Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilma

Wilma

03-07-2009 om 15:18

Waar hoost 't al?

Wij wonen in ZuidLimburg en 't is om te stikken, zo heet. Nu hoorde ik net (om drie uur) op school dat "het in het midden van het land 'al' hoost", maar waar ?? Op buienradar zag ik niet veel, vanmorgen leek het alsof het hier ook om twee uur zou gaan regenen, maar nop hoor.

Dus vandaar, waar hoost 't al ??

Groetjes,
Wilma


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-07-2009 om 15:34

Waaien ja, regenen even

het heeft hier even geregend rond 12 uur. Maar dat waren 2 mini buitjes. En nu is het weer gewoon zonnig.
Dan heb ik het over de omgeving Den Haag.

Ik verbaas me ook over het gebrek aan buien op de buienradar. Maar onze plaatselijke weerman had wel gelijk. Aan het eind van de ochtend een paar buitjes.

Anjaranja

Anjaranja

03-07-2009 om 15:39

Apeldoorn: onweer en hozen hier

Hier apeldoorn, en het heeft hier het afgelopen uur inderdaad gehoost en geonweerd. Het is nu aan het afnemen, nog wel wat regen. Lekker ramen open en afkoelen maar!

Vic

Vic

03-07-2009 om 15:43

3 druppels

Hier (bollenstreek) heb ik drie druppels in de tuin gehad, rond 14.00 uur. Twee bliksemflitsen en toen was het alweer voorbij. Nu is het zonnig.

En hier

Had ik zaterdag de kelder onderstaan vanwege een hoosbui, vandaag 2 druppels, meer niet.

Geen druppel in het westen?

Jawel, rond 12 uur liep ik buiten tijdens lunchpauze en toen regende het. Werk in Den Haag. Regende weliswaar niet hard, maar toch...

Amsterdam meldt zich

Hier heeft het rond 14.00 geregend. 1 lekkere bui met een beetje gerommel in de verte. Het is nu alweer een tijd droog en zonnig!! Groet Suus

Drenthe calling

Hier nadert het.....ik voel de dreiging van een donderend onweer en verheug me enorm op de afkoeling straks...

Mamvantwee

Mamvantwee

03-07-2009 om 17:00

And here are the points from the betuwe

Rond 13 uur een flinke bui met donder, tien minuten later was alles weer droog en zonnig.

Het is toch mooi "afgekoeld" naar 27,4 graden.....!

Tesse

Tesse

03-07-2009 om 17:02

Niks

Hier in het zuid-westen werd het vanmiddag om een uur of twee donker, en nu staat de zon weer te branden...

Alphenaartje

Alphenaartje

03-07-2009 om 17:04

Nog niks

Het Zuid-Westen zou toch een flinke plons regen krijgen? Waar blijft het dan?? Nog niets hier in Alphen a/d Rijn, helaas.

Wilma

Wilma

03-07-2009 om 17:05

Zou 't deze kant opkomen?

Hier waait 't een klein beetje (en dat waardeer ik al enorm), maar verder niks. Gewoon lóeiheet.
Wel fijn te horen dat 't op sommige plaatsen in Nederland al is afgekoeld, dat moet toch haast hier ook wel gebeuren ... een keer.

En de kelder blank van de regen? Hier níet van de regen, wél blank. Gelukkig is 't te warm om me er écht druk om te maken. En morgen ofzo zie ik wel hoe ik die rotzooi droog ga krijgen, word nu al moe en nog verhitter (wilde 'heter' schrijven, maar dat stond zo typisch als ik er alleen al aan denk.

Blijf komen met die opbeurende berichten, ik ga regen visualiseren hier ... zennnnn

Groetjes,
Wilma

Lynna

Lynna

03-07-2009 om 17:32

Aan de kust

Hier is het lekker koel nu. Vanmiddag een harde klap, paar druppels en dat was het. Ik zit ook te wachten op regen, lijkt me heerlijk.

Guinevere

Guinevere

03-07-2009 om 17:47

Nada niks niente

Zie onderwerp. En buienradar geeft ook al geen enkele bui boven ons hoofd aan. Straks moet ik alsnog de tuin gaan sproeien. Nou ja, over een kwartiertje komt onze 7-jarige hopelijk thuis, wie weet vindt hij het leuk om met de tuinslang te spelen.

Sverre

Sverre

03-07-2009 om 17:58

And the winner is...fryslan

Ja... bij ons regent het al een uur of twee, en het rommelt.
Verfrissend briesje waait eindelijk door het huis. Heerlijk, even de boel laten afkoelen en dan mag de zon weer gaan schijnen. Oei daar rommelt het toch wel een beetje luid!

Bastet

Bastet

03-07-2009 om 18:01

Helaas

Hier aan de rand van Z'meer is geen druppel gevallen...wel een lekker windje vanmiddag...maar ik wil water voor de tuin!
Bastet

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2009 om 18:36

Buienradar

Midden des lands, op buienradar.nl zijn flinke buien te zien in het noord-oosten des lands. Volgens mij valt er hier niks. Mag best! blij dat de hitteperiode ten einde is, al klaag ik vanaf maandag weer over de regen, waarschijnlijk

Groningen nu

wat gerommel, dreigende luchten (al een paar uur) meer wind, paar druppies..maar het koelt zalig af! In 1 uur tijd van 32 naar 23 graden

PFFFFFFFFFF verademing, al had ik hier, in huis,niets te klagen achter/in/onder de airco

Pandia

nee joh! grappig, zat ik een paar kilometer verderop en regende het (een beetje).
Overigens stralend weer hier nu!

