Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tihama

Tihama

24-06-2010 om 17:39

Waar vind ik geschikte jurken voor mijn figuur?

Het probleem is simpel: ik zoek een leuke zomerjurk.

Jullie kennen mijn voorliefde voor kleur en stijladviezen. Nu kijk ik de laatste tijd de bladen na en ik zie schitterende zomerjurken. Ik zou zooooo graag een leuke jurk hebben. Eentje in turkoois of roze, of gemeleerd. Maar waar lét ik dan op?

Daarom heb ik de afgelopen week zo ongeveer alle boeken van Trinny & Susannah er nog eens op nageslagen. Ik weet nu dat ik blijkbaar het Zandloperfiguur heb. Dat vermoedde ik al wel een tijdje, maar nu weet ik het zeker. Kokerrokken net boven de knie doen het geweldig, evenals getailleerde bloesjes.

Maar weeeh, ik wil een JURK

Ik heb inmiddels minstens 20 jurken gepast. De tuniekmodellen snijden mijn borsten horizontaal in tweeën. De haltermodellen klieven ze verticaal en dan zelfs zelfs in drieën. Heb ik dan eindelijk een jurk met genoeg ruimte voor de bovenpartij, dan is mijn taille een vormeloos geheel. Mocht ik een jurk vinden die wel aansluit bij mijn taille, dan zit die aangespannen over mijn buikje.

Daarnaast heb ik ook nog wat andere 'eisjes' zoals een lengte net boven de knie, geen ruches, een recht of kokermodel.

Maar waar vind ik nu zo'n jurk?
Moet ik hem nu laten maken of zo? Mijn dochter is gek op kleren maken en mag zelfs binnenkort naar een naaicursus, maar om nu voor kleren afhankelijk te zijn van een enthousiaste creatieve 9-jarige die al 4 boeken Topmodel volgetekend heeft, lijkt me nu ook niet handig.

Of moet ik de moed opgeven en bedenken dat het veel goedkoper is om geen nieuwe kleren te kopen?

Iemand tips?

Tihama


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

24-06-2010 om 18:31

Wikkeljurk?

is dat een optie? Daar kun je net wat meer mee 'schuiven' dan een standaard recht/kokermodel,
anders kun je ook door een naaister de taille laten innemen. Je hoeft niet een hele jurk daardoor te laten maken.

Minet

Minet

24-06-2010 om 19:05

Tip

Hee Tihama, jouw figuur is inderdaad niet het meest makkelijke voor de huidige generatie jurkjes :s
Ik zou zeggen, ga naar Promiss en laat hem daar vermaken tot een prachtig passende jurk
Ook andere zaken hebben vaak een vermaakservice, gewoon even vragen.
Succes!

Marylin

En ik maar denken dat zo'n monroe-jurkje met halterbovenstuk het helemaal is voor iemand met jouw figuur. Ik kan niks met haltertops. Ik ben juist weer helemaal blij met met mijn enkellange wijduitlopende jurk met smockwerk bij de buste en spagettibandjes (in paars/fuchsia nota bene)

Tihama

Kom even langs... Hier vlakbij zit een woest leuk winkeltje met een heel snel wisselend assortiment erg leuke jurken.

Sancy

Sancy

24-06-2010 om 20:29

Nee silone

Tihama inschattende en Trinny en Susannah een beetje kennende, is een haltertop niet geschikt voor haar. Dan lijkt de boezem namelijk nog groter en zwaarder dan zij al is
Wikkeljurkjes inderdaad, helemaal goed volgens mij. Die tonen mijn zandloperfiguur in ieder geval mooi.

Inge M

Inge M

24-06-2010 om 23:12

Wow, beemer

Ik ga ook eens bij deze winkel shoppen. Wat een leuke voorbeelden heb je gevonden.
Hebben ze ook een uitverkoop elke zomer? En wanneer ongeveer?

Tihama

Tihama

24-06-2010 om 23:56

Vermaken

Natuurlijk. Ik denk dat dit het slimste is.

Zit ik alleen ff te dubben hoe ik dat nu weer slim aanpak. Stof erbij maken is niet te doen, dus ik moet zoeken naar een model dat teveel stof heeft in het midden of zo. Of juist in lengte laten inkorten. Ik heb alleen niet genoeg verstand hiervan om te weten wat er mogelijk is.

