Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat hadden jullie gedaan [marktplaats]


Moet je eens een goedkope auto op Marktplaats zetten, dan weet je helemaal niet wat je overkomt. Ik had in ieder geval geen enkele gegadigde die vloeiend als in niet-gebrekkig Nederlands sprak. Beetje spijt ook dat ik mijn telefoonnummer erbij had gezet, na 40 telefoontjes in een uur. Twee mensen laten kijken, hoop gezeur. Uiteindelijk heb ik de auto toch maar gewoon ingeruild bij een bedrijf.

Rhonda

Rhonda

07-03-2021 om 18:36 Topicstarter

Emmawee schreef op 07-03-2021 om 16:14:

"Dus ik vroeg 30 euro. ik kreeg zo’n 100 messengerapps van mannen uit Polen, Turkije, Bulgarije en andere verre landen. Die heb ik geblokkeerd. "

En dat vindt niemand hier discriminatie?

Nee, ik vind dat geen discriminatie, omdat er bij zaten die geile taal opschreven. Die hoef ik niet bij mijn huis. Er waren er bij die in het Pools of het Turks mij een bericht stuurden; ik heb zelf een buitenlandse achternaam van mijn buitenlandse vader, maar als ik op een Nederlandse site iets aangeboden zie, reageer ik in het Nederlands, of eventueel in het Engels als ik geen Nederlands kan. Bij anderen keek ik op hun profiel: helemaal leeg, duidelijk nepprofiel; die wil ik ook niet bij mijn huis. Dan waren er nog mensen die duidelijk niet in Nederland woonden.  

Rhonda

Rhonda

07-03-2021 om 18:43 Topicstarter

GinnyT schreef op 07-03-2021 om 16:24:

En ik snap het ook niet zo goed. Eerst worden ‘mannen uit andere verre landen’ geblokkeerd en uiteindelijk moet de fiets gratis naar vluchtelingengezin. Wat is het verschil?

Het verschil is dat ik helemaal niet discrimineer. Ik ben overigens niet in Nederland geboren, ben tussen mijn 12de en mijn 19e ook een buitenlander geweest en woon vanaf mijn twaalfde in Nederland. ik heb wel een Nederlandse moeder. Ik heb echt niet ALLE buitenlanders geblokkeerd, wel de vreemde berichtjes. Of zou jij iemand die schrijft: ik vind jouw lekker wijf, ik koop fiets en geef je een neukbuirt (sic!), bij jou thuis uitnodigen? Ik wil best de fiets aan een buitenlander verkopen, maar dan moet hij wel in de (buurt van de) plaats wonen waar ik hem aanbied en niet in Bulgarije.

Emmawee schreef op 07-03-2021 om 16:14:

"Dus ik vroeg 30 euro. ik kreeg zo’n 100 messengerapps van mannen uit Polen, Turkije, Bulgarije en andere verre landen. Die heb ik geblokkeerd. "

En dat vindt niemand hier discriminatie?

Nee. Het is niet zo dat ze Polen in het algemeen de fiets niet gunt, ze heeft alleen geen zin in de geile of irritante berichten. Dat mag. 

Aha. Ja dat stond er dus niet bij. Dat het rare, seksueel getinte berichten waren. Alleen dat het Messengerberichten waren. 

Omdat het een plaatselijke Facebookgroep was, ging ik er vanuit dat deze mannen gewoon in die groep zaten. Ik zit ook in zulke groepen en die worden nogal zwaar gemodereerd.

Verwarring alom. Bedankt voor de toelichting en wat een ontzettend irritante ervaring. Ik zou dan eigenlijk ook uit die groep stappen.

Rhonda schreef op 07-03-2021 om 18:43:

[..]

Het verschil is dat ik helemaal niet discrimineer. Ik ben overigens niet in Nederland geboren, ben tussen mijn 12de en mijn 19e ook een buitenlander geweest en woon vanaf mijn twaalfde in Nederland. ik heb wel een Nederlandse moeder. Ik heb echt niet ALLE buitenlanders geblokkeerd, wel de vreemde berichtjes. Of zou jij iemand die schrijft: ik vind jouw lekker wijf, ik koop fiets en geef je een neukbuirt (sic!), bij jou thuis uitnodigen? Ik wil best de fiets aan een buitenlander verkopen, maar dan moet hij wel in de (buurt van de) plaats wonen waar ik hem aanbied en niet in Bulgarije.

Nee.

Maar dan had je dat in je openingspost misschien een klein beetje anders kunnen verwoorden. 

GinnyT schreef op 07-03-2021 om 22:40:

[..]

Nee.

Maar dan had je dat in je openingspost misschien een klein beetje anders kunnen verwoorden.

Welnee. Het was mij vrij duidelijk dat dat geen berichten waren van serieuze kopers, omdat ze te ver weg woonden. Zeker als er daarna staat 'plaatsgenoot' is het toch duidelijk dat die andere personen niet in dezelfde plaats woonden?

