verwijt naar haar nog meer angst. Allereerst de angst dat werknemers onredelijke eisen kunnen stellen en nu je angst om voor racist uitgemaakt te worden.
Je blaft voor je gebeten wordt.

mirreke

mirreke

02-12-2015 om 12:04

In antwoord op Elisabeth: Een vluchtelingenkind

zou ik zo opnemen. Hup mee naar school en in het ritme mee met de rest van het gezin.

Ik hoorde vanmorgen op de radio iets over vluchtelingenkinderen, dat er zo mee gesold wordt, van opvangadres naar AZC en heen en weer, dat scholen ze niet willen/kunnen opnemen omdat de financiering ervan niet zeker is, dat ze dus daarom vaak niet naar school gaan, geen hulp krijgen...

Verder lees je zoveel negatieve verhalen over gelukszoekers en zo. Eveneens vanmorgen op de radio, over de emigratiegolf naar de VS in de jaren (vijftig? of dertig, even vergeten), die ook vanuit Nederland plaatsvond. Dat waren ook 'gelukszoekers'. En wat is er mis mee als je je leven wilt verbeteren als je in een uitzichtloze situatie zit?

Nederland verzuurt... ik word er naar van.

Elisabeth

Elisabeth

02-12-2015 om 12:06

mirreke

Ja, zo'n kind opnemen in je eigen gezin, zou ik ook zo doen!

Taxi

Taxi

02-12-2015 om 12:13

schei uit

Ik stel een vraag. Kaaskopje kan er voor kiezen die te beantwoorden of niet en je hoeft het nergens mee eens te zijn want ik ben een vraagsteller, dus valt er niets mee eens of oneens te zijn; mijn mening komt er niet in voor.
Noch hoef je mij een angst toe te dichten die niet ter sprake komt in de vraag aan een ander.

Het gaat mij er niet om of zo'n werknemer ontslagen wordt, het gaat er om dat ik benieuwd ben hoe Kaaskopje daar over denkt.

De rest van je betoog en insinuaties leiden nogal af van mijn vraag.

Racisme niet, discriminatie gebruikte ze wel, aangezien het hier gaat om afkomst van de hulpverlener gaat het gewoon om racisme.

" Haar klacht was ook niet zozeer dat die mensen niet aardig waren, dat was het niet, maar ze dachten nu eenmaal anders door hun geloof.
---In plaats van blij te zijn dat ze hulp kreeg, miepte ze dus liever over de afkomst van de hulpverleenster. En dan vind ik dat er sprake is van discriminatie.---
Vervolgens gingen mijn gedachten naar dit draadje, of noem maar rustig ellenlange draad,
---en dan vraag ik me toch af hoeveel van de protesten van Mark74, Kowalski en Ad Hombre en medestanders ondergebracht mogen worden onder 'bezorgdheid' en hoeveel onder discriminatie.--- "

Je ziet hier dat er bij niet alleen bij de betreffende client, maar ook bij Mark, Kowalski en Ad betwijfeld wordt wat er onder "bezorgdheid"(tussen aanhalingstekens) en discriminatie valt.

Als Kaaskopje dat mag zeggen dan mag ik dat zichzelf afvragen omdraaien. Vraag dus; geen oordeel, geen angst, niet ingaande op de verdere discussie. Isse simpel.

Jaina

Jaina

02-12-2015 om 14:59

Kind

Zo'n vluchtelingekind komt meestal samen met in elk geval 1 ouder. Zou je die dan ook willen opnemen?
Kinderen zonder ouders zijn er ook, de AMA'S. Maar die zijn vaak al wat ouder (14+) Kinderen die om wat voor reden alleen zijn gevlucht zijn vaak ook zeer getraumatiseerd met alle gevolgen van dien en het zal voor een gezin flink aanpassen zijn.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat weinig mensen individueel bereid zijn om vluchtelingen op te nemen. Het lijkt mij persoonlijk beter om te investeren in goedkope woningen (containerwoningen) zodat mensen vlug een eigen plekje kunnen krijgen.
Verder zijn er veel werkelozen in Nederland dus de IND kan flink uitbreiden zodat de procedures sneller gaan en mensen een verblijfsvergunning krijgen (of niet als ze daar geen recht op hebben)

Wij hebben de afgelopen jaren wel een paar keer tijdelijk vluchtelingen uit Syrie in huis gehad omdat we ook (familie) connecties daar hebben. Mensen die we via via kennen en die ook geen hele zware vlucht verder hadden gehad (gewoon met het vliegtuig) maar alsnog vond ik het niet makkelijk. Het is toch enorm aanpassen als je tijdelijk wat extra mensen in huis heb in het algemeen en in dit soort situaties in het bijzonder. Het drukt enorm op het hele gezin.

