Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

02-02-2011 om 16:54

Wat is te kort?

Ik heb net een online bestelde jurk gekregen. Hij past, en dat is al heel bijzonder, maar ik twijfel een beetje of hij niet te kort is om naar mijn werk te dragen. 10 cm. boven de knie, zou dat kunnen? Ik kan niet knippen/plakken vanaf de website, maar hij staat op esprit.nl met artikelnummer L21777.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

02-02-2011 om 17:08

Met een legging

eronder kan toch goed. Of met een panty ook (ik heb de jurk even bekeken). Wat voor werk doe je?

Maxime.M

Maxime.M

02-02-2011 om 17:19

Link

hierbij de link: http://pics.esprit.de/Shop/PicDestStyleDsl/L21777_039.jpg

ik vind 'm wel leuk hoor en niet vreselijk kort toch? Ligt er misschien inderdaad aan waar je werkt?

Astrid

Astrid

02-02-2011 om 18:35

Kan toch wel.

Ik draag zulke jurkjes met een legging en lange laarzen of juist korte laarsjes gewoon naar mijn werk. Ik heb een representatieve functie. Met een panty vind ik de lengte te kort voor het werk.

Rafelkap

Rafelkap

02-02-2011 om 18:46

Dat is toch wel meer

dan 10 cm? Zeker 20!
Als je lange dunne benen hebt kan het best (met maillot of legging)

amk

amk

02-02-2011 om 19:47

Kan prima

wat dikkere panty er onder, of een legging die je heel goed verbergt onder hoge laarzen. En dan vooral niet verkondigen dat het een legging is.

Het is ook maar net wat voor jurkje het is. Bij deze kan het prima.

Inge M

Inge M

02-02-2011 om 20:05

Ik vind dit een tuniek (ivm lengte)

maar met een legging is het prima.
Op die manier is het nette kleding.

Guinevere

Guinevere

02-02-2011 om 21:00

Vic

Kom nou toch gewoon naar die meeting zaterdag en laat 'm even keuren. Leuk jurkje trouwens.

Vic

Vic

02-02-2011 om 21:47

Echt geen tuniek

Een tuniek is zo'n flodderig lang shirt met een A-lijn, dit is een strak jurkje. Ik heb nog eens gemeten en hij zit ongeveer iets meer dan 10 cm boven de knie, maar geen 20. Ik ben inderdaad niet zo lang. Maar de meningen zijn vrijwel gelijk, dus ik houd hem in ieder geval. Voor mijn werk bezoek ik bedrijven om te controleren of ze zich aan wetten en voorschriften houden. Doe dus maar wel een 60 den. panty aan, of een legging die er niet uitziet als een legging.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2011 om 22:30

Kan prima

maar daar was je al achter.
Ik draag deze lengte met een legging. Ik heb ook een spijkerrokje met die lengte. Ik heb lange benen, voor mijn gewicht verrassend 'niet dik' en ik krijg alleen maar positieve reacties op mijn kledingstijl. Nooit een opmerking dat het te kort is.

Vic

Vic

02-02-2011 om 22:46

Nog een beetje twijfel

Kaaskopje is echt een stuk groter dan ik, en heeft lange benen. Ik heb met dit jurkje ongeveer 20 cm jurk tussen kruis en de onderkant van de jurk. Als ik (ver) voorover buig, kun je net wel/net niet mijn ondergoed zien. 't is niet zo kort als het jurkje van Yolanthe.

Margriet*

Margriet*

02-02-2011 om 22:53

Nou ja

Hoe vaak buig je op je werk naar voren? Doe het op de dames manier, door de knieen dus. Maar niet te ver anders kijken ze in je kruis (wat een problemen toch).
Zitten met-benen-over-elkaar of lopen dus, anders niet.

liora

liora

03-02-2011 om 09:16

Nee

Zou ik niet doen Vic!

Yolanthe

Yolanthe droeg het veelbesproken jurkje toch ook gewoon naar haar werk??

Nee, wat ik zou doen: het jurkje een paar keer prive dragen. Loop je de hele dag je rok naar beneden te trekken dan is het dus te kort voor je werk. ( Althans voor jouw gevoel!)

Vic!

Ik zag je draad en heb toevallig een vrij kort jurkje van Esprit aan, dus ben ik even naar het jouwe gaan kijken. Nou, het mijne is bijna dezelfde, zelfde kleur, ook een (iets anders) ruitjesmotief en dezelfde lengte. Alleen heb ik er korte mouwtjes aan (draag er een nauwsluitende longsleeve onder) en een losse kol. Heb er een dikke panty en daarover een panty zonder voeten onder aan. Ik draag lange laarzen met platte hakken. Kan prima, vind mijzelf heel netjes. Ben overigens niet zo groot en draag een maat 40, maar het kleedt heel netjes af. Zit wel alleen op een kamer, heb geen publiekelijke functie, maar wil op mijn werk toch wel netjes door de gangen lopen. Merk wel dat wanneer ik zit de jurk enigszins opkruipt, vanwege het onderjurkje. Maar vind het jurkje heel netjes hoor, ik zou het dus gewoon doen (sterker nog, ik doe het al . Echt leuk jurkje!

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2011 om 14:00

Bukken

Ik moet voor mijn kluisje nogal diep doorbuigen en dan ga ik dus netjes door de knieën.
Ik vind de tip om thuis te wennen aan het jurkje en dan te oordelen of je 'm naar het werk aandurft wel een goeie tip. Voor thuis kan de jurk zonder enige twijfel. Nu nog over de streep voor je werk

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-02-2011 om 14:13

Netjes

Ik vind het wel een net jurkje, maar ik zou even checken hoe het eruit ziet als je bukt, de trap op loopt en zit. Mocht er dan geen onderbroek te zien zijn, dan kan je het aan naar je werk Wel met dikke panty, maillot of legging.

Mooi jurkje

Ligt aan je lengte of je hem naar je werk kan dragen. Bij mij zou het niet kunnen maar nu heb ik dan ook hele lange benen. