Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

17-02-2011 om 12:06

Waarom ik mijn nick heb ingekort

Aan degenen die opmerkingen maken dat ik het voorvoegsel "slimme" heb geschrapt in mijn nick: ooit koos ik deze naam als grappige tegenhanger van "dom blondje" maar de laatste tijd heb ik zoveel van mijn levensblunders op dit forum gezet (minnares van een getrouwde man geweest, relatie met mogelijke narcist, Nintendo van dochter kwijtgeraakt) dat ik me er ongemakkelijk bij begon te voelen.

Van die minnaar ben ik best nog redelijk snel afgekomen en het genezingsproces verloopt voorspoedig, het litteken heelt netjes. De vermeende narcist is waarschijnlijk gewoon iemand met een kort lontje en een grote bek, het zijn nare trekjes maar, ter vergelijking, niet elk druk kind is een ADHD-geval.

Wie heeft er nog meer ooit doelbewust zijn nick veranderd? En dan bedoel ik niet de tijdelijke Anonima´s maar iemand als Fladderbeestje die zich tegenwoordig Fladder noemt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

17-02-2011 om 12:19

Ja ik

Ooit was ik Puck2. Ik ben redelijk gehecht aan de naam Puck, mijn vader noemde me vroeger zo en ook door 1 speciaal volleybalmaatje werd ik altijd Puck genoemd. Helaas was de naam Puck al vergeven en heb ik er een 2 achter gezet. Toen Puck-zonder-2-erachter al jaren niet meer op het forum verschenen was heb ik bij forumbeheer het verzoek ingediend om de 2 erachter te schrappen en dat mocht. Maar ik ben blij dat jij nog wel een herkenbare nick hebg, mensen die rigoreus switchen ben ik gewoon "kwijt"

Krin

Krin

17-02-2011 om 12:33

Eh...

Als ik eraan denk, ben ik tegenwoording Krin met een hoofdletter. Omdat ik merkte dat ik zelf nicks met kleine letter eerder over het hoofd zag, en toch al lijdt aan het ingebeelde-onzichtbaarheidssyndroom.
Kan niet zeggen dat ik al effect heb gemerkt
Dat Slimme van Brunette vond ik overigens wel van een vermakelijke zelfverzekerdheid. En over het algemeen terecht ook, narcisten en minnaars en DS'en ten spijt.

Sancy

Sancy

17-02-2011 om 13:32

"Wie heeft er nog meer ooit doelbewust zijn nick veranderd?"
Ik dus. Na een akkefietje op dit forum.

Yura

Yura

17-02-2011 om 13:53

Regelmatig

Ik wissel om de paar jaar van nick, nee ik behoor niet tot de "incrowd" hahaha, dus ben niet iemand die enorm gemist wordt. Maar ik wissel om de paar jaar omdat je misschien in de loop van jaren zoveel vertelt, dat als iemand doelbewust op die nick gaat zoeken en dat is toevallig een bekende, dat die dat dan wel doorheeft. En de Jura vind ik toevallig een mooie streek, maar die naam was al vergeven. Ik vond trouwens slimme brunette ook erg leuk.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-02-2011 om 16:14

Krin

Ik lees jouw bijdragen immer trouw, dus je hebt in elk geval 1 lezer .
Groetjes
Massi

Haha krin

berichtje met als titel eh, ehm, ach, ooooo, en zo moet ik altijd lezen van mezelf, het zal wel een debiel soort nieuwsgierigheid zijn. Ik kijk dan echt niet wie het geplaatst heeft.

Als je gewoon altijd als titel eh zegt heb je aan mij een vaste lezer!

fladder

fladder

17-02-2011 om 19:49

Fladder

Ik was dus Fladderbeestje (die inspiratie kwam toen ik tijdens het bedenken van een originele nick een nachtvlindertje tegen een buitenlamp zag fladderen) maar na een tijdje werd ik standaard met Fladder aangesproken
Ik heb dat toen maar overgenomen. Verder geen diepere betekenig erachter

En dat jij een paar fouten hebt gemaakt, wil nog niet zeggen dat je niet slim bent. Integendeel, volgens mij heb je zelfinzicht genoeg en ben je dus wél slim...!

fladder

fladder

17-02-2011 om 19:50

...en de kleine letter...

...is een kwestie van luiheid (scheelt me weer een shifttoets...)

Krin

Krin

17-02-2011 om 21:25

Ooh

Wat geinig Savon, ik verwacht bij eh ah ooo meestal weinig wereldschokkends. En dank je, Massi, ik voel me opeens best zichtbaar. Right back at ye, by the way.
Pff, wat een gepruts opzo'n telefoon.

Raak krin

haha, mijn oog werd er gewoon naar toe getrokken.

Emmawee

Emmawee

17-02-2011 om 22:21

Ehm... (ot)

Hoi Savon!! Ik heb het met ot, daar moet ik vaak even naar kijken.
Krin, ik had het gezien hoor, die hoofdletter. Die had je toch ook aangekondigd? Of was dat nou weer iemand anders?
Groetjes, Maw.

