Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

18-02-2010 om 10:25

Waar is mijn sleutel

vrijdag avond: ik kom thuis, zet mijn fiets op slot in de achter tuin, doe de achter deur op en met huissleutel die vast zit aan de fietssleutel. Eenmaal binnen doe ik de deur weer achter me op slot.
De inhoud van mijn zakken leeg ik op de tafel in de kamer en ik vertrek naar boven.
Zaterdag wil ik weg gaan maar kan nergens mijn fietsleutel vinden: ik neem dus de reserve fietssleutel en een reserve huissleutel. Ik ga weg en sluit de deur achter mij. Als ik snachts naar huis wil, blijkt mijn fiets gestolen.
Ik kom weer thuis. Ik heb nu alleen nog de reserve fiets sleutel. en de orginiele is onvindbaar...
wie lost dit misterie met mij op??
voor de verzekering moet ik nl wel 2 fietssleutels inleveren.

groet, polly


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

18-02-2010 om 10:46

Hoe moeten wij dat weten?

Hoi Polly,

haha hoe moeten wij dat nu weten? In ieder geval moet de sleutel binnen liggen. Ik zou dus vanaf de achterdeur de hele route die je gelopen hebt nazoeken, ook overal onder/op en in. Als het daar niet ligt, tja,...dan zit er niets anders op dan het hele huis napluizen. De kinderen kunnen eventueel ook iets weggepakt hebben (zo heb ik ooit een keer mijn autosleutels teruggevonden in het bestekmandje van de vaatwasser, bedankt kinderen) of een horloge dat ik terugvond (na weken) in een sokkenmand (deze hangt hoog in een kast, dus dat kunnen de kinderen niet gedaan, hebben, heel vreemd)
Maar goed, zoeken, zoeken, zoeken dus... hij MOET binnen liggen.

Maxime

Bij je zonnebril

naast de kerstspullen.

(ik heb zo'n apart werkend geheugen wat oo dingen betreft, verder is mijn geheugen echt lek als een mandje maar dit soort details verdwijnen gek genoeg niet) .

Polly Shearman

Polly Shearman

18-02-2010 om 11:24

Whahaha ja manda

dat is ook precies de reden waarom ik de vraag hier stel... ik dacht manda weet het vast nog wel...

maar goed.. de sleutel MOET dus IN ons huis zijn.. maar waar?? ik heb echt alles al gehad, incl de onlogische plaatsen... ! grrrr

Tihama

Tihama

18-02-2010 om 11:27

Opties

De koelkast omdat je net boodschappen gedaan had en je die in de koelkast wilde leggen.
Het fonteintje in de WC omdat je de sleutels nog in je hand had toen je dringend naar het toilet moest.
In je handschoen bij het uittrekken van de handschoenen.
Op je nachtkastje omdat je broek nat van de regen was en je die snel wilde wisselen.
De badkamer omdat je een tandenstoker zocht vanwege een irritant dingetje tussen je tanden.

Etc.

Wat bij mij werkt is teruggaan in de tijd bedenken wat ik allemaal nog meer gedaan heb. De voorbeelden hierboven zijn dus niet fictief

Tihama

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 11:57

Jas

In je ándere jas?

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 11:59

En...

En weet iemand waar het toegangspasje van mijn werk is?

Nog een ingeving

waar afgelopen keren we hier dingen terug gevonden hebben:

achter de radiator in de gang, vonden we ook weer een verdwenen want terug.
Achter de bank tussen het stof, kattenhaar etc.
In het washok.

Mamvantwee

Mamvantwee

18-02-2010 om 12:34

In het slot van de achterdeur

En dan het liefst aan de buitenkant, daar waar je de deur openmaakte toen je thuis kwam.
Kan ook de tuindeur zijn, of de voordeur.

Of op de grond voor de deur (buiten), is mij ook wel eens overkomen. Op de tuintafel, kan ook.

Heb je alle huisgenoten al ondervraagd?