Jamie

Jamie

02-12-2015 om 18:32

elisabeth en mirreke

Julie zouden een kind zo opnemen, waarom nemen jullie dan geen pleegkind?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2015 om 19:26

Taxi #929

Het enige wat ik kan bedenken is dat zij geen varkensvlees wil bakken. Daar kan ik mee leven. Zij zal ook een hoofddoekje willen dragen. Geen probleem. Wie mij met respect behandeld, krijgt een respectvolle behandeling van mij.

Stel (is niet zo) dat ik een kind zou hebben die homofiel is en zo'n thuishulp zou daar duidelijk minachtend mee omgaan, dan zou ik een andere hulp vragen. Ik heb uiteraard mijn grenzen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2015 om 19:40

Taxi

Ik heb het over discriminatie en niet over rascisme.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2015 om 19:46

In huis nemen

Hele jonge kinderen lijken mij geen al te groot probleem, maar oudere kinderen, maar ook hun ouders, hebben meer aan ervaren opvang.

soms ben je in theorie bereid tot heel veel, maar zit de praktijk in de weg. Wij hebben ook 'normale' pleegzorg overwogen en zijn daar ook bewust weer van teruggekomen, omdat wij onszelf op dat moment niet de ideale pleegouders vonden. Daar moet je realistisch in zijn.

mirreke

mirreke

02-12-2015 om 19:48

Pleegkinderen ben ik niet zo voor

Omdat ik vind dat kinderen in het gezin geholpen moeten worden.

Netwerkpleegzorg zou ik weer wel zo doen.

Mijn dochter nam toen ze een paar jaar jonger was vaak kinderen mee naar huis met problemen, die ruzie thuis hadden of zo, en dan een paar weken hier bleven.

Dat hebben we enkele malen gedaan.

Bijkomend probleem: wij wonen niet in Nld terwijl de kinderen wel in NL naar school gaan. Ik denk dat deze situatie de bureaucratische regelgeving niet overleeft, als het om officiële opvang gaat.

Als ik in Nld zou wonen, zou ik me meteen opgeven voor een vluchtelingenkind. En ja, mijn jongste is 11, oudste 19, dus ik denk idd aan een puber.

Jaina

Jaina

02-12-2015 om 20:29

Ama

Je kan je aanmelden om een Ama in huis te nemen. Dat is overigens niet iets nieuws want dat systeem bestaat al langer.
Als je in Duitsland woont kan dat waarschijnlijk niet via Nederland maar ik neem aan dat Duitsland ook soortgelijke instanties kent dus misschien via daar?
Je hebt dan ook te maken met al het gedoe van instanties. Kind heeft ook een voogd en er zijn daar regelmatig gespreken mee. Plus dat je het gedoe van het IND er ook nog bij hebt. Je krijgt wel een vergoeding. In elk geval is het natuurlijk toch een soort pleegouderschap maar de insteek is inderdaad heel erg anders.
Nieuwe opvang gezinnen zijn vast heel erg welkom dus je kan je altijd aanmelden.
Voor Nederland moet je bij de stichting Nidos zijn.
In Duitsland zal je vast ook wel zulke instanties hebben aangezien daar ongetwijfeld ook AMA'S komen.

Jamie

Jamie

03-12-2015 om 07:34

hmm

Geen pleegkind willen omdat je vindt dat een kind thuis moet blijven wonen is als tegen dierenasiels zijn en voorbij de bomen rijden waar een hond aan vast zit. Enig idee van het aantal pubers die niet thuis kunnen wonen maar waar geen pleeggezin voor te vinden is?

Elisabeth

Elisabeth

03-12-2015 om 09:25

pfff

Het gaat helemaal niet over pleegkinderen, het gaat mij erom wat IK zou kunnen doen voor of tegen alles wat er nu gebeurd en gezegd wordt over asielzoekers. Ik heb geen 1 mening, ik vlieg alle kanten op. Ik vind het heel moeilijk deze situatie en het enige waar Mirreke mee komt is neem een asielkind op. Dat is op zich een heel mooi idee. Maar daar zitten ook heel veel "haken en ogen" aan. Dat kan ik niet in mijn eentje beslissen. Er lopen hier nog meer mensen in huis rond. Dat is juist wat ik bedoel. Het is allemaal niet 1,2,3 oplosbaar en ik vind het dus erg moeilijk. Niks meer niks minder.