Beemer: ik heb de links gevolgd. Die ene waarvan jij zei dat die teveel tekende, zou juist geschikt kunnen zijn, want patronen zorgen juist dat de bubbels minder opvallen. De leukste (die met dat roze/rood) had een verkeerde hals.

Silone: ja, gek he. Die halters bij Monroe stonden haar wel goed. Maar ik denk dat haar cup wat kleiner was, waardoor het nog net ging.

Minet: bij Promiss heb ik de meeste gevonden. Maar inderdaad met wat aanpassingen zou het toch wel eens kunnen.

Ik heb ook wat wikkeljurken aangehad, maar dat zat toch niet helemaal goed. In 1 winkel was er trouwens een verkoopster die me probeerde wijs te maken dat die ballonjurk me goed stond. Maar ja in die winkel heb ik ook al een keer een verkoopster meegemaakt die me een bermuda met laarzen probeerde aan te smeren. Tis dat ze er vaak wel leuke kleren hebben.

Ik heb trouwens vanavond de verschillende websites gescand. Ik heb alleen een beetje een hekel aan online kleren kopen. Hoewel ik wel laatst bij Wenz exact de jas heb gevonden waar ik al tijden naar op zoek was.

Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de gang.

Tihama

Kleine boetiekjes

Nou ik heb niet bepaald het makkelijkste figuur, maar júrken die kan ik goed vinden dit jaar en ze staan nog leuk ook.Ik heb een 'peerfiguur',heupen 2 tot 3 maten breder dan taille en borsten. En 's zomers draag ik veel rokken (strokenrok b.v.) met topjes of shirtjes of blousjes. Maar dit jaar met al die jurken heb ik er al 3 gekocht (en dat is veel voor mij). 2 zijn er hetzelfde model,zo'n beetje als het derde jurkje van Beemer. Van boven wikkelmodel met mouwtjes en onder rok die wijder uitloopt, van t-shirtstof en bij de overgang van boven-onderstuk overdwars een soort band van die t-shirtstof vastgenaaid die je achter strikt. Ze ksoten amper iets..(17,50) en ik heb ze bij 2 verschillende winkeltjes gekocht een rode en een donkerblauwe en draag er een korte legging en bijpassens topje onder. Ze zijn ideaal, netjes en toch lekker luchtig (dus ook voor werk geschikt) en zo aan te schieten, geen ingewikkeld gedoe met ritsen en strikken en knoopjes.
Hier hangen ze overal in die kleine merkloze boetiekjes,waar je ook stapels spijkerbroeken ziet liggen van 2 voor 40euro en waar de pubers ook graag kopen.Van die boetiekjes waarvan het ook zo kan zijn dat je morgen ziet dat ze failliet zijn...dat soort boetiekjes.En in allerlei kleuren,opdrukken,patronen.
Juist patronen,bloemen b.v. staan mij weer wat minder omdat die trico-stof rekt en dan rekken de bloemen op het rokgedeelte een beetje buiten proportie ten opzichte van het bovenstuk. Dus voor mij 1 kleur. Ik heb me nog kunnen inhouden, want ik zag ook een leuke grijs-blauw achtige (ijsblauw?) en die vondt ik ook erg leuk...én ik heb daar een leuke ketting bij (hahahah! mijn man moest het eens horen, die zou me voor gek verklaren!)....Dus misschien haal ik die ook nog.
groeten albana

Vic

Vic

25-06-2010 om 10:41

Femke

Ik vond het jurkje dat Femke Halsema gisteren aan had erg leuk (met mouwtjes). Is dat niets voor je?

Julia64

Julia64

25-06-2010 om 10:53

King louie

Volgens mij zijn die jurkjes heel geschikt voor jouw figuur. Google er maar eens op, ze hebben nu ook nog eens flink uitverkoop!

Rembrand

Rembrand

25-06-2010 om 11:40

Tihama.

Op de volgende website vind je volgens mij precies de jurkjes die jij zoekt !
http://www.verycherryshop.nl/
Ik heb nu een King Louie jurkje en het zit heerlijk !!
Ze vallen echter wel klein en de grootste maat kan ik nu net aan ( valt als 42/44).
M.