Jet Burg

Jet Burg

18-02-2010 om 12:44

Koelkast of vriezer?

Daar vind ik met regelmaat mijn sleutels terug

zit er een gat in je zak, dat kan ook nog, dan zitten de sleutels ergens in je jas te zwerven.

amk

amk

18-02-2010 om 13:09

Maar polly

wat heb je dan inmiddels allemaal wel terug gevonden wat je helemaal niet zocht?

Hanne.

Hanne.

18-02-2010 om 13:54

Ja maar

Ja dat heb ik ook wel en dus ben ik m'n sleutels ook bijna nooit thuis.

Maar als ik het per ongeluk een keer niet goed doe (Kom binnen en er valt een kind, heeft een kind een doorlekkende luier, probeer een kind slapend over te leggen van het autostoeltje in bed of gewoon omdat ik die 2 zware boodschappen tassen eerst naar de keuken breng)

Dan gaat het dus fout, want dan liggen m'n sleutels, in het EBHO kastjs (bij de pleisters) op de commode (tussen de luiers) of in de koelkast inderdaad...

Polly Shearman

Polly Shearman

18-02-2010 om 13:57

Ja maar ja maar

IK heb mijn sleutels niet kwijt geraakt!!! whhaha IK heb ze daar op de tafel gelegt met alle andere dingen uit mijn zak,
Zaterdag kwam ik pas laat uit bed ( wij stonden in carnavalsmodus) en de sleutel was weg...
mijn mannen kan ik zeer dringend onder vragen, maar die vergeten hun eigen kont nog wel.. dus die hebben geen flauw idee, dikke kans dat ze hem wil in hun handen hebben gehad maar dat zijn ze weer vergeten...
gek word ik van die mannen!!!!!!

Vaste plek jaaah, heb ik ook maar...

Alles staat of valt hier met hoeveel kinderen ik tegelijk thuis kom en in wat voor bui ze zijn en of er inderdaad iets misgaat zoals Hanne beschrijft.
Zo kwam ik een keer binnen met 2 opstandige jongens en heb ik zonder nadenken mijn sleutels aan mijn dwarse peuterdochter geven die er om stond te schreeuwen. De sleutels vond ik weken later pas weer terug.
Niet slim, ik geef het toe, maar soms gaan dingen hier niet zoals ik het wil
Schoenen, ook regelmatig kwijt. heb ik heus een vast plekje hoor, maar dochter is een schoenenfanaat en vindt niks leukers dan de schoenen van haar broers aantrekken...

Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2010 om 14:59

Wat lijkt je een logische plek

Vaak als je iets kwijtraakt komt dat doordat je bij het neerleggen van dat ding dacht dat je dat op een héél erg logische plek deed. Zo dacht ik vorig jaar mijn sleutels heel logisch op de kattenkrabpaal te leggen. Een plateautje daarvan gebruiken we als een soort haltafeltje. Ik zou er niet dagelijks gebruik van hoeven maken in verband met onze vakantie en ze lagen daar niet in de weg. Prompt verdween die sleutelbos en ik ben ze een half jaar kwijt geweest. Ik heb de krabpaal naar mijn gevoel goed nagepluist maar niets gevonden. Totdat man opeens iets zag glimmen, jawel in de krabpaal!
Kun je overigens niet een beetje sjoemelen en een tweede sleutel bij laten maken. Je kunt het origineel toch eerder kwijtgeraakt zijn, of mag dat ook niet van de verzekering?
Overigens Pelle, iedereen heeft zo zijn eigen vaste plekken. Bij ons is dat in principe de eettafel. Maar inderdaad is het beter om zaken als sleutels, bankpasjes e.d. op een plaats te bewaren die niet voor verwarring kan zorgen. Als mijn sleutel niet op óf de trap óf de eettafel ligt óf in mijn jaszak zit móet een ander er wel aangezeten hebben en daar kan ik erg slecht tegen. Mijn oudste dochter is ook altijd alles kwijt, gewoon omdat ze maar wat doet. Je krijgt het er gewoon niet in bij haar...

