Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vriend is wappie, ik een beetje


Ik vind het moeilijk. We hebben een hele goede vriendschap met een ander gezin, en hij was altijd al spiritueel ingesteld en dergelijke. Overigens ook uit een stukje angst, voor zover ik kan zien. Dat was nooit een discussie waard, we zagen toch wel dat we daar niet uit kwamen.

Maar het wordt steeds extremer, in de afgelopen periode. Hij wil het liefst uit de samenleving stappen, samen met een groep gelijkgezinden, in afwachting van de 5e dimensie. Hij wil ook niet bij gevaccineerden in de buurt komen, Ivm klachten die hij daarvan krijgt.

En ik… ik ben volkomen non-spiritueel, werk als vrijwilliger op een vaccinatielocatie en ben zelf ook gevaccineerd. Ik zie de problemen in hun relatie, want zij wil zich heel graag laten vaccineren, maar dat heeft als consequentie dat ze gescheiden moeten gaan leven en dat wil ze ook niet. En ik dreig een dierbare vriendschap kwijt te raken, omdat ik op een heel fundamenteel punt in zijn overtuiging, de basis van alles wat hij vindt en doet, absoluut niet met hem mee kan komen. En dat maakt me verdrietig… 

En we discussiëren hier nog steeds niet over, want dat heeft geen zin. Maar dat maakt niet dat er geen probleem is…

MRI

MRI

17-06-2021 om 15:43

Vaatdoekje schreef op 17-06-2021 om 14:49:

Ik vind het moeilijk. We hebben een hele goede vriendschap met een ander gezin, en hij was altijd al spiritueel ingesteld en dergelijke. Overigens ook uit een stukje angst, voor zover ik kan zien. Dat was nooit een discussie waard, we zagen toch wel dat we daar niet uit kwamen.

Maar het wordt steeds extremer, in de afgelopen periode. Hij wil het liefst uit de samenleving stappen, samen met een groep gelijkgezinden, in afwachting van de 5e dimensie. Hij wil ook niet bij gevaccineerden in de buurt komen, Ivm klachten die hij daarvan krijgt.

En ik… ik ben volkomen non-spiritueel, werk als vrijwilliger op een vaccinatielocatie en ben zelf ook gevaccineerd. Ik zie de problemen in hun relatie, want zij wil zich heel graag laten vaccineren, maar dat heeft als consequentie dat ze gescheiden moeten gaan leven en dat wil ze ook niet. En ik dreig een dierbare vriendschap kwijt te raken, omdat ik op een heel fundamenteel punt in zijn overtuiging, de basis van alles wat hij vindt en doet, absoluut niet met hem mee kan komen. En dat maakt me verdrietig…

En we discussiëren hier nog steeds niet over, want dat heeft geen zin. Maar dat maakt niet dat er geen probleem is…

Wat erg vind ik dat. Voor je vriendin, maar ook voor jullie vriendschap. Ik had ook een vriendin die ik een half jaar niet zag omdat ze te wappie was en ik niet (vind kritische vragen okay, maar zo'n heel complot gedoe is mijn vibe niet). Maar bij ons ging het andersom: zij kreeg een nieuwe geliefde en die liet zich vaccineren en hij liet haar in haar waarde vwb haar meningen. Maar toen is ze toch milder geworden. Nu kunnen we het er toch makkelijker over hebben en geeft ze zelfs toe dat ze hele dagen op internet in de fabeltjesfuik zat

Stampertjebloempje

Stampertjebloempje

28-06-2021 om 10:36 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties.

Er wordt o.a gevraagd wat dan mijn bedenkingen zijn en zal ze hier proberen toe te lichten.

1. Mijn keuze was om mij niet te laten vaccineren, omdat ik liever vertrouw op mijn eigen immuunsysteem.  Door de druk van mijn omgeving en dat je dan blijkbaar ook straks nergens meer naar binnen kan, heb ik het toch maar laten doen. Overigens totaal geen last van bijwerkingen gehad. Ik kreeg pfizer

2. Waarom ik mij liever niet liet vaccineren is omdat er imo te snel deze vaccins op de markt geplaatst zijn. Ik zie ons dan toch als een soort proefkonijnen. Na vele positieve verhalen dat de bijwerkingen wel meevallen  ben ik overstag gegaan. Maar als ik de keuze had, dan had ik hem niet genomen. 

