Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

01-09-2014 om 11:17

wandelen: opbouwen

Ik wil proberen mijn wandelingen wat langer te maken. Tot nu toe haal ik 5 kilometer net. Ik wil dat het liefst uitbouwen. In de laatste week van september is er een wandeling van 20 kilometer die ik heel graag wil lopen. Ga ik dat redden? Hoe moet ik de komende weken trainen om dat voor elkaar te krijgen? Of moet ik het niet doen?


Wandelaar

Wandelaar

28-12-2014 om 21:59

Geen sneeuw

Gisteren de hele dag buienradar gekeken omdat het dorp waar de wandeling zou starten vanmorgen, bij veel sneeuw onbereikbaar is. En geen vlokje gevallen De weergoden zijn met mij. Je zou haast geloven dat iemand graag wil dat ik weer begin met wandelen
Ik heb echt een super wandeling gehad. Strakblauwe lucht, constant zon, beetje teveel wind maar goed. En wat veel modder en ijs. Een keer uitgegleden maar ik kon m'n evenwicht gelukkig houden. Maar het was echt prachtig. Rond Epen is het heel mooi om te wandelen en onze wandelvereniging is erg gezellig. Nu voelde ik ook pas hoe ik het gemist heb, zo na 4 maanden.
Het was maar 13 km maar wel heuvel op en weer af en ik was echt kapot. Maar niet zo erg als toen ik in het begin wandelde. Toen sliep ik de hele middag op de bank als ik gewandeld had. Nu ben ik er na nog een paar uurtjes de stad in geweest
Tsja, die doelen. Het is streven, geen moeten. Ik ga weer elke zondag en door de week een paar keer wandelen en hoop zo weer mijn conditie terug te krijgen. Maar ondertussen heb ik ook een andere bezigheid gekregen die veel tijd vraagt dus ik blijf wel realistisch.
Die gamaschen zijn inderdaad handig maar tot nu toe heb ik ze niet gekocht. Ik denk maar altijd dat die broek toch de was in moet dus hoeveel modder er op zit maakt niet echt uit.
Andermans tempo is meestal geen goed idee. Je loopt jezelf kapot. Een beetje harder kan wel, dat stimuleert juist maar veel harder hou je gewoon niet vol. Mijn ervaring is dat als je begint met lopen je eerst conditie opbouwt in de zin van dat je het een aantal kilometers vol houdt. Als dat goed zit dan merk je dat je steeds wat sneller loopt. Ik liep ook veel sneller dan in het begin. Vandaag trouwens ook nog. Mijn tempo lag hoog maar ik merkte duidelijk dat ik moeilijk de heuvels op kwam en dat ik behoorlijk moe was. Helaas hebben we hier heel veel heuvels dus daar moet ik weer aan gaan werken
Ik ben enorm vooruitgegaan door me aan te sluiten bij een wandelvereniging. Je hebt een stok achter de deur want mensen vragen of je de volgende keer weer komt en waar je de vorige keer was. Het is gezelliger en veiliger. En als je een goede groep hebt lopen ze net iets sneller dat jij waardoor je je daar aan kunt optrekken. Maar pas op, ik heb een keer meegelopen met een groep die veel sneller liep en dat is voor niemand leuk.
Op snowboots heb ik nog nooit ver gelopen maar ivm een vakantie in de Ardennen lees ik geïnteresseerd mee. Ik verwacht dat daar wel sneeuw ligt en dan lijken me snowboots handiger dan mijn wandelschoenen. Al gooi ik die uiteraard ook in de auto.

Postbode

Postbode

28-12-2014 om 22:40

Als je echt ook goede exemplaren hebt zal het beter zijn. Hebben ze ook iets van veters om het strak te trekken? Dat mis ik dus in die ANWB laarzen, zo heerlijk warm maar het zit gewoon te los.

amk

amk

29-12-2014 om 09:19

gamaschen

heb ik niet om m'n broek schoon te houden, maar om de onderkant van mijn broekspijpen droog te houden.
Als ik ga wandelen ook in combi met mijn regenbroek want ik heb nog geen regenbroeken gevonden die bij beweging lang genoeg zijn. Als ik gewoon sta is het meestal "net an".
Ik heb mijn regenbroek dan, tegen alle conventies in, over mijn gamaschen zodat het geheel wel kan bewegen tov elkaar.

zebra

zebra

29-12-2014 om 17:09

veters

mijn snowboots hebben veters waardoor ze goed aansluiten.

