Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De toekomst voor onze kinderen


https://www.youtube.com/watch?v=f1WMuzyhBqo

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2015 om 16:11

Jippox

Ik vind dat je wel wat te ver gaat in je mening dat wij als Nederlander geen recht hebben op de welvaart van Nederland, omdat we hier geboren zijn (ik zelf niet overigens). Dat is makkelijk gezegd als Nederlander die al overal recht op hééft. Ik begrijp wel je bedoeling van deze opmerking, maar het zou wel erg demotiverend werken voor een land als álles gelijkwaardig verdeeld moet worden met de rest van de wereld. Een land, maar ook een individu mag naar mijn mening aan de inkomsten zien waar het voor werkt. Zolang die inkomsten maar redelijk zijn t.o.v. de geleverde prestatie of verantwoordelijkheid. Bij een ex-werkgever van mij, is het jeugdloon afgeschaft. Jeugd verdient straks net zoveel als 23+. Terecht, zij werken er net zo hard of zacht voor als 23+.

Ik vind het heel erg terecht dat wij als land geld steken in hulp aan landen die dat nodig hebben. En ook dat wij ons als land humaan opstellen naar mensen die dat nodig hebben. Maar ik vind het onzin dat wij onze welvaart zover af zouden moeten romen ten gunste van anderen op de wereld, dat wij als Nederlander de voordelen van 'onze' welvaart niet meer zouden kunnen ervaren.

Ik kan me voorstellen dat mensen boos zijn over al het geld wat aan ´anderen´ wordt uitgegeven. Ik snap ook niet altijd waarom het een wel en het ander niet. Maar we zijn nog steeds een welvarend land en als welvarend land heb je, vind ik, zo je morele verplichtingen naar mensen en volken die het minder getroffen hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2015 om 16:32

Ad Hombre

Gelukkig leven wij in een land waarin je alles tot in hoge mate zelf mag beslissen. Dus ook wat je met het geld wat overblijft na alles wat je af moet dragen, doet. Ik ben blij dat de óverheid met het geld wat wij afgedragen hebben, beslissingen neemt over waar het lánd geld aan uit moet of wil geven. Ik hoop van harte dat er altijd partijen in de regering zullen zitten die geen onderscheid maken in afkomst en geloof.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2015 om 16:37

Mark

Ik hoop dat je een fijne middag hebt gehad met het zoeken naar linken. Hopelijk vind je het niet erg dat ik ze niet bekeken heb. Ik kan prima zonder jouw hulp informatie vinden die niet gekleurd is door vreemdelingenhaat. (Wat anders wil je laten zien?)

he kaaskop

Ik heb echt geen tijd om een hele middag te zoeken hoor. Je struikelt over de ellende, dus een paar voorbeelden zijn zo gevonden.

Je kunt inderdaad je ogen er voor sluiten. Net zolang tot het bij op de stoep gebeurt.

Ik begrijp dat je bang bent om mijn linkjes te bekijken. Het is de realiteit en die is vast hard voor mensen zoals jij die graag in illusies leven. Ik wens je veel success in je utopia.

Miraya

Miraya

15-10-2015 om 17:15

Mark74

'Ik begrijp dat je bang bent om mijn linkjes te bekijken.'

ik heb Kaaskopje's postings meerdere keren gelezen, maar ik lees nergens dat ze bang is. Waar haal jij dat uit dan?

Leen13

Leen13

15-10-2015 om 17:32 Topicstarter

Europese Top vandaag

http://www.npo.nl/nos-journaal/15-10-2015/POW_00940856

Vandaag begint de Europese top over vluchtelingen. Er is de afgelopen maand veel hulp toegezegd. Maar van de miljarden euro's die zijn toegezegd is nog maar 9 miljoen overgemaakt.

Turkije wil helpen om de vluchtelingstroom richting Europa in te dammen maar vraagt daarvoor wel een no-fly zone boven de grens en geld en ook daar is nog niets van gerealiseerd.

Merkel benadrukt dat we echt over de brug moeten komen met toegezegd geld en Turkije moeten helpen om zaken beheersbaar te maken.

In Nederland hoeft niet extra bezuinigd te worden vanwege de vluchtelingen. Er stond voor volgend jaar al een miljard begroot wat het dit jaar ook gaat kosten.

De burgemeester van Rijsen-Holten is, met zijn gezin, met de dood bedreigd als de plannen om een opvangsporthal voor 150 vluchtelingen te realiseren doorgaat.

De vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties maakt zich bezorgd over de manier waarop het vluchtelingendebat in Europa wordt gevoerd.

"Het is in essentie populistische politiek. Dat vervuilt het debat met emoties, met angst, met vooroordelen en opruiende vlammende betogen. Dat is zeer gevaarlijk in een samenleving. Het huidige debat polariseert, het geeft desinformatie, het stigmatiseert en maakt mensen tot zondebokken. Met name asielzoekers en vluchtelingen.
Het is belangrijk dat deze wijze van berichtgeving gestopt wordt en tegengegaan met boodschappen van steun, solidariteit en juiste informatie, geen populistische rhetoriek.

@Miraya

Uit haar opmerkingen. Ze is bang voor informatie die gekleurd is door vreemdelingenhaat.

Mijn linkjes zijn gewoon feitelijke filmpjes, dingen die gebeurd zijn. Zonder haatzaaiend commentaar. Gewoon de rauwe werkelijkheid. Als je die niet wilt bekijken omdat je bang bent voor vreemdelingenhaat dan vrees je blijkbaar dat je zelf vreemdelingen zou kunnen gaan haten na het zien van zaken die echt gebeurd zijn.

Prachtig hoor Anne

dat een VN-organisatie weer eens iets op te merken heeft. Die neem ik inmiddels net zo serieus als de VN-mensnerechtcommissie, je weet wel, die commissie die voorgezeten wordt door Saoedi-Arabie, dat voorbeeld voor de mensenrechten waar ze binnenkort een jongen van 17 gaan kruisigen omdat hij op zijn 14 tegen de machthebbers heeft gedemonstreerd.

Leen13

Leen13

15-10-2015 om 18:26 Topicstarter

De cijfers

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article/detail/4163749/2015/10/15/Hoeveel-kost-een-gevluchte-Syrier-eigenlijk-echt.dhtml

Vluchtelingen kosten de samenleving geld.
"Het CPB komt tot een vergelijkbare conclusie als het Nyfer. Een 25-jarige immigrant kost de Nederlandse staat gedurende de rest van zijn leven 43.000 euro. Een autochtone Nederlander van 25 draagt in de rest van zijn leven juist 76.000 euro bij aan de schatkist."

In bijna geen enkel ander westers land is de werkloosheid onder immigranten zo hoog als in Nederland.
Daar zou ik nou weleens meer van willen weten want daar ligt ook een mogelijke oplossingsrichting als blijkt dat het andere Europese landen wel lukt om migranten en vluchtelingen netto te laten bijdragen.

bron

Clips for the counter-jihad. En daar kun je dan weer andere opnames tegenover zetten van mensen die opgegroeid zijn in onze beschaafde, rijke cultuur. Mensen die onze normen en waarden dragen. Wil je ze zien? Ik vind het niet om aan te zien namelijk.
Ik ben het eens met de man van de UNHCR: het debat wordt met emoties gevoerd en zonder onderbouwde argumenten. Vooral onderbuikgevoelens.

Tsjor

Leen13

Leen13

15-10-2015 om 18:38 Topicstarter

Zoals

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/62569/syrische_psychiater_helpt_getraumatiseerde_asielzoekers

De 15 jaar geleden naar Nederland gevluchtte Syrische traumapsychiater Aram Hasan. Het nut van behandeling om verveling, passiviteit en ongewenste activiteiten te voorkomen. Daarnet in Een Vandaag.

Leen13

Leen13

15-10-2015 om 19:16 Topicstarter

Nu bij DWDD

De locoburgemeester van Amsterdam vraagt ruimte om vluchtelingen snel de kans te geven te scholen, de taal te leren, maar ook mensen snel aan het werk te helpen. Ze gaat daarbij de grenzen van de wet opzoeken. Nou, ben benieuwd.

Miraya

Miraya

15-10-2015 om 19:31

Mark74

'Uit haar opmerkingen. Ze is bang voor informatie die gekleurd is door vreemdelingenhaat.'

Ik lees dat echt nergens. Ik denk dat jouw fantasie jou een hoop 'extra' informatie geeft.

Leen13

Leen13

15-10-2015 om 19:53 Topicstarter

Ja, treffend artikel

Met een treffende reactie er onder.