3. Dat we straks verplicht zo'n corona paspoort boekje moeten hebben. Ze roepen dan wel dat het vrijwillig is, maar je komt bepaalde landen niet in, als je die niet bij je hebt. 

4. Je hebt nu allemaal toegangstesten en ik vind het belachelijk om je te laten testen voor iets dat je niet hebt. 

5. Ik verwacht dat we in het najaar allemaal weer in de lockdown zitten. Nu allemaal weer er op uit, kabinet wil ook op vakantie, dus in de zomer van lockdown af om straks in het najaar weer allemaal opgesloten te zitten. En zodra de herfst begint krijgen we ook het griepseizoen (wat nu tegenwoordig corona heet). Iets waar we tot vorig jaar niet moeilijk overdeden, maar nu iedereen over in paniek schiet.  Er wordt al in het nieuws gesproken over nieuwe mutaties, waarvan het niet zeker is of de huidige vaccins helpen. Dus dat betekent dat er weer nieuwe vaccins komen, die je dus weer moet halen en dus nog meer troep in je lichaam. 

Waar ik dan niet in geloof is dat het door 5g komt of dat de WHO of zo hier achter zit en we allemaal een chip ingeplant krijgen. 

Op nr.4 van jou wil ik even reageren. Ik neem aan dat je bedoelt dat je je niet voor iets wilt laten testen wat je niet hebt? Dus dat jij zeker weet geen corona te hebben? Dat is nu juist het punt, ik ken een aantal mensen die corona hebben gehad maar geen symptomen hadden, ze kwamen erachter omdat ze antistoffen hadden (dat kwam uit de test) dus deze mensen merken dan wel niets, maar kunnen wel andere mensen besmetten.

Verder nr1. het vertrouwen op je immuumsysteem; ik ben me rot geschrokken toen een gezonde vriendin van mij ineens op apegapen lag door corona, het is echt iets heftiger (bij sommige mensen) dan griep, en waarom de een er zo heftig op reageert en de ander niet, is nog steeds een raadsel.

Ik was ook wel een beetje huiverig voor het vaccin, maar vertrouw er maar op dat ze het beste met ons voor hebben en dat het goed is uitgezocht, het zijn variaties op al bekende Sars vaccins voor zover ik het begrepen heb.

En ik ben inderdaad ook bang dat het in het najaar weer oplaait, maar hoop dat ik het mis heb.

Stampertjebloempje schreef op 28-06-2021 om 10:36:

Bedankt voor jullie reacties.

Er wordt o.a gevraagd wat dan mijn bedenkingen zijn en zal ze hier proberen toe te lichten.

2. Waarom ik mij liever niet liet vaccineren is omdat er imo te snel deze vaccins op de markt geplaatst zijn. Ik zie ons dan toch als een soort proefkonijnen. Na vele positieve verhalen dat de bijwerkingen wel meevallen ben ik overstag gegaan. Maar als ik de keuze had, dan had ik hem niet genomen.

Hier wil ik wel even wat aanvulling geven.

Deze vaccins konden zo snel op de markt komen om een aantal redenen:

1. Al het andere werk aan andere vaccins en registraties werd naar achteren geschoven, dit kreeg absolute prioriteit. Niet alleen bij de pharmaceuten maar ook bij de controlerende instanties. Deze dossiers werden met spoed en door meer mensen behandeld. Andere medicijn dossiers zijn daardoor vertraagd en die medicijnen waar mensen vaak ook al lang op wachten komen dus ook veel later beschikbaar. 

2. Er wordt al jaren gewerkt aan diverse SARS-Covid vaccins, al sinds de eerste Sars uitbraken jaren geleden.

3. Het is geen volledig nieuwe technologie die toegepast wordt.

3a  De drager is al jaren bekend en wordt ook al jaren gebruikt in andere vaccins. Ook in vaccins die al jaren in het rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden.

3b. Dan het werkzame deel van het vaccin, hier is de basis ook al van bekend vanuit de oudere SARS vaccins, wat vooral gezocht moest worden was welke connector er nodig was. Dat is niet anders dan bij het jaarlijkse griepvaccin. Alleen griep / influenza kennen we al jaren en daar weten we ongeveer welke kant de virussen op muteren. Dat weten we van dit virus nog niet voldoende, daarom zou het, als je er niet al het andere werk voor laat vallen,  langer duren om de juiste connector te vinden. 