Wat zijn gamaschen eigenlijk?

amk

amk

29-12-2014 om 17:18

gamashen

zijn een soort hoezen voor om je kuiten die je vast haakt aan de veters van je schoen. En daarmee de onderkant van je broek droog houden. Ook erg prettig in de sneeuw.

http://www.bever.nl/wandelen/wandelaccessoires/gamaschen

Postbode

Postbode

29-12-2014 om 17:47

gamashen

Vreemd, mijn postregenbroek komt verder over mijn schoen dan die gamashen! Er zit een speciaal voorgevormd deel wat tot het begin van mijn tenen komt zonder dat ik er bij de hiel op trap.

amk

amk

29-12-2014 om 18:17

post

heeft eigen regenkleding als bedrijfskleding, dat wijkt af van de standaard modellen.
Gamaschen zijn niet bedoeld om je voeten droog te houden, dat doen je schoenen is het idee. Van die lekere stevige (B/C-categorie wandelschoenen licht stijgijzer vast)

Bellefleur

Bellefleur

29-12-2014 om 20:27

andere koers

Ik heb meer last van mijn voeten dan verwacht: overgevoelige dikke tenen. Heb daarom maar eens mijn oude hobby opgepakt: fietsen. Vandaag 50 kilometer, misschien morgen 80. Ik wacht met wandelen tot 6 januari. Dan ga ik weer 25, en geen 35.
Zo groen als ik ben wat betreft wandelen: hoe vervelend is het om natte broekspijpen te hebben? Als je thuis komt trek je toch een droge broek aan? Ook als je postbode bent ga je na een paar uur toch naar huis?

Postbode

Postbode

29-12-2014 om 20:37

nou

Uren buiten lopen met natte broekspijpen is echt geen pretje hoor, ik ben geen puber die zich niet wil vertonen met een regenbroek en vervolgens uren met die natte broek zit.

Ik draag dus eigenlijk de regenbroek ook voor de kou en heggetjes rond voortuinen maken je benen kletsnat als het kort ervoor geregend heeft.

Bellefleur

Bellefleur

29-12-2014 om 20:56

Dat is grappig,

Waarom willen pubers zich niet vertonen met regenbroek? Mijn pubers willen het ook niet. Die natte broekspijpen maken het zwaarder om te lopen? Ik maak me nooit zo druk over natte kleren. Laat me soms liever nat regenen dan dat geworstel met regenbroeken. In dat opzicht begrijp ik die pubers wel.

amk

amk

29-12-2014 om 21:44

natte gekledder om je benen

vooral als je gaat zitten of een trap op moet. Die onderkant droogt een stuk minder snel dan de rest van je broek.
En is ook het enige deel dat nat wordt als je door gras loopt, dan heb ik liever gamaschen aan dan een regenbroek.

En idd thuis trek ik dan wel een droge en schone broek aan. Dat maakt me dan niet zo veel uit als ik helemaal doorweekt ben.

Maar als je de hele dag met een zware rugzak loopt en dan je tent op zet heb ik liever gewoon mijn kleding droog, omdat ik die in een nacht vaak niet droog krijg. (in mijn tent ophangen is geen optie, die is 90cm op zijn hoogste punt.)En ik heb mijn kleding liefst bij me in mijn slaapzak zodat het warm blijft.

Het is dus steeds een afweging wat is handig op welk moment.

Bellefleur

Kijk je je openingsposting nog wel eens terug? In vier maanden van "ik haal met moeite 6 kilometer" naar "volgende keer doe ik toch maar weer 25 in plaats van 35 kilometer". Ik vind het onvoorstelbaar, eigenlijk

Groeten,

Temet

Wandelaar

Wandelaar

30-12-2014 om 00:02

Bellefleur

Ik sluit me volmondig aan bij Temet

Bellefleur

Bellefleur

30-12-2014 om 08:31

Amen.