" dat er mensen op straat slapen is overheidsbeleid. Dat er niet genoeg huizen zijn, is overheidsbeleid. Dat er niet genoeg banen zijn, is overheidsbeleid. Dat het sociale stelsel is uitgemergeld, is overheidsbeleid. Dat de zorg minder is en totaal geprivatiseerd en daarom zo duur, is overheids beleid. NL is nog steeds het 6de rijkste land ter wereld. Als er burgers op straat slapen dan zegt dat alles over deze regering.

Vluchtelingen de schuld geven is niet alleen laf maar ook dom."

Meelezer

Meelezer

15-10-2015 om 20:51

Kaaskopje en Miraya

Negeer die Mark nu gewoon, zeker als hij filmpjes post zonder commentaar er bij.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2015 om 21:39

Meelezer

Ik ga het proberen

Welke overheid?

AnneJ, het commentaar dat je citeert spreekt over 'overheidsbeleid'. Welke overheid wordt dan bedoeld? Die van Hongarije, of Libanon, daar waar de foto's zijn gemaakt? Of is alleen het westen aanspreekbaar op een humaan beleid? Turkije wil de vluchtelingen wel beter opvangen, en daarvoor ook meer geld krijgen van de Europese Unie, maar dan willen ze wel dat Turkse mensen visumvrij naar de Europese Unie kunnen en dat de onderhandelingen over toetreding worden hervat. Dat soort koehandel vind ik van een heel erg vreemd cynisme getuigen. Willen we drie miljard aan Turkije geven, zodat zij humanere opvang verzorgen? Doen ze dat anders dan niet, niet uit zichzelf, voor hun buren? Moeten we dan gaan kiezen: of de Syriërs die doorgelaten worden door de Turken, of de Turken (die overigens de taal niet hoeven te leren) met vrij reisverkeer? Ik ben blij dat ik geen politicus ben in deze dagen.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2015 om 00:10

Ja precies

Wat heeft visumvrij reizen en toetreding tot de EU te maken met de opvang van vluchtelingen? Jij noemt het koehandel, ik noem het er een slaatje uit slaan en verwerpelijk.

Leen13

Leen13

16-10-2015 om 00:26 Topicstarter

De crisisdienst van de GGZ of een politiecel

http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/gilze-en-rijen/burgemeester-boelhouwer-van-gilze-en-rijen-crisisdienst-faalt-na-mishandeling-door-asielzoeker-1.5266489#comments

De politie klaagt al jaren over de toename van verwarde patienten in de cel omdat de crisisdienst te wensen over laat. Maar is er een verwarde vluchteling die dit treft dan kan men weer even los op de vluchtelingen. Zondebokken inderdaad.

Miraya

Miraya

16-10-2015 om 07:08

Meelezer (o.t.)

Linkjes open ik vaak niet, maar dat geldt ook voor linkjes van anderen. Maar Mark domweg negeren vind ik echt te kort door de bocht. Tussen alle scheldpartijen door geeft hij namelijk ook argumenten en die kunnen mijn beeld bijstellen of nuanceren. Ik heb immers ook de waarheid niet in pacht.

Meelezer

Meelezer

16-10-2015 om 08:29

daarom zei ik ook

Negeer hem als hij alleen maar linkjes geeft zonder commentaar. Op goede argumenten in gaan is prima maar hij is het alleen maar persoonlijk aan het maken als je tegen hem in gaat of hij zet opruiende filmpjes neer. Een zeurend kind negeer je ook, daarmee ga je weer in gesprek als het normaal kan doen.

Wikkaa

Wikkaa

17-10-2015 om 03:29

filmpjes

Mark74:
"Mijn linkjes zijn gewoon feitelijke filmpjes, dingen die gebeurd zijn. Zonder haatzaaiend commentaar. Gewoon de rauwe werkelijkheid. Als je die niet wilt bekijken omdat je bang bent voor vreemdelingenhaat dan vrees je blijkbaar dat je zelf vreemdelingen zou kunnen gaan haten na het zien van zaken die echt gebeurd zijn."

Ik heb de filmpjes bekeken. Het zijn absoluut geen "feitelijke filmpjes".

Er is een filmpje met een montage (en herhalingen) van "slapstickachtige momenten" van gefilmde asielzoekers. Bijv. een jongen met een petje op die zijn gezicht bekijkt in een spiegeltje en daarna onhandig achterover valt. Kan iedereen gebeuren. Hierbij is suggestieve slapstickmuziek en lachend publiek gemonteerd. Een akelige manier om mensen belachelijk te maken. En het zegt helemaal niets over de realiteit.