Ook voor deze vaccins geldt dat de bijwerkingen en andere zaken verplicht gevolgd worden tot een aantal jaar nadat het vaccin uit de markt is. Juist om de bijwerkingen en andere zaken gedurende langere tijd in de gaten te houden. 

Dat het lijkt alsof dit even gefrobelde vaccins zijn, kan ik me wel voorstellen. Voor de buitenwereld die de processen er achter niet of minder goed kennen lijkt het zeker zo.  En ik denk dat er ook te weinig aandacht is besteed aan het duidelijk uitleggen waarom het nu zo snel is gegaan. Communicatie en transparantie zouden helpen, aan de andere kant is er een behoorlijke argwaan naar de motieven van pharmaceuten.

Zolang we die behandelen als gewone bedrijven met winstdoelstelling in een tak van dienstverlening die drijft op een zekere mate van compassie dan meet je eigenlijk met 2 maten.

1. Mijn keuze was om mij niet te laten vaccineren, omdat ik liever vertrouw op mijn eigen immuunsysteem. Door de druk van mijn omgeving en dat je dan blijkbaar ook straks nergens meer naar binnen kan, heb ik het toch maar laten doen. Overigens totaal geen last van bijwerkingen gehad. Ik kreeg pfizer

Er zijn perfect gezonde mensen met een uitstekend werkend immuunsysteem overleden of ziek geworden. Veel van de zieken hebben nog steeds last van de gevolgen. Dus jouw redenering gaat niet op. Het is geen onschuldig griepje. Sommigen merken niet dat ze besmet zijn, sommigen hebben een weekje lichte klachten, sommigen sterven er aan of worden ernstig ziek en van te voren weet je niet tot welke groep jij of je geliefden gaat behoren.


2. Waarom ik mij liever niet liet vaccineren is omdat er imo te snel deze vaccins op de markt geplaatst zijn. Ik zie ons dan toch als een soort proefkonijnen. Na vele positieve verhalen dat de bijwerkingen wel meevallen ben ik overstag gegaan. Maar als ik de keuze had, dan had ik hem niet genomen.


De techniek achter deze vaccins bestaat al jaren en door een enorme gezamenlijke inspanning van wetenschappers, bedrijven en overheden is de kennis samengevoegd en verder ontwikkelt om uiteindelijk tot de ontwikkeling van een aantal vaccins te komen. Dit resultaat is ongekend en gedreven door de enorme economische belangen die hier achter zitten. Het kost nogal wat als je als land je grenzen moet sluiten en je toeristensector plat ligt of je exportproducten niet meer kwijt kan en zodoende is er een enorme smak geld tegenaan gegooid. Het blijkt maar weer dat dan alles mogelijk is.

3. Dat we straks verplicht zo'n corona paspoort boekje moeten hebben. Ze roepen dan wel dat het vrijwillig is, maar je komt bepaalde landen niet in, als je die niet bij je hebt.

Je komt geen enkel land binnen zonder paspoort, veel landen eisen een visum, sommige landen eisen inentingen tegen ziekten. Dat is het goed recht van een samenleving en wat mij betreft volkomen logisch.

4. Je hebt nu allemaal toegangstesten en ik vind het belachelijk om je te laten testen voor iets dat je niet hebt.

Hoe weet jij dat je niet besmet bent als je je niet laat testen? 

5. Ik verwacht dat we in het najaar allemaal weer in de lockdown zitten. Nu allemaal weer er op uit, kabinet wil ook op vakantie, dus in de zomer van lockdown af om straks in het najaar weer allemaal opgesloten te zitten. En zodra de herfst begint krijgen we ook het griepseizoen (wat nu tegenwoordig corona heet). Iets waar we tot vorig jaar niet moeilijk overdeden, maar nu iedereen over in paniek schiet. Er wordt al in het nieuws gesproken over nieuwe mutaties, waarvan het niet zeker is of de huidige vaccins helpen. Dus dat betekent dat er weer nieuwe vaccins komen, die je dus weer moet halen en dus nog meer troep in je lichaam.