Ik ook. Loop ik ergens ver weg op het platteland, realiseer ik me ineens dat ík dat ben. Jarenlang knieklachten, pijnlijke voeten, geen stap kunnen verzetten door een evenwichtsstoornis, en nu ´ins blaue hinein´ wandel ik. Ik ben stiekem ook weer gaan hardlopen. Maar dat is een geheim. Ik geniet van het wandelen. En dit draadje stimuleert me steeds weer. Dank, Temet en wandelaar, AMK, Zebra en alle anderen. Bericht voor alle forummers: wandelen is leuk.

Bellefleur

Bellefleur

31-12-2014 om 14:56

Vandaag

Geen tijd voor wandeltochten en fietstochten. Vanavond bezoek, en ik moet ook eens een keer mijn huis (onder)houden. Morgen gaan we op bezoek. Dus ik moet zeker nog tot volgend jaar en een dag wachten voor ik weer de deur uit mag. Lezers van dit draadje: ik hoop dat er voor jullie veel wandeltochten zijn in 2015. Mét en zonder natte broekspijpen.

Bellefleur

Bellefleur

20-01-2015 om 09:09

Wandelaar,

Hoe gaat het met je wandelplannen?

Wandelaar

Wandelaar

20-01-2015 om 14:43

Back on track

Zondag 29 km gelopen en nu ontzettende spierpijn Ik zit nog niet op het oude nivo qua kilometers maar het begint te komen. Morgen een mooie wandeling in België van maar 15 kilometer dus dan kan ik de spieren wat loslopen. En dan donderdag een kilometer of 5 en zondag 13. Ik heb me ook ingeschreven voor de Swentibold. Dat is 40, begin april dus ik moet nog even flink trainen.
Bellefleur: Hoe gaat het met jouw gewandeL? Nog wat kilometers gemaakt dit jaar? En AMK?
Mijn doel voor 2014 was om 2000 kilometer te lopen maar dat heb ik helaas niet gehaald. Ik ben blijven steken op 1685 kilometer. In januari heb ik tot nu toe 52 km. In 2015 wil ik wel de 2000 halen Maar dan zal ik nog flink aan de slag moeten.

Bellefleur

Bellefleur

20-01-2015 om 19:06

On track

De 1e groepswandeling niet kunnen maken, griep. De week er na heb ik 27 kilometer gelopen. Ik heb in mijn hoofd om eind september 2x40 te gaan wandelen. Dat zit er voorlopig nog niet in, ik was de dag na de 27 te moe om ook maar iets te doen. Er moet dus nog heel veel gewandeld worden... Die 2000 vind ik wel heel ambitieus. Kun je niet wat subdoelen halen?

Wandelaar

Wandelaar

20-01-2015 om 19:21

Hoog inzetten

Ik zet altijd hoog in Als ik alles zou lopen wat ik zou willen haal ik die 2000 makkelijk. "Helaas" is er een kink in de kabel gekomen de nogal wat aandacht en vooral tijd vraagt dus ik zie het wel. Het is een mooi streven maar niet meer.
Rot dat je griep had. Misschien had je iets langer de tijd moeten nemen om te herstellen als je zo moe was. En rustig aan opbouwen. Maar 2x40 in september moet makkelijk te halen zijn. Als je een paar keer 30 hebt gelopen kun je ook 40 halen, hebben de ervaren wandelaars mij verteld. Dus als je 27 kunt uitlopen moet dat allemaal lukken.