Er is ook een filmpje over scholen in Duitsland. Hoewel de scholen aangegeven hebben dat ze niet willen dat er gefilmd en geïnterviewd wordt, wordt dit toch gedaan. Wat je ziet zijn groepen mannelijke (emigranten-)pubers met stoere praat, die tegenover elkaar aan het opbieden zijn over wie de provocerendste dingen kan zeggen. Absoluut niet iets om serieus te nemen, behalve dat dit herkenbaar pubergedrag is. Voor hetzelfde geld hadden ze blanke skinheads kunnen filmen, dat had een vergelijkbare indruk gemaakt.

Ik wil de problemen zeker niet ontkennen, maar juist serieus onder ogen zien en bespreken. Deze filmpjes dragen echter niets bij aan begrip van of zicht op de werkelijkheid, integendeel.
Met film kan enorm gemanipuleerd worden d.m.v. selectie, montage en het ontbreken of vervormen van de context; des te gevaarlijker omdat filmbeelden zo "echt" kunnen lijken.

Mark74 is erg dom of heeft hersenkoorts.

Miraya

Miraya

17-10-2015 om 09:38

wikkaa

'Mark74 is erg dom of heeft hersenkoorts.'

Nou, ik denk dat Mark vooral heel erg bang is. Zo bang dat hij niet meer kijkt naar mogelijke oplossingen, maar alleen maar wild om zich heen slaat en 'nee, nee, nee' gilt. Helaas is dat net zo min een oplossing als domweg alle grenzen open gooien.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2015 om 12:59

Ook een linkje

http://www.welingelichtekringen.nl/opinie/509451/of-deze-plaatjes-bekijken-of-nooit-meer-paniek-zaaien-over-vluchtelingen.html?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork

In de link wordt via duidelijke plaatjes in beeld gebracht hóe groot of eigenlijk hoe kléin vluchtelingen onze maatschappij belasten. Misschien maakt het de discussie overzichtelijker als we daar dus eens over ophouden. Dan blijft de bezorgdheid en angst voor of haat tegen het onbekende over. Het laatste kan zich uiten in xenofobie, vreemdelingenhaat, discriminatie, anti-semitisme, übermensch-gedrag e.d.. Wat ik vooral zorgelijk vind van de reacties die ik in grote getale op Facebook e.d. tegenkom, is dat úbermensch-gedrag. We lijken weer helemaal terug in de fase dat negers, of anders gelovigen, totaal andere wezens waren dan 'wij'. (Voor het correcte... ik zeg altijd gekleurde mensen oid, maar in het kader van 'vroeger' het woord negers.) Hoe kan ik anders verklaren dat sommige mensen zonder schroom tetteren dat iedere verdronken vluchteling er gelukkig een minder is hier, of dat vluchtelingen maar weer terug moeten naar hun ellende in Syrië? Of dat ze weer terug moeten naar een uitzichtloze (ja uitzichtloos, want dit gaat nog héél lang duren) situatie in een Turks tentenkamp? Als ze al in een tentenkamp terechtkomen, gezien de cijfers over de situatie in Turkije.

Ik schaam me echt voor die mensen die ik ook nog eens 'mijn volk' moet noemen.

@wikaa

Nou wil het toeval dat ik van de week wat koorts had, maar hersenkoorts, wat is dat? Mijn intelligentie? Ik denk dat die waarschijnlijk een heel stuk hoger is dan de jouwe.

Wat voor opleiding heb je eigenlijk?MBO?

@kaaskopje

Hier, en er zijn nog veel meer voorbeelden hoor, worden de myths die de asielzoekersindustrie al jaren verspreidt weerlegd.

De impact van vluchtelingen en immigratie uit niet-westerse landen is enorm en alleen maar negatief.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/k_regenjas_15_vragen_over_de_v.html

Nou

Ik neem aan dat de dames hier hartstikke blij zijn.

In Duitsland is een politica neergestoken vanwege het asielbeleid.
Mijns inziens het gevolg van het door de strot duwen van ontelbare "vluchtelingen" bij mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten.

Als je de burgemeester in het volgende filmpje hoort kun je je wellicht iets van de woede en de wanhoop van sommige Duitsers voorstellen.

http://www.infowars.com/governor-tells-residents-of-german-town-about-to-accept-migrants-if-you-dont-like-it-leave/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.