Beetje onzinnig om hier dan discriminatie in te zien hoor.

Het is discriminatie als je een bepaald gedrag koppelt aan nationaliteit/afkomst/sekse et cetera. Als de reacties niet ter zake doende waren, had dat dan geschreven.

Wiek schreef op 08-03-2021 om 09:55:

Het is discriminatie als je een bepaald gedrag koppelt aan nationaliteit/afkomst/sekse et cetera. Als de reacties niet ter zake doende waren, had dat dan geschreven.

Mijn hemel, als iedereen bij elk bericht op het forum een disclaimer moet plaatsen vanwege vermeend racisme, homohaat, gendergedoe en andere stoute gedachten, dan worden de posts onleesbaar.

Ik verbaas me er juist over dat mensen hier meteen de discriminatiekaart trekken, in plaats van TS het voordeel van de twfijfel te gunnen. Ze schrijft toch echt 'berichten van mensen UIT Polen', niet 'berichten VAN Polen'. Hadden jullie de fiets opgestuurd dan?

Precies. Omdat je zelf niet de ervaring hebt met iets verkopen via facebook moet je de ander niet verwijten om niet alles uit te leggen. Er stond duidelijk UIT andere landen. Ik heb dat wel vaker gehoord, hele nare toestanden. Via marktplaats is veiliger, ik ga alleen in zee met accounts die langer bestaan. 

Pluto schreef op 08-03-2021 om 11:27:

Precies. Omdat je zelf niet de ervaring hebt met iets verkopen via facebook moet je de ander niet verwijten om niet alles uit te leggen. Er stond duidelijk UIT andere landen. Ik heb dat wel vaker gehoord, hele nare toestanden. Via marktplaats is veiliger, ik ga alleen in zee met accounts die langer bestaan.

Foei, dus je discrimineert nieuwelingen op marktplaats 😀😀

Nou sorry hoor. Op mij kwam het bericht gewoon echt raar over en ik verbaasde me erover dat het blijkbaar normaal gevonden werd om plaatsgenoten uit verre landen te blokkeren, wanneer ze een fiets van je willen kopen. Inmiddels snap ik dat er nog een hele wereld op Facebook is, waar ik (gelukkig!) niet vanaf weet. Ik krijg dat soort berichten nooit. 

Het is me inmiddels helder dat het geen plaatsgenoten waren en dat het blijkbaar ook geen besloten Facebookgroep was. 

Trouwens: de uitdrukking 'van Polen' is in mijn beleving Vlaams. Waar ik woon zeggen ze dat de buurman 'uit Polen' komt en dan bedoelen ze niet dat de buurman gisteren met het vliegtuig is gekomen.

Trouwens: de uitdrukking 'van Polen' is in mijn beleving Vlaams. Waar ik woon zeggen ze dat de buurman 'uit Polen' komt en dan bedoelen ze niet dat de buurman gisteren met het vliegtuig is gekomen.

Volgens mij schrijft hier niemand over 'berichten [van mannen/Polen] van Polen'. Wel over 'berichten van mannen/Polen [uit Polen]'. 

MeikeT schreef op 08-03-2021 om 11:05:

[..]

Mijn hemel, als iedereen bij elk bericht op het forum een disclaimer moet plaatsen vanwege vermeend racisme, homohaat, gendergedoe en andere stoute gedachten, dan worden de posts onleesbaar.

Ik verbaas me er juist over dat mensen hier meteen de discriminatiekaart trekken, in plaats van TS het voordeel van de twfijfel te gunnen. Ze schrijft toch echt 'berichten van mensen UIT Polen', niet 'berichten VAN Polen'. Hadden jullie de fiets opgestuurd dan?

ik reageerde op MeikeT.

Rhonda

Rhonda

08-03-2021 om 14:03 Topicstarter

Wat een lange tenen bij sommigen, maar wel vermakelijk te lezen hoe een onschuldige zin zoveel mensen in de pen krijgt. 

Ik schreef: "ik kreeg zo’n 100 messengerapps van mannen uit Polen, Turkije, Bulgarije en andere verre landen."

Dat betekent dat die mannen daar dus NU waren volgens het Facebookprofiel van velen. Ik heb ze natuurlijk niet allemaal bekeken (ja, kom maar, val me daar maar op aan). 

Als ik geschreven had: "ik kreeg zo’n 100 messengerapps van Polen, Turken en Bulgaren" en dat ik die had geblokkeerd, dan hadden jullie mij als ex-buitenlander (!) van discriminatie kunnen beschuldigen. 

"Mijn buurman komt uit Polen" is inderdaad ambigu, maar de context maakt vaak duidelijk of je bedoelt dat hij Pool is of dat hij net 20 uur uit Polen is komen rijden.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.