Vic

Vic

25-06-2010 om 12:25

Wat een leuke website

Rembrand, dat zijn echt leuke jurken. Helaas is mijn maat niet beschikbaar, en met een grotere maat ben ik net een kapstok ;-(

Tihama

Tihama

25-06-2010 om 22:02

Geslaagd!

Bedankt voor alle tips. Die KL ziet er heel leuk uit, maar ik heb vanmiddag nog één poging ondernomen. En gevonden. Twee jurken zelfs. Allebei met een aanrimpeling tussen de borsten. Dat genereert extra stof voor mijn boezem zodat het daar wel goed zit.

Ik kon echt een gat in de lucht springen. Bij JustAJoke heb ik maar liefst 5 jurken aangehad die allemaal gewoon geweldig pasten.

Uiteindelijk heb ik er een met een wild roze patroon en een met al even wild turquose patroon genomen.
Echt exact goed. Het is trouwens het merk Bluette. Ik kende het niet.
Maar ik heb dus weer iets geleerd

Die KL ga ik nog eens naar kijken als ik weer in A'dam moet zijn.

Tihama

Biene M.

Biene M.

26-06-2010 om 07:49

King louie en zandloper

De combi grote cup/smalle taille werkt volgens mij niet goed met King Louie. Bij mij zit het tenminste nooit goed (te wijd rond te taille waardoor ik dikker lijk). Jammer, want ik vind het een erg leuk merk. Sommige kleren hebben trouwens iets meer stretch, die zitten wel leuk.

Rembrand

Rembrand

26-06-2010 om 15:13

Biene.

Mijn boezem ( cup E ) past er in ieder geval wel in. Ik heb niet een hele smalle taille dus ook daar zit het goed. De jurk die ik heb rekt lekker mee, en daarom spant het niet op mijn buik waar ik de rek nodig heb
M.

Tihama

Tihama

26-06-2010 om 23:40

Biene

Ik zocht nog ff op google en kwam toen bij een recente discussie op Viva: http://forum.viva.nl/forum/list_message/6307022

Daar waren dames met 75F en 85G die tevreden waren. Ze hadden het dan specifiek over het type Georgina, want de andere schenen dan wel met hemdje eronder te moeten omdat anders het decollete wel erg diep werd. Tja, dat wil ik dan weer niet.

Maar misschien durf ik het dan toch wel aan om die online te bestellen.

Tihama

Biene M.

Biene M.

27-06-2010 om 09:23

Georgina

Die ziet er inderdaad perfect uit! Oh, het is dat ik zwanger ben, anders had ik deze direct besteld, zo'n fijne kleur groen ook. https://kinglouie.nl/p-386-georgina-baby-polka.aspx

Kari1

Kari1

27-06-2010 om 10:01

Kl vraag

Ik heb geen ervaring met KL en ook niet met online kleding kopen. De modellen zien er leuk uit maar qua kleuren lijkt het wel of ze nog nooit van lentetypes met een vleugje herfst hebben gehoord... er is heel veel op basis van zwart of donkerblauw, of te fel rood of fuchsia-achtig. Maar, een Georgina op basis van petrol zou misschien moeten kunnen, als het in het echt niet te blauw uitvalt maar genoeg groen heeft. Wat vragen voor de experts:
Valt model Georgina ook goed voor maat 38 en 80C? Of vul ik het geheel dan niet?
Zou ik dan een S of een M moeten bestellen?
Retourneren is voor eigen kosten en eigen risico. Hoeveel kost retourneren en hoe dekken jullie dat risico af? Aangetekend verzenden wordt wel flink prijzig schat ik, gewoon maar denken dat het wel goed zal gaan?
Kari

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2010 om 10:40

Viscose

Wat ik wel jammer vindt is dat KL vaak bijna helemaal van viscose is. Ik heb liever katoen.