Welke klacht?

Taxi, laten we je vraag even terughalen
"Maar wat dan als er een moslima bij de thuiszorg werkt die bepaalde dingen wel of niet wil i.v.m. haar geloof, cultuur of overtuigingen? Discrimineert zij dan ook of is het dan ineens een geval van tolerant moeten zijn naar andere culturen?
Wat ik graag zou willen is dat het twee kanten op werkt."

Daar zit wel een mening in. De mening dat niet moslims in Nederland volop en vrij gediscrimineerd worden door moslims. Je wil niet voor niets graag dat het twee kanten op werkt. Kennelijk voel je je gediscrimineerd.

Door wat dan en heeft dat werkelijk iets met thuiszorgmedewerkers te maken?
Dat is een oprechte vraag in een poging te begrijpen wat je bedoelt.
Het is je eigen verantwoordelijkheid om duidelijk te zijn.

"Racisme niet, discriminatie gebruikte ze wel, aangezien het hier gaat om afkomst van de hulpverlener gaat het gewoon om racisme."
Voor racisme heb je een rassenonderscheid nodig. Afkomst is geen rassenonderscheid.
Dan nog: Er bestaat zoiets als positieve discriminatie. Positief racisme bestaat niet.
Discriminatie en racisme zijn twee totaal verschillende dingen.

"Je ziet hier dat er bij niet alleen bij de betreffende client, maar ook bij Mark, Kowalski en Ad betwijfeld wordt wat er onder "bezorgdheid"(tussen aanhalingstekens) en discriminatie valt.

Als Kaaskopje dat mag zeggen"

Kennelijk lees je in de vraag die Kaaskopje stelt een belediging. Dat komt vooral omdat je zelf racisme en discriminatie door elkaar haalt, maar bovendien lees je de vraag van Kaaskopje slecht.
"dan vraag ik me toch af hoeveel van de protesten van Mark74, Kowalski en Ad Hombre en medestanders ondergebracht mogen worden onder 'bezorgdheid' en hoeveel onder discriminatie. Wat vinden zij daar zelf van?"

Die vraag is niet beantwoord. Jij reageert erop met een verwijt (als Kaaskopje "het" mag, dan mag ik het ook naar Kaaskopje).

Het is zomaar mogelijk dat je eigenlijk een andere vraag hebt, of zelfs dat je vraag zichzelf beantwoordt als je wat zorgvuldiger formuleert en niet alles door elkaar haalt.

Ik denk niet dat het antwoord dat Kaaskopje geeft je werkelijke vraag of klacht beantwoordt.

Probeer de vraag van Kaaskopje eens te beantwoorden
"Mag discriminatie een geldige factor zijn bij het beleid in een land? Dus als een bevolkingsgroep zich vooral laat leiden door discriminerend gedrag en de (plaatselijke) overheid maant tot wegsturen van een volk vanwege hun geloof, past dat in een democratie? Is het terecht als regerings- of gemeentelijke leiders dat gedrag belonen door ernaar te luisteren en daar het beleid op af te stemmen?"

Ik help je vast: discriminatie (positieve) is al onderdeel van beleid. Dus wees niet bang om de vraag met 'ja' te beantwoorden. Maar wees wel duidelijk in wat je zegt, geef voorbeelden en haal niet alles door elkaar.

Misschien kom je bij het beantwoorden van die vraag wel bij de klacht of vraag die je werkelijk hebt.

Meld je aan

Elisabeth, je kunt je aanmelden bij het rode kruis of bij vluchtelingenwerk of bij je gemeente.
Je moet je volgens mij niet hals over kop ergens instorten.

Nog wat

Algemeen bedoeld dit "Je moet je volgens mij niet hals over kop ergens instorten." is algemeen bedoeld, niet omdat ik denk dat je je ergens in stort.

Betrokkenheid gaat ook stap voor stap volgens mij.

mirreke

mirreke

03-12-2015 om 10:23

Elisabeth

Eerst even: Opvang bij ons is nu echt niet te doen. Want inmiddels werken wij ook weer in Nederland, en is er overdag heel vaak niemand thuis. In Duitsland is de opvang voor deze kinderen trouwens veel beter geregeld, en gaan vluchtelingenkinderen vanaf dag 1 gewoon naar school, in de eigen omgeving.

Nogmaals, als ik in Nld zou wonen, en wie weet gebeurt dat ook wel weer, zou ik me meteen opgeven.

Weet je Elisabeth, het probleem is heel groot, immens en onoverzichtelijk, maar tegelijkertijd is de oplossing heel klein. Hij ligt bij jou. Je kunt en hoeft alleen maar te doen wat je kan. Jij kunt wereldproblemen in je eentje niet oplossen, als je daarover aan het piekeren slaat word je gek. Maar je kunt wel in je eigen kleine wereld kijken wat je wel kunt bieden.

Als jij vanwege je gezin of vanwege ruimte- of tijdgebrek niemand kunt opnemen, is dat helemaal niet erg. Je kunt namelijk wat anders doen. Van vrijwilligerswerk tot spullen of geld doneren, of af en toe met iemand een uitje doen.

Of je doet niets, dat mag ook. Overigens reageer ik spontaan vanuit mezelf. Ik heb meerdere mannen in het gezin die erg veel moeite hebben met een permanentere aanwezigheid van 'vreemden', dus wellicht zou ik als het erop aankomt inderdaad geen opvang voor langere tijd kunnen bieden.

En inderdaad, het gaat ook niet om pleegkinderen. Het één hoeft echt niet gekoppeld te worden aan het andere.

Overigens Jamie, vind ik je vergelijking volkomen mank gaan. Een aan de boom vastgebonden hond maak ik los en breng ik naar het asiel. Bij een vastgelopen kind dat ik ken probeer ik te helpen.

Ik geloof niet in de pleegzorg via instanties omdat ik niet geloof in de aanpak van jeugdzorg. Vooral de pleegzorg en OTS is een geldmachine, en vaak is hulp in een gezin gewoon wel mogelijk. Je leest ook niet goed, want ik schreef dat ik netwerkpleegzorg wel gewoon zou doen. En dat we al vaker jongeren tijdelijk een plek hebben geboden, niet officieel maar gewoon om even bij te komen, en om de relatie met de ouders te laten herstellen...

Kowalski

Kowalski

03-12-2015 om 12:55

Tegeltje

Miriam, ik wilde niet meer op je reageren, maar in antwoord op je vraag in bericht #937 móet ik echt even verwijzen naar dit artikel op Geenstijl:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/12/tegeltje.html

Ik had het artikel waar geenstijl naar verwijst vanochtend al gelezen via Blende, en toen viel me de laatste zin van dat artikel al op:

"In Nederland frustreren multiculturalisten het debat over de radicale islam door hun tegenstanders als racisten te betitelen. Daardoor kan de kern van het probleem niet worden aangepakt."

Blijkbaar is het Geenstijl dus ook opgevallen, die hebben er zelfs een tegeltje van gemaakt
En zo enorm van toepassing op bericht #937 dat ik het graag hier post.

Leer Nederlands

Nee hoor, dat is Geen Stijl helemaal niet opgevallen.
Het is namelijk niet waar en zelfs aantoonbaar onzin.

De jammerklacht is gekeerd van het gehuil van Janmaat.
Die kreeg inderdaad naar zijn hoofd dat hij een racist was. Janmaat richtte zijn agressie namelijk vooral op Surinamers en Antillianen, op buitenlanders met een verkeerde kleur, en richtte zich daarbij op hun vermeende rassenkenmerken (crimineel, lui, etc.)

Radicale Islam heeft helemaal geen raskenmerken.

"En zo enorm van toepassing op bericht #937 dat ik het graag hier post."
Dat bericht gaat ook helemaal niet over racisme.

Ik pak 'm er even bij:

"Deze tekst die jij ook hebt onderschreven verdraagt zich logischerwijs niet met verdraagzaamheid naar individuele moslims "Die massaimmigratie heeft geleid tot een groot aantal problemen. Politieke moorden, religieuze en culturele spanningen, politici die permanent bewaakt moeten worden, aantasting van onze vrijheid van meningsuiting, een grote oververtegenwoordiging van moslims in overlast en criminaliteitscijfers. Of dat direct door de religie komt weten we niet, maar feit is dat de islam een sterk anti-westerse ideologie verkondigt. Dat helpt vast niet.""

Gekopieerd

De jammerklacht is gekopieerd van Janmaat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.