Benito

Wat een leuk lijntje is dit.
Vooral omdat wandelen mijn nieuwste hobby, naast skaten, is geworden. Hoe dat zo is gekomen? "Thanks to Bonito"!
Bonito is een geweldige en lieve Spaanse Waterhond, zeg maar een macho Poedel die drie weken bij ons was omdat de baasjes drie weken in het buitenland zaten.
Ik had me al voorgenomen dat ik eindeloze wandelingen zou gaan maken in het bos omdat hij daar lekker los kon lopen.
Het was precies zoals ik gehoopt had, geweldig!! Dat getrappel van zijn poten als hij langs kwam gerend. Links, rechts, voor, achter. Was je hem kwijt, riep je hem , kwam hij opeens 10 meter verder uit de struiken. En door dat plezier ging ik automatisch langer en daardoor ook verder wandelen.
And you know what? Alles met een big smile en totaal geen vermoeidheid verschijnselen en dat voor een gozer die altijd onder het lopen vooruit aan het kijken was omdat het altijd zolang duurde voor ik bij het eindpunt was. En nu? "Die weg is korter, ach so what lopen we gewoon een paar kilometers om want dat is een veel leukere route". Dit wil ik blijven doen.
Alleen, straks zonder hond is het vast veel lastiger omdat omdat ik die lieve ballast zal missen en dan eigenlijk geen reden heb om te lopen.
Maar tot mijn plezier blijf ik het met veel lol doen met nu als hoogtepunt de 30 km, net gelopen.
Nu heb ik een drive want ik heb me opgegeven voor een evenement bij ons in Venlo. De Venloop wandeltocht met als afstand de 40 km. Vandaar ook mijn Nickname en het scheelt enorm in gevoel qua lopen die deadline.
Maar als Senior ben ik zeer geconcentreerd aan het lopen, geen gezellige gedoe en praten onderweg. Ik loop daarom ook het liefst alleen of in het uiterste geval met een lotgenoot die ik tot nu toe nog niet heb ontmoet. Maar straks bij de start met die honderden mensen en aankomst met publiek wordt dat echt een feest.
Ik loop zoals gezegd heel geconcentreerd met mijn blik meestal op de weg dan heb ik het gevoel dat het echt vooruitgaat. Bij mooi landschap kijk ik heus wel om me heen en geniet van dat land, de paarden en schapen en blaffende honden bij boerderijen maar ga op tijd toch weer met mijn blik strak vooruit. Soms kijk je anders wel eens naar een punt ver vooruit en dan het duurt maar voor je er eindelijk bent.
Voor 40 km, hoeveel pauzes zou je kunnen nemen? Ik dacht altijd na 25 km pauze te nemen want anders stort je in. Maar vandaag na een pauze van 15 minuten bij mc Donalds kreeg ik bij aanvang een boost en voelde me goed. Nu denk ik als schema te nemen om de 15 km een pauze. Niet omdat ik(verbazingwekkend) moe ben maar omdat dit jaar 55 word en wel mijn gewrichten voel, oa daarom geconcentreerd lopen omdat je in het bos kan verstappen.
Ik loop, omdat het nu kan, dagelijk 6 tot 10 km soms 14. Is dat wel verstandig of kan ik ook dagen overslaan?
Al kan ik dat niet zo makkelijk laten. Want laten we wel wezen ik ben pas 4 weken aan het lopen zonder noemenswaardige verleden.
Om eerlijk te zijn ging het eigenlijk om de laatste vragen, maar de reden is gewoon te leuk om niet te vertellen.

Barvaux

Barvaux

28-02-2015 om 00:22

venloop

Ik zou op zoek gaan naar een hond wiens baasjes nu gebruik maken van een uitlaatservice of iets dergelijks of dat zouden willen.

Barvaux

HAHA
Ik kan het nu ook zonder hond hoor.
Ik ben lekker aan het nagenieten van de 30 gisteren.

Niet om commerciele reden of reclame doeleinden maar hier een link naar waar ik me voor aan het voorbereiden ben. http://www.venloop.nl/ontstaan
Ik ben benieuwd of er nog meer versies zijn in den lande.
Voor alle hobbywandelaars zonder doel, dit geeft je hobby een boost en nog meer plezier en iets om naar uit te kijken... En hoe dichter je bij de datum komt, hoe meer lotgenoten je tegenkomt....

debuut

Yes eerste officiële 40 km tijdens een officiële wandeltocht volbracht. Compleet met Start knippen en binnenkomst in de stad en medailles. Het was kicken tijdens de Venloop. Ik liep als nooit tevoren in 7 uur. Ik kan het jullie allemaal aanbevelen.

amk

amk

23-03-2015 om 09:03

niet in den Lande

maar in Luxemburg altijd het weekend na pinksteren in Dikirch.

Erg gezellig,

En in Engeland heb ik de Waendelwalk gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.