Ik heb vandaag ook een KL aan, zwart met witte stipjes(helaas niet van katoen). Geen idee of het een georgina is. Ik moet dan de hele tijd aan die actrice denken, bleh!
Ik heb vaak de neiging om een maat te groot te nemen maar dan wordt de decollete ook iets te diep
Ik zou M nemen, Kari, S is meer voor maat 36 en L voor maat 40. En over retourneren: als ik het duur vindt (zeker voor boven de 100 euro): aangetekend, anders neem ik het risico. Eigenlijk gaat het altijd wel goed.

Biene M.

Biene M.

27-06-2010 om 12:25

Winkel

Kasteel Pomodoro op de hoofddorpweg heeft altijd wat KL jurkjes hangen. 2 minuten vanaf de A10 (S107), parkeren voor de deur, eerste anderhalf uur voor 10 cent. Maar Sissy Boy in Amstelveen heeft ook KL en ik dacht dat SB in heel Nederland zit, of niet?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

27-06-2010 om 13:04

Kl geweldig!

Ik heb in een winkel verschillende modellen gepast (en 2 modellen gekocht) zodat ik weet welke jurken me staan voor als ik online ga kopen. Bij die crossmodellen heb ik zoveel decolleté dat ik het lijkt of ik een ander beroep uitoefen. De Georgina past perfect (42, 85 C). Er zijn ook bijpassende hempjes met verstelbare bandjes.
Als je het jurkje aanklikt kan je ook een andere kleur kiezen, het is niet alleen maar zwart, rood of donkerblauw . De jurken zijn van verschillende samenstellingen, die met spandex gaan vrij snel ruiken maar het voordeel is dat je zo vanuit de wasmachine weer kan aantrekken. Snel droog en kreukvrij. De andere stof vind ik persoonlijk iets prettiger. Het zwarte 'smokingjasje' is ook fantastisch. Zit als een vestje, comfortabel.

Rembrand

Rembrand

27-06-2010 om 13:05

Georgina besteld.

Hoi meisjes,
Ik heb net de georgina groen polka dot besteld ! Ik denk dat deze beter bij mijn figuur past dan de cross dress die ik onlangs ( tweedehands ) kocht. Die zit net iets te strak op mijn buik. Groen is mijn lievelingskleur en past goed bij mijn rode kuif
Ik laat jullie weten of hij goed past !
M.

Rembrand

Rembrand

27-06-2010 om 13:10

Rembrand

Rembrand

27-06-2010 om 14:59

Graag gedaan berber.

Het scheelt toch weer wat euro's
M.

Sascha2

Sascha2

27-06-2010 om 19:55

Help eens even

Nou dames, ik ben helemaal in de ban van de KL jurkjes! Whow, wat een leuke jurken. Maarre, hoe valt de maat L (dat is de grootste toch?)? Ik ben voorzien van 85C en maat 42, zou een KL-jurk dan ook iets voor mij zijn?

Sascha2

Sascha2

27-06-2010 om 20:01

Huhm

Nou, maat 42 is dan vanuit achterkant/benen, alles erboven valt richting maat 40

Sascha2

Sascha2

27-06-2010 om 20:10

En nou ik toch bezig ben

Hoe vallen de rokken van KL?

Rembrand

Rembrand

27-06-2010 om 20:50

Sascha.

Ik heb maat 42 ( plaatselijk 44 ) en ik pas in maat L.
De rokjes lijken mij erg leuk, maar bij de meeste rokjes is het deel onder de band strak en dat is nu net mijn probleemgebied.
M.

Margriet*

Margriet*

27-06-2010 om 20:53

Ik heb deze

een basic rokje: https://kinglouie.nl/p-599-rib-tulip-skirt-milano-uni.aspx

en dit jurkje in de uitverkoop (goedkoper dan op de site gewoon bij een winkel wel in A'dam, Linhard op de Van Baerlestraat)https://kinglouie.nl/p-383-boatneck-dress-baby-polka.aspx Ik heb zwart met witte stipjes. Vindt de stof veel prettiger dan dat viscose, het is wel wat dikkere stof maar gisteravond had ik hem aan en hij was niet te warm en hij zit heerlijk. Door de tailleband kleed het mooi af (met maat 42 en cup 80B.

Margriet*

Margriet*

27-06-2010 om 20:55

Allebei in maat l

Rokje kleed goed af. Maar ik heb met een kleine mt 42 voor de lengte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.