Leidse

Leidse

03-07-2009 om 21:08

Hier niet

Helemaal niet, net als dus kennelijk in de buurplaatsen die hier genoemd worden. Wel een lekker frisse wind de hele middag dus het is toch wel goed afgekoeld. Overigens werkt mijn partner in de woonplaats van amk (maar aan het andere eind) en die zag niet een paar minibuitjes aan het eind van de ochtend maar een soort gordijn dat naar beneden kwam! Allemaal superplaatselijk dus.

Zalig

ik heb het hier zien flitsen, even zien regenen en het waaide koele lucht. Ik heb zelfs even in de regen gestaan, zalig.

haarlem, wel jammer dat het niet zo lang geduurd heeft. Dichter bij zee heeft het wel wat langer geregend. Maar iig is het nu niet meer 28 maar slechts 25,5 graad beneden, dat scheelt enorm.

Anna :-)

Anna :-)

03-07-2009 om 23:17

Hier

(midden Friesland) heeft het heel even geregend tussen half 5 en 7, het is nu een stukje koeler. Geen plenzen water gehad in ieder geval en het onweer was ook maar matig. De ramen staan nu lekker open, maar écht koel wordt het niet.

Groetjes, Anna

En bij ons

is het, in de vierdaagse stad, redelijk droog gebleven. Vaanf 13:30u af en toe wat druppels en soms grote druppels, maar dat was voordat je kon zeggen dat het regent weer weg.
Verder heeft het wel bijna een uur lang vrijwel aanhoudend gerommeld in de verte. Mijn dochter heeft de hele middag met de buurjongens buiten in het badje gespeelt en toen mijn zoon tegen 17:15u thuis was kon hij ook nog lekker in het badje mee spelen.

Vorige week hadden wij het ook al droger, alleen wat regen maar niet veel en lichte onweer. Een minuut of 5 fietsen van mij vandaan in dezelfde stad stonden echter de straten blank, daar had het echt gehoosd.

Gr Pham

reina

reina

04-07-2009 om 08:49

Almere

Er is gister 1 hoosbui van ongeveer een uur gevallen, ik hoorde de tuin zngen , daarna ging de zon weer snel schijnen.

Puck2

Puck2

04-07-2009 om 09:50

Heel raar weer

Gistermorgen zus aan de telefoon gehad die in Zeeland woont: daar onweerde en regende het al. Overdag in de omgeving van Utrecht geweest: geen druppel gevallen, hele dag drukkend warm geweest. 's Avonds thuis (Oost Flevoland): ruim 25 mm gevallen. Het vreemde vind ik dat het van het zuidwesten naar het noordoosten trekt en er in het midden dus helemaal niets valt.

Klaartje

Klaartje

04-07-2009 om 10:31

En hier in zeeuws vlaanderen

geen druppel gehad. Er zijn wel plaatsen in de buurt waar het geregend heeft, maar wij hebben alleen gisternacht onweer gehad zonder regen. Raar he, dat het zo kan verschillen

fietsster

fietsster

04-07-2009 om 12:42

En hier...

gingen we met kinderen op de fiets naar een strandje bij Spakenburg. Fietsend door de felle zon, maar aan alle kanten werd de lucht donker... Op 't strand aangekomen een paar druppels regen gehad, uit een zo te zien hele hevige bui die net langs ons heen trok (waarschijnlijk naar jou, Reina!). Het was wel wat afgekoeld en omdat de zon schuil ging achter de wolken konden we ook nog een tijd op het strand blijven, heerlijk!

Buienradar

Nou ik vind buienradar helemaal niet zo betrouwbaar. Laatst was ik bij vrienden in Noord-Holland, stralend weer, ik was benieuwd hoe het thuis was (randstad), was nl regen voorspeld. Die vrienden van mij kijken op buienradar en die gaf regen aan in het gebied war ik woon, maar volgens mijn man die ik later aan de telefoon had, had er geen spatje gevallen!
Wel vaker gehoord dat het niet klopt.

reina

reina

04-07-2009 om 13:19

Fietster

gelukkig wel, want van de vorige buien kregen we steeds niks mee, de tuin staat er weer ietsje frisser bij!

Suzanne

Suzanne

04-07-2009 om 13:29

Harlingen en buienradar

Harlingen hier: geen druppel gehad, niets nada niente helaas. Het is hier zo enorm droog, vorige ronde ook al geen drup gehad en nu is het alweer warm.
Volgens de buienradar trok de bui over ons gebied, nou mooi niet! In de verte was de lucht zwart, dat is ie hier niet eens geweest.
In Sneek en omgeving wel flink tekeer gegaan, een paar winkels in Sneek onder water en in Woudsend behoorlijke wateroverlast.

tonny

tonny

04-07-2009 om 13:31

Geen spetter gevallen hier

Het was gistermiddag/avond wel winderig, maar er is geen spetter gevallen. Na een aanvankelijke verkoeling in de avond is het weer zeker zo heet als gisteren en eergisteren.

Eergisteren trouwde onze oudste dochter. Wat was het héét!!!

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.