Off-topic discussies

Anke
08-09-2011 om 17:13
Waarom dragen oudere mensen vaak beige?
Rare vraag misschien, maar het valt me op dat ouderen vaak beige kleren dragen. Of van die lichtbeige jassen. Waarom eigenlijk?
Ik vind het zelf een saaie kleur en over 10 jaar hoor ik ook tot de ouderen, misschien nu al (50 plus)...
Mijn oma had altijd zwart aan, en in die tijd hadden alle oude mensen zwart. Dat zie je ook nog veel in andere landen. Persoonlijk vind ik zwart mooier dan beige.
Wat gaan jullie dragen tegen die tijd?

Didda
15-09-2011 om 13:30
Trinny and susannah (ot)
Toevallig zapte ik er gisteren langs. Ik weet niet wie wie is maar die brunette vond ik zo akeling skinny. Leek wel anorexia. Is ze altijd zo mager?

Fiorucci
16-09-2011 om 15:51
Camel musthave
Nou dames, ik zie net bij H&M dat de camel (beige) trenchcoat DE musthave is voor de herfst, dus niet alleen voor ouderen. Ik sla deze trend maar over, this is so not me...

marjolein
19-09-2011 om 11:10
Dare to be different!
Al die programma's zoals Hotter than my daughter... Waarom? Laat ze lekker. Afgelopen zaterdag die bijdehandte blondine omgezet in een tutje. Laaat dat mens toch. Uiteindelijk hebben ze het haar weer teruggeverfd in blond, maar de tutjurk bleef. Waarom?
Leuk juist: 40 of 50 plussers die zich anders kleden! Ik ben zelf zo'n hele saaie muts, zie er vaak niet uit, maar ik kan ontzettend genieten van kleurrijke types. Die doen er tenminste wat aan.
Die roze 35 jarige ging er wel stukken op vooruit, maar ze zag er nu wel uit als iedereen van haar leeftijd. Moet dat dan? Wat maakt het nou uit als zij in het roze wil lopen...?
Dus Albana, gewoon dragen die laarzen. Hoor wie het zegt.... ik durf zelf ook niets

Vic
19-09-2011 om 11:26
Hotter than...
Ik heb het toevallig afgelopen zaterdag gezien. Die favoriete jurk van die donkerharige moeder vond ik echt heel leuk. Zoiets zou ik zelf ook kunnen kopen en dragen Het is toch niet verplicht dat je als ongeveertiger 'stemmig' kleedt?

Vertigo
19-09-2011 om 14:34
Mobiliteit
Mijn oma is niet zo heel mobiel meer - als ze echt wil, kan ze wel naar de stad hoor.
Maar zij vertelde me dat er weleens zo'n bedrijf in het verzorgingshuis langskomt en dan kunnen de oudjes daar kleding aanschaffen - volgens mijn oma niet zoveel aan 'maar gut, vooruit maar'.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tihama
19-09-2011 om 20:52
Uitstraling
Ik denk dat het meer om een andere vraag gaat: straal je uit, wat je WILT uitstralen?
Een van die moeders (Edwina) in hotter wilde er sexy en toch classy uitzien, zei ze. Het vervelende was alleen dat ze wel sex, maar geen class uitstraalde. Kijk: als je dat wilt, prima, maar blijkbaar willen een aantal van die moeders iets anders uitstralen dan wat ze nu bereiken. Meer een geval van 'er net naast zitten'. Ik hou er zelf ook van om de grenzen op te zoeken en het akelige met grenzen is dat je er dan soms een keertje overheen gaat
Ik hou bijv. van dierenprints. Maar dat luistert verschrikkelijk nauw. Voor je het weet ga je van 'gewaagd en krachtig' naar 'ordinair en goedkoop'. Hetzelfde geldt voor mijn 'roze-tik'. Een keurig mantelpakje in roze tweed kan wel, een roze legging niet
Tihama