Bennikki

Bennikki

17-02-2011 om 22:42

Heu

daar MOET ik altijd kijken, ook bij '?' of 'nou ja' 'nee'. Ik kijk dan weer niet bij (ot). En ik vond 'slimme brunette' wel een verfrissende Nick. Maar het legt wel een druk op je, dat snap ik. De dingen die je noemde vind ik trouwens geen reden om het 'slimme' te verwijderen!
Bennikki

Merel

Merel

17-02-2011 om 23:03

Ik wissel vaak

ik wissel heel vaak van nick, en soms heb ik alleen een dochter of alleen een zoon (als het voor het verhaal niet uitmaakt) zo word ik nooit incrowd besef ik, maar ik zou het heel vervelend vinden als ik herkend word door mijn eigen omgeving. Van sommige nicks weet inmiddels al heel veel, woonplaats, beroep, hoeveel kinderen ze hebben en hoe ze over dingen denken. Vind ik zelf op zich wel prettig om te weten wie ik voor me heb, alleen zelf vind ik dat andersom dus niet fijn, ik zou me dan niet vrij voelen om veel te vertellen.

krin

krin

18-02-2011 om 00:03

Heu

Is van Tinus, en dient gevolgd te worden door: wat vindt de huisarts ervan?
overigens is dat vermeende-onzichtbaarheidssyndroom ook in het echte leven aanwezig; Lidwientje, meen ik, heeft dat ooit eens mooi beschreven. Het is hier ten huize ook wel bekend als het groot overbodig miskend talent gevoel.

Soms

Als ik vind dat iemand echt iets stoms zegt, en ik te lui ben om dat diplomatiek te uiten... Misschien zou ik dan standaard "kreng" als nick moeten nemen? Maar ja, dat gaat dan weer niet, want nu weten jullie 't! Oh wat ben ik ook een flapuit... En meestal vergeet ik ook m'n nick te veranderen. Ok, ik kwebbel raar. Bedtijd voir krengetje...

+ Brunette +

+ Brunette +

18-02-2011 om 01:51

Fladder (tip)

Op www.ouders.nl (de homepage) staat een optie om je nick definitief aan te passen, dan hoef je niet elke keer "fladder" te typen. Slim, hè?

+ Brunette +

+ Brunette +

18-02-2011 om 01:55

Oeps! dom!

Toch nog even gecheckt en het is niet op ouders.nl maar op ouders.nl/forum.

Ueberhilde

Maar ben jij nou pas van nick veranderd of gewoon nieuw? Ik was je naam niet eerder tegengekomen en van nickwissels snap ik nooit iets.

Krin

't Was me opgevallen hoor, die hoofdletter (je had het idd al aangekondigd). Maar het grappige is, ik moet er een beetje aan wennen. Alsof iemand opeens een bril heeft of zo, of een ander kapsel
On topic: ik schrijf al jaren onder deze nick, die verandert ook niet meer denk ik. Heb wel een paar vaste andere nicks voor privacygevoelige zaken.

krin

krin

18-02-2011 om 09:29

Anneque

Pssst! It is I, Leclerc! I am in disguise!

Ook geswitched

Ik ben ook na een jaar of 6 een keer geswitched, omdat ik niet door iedereen herkend wil worden. Er waren best wel wat mensen in mijn omgeving die mij kenden op OOL.
Verder gebruik ik deze naam en als het wat pijnlijk, of gevoelig is, gebruik een overduidelijke tijdelijke nick
Muizemeis

Puck

Puck

18-02-2011 om 10:26

Izar, ueberhilde, precies

Ik heb ook zo'n negatieve associate met de nick van Ueberhilde, soort übermensch, net of je beter bent dan de rest. Dat zal toch vast niet zo bedoeld zijn ga ik maar van uit.

Krin

Krin

18-02-2011 om 11:08

Ueberhilde

Grappig dat die naam zo'n associaties oproept. Ik zie er een zeer struise Duitse bonk van een vrouw bij, met telefoontjes (jaha, weer wat geleerd), niet al te snugger en ze kent haar eigen kracht niet, zodat ze af en toe een klein Tiroler boertje per ongeluk doodknijpt als ze hem speels en liefdevol aan haar borst drukt.
Een kruising tussen die ijzeren dame uit Allo Allo, dé Duitse vrouw uit de Nazitijd (dus ja, dus toch) en de hoofdrolspeelster in een Tiroler softseksfilm.
Maar wat je zegt neem ik best serieus hoor, UeberHilde.

In afwachting van Überhilde zelf

..die haar nick uitlegt, hier alvast een fragment waarin het woord 'über' zijn onfrisse bijklank verliest...

krijgt er wel een andere associatie voor terug:


http://www.youtube.com/watch?v=Vyt80IcEZpk

Ook eens geswitched

Omdat mijn vorige nick toen teveel leek op een aantal andere nicks die toen vrij actief schreven. Die anderen zie ik inmiddels niet meer, maar Genista voelt nu net zo vertrouwd als mijn gewone voornaam, dus die blijft verder zo. En sindsdien ben ik heel af en toe verward met Gesina en Gerdina, maar ik blijf nu wie ik ben

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 11:46

Rodebeuk

Ik heb mijn klas ooit dat lied proberen aan te leren, nooit helemaal gelukt

Ik heb er zelf ook nog steeds moeite mee, al die b's die ik als d's wil uitspreken. Maar ik ben dan ook een nep Duitser en heb Duits op de middelbare school direct laten vallen. Mijn eigen schuld dat ik vervolgens een maand van school af de Duitser ontmoet waar ik mee trouw en waardoor ik al meer dan 21 jaar bijna dagelijks Duits praat...

Wij vertrekken morgen overigens naar een plaats daar in de buurt, ik ga maar weer eens oefenen. We kunnen toch niet skieen, weinig sneeuw, de wandelschoenen zijn ingepakt!

Hibiscus

Klinkt goed hibiscus! (o.t.)

Heb jij nog een tip voor een bestemming in die regio? Ik weet dat er wat meer regen valt in de zomer maar ik ben er nog nooit lang geweest. Mijn familie woont net wat verder naar het N en naar het Z, dus die Beierse Alpen zijn we altijd voorbijgereden.
Is Mittenwald wat? Of ligt dat wat te laag? Idealiter gaan we met OV en zonder auto, ik weet niet of daar genoeg bussen rijden om goed bij wandelstartpunten te komen.
Nou ja, ik dacht, misschien heb je een tip

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 12:36

Rodebeuk, erg ot

Ok, niet vlakbij, uurtje rijden, maar dat is niks in D toch

Wij gaan naar Oberstdorf, en dan een klein plaatsje daar vlakbij. Het is een plek van niks, maar het is daar zo mooi. En het geeft mij een excuus om ongegeneerd een week lang vlees met spaetzle en romige sauzen te eten, met een "gezonde" salade met veel dressing en een groot glas spatburgunder.

We hebben inderdaad weleens een verregende vakantie gehad, de wolken blijven dan lekker wekenlang tegen de Alpen aanhangen. We hebben er overigens geen familie, we huren een apartement met de rest van de familie.

echte tips, hmm, daar moet je mijn man of schoonvader voor hebben, ik laat me meestal leiden. Wij hebben altijd een auto, OV is volgens mij lastig maar eigenlijk weet ik dat ook niet, we hebben dat nooit uitgeprobeerd. Echte bergtochten hebben we daar ook nooit gemaakt, maar wandelen is wel heerlijk en leuk voor de jongere kinderen. Ik zal eens opletten en verslag uitbrengen.

Ik moet gaan pakken, we gaan vliegen en ik heb geen idee hoe ik alle skispullen in twee tassen ga krijgen, help!

Hibiscus

margje van dijk

margje van dijk

18-02-2011 om 13:03

Ueberhilde + slimme brunette

Die negatieve associaties bij Ueberhilde heb ik ook (of ben jij het, rodebeuk, geef nou maar toe).

Maar dat had ik dus ook bij Slimme Brunette. Zodra ik dat zag staan had ik al een hekel aan haar, zonder ook nog maar iets gelezen te hebben, puur door die nick, wat natuurlijk nergens op slaat want die link met 'dom blondje' is overduidelijk.

Dusse, Brunette, ik ben blij dat je nou gewoon gewoon bent

Margje

Ohhhhh hibiscus

Die schets van die maaltijd.. de combinatie van spaetzle met vlees en dan die zure sla en die wijn.... ohh... je hebt me echt op de pijnbank. Wat gemeen zeg. Ik zou er een mooooord voor doen.

In plaats daarvan gaan wij aankomende week juist naar het N, op een Waddeneiland met 1 supermarkt met supermarkteten en slecht weer en ik heb net de griep boehoe.. al mijn collega's zijn de afgelopen weken al ziek geweest en ik krijg het 1 dag voor ik op vakantie ga.

Kortom, ik wens je een prettige reis en verblijf. Wat leuk dat andere mensen ook zo kunnen genieten van precies hetzelfde eten als ik lekker vind (en de komende week ze-kur niet ga krijgen).
En voor tips houd ik me idd aanbevolen! Het leek me leuk om daar te wandelen omdat je makkelijk op een top komt. Wallis ofzo, daar loop je alleen maar langs de hellingen. De jongens zijn 5 en 9. Mijn familie in M gaat regelmatig een dag of een weekend wandelen in de B.A.

PS Het zoooooo lekker, dat eten dat je schetst! Ik maak wel zelf Spaetzle hier (heb een Hobel meegenomen, jongens zijn er gek op), maar de rest moet ik er altijd bijdenken. Zeker de wijn ;-(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.