Er werd dus wel moeilijk gedaan over het griepseizoen. Daar worden elk najaar heel veel mensen voor ingeënt en overlijden elk jaar mensen aan of ze worden ernstig ziek. Het verschil met corona is dat die besmettelijker is en heftiger kan uitpakken. Griep/influenza is trouwens echt iets anders dan corona. Het is niet of maar en. 

Hoezo trouwens "troep"? Ik neem aan dat je af en toe een paracetamol neemt, misschien de anticonceptiepil of andere medicatie. Dat zijn goed onderzochte, gestandaardiseerde middelen waar heel veel kennis, tijd en geld is ingestopt. Datzelfde geldt voor de vaccins. Het woord troep vind ik niet op zijn plaats. In tegendeel, je zou trots moeten zijn dat de mensheid in zo'n korte tijd zoiets heeft kunnen presteren. Dat we het zelf veroorzaakt hebben laten we maar even buiten beschouwing. Maar het geeft moed dat we uiteindelijk de problemen die we in deze wereld hebben gecreëerd hopelijk ook ooit kunnen oplossen.

Waar ik dan niet in geloof is dat het door 5g komt of dat de WHO of zo hier achter zit en we allemaal een chip ingeplant krijgen.

Dat valt dan alweer mee 😁

Sammy70

Sammy70

28-06-2021 om 12:01

En dat griep tegenwoordig corona heet: hoe kom je daar bij? Op welke informatie baseer jij je dan? Tegen griep werd iedereen die dat wilde al decennia gevaccineerd. Dat kon eerst niet tegen corona. Je kunt toch niet ontkennen dan de extreme daling in het aantal doden en geinfecteerden en ziekenhuisopnames ook zonder vaccinatie was gebeurd? 

Daarnaast: ja iemand kan corona hebben zonder dat die dat weet. Gewoon geen klachten. Daardoor is wel iemand op de IC terecht gekomen en heeft kantje boord gelegen. Nog steeds weten we niet wie degene daar voor heeft aangestoken, dat maakt ook niet uit maar zo werkt corona nu eenmaal. Daarom dus testen want je bent wel positief zonder dat je symptomen hebt en zo kun je heel veel anderen aansteken.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat vaccinatietwijfelaars banger zijn dat er iets met zichzelf gebeurt dan dat ze willen bijdragen aan een (sub)optimale oplossing voor de meeste mensen. En dat ze inderdaad niet zien dat als autorijden of telefoneren nu nieuw zou zijn, ze daar ook onzeker van zouden worden. Maar vaccineren heeft nu precies dat probleem dat je het voor jezelf én die ander doet . . .

Dus het maatschappelijke vraagstuk is: hoe krijg je mensen zover dat ze op basis van feiten hun verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gezondheid én voor hun medemens én dat ze zichzelf gevoelsmatig geen geweld aan doen? Want het is niet zo dat angstig zijn onlogisch is, maar het is wel te ondervangen.

gr Angela

Ik heb gehoord dat je van vaccineren zelfs 5G krijgt. Dus pas op hoor.....

Nee even zonder flauwekul... Ik werk op een ziekenhuis. Ik heb vele collega's die op de IC werken. Ik werk inmiddels 19 jaar op een ziekenhuis. Maar dit hebben we nog niet meegemaakt. 

En natuurlijk, kan je alles weg redeneren door een complot gedachte er bij te maken.

'Roodkapje bestaat echt. maar onze regering heeft afgesproken dit in alle toonaarden te ontkennen'. Nu nog even zorgen dat we een paar medestanders krijgen. En hup nieuw complot in de wereld.

Brazilie: 513.000 doden. Dei president meneer daar wilde wat jou vriend wilde. Doen alsof er niets aan de hand was. Dit is het resultaat.

Vverenigde staten: Die hadden ook zo een leuk president, die zei dat er niets aan de hand was. 604.000 doden

nederland 17.700. Natuurlijk is Nederland een stuk kleiner. Maar wereld wijd zijn er 3,9 miljoen sterfgevallen als gevolg van corona. Die bovenste 2 hebben dus een kwart van de sterfgevallen, wereld wijd. Omdat die tegen de bevolking vertelden dat er niets aan de hand is.

En natuurlijk kan je dan weer zegge: maar dat is allemaal door de regering bedacht, die cijfers. Tja.... Wat kan je daar tegen doen? Dan is alleen dat nog maar waar wat je zelf ziet. Tja, dan blijft er nog maar weinig te geloven over.

Stampertjebloempje schreef op 28-06-2021 om 10:36:

Bedankt voor jullie reacties.

Er wordt o.a gevraagd wat dan mijn bedenkingen zijn en zal ze hier proberen toe te lichten.

QuercusRobur en Ysenda hebben al jouw vreemde redenaties weerlegt, ik heb nog wel wat. Ik vind het wel heel goed van je en ik ben ook trots op je dat je je toch hebt laten vaccineren, ondanks je twijfel, ondanks je omgeving en ondanks om de in mijn ogen verkeerde reden, maar het resultaat is hetzelfde. 

1Mijn keuze was om mij niet te laten vaccineren, omdat ik liever vertrouw op mijn eigen immuunsysteem. = Zin 1 die uit het boekje van de Facebookwappies komt
Jij hebt helemaal geen idee of je immuunsysteem goed werkt. Dus het is vreemd om daarop te vertrouwen. Misschien heb je nu al een erge ziekte onder de leden, maar weet je dat nog niet.
2. Waarom ik mij liever niet liet vaccineren is omdat er imo te snel deze vaccins op de markt geplaatst zijn. = Zin 2 die uit het boekje van de Facebookwappies komt
Tenzij jij in het medische/biomedische/pharmaceutische onderzoek erkt, heb jij geen idee hoe lang het normaal duurt voordat een vaccin op de markt is.

3. Dat we straks verplicht zo'n corona paspoort boekje moeten hebben. Ze roepen dan wel dat het vrijwillig is, maar je komt bepaalde landen niet in, als je die niet bij je hebt.
Logisch toch. Als jij morgen naar Noord-Korea wil op vakantie moet je ook een visum aanvragen. Dit is niks anders. Gewoon een visum waarin staat dat jij geen Covid-19 meeneemt naar een land waar de bevolking er alles aan gedaan heeft om het virus weg te krijgen.

4. Je hebt nu allemaal toegangstesten en ik vind het belachelijk om je te laten testen voor iets dat je niet hebt.
Jij kunt niet bepalen of je besmet bent, dat bepaalt een test. Of ben je helderziend?

5: Ik verwacht dat we in het najaar allemaal weer in de lockdown zitten.
Waar baseer je dat op? 
[...] weer nieuwe vaccins komen, die je dus weer moet halen en dus nog meer troep in je lichaam.
Een virus is erger dan een vaccin, van dit virus ga je dood. Lees de portretten van overledenen in het NRC van het weekend, dan snap je het misschien beter.

Ik vind dat we wel heel erg in discussie gaat met topic starter over haar ideeën over corona, in plaats van over haar probleem met haar vriend.

Topic starter denkt niet in complotten. Topic starter heeft twijfels en angsten obv de bronnen die ze gelezen heeft. Tegelijkertijd neemt ze nieuwe informatie tot zich, zoals de ervaringen van vrienden mbt bijwerkingen. 

Er zijn honderden manieren te bedenken om mensen te volgen die makkelijker, sneller en succesvoller zijn dat het orchestreren van een neppandemie en het - vrijwillig! - via een dunne holle naald inbrengen van chips. Het complot is onmogelijk ingewikkeld: om een neppandemie te orchestreren moeten er miljoenen mensen "in het complot" zitten, en chips inbrengen via een intramusculaire injectie via een zeer dunne holle naald is nog geen bestaande technologie. Tegelijkertijd is het complot hopeloos inept. Waarom zijn die vaccinaties vrijwillig? Als de complotdaders machtig genoeg zijn om in honderden landen de besmettingscijfers en sterftecijfers te manipuleren, waarom ligt het sterftepercentage dan zo vreselijk laag? 

Ik heb een collega waar ik niet mee kan praten. Het ene moment beweert hij dat er veel minder corona-gevallen zijn dan de overheid beweert (want dat ondersteunt zijn argument over de beperkte besmettelijkheid van corona). 5 minuten later beweert hij opeens dat in één week tijd 10% van de hele bevolking besmet is geraakt (want dat komt 'm goed uit bij het berekenen van het sterftepercentage). Ik probeer er niet over te praten. Ik ben bang om erachter te komen wat 'ie nu echt denkt over de "motieven" van de "complotdaders". Voor je het weet komt er een berg antisemitisme uit z'n mond en kunnen we nooit meer samenwerken.

Met complotdenkers valt niet de discussiëren. Elk bewijs dat jij hebt waarom het complot niet waar kan zijn, is onderdeel van het complot zelf en is bewust "geplant" door de complotdaders. Het bevestigt voor de complotdenkers hoe slim en machtig de complotdaders zijn. Als een zogenaamde complotdader iets doet wat niet past bij de doelen/motieven die hij volgens het complot zou moeten hebben, dan is dat "4D-chess".

Je wint het nooit van complotdenkers, omdat complotdenkers geen waarde hechten aan consistentie en coherentie in hun eigen theorie. Ze schieten op anderen, en daarbij gooien ze al die "anderen" waar ze op schieten, die worden bovendien allemaal op één grote hoop gegooid, waardoor het makkelijk is een treffer te claimen.

Tegelijkertijd is het belangrijk om mensen met "twijfels" niet weg te zetten als complotdenkers. De topic starter is geen complotdenker, maar iemand die nieuwe informatie tot zich neemt (ervaringen van vrienden met het vaccin) en op basis van die informatie van gedachten veradert. 

Het gat in standpunten tussen topic starter en haar vriend is vele malen groter dan het gat tussen topic starter en de meeste mensen op dit forum. 


MRI

MRI

28-06-2021 om 15:18

Rhonda: goede bijdrage, hoe om te gaan door ts, (en wijzelf) met complotdenkers. Ik heb er ook een in mijn omgeving maar ik vermijd meestal het onderwerp. 

Je schrijft "Met complotdenkers valt niet de discussiëren. Elk bewijs dat jij hebt waarom het complot niet waar kan zijn, is onderdeel van het complot zelf en is bewust "geplant" door de complotdaders. Het bevestigt voor de complotdenkers hoe slim en machtig de complotdaders zijn. Als een zogenaamde complotdader iets doet wat niet past bij de doelen/motieven die hij volgens het complot zou moeten hebben, dan is dat "4D-chess".

Precies, om dit te illustreren: ik zeg tegen zo'n  persoon "nou ik vond willem engel heel laag gaan toen hij meteen twitterde bij de hartaanval van Eriksen: "er stort een Deen dood neer tijdens voetbal, zie je wel het experiment is mislukt, stop met vaccineren'. 

Zegt zij: "oh maar dat is waarschijnlijk een vals twitteraccount om hem in een kwaad daglicht te stellen" Zucht, ja tuurlijk joh: er zit iemand de hele tijd om een vals account om binnen 30 seconden nadat iemand neervalt zo iets naar buiten te gooien. en daarnaast: zij is zelf lid van vw maar had de weken daarvoor niets van hem over het incident gehoord binnen die groep. 

Maar ik vond dit dus heel eng, sektarisch. Ik heb gister een docu over qanon zitten kijken en denk dat het heel goed is het te hebben over hoe te communiceren met dit soort complotdenkers. Het was een hele goede docu van 60 minutes Australia met een ex complotdenker. 

Ik kan me voorstellen dat ts juist hulp nodig heeft bij 'hoe om te gaan met een naaste die complotdenker is'

MRI

MRI

28-06-2021 om 15:20

Ja nog even: degene waarover ik het had is niet een 30jarige gekkie die de hele dag achter de computer in de kelder van zijn moeder zit maar een juriste met een gezond functionerend gezin. Dat baart me nog meer zorgen

MRI

MRI

28-06-2021 om 15:28

ja ik bedoelde Syboor in mijn post beginnend met "Rhonda goede bijdrage" Ben het ook eens met Rhonda maar waardeer de poging van Syboor de focus weer te verleggen naar hoe ts met haar wappiepartner om kan gaan

Je hebt kans dat iemand die zo redeneert de hakken in het zand zet als jij met tegenargumenten komt.

Ik heb het afgelopen week zomaar bevestigd: oh, ben jij soms een complotdenker? Het was er uit voor ik er erg in had.

En daarna gemeld dat ik vanwege mijn behandeling tegen mijn chronische ziekte juist extra vaccins heb gehad, en ik voel me goed verzorgd door mijn specialist.

Mag je zelf weten, ik doe het wel. Als er maar genoeg mensen wel gevaccineerd zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.