Polly Shearman

Polly Shearman

18-02-2010 om 15:11

Ik ken pelle

En zoiets komt idd bij haar in huis niet voor, Ik heb nooit eerder een gezin ontmoet die zou geweldig keurig gestructureerd zijn. Wedden dat haar mannen nooit hun gymspullen vergeten/kwijtraken??!?!? hihihih ruilen pelle????

Polly Shearman

Polly Shearman

18-02-2010 om 15:43

Hallelujua

Hij is terecht...hahahah helemaal in een hoekje van de kamer, onder een kastje ( waar ik al eerder ondergekeken had, maar het door de confettie niet had gezien) dus tijdens de hele grote stofzuigbeurt toch gevonden. KInderen dus blijkbaar niet schuldig, maar katten wel.. want zelfs een kind zou hem niet in dat uithoekje geschoven kunnen hebben.

groet, polly
en allemaal bedankt voor het helpen zoeken

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 17:15

Cursus pelle?

Nou Pelle, dan kun je hier misschien een online cursus geven?
Het zou wel fijn zijn als het hier in huis ook zo ordelijk was. Het pasje van mijn werk ben ik al 2 jaar kwijt en ik heb onlangs een nieuwe autosleutel laten bijmaken, omdat ik hem toch echt kwijt bleek te zijn na een jaar zoeken. Was een dure grap trouwens, met al die electronica.
Polly, graag meegezocht hoor. Hoewel het niet meeviel tussen al die lege bierblikjes, ballonnen en andere carnavalsresten.

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 20:16

Ja maar pelle

Het heeft nog steeds niet geholpen bij mij.....
Hoewel ik wel al jaren een sleutelrekje heb. Maar dat heeft mij niet belemmerd om die autosleutel kwijt te raken. En die minipeuter hier weet wel hoe hij zijn schoenen moet opruimen. Hij trekt ze uit en smijt ze keurig onder de bank. Net als mama.

Emmawee

Emmawee

18-02-2010 om 21:56

Hahaha!

Wat een geweldig draadje.
Groeten, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2010 om 22:20

Ergens

hou ik ook wel een béétje van ´ongeordend´ vrees ik. Nu kan ik nonchalant mijn sleutel op tafel kwakken. Met een sleutelkastje moet ik toch wat meer precisiewerk verrichten. Ik zou me daardoor denk ik na 3 dagen gaan irriteren aan die haakjes en mijn sleutel weer op tafel gooien. Ik ben redelijk geordend in de zin van dat ik weet waar ik sleutels (op die ene keer vorig jaar na ), kassabonnen, pasjes e.d. bewaar. Het gaat mis als een ander mijn spullen gaat gebruiken en ze dus verplaatst. We zeggen tegen de oudste altijd dat ze haar pasjes in haar portemonnee moet bewaren, maar dat schijnt lastig te zijn. Ze brengt ook nooit iets terug naar de huiskamer waardoor ik vaak misgrijp als ik iets nodig heb. Heel ergerlijk. De jongste is de meest gestructureerde hier in huis. Van wie ze dat heeft... Zou het een generatie overslaan?

Vakantieganger

Vakantieganger

18-02-2010 om 22:58

Wel vaste plek

Hier zo'n handig sleutelrekje en ik ben redelijk consequent om de sleutel daarop te hangen. Manlief helaas wat minder. maar we gingen eens op vakantie en ik ging nog even oude kranten weg brengen, broodjes halen bij de bakker en iets bij de AH. Ik had mijn huissleutel al van mijn autosleutel gescheiden omdat de hondenoppas ook mijn auto zou gebruiken. Ik kwam dus terug bij huis aan en had de huissleutel niet bij me. wist toch 95% zeker dat ik hem had meegenomen. In de gang gezocht onder het sleutelrekje, terug naar de AH en de bakker, maar helaas geen sleutel. Met een uur vertraging vertrokken we dan toch maar. Maar ik zat niet rustig. Stond gelukkig geen adres op, maar wel de afstandsbediening van de garagedeur. Man had wel de sensor uitgeschakeld, maar ja zoveel huizen zijn er nou ook weer niet in de buurt met dat merk garagedeur. Na een stukje rijden toch nog maar eens de AH opgebeld met de vraag of ze me wilden bellen als er wat gevonden werd. Na een half uur werd ik gebeld dat ze gevonden waren in de papiercontainer. Ze waren dus uit mijn zak gevallen blijkbaar. Pff wat een geluk, ging toch een stuk rustiger op vakantie.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-02-2010 om 12:44

Ik onthoud

altijd precies waar ik iets voor het laatst heb gehad of gezien.
Dus ik ben wel eens wat kwijt maar dat is dan voor korte duur ( behalve dan zonnebril en sleutel ahah)
even nadenken en ik herriner me weer waar ik heb het gelaten.
Manlief echter...kan dat absoluut niet, die kan vandaag zijn portomonee op het badkamer kastje leggen en dan dat morgen echt NIET meer weten! ja en ga dan maar eens zoeken! ZUCHT..!
volgens mij is pelle dus ook zo, en legt ze daarom uit zelfbescherming alles maar steeds op een zelfde plaats.
vandaar je hoog iq whahah

Puck

Puck

19-02-2010 om 20:39

Zonnetje...

... leuk dat je blijft meedenken, maar Polly heeft ze al weer terug gevonden

Polly Shearman

Polly Shearman

19-02-2010 om 20:45

Zonnetje

die huissleutel is niet zo belangrijk, die kan je voor een paar centen bij laten maken, maar dat ene fietssleuteltje was is een helebeol geld waard, want zonder dat sleuteltje geen fietsverzekering!

Kiki

Kiki

19-02-2010 om 21:43

Wow, ik wou dat ik zo geordend was pelle

Ik loop iedere ochtend als een kip zonder kop door mijn huis.
Waar zijn de jassen, waar zijn de wanten, waar zijn de sjaals, waar zijn mijn sleutels, waar is mijn telefoon

Sleutels, telefoon, autosleutels en tomtoms, ik ben ze altijd kwijt. Wij hebben er ook een plek voor, maar helaas. Chaos ten top hier in huis, terwijl ik voor mijn hoofd echt wel orde nodig heb. Anders functioneer ik niet. Maar het komt niet natuurlijk.

Schoenen staan bij ons overal verspreid door het huis, omdat zoonlief ermee loopt te sjouwen en mijn man doet zijn schoenen uit waar hij op dat punt zit (bron van irritatie)

Puck

Puck

19-02-2010 om 22:03

Gut pelle

Soms heb ik het idee dat wij heel veel op elkaar lijken, maar nu heb ik toch een immens groot verschil gevonden. Ik ben meer van het type "Kiki"

Bellefleur

Bellefleur

23-02-2010 om 09:58

Okee. en nu mijn beha.

Ik heb 'm snel opgeruimd toen de verwarmingsmonteur langskwam. Hij ligt níet in de wasmand. níet in de kledingkast. Ik kan me nog herinneren dat ik 'm op een hele logische plek heb neergelegd. Maar waar? Het rare is, dat dit een geval is dat je niet zo snel over het hoofd ziet. Het is namelijk een sportbeha met cup 85D. Dus. Ik mis 'm erg. Mijn medesporters ook. Willen jullie met me meedenken?

Gerdina

Gerdina

23-02-2010 om 10:43

In de ...

wasmachine?

Bellefleur

Bellefleur

23-02-2010 om 10:55

Nee,

niet in de wasmachine. Ik ben hem/haar al 14 dagen kwijt, en ik heb in die tijd al heel wat wassen gedraaid...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.