Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat hadden jullie gedaan [marktplaats]


Rhonda

Rhonda

08-03-2021 om 14:04 Topicstarter

Emmawee: "blijkbaar normaal gevonden werd om plaatsgenoten uit verre landen te blokkeren,"

Dat heb ik dus niet gedaan. Het is wel een groep uit een plaats, maar niet besloten. Weet ik nu dus ook. Ik ga er nooit meer wat op zetten, ik gooi het liever weg. 

Grappig, omdat ik precies dezelfde ervaring heb met echt heel rare berichten op aanbiedingen via Facebook begreep ik wel direct wat ze bedoelde. 

Maar probeer het zelf. Biedt maar een een fototoestel of zo aan. Wees wel voorzichtig want sommige reacties zijn niet gewoon raar (nee, ik ben niet geïnteresseerd in een date, dickpick, schunnige berichten) maar sommige zijn echt bedoeld om je te gaan oplichten. 

ik bied niks meer aan via Facebook. Te raar. 

Het is me inmiddels helemaal duidelijk Rhonda! Maar zo kwam het dus op mij over. Vandaar mijn reactie. 

En @Plantenbak zit zelf in meerdere van zulke groepen, maar, zoals gezegd: die worden gemodereerd. Ik voel totaal geen behoefte om het uit te proberen. 

Zoals ik eerst verbaasd was over het uitblijven van reacties op de (door mij onterecht) vermeende discriminatie, ben ik nu verbaasd over hoe 'normaal' (als in: veel voorkomend) het  blijkbaar wordt gevonden dat je bij het gebruik van Facebook allerhande ranzigheid en rarigheid krijgt toegestuurd van mannen uit verre landen. Ik heb dat serieus nog nooit meegemaakt. Gelukkig.

Ja, zo las ik het dus ook.

Ik zou bijna een advertentie gaan plaatsen om het eens mee te maken. Ik herken het namelijk ook echt van Marktplaats.

Wel af en toe gezeur. Maar ach, ik vind 30 euro echt niet gek voor een fiets en voor niks gaat de zon op, dus nee ik zou me niet schuldig voelen. Als ik het niet verkocht krijg breng ik het naar de kringloop. Dan doe je ook iets goeds.

GinnyT schreef op 08-03-2021 om 18:39:

Ja, zo las ik het dus ook.

Ik zou bijna een advertentie gaan plaatsen om het eens mee te maken. Ik herken het namelijk ook echt NIET van Marktplaats.

Wel af en toe gezeur. Maar ach, ik vind 30 euro echt niet gek voor een fiets en voor niks gaat de zon op, dus nee ik zou me niet schuldig voelen. Als ik het niet verkocht krijg breng ik het naar de kringloop. Dan doe je ook iets goeds.

Herstelpost.

Logisch. Je kunt een facebookgroep van een woonplaats wel modereren maar als je er zaken te koop op zet krijg je via een pb bericht. Dat ziet die moderator niet. 

Rhonda: je kunt ook altijd nog naar gratisoptehalen of gratisaftehalen gaan of je brengt je fiets naar de kringloop. Weggooien hoeft nu ook weer niet. 

Ginny: logisch, marktplaats werkt heel anders. En je kunt, zoals ik al zei, filteren op hoe lang iemand daar actief is. Ergens hierboven las ik dat iemand zijn mobiele nummer op marktplaats zet: ook echt niet doen. Via pb de eerste info sturen.

Nee dat ziet een moderator niet. Maar reken maar dat dat soort berichten doorgestuurd worden en dat mensen er dan uitgeschopt worden. Bovendien moet je toestemming krijgen om lid te worden. Er is weleens gedoe, maar dan wordt daar snel korte metten mee gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.