Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Merle

Merle

01-01-2020 om 14:25

vuurwerk


Triva

Triva

04-01-2020 om 17:01

Rosalie

Thx jij begrijpt het. De meeste wijzigingen gaan met een overgangsfase of compensatie..

Nogmaals: van mij schaffen ze het meteen af maar denk dan na over handhaving (ik vind een periode van een paar jaar op 1 plek beter dan steeds verrast worden midden op straat met illegaal vuurweek) en over compensatie door verplichte verbouwingen die in ons buurland niet nodig waren.

Mijntje

Mijntje

04-01-2020 om 17:21

magische moment

Wat ik zo jammer vind is dat het magische moment, dat het begint om precies 12 uur 's nachts er niet meer is. De avond ervoor zag ik al siervuurwerk, op oudejaarsavond begonnen ze al te knallen voordat het donker werd en dat ging gewoon door tot 1 uur. Dat was een vloeiende overgang.

Van mij mogen ze het ook verbieden. Al dat geld, al dat leed, dat is het niet waard. Gewoon op bepaalde plekken wat mooi siervuurwerk, door verstandige niet dronken mensen.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2020 om 20:55

Illegaal

Ook met vuurwerkclubs of centraal afgestoken vuurwerk, zal er illegaal vuurwerk zijn. Daarom met legaal vuurwerk doorgaan is een vreemde redenatie.

Het zou goed zijn als illegaal vuurwerk vanuit het buitenland zwaarder bestraft zou worden. Kennelijk is het risico van de consequenties nu nog te klein, waarom zou je het dan laten?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2020 om 22:10

Mijntje

Ihkv herinneringen ophalen: Ik kan me herinneren dat op oudejaarsavond een behoorlijk lange tijd geen vuurwerk te horen was. Kennelijk waren we toen nog redelijk eendrachtig in hoe die avond doorgebracht werd. Met familie en/of vrienden binnenshuis met wat men gezellig vond om te doen. We konden onze hond nog uitlaten rond 11 uur. Dit jaar leek er rond 10 uur even wat meer rust te zijn, dus hond snel maar buiten, maar eenmaal buiten toch weer grote schrik. We hebben de hond op twee plekken aangelijnd, een halsband en een tuig. Af en toe een knalletje gaat nog, maar die bommen zijn to much.

Dat het samen gezellig op 12 uur wachten binnen veel gezinnen of vriendenkringen kennelijk niet meer aan de orde is, verbaast mij. Waar is het gevoel voor tradities dán opeens gebleven? De traditie van wachten tot het 12 uur is en dan losgaan? Met vuurwerk en niet met vuurwerkbómmen.

Verbieden graag

Hier was het al vanaf begin december bal. En het is nog niet voorbij. Wat mij betreft graag vuurwerk verbieden voor particulieren, en alleen nog professionele shows om 1 minuut over 12.

Gillende Keukenmeid

Gillende Keukenmeid

06-01-2020 om 01:00

Hier

Was het allebei.
Particulier - én een georganiseerd vuurwerk, dat in het niet viel bij wat er voor de rest gebeurde.
Dat schoot dus mooi het doel voorbij.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2020 om 11:48

Mooie nick trouwens, ga je die houden?

Gillende Keukenmeid

Gillende Keukenmeid

06-01-2020 om 14:00

Ad offtopic

Het was of is (?) de naam van een vuurpijl die me te binnen schoot. Maar wie weet gebruik ik 'm nog wel eens😊.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2020 om 14:23

Keukenmeid

Die dingen heten ook wel voetzoekers. In mijn tijd waren ze geloof ik geel. Het is een soort vuurpijl zonder stok, waardoor ze als een dolle over de grond vliegen en daarbij een schril piepend geluid produceren.

Als je denkt dat dat een passende nick oplevert...

Ad Hombre

Ad Hombre

07-01-2020 om 22:13

Huisarts met oudjaarsdienst

Mijn partner sprak vandaag een huisarts die dienst had met oudjaar. Was druk geweest. Misschien niet de beste wijk. Gezinnen die nitraatbommen naar zich toe gegooid kregen. Kind van 10 met twee gescheurde trommelvliezen ook door vuurwerk dat naar toeschouwers gegooid werd.

Dan helpt zo'n vuurwerkbril ook niet veel. Ze moest het dit jaar allemaal documenteren voor de overheid.

Het probleem is niet alleen het vuurwerk, maar de krankzinnigen die het aangrijpen om de beest uit te hangen.

Dit kan echt niet in een beschaafd land.

rode krullenbol

rode krullenbol

07-01-2020 om 22:34

Waar een grote stad groots in kan zijn

Rotterdam heeft in dezen het voortouw genomen. En kan zich - wat mij betreft - nu met nog meer recht de enige wereldstad van Nederland noemen.

https://nos.nl/artikel/2317701-rotterdam-kondigt-als-eerste-grote-stad-algeheel-vuurwerkverbod-aan.html

Rode krullenbol

Hmmm

Deze Rotterdammert vond de vuurwerkoverlast dit jaar opvallend minder dan de jaren daarvoor. Veel minder jochies met rugzakjes die dagenlang rotjes gooien zodat je echt op moet letten als je gewoon over straat fietst. En met Oud & Nieuw was er zo veel prachtig siervuurwerk in de buurt, het leek wel professioneel, echt mooi. Desondanks vind ik het vuurwerkverbod prima. Ga ik komende Oud & Nieuw maar eens bij de Erasmusbrug kijken.

skik

Mooi

Fijn dat Rotterdam deze beslissing heeft genomen. Nu de rest vsn Nederland nog.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-01-2020 om 19:23

Een sfeer van wetteloosheid

Ja, vat het wel mooi samen wat mij betreft.

En wel hierom


https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg

Televisie van de vorige eeuw maar met 'eeuwigheidswaarde'.

"Mijn naam is Cor van der Laak, en wel hierom, dat ik mij op verschrikkelijke wijze in mijn kuif gepikt voel als ik zie en hoor hoe ze elk jaar opnieuw 'mijn' Ouderjaarsavond verknallen!
En dan kopen ze voor 100 gulden vuurwerk en ze zijn nog te stom om dat zonder vreselijke ongelukken de lucht in te krijgen. En het lijkt wel of de mensen elk jaar stommer en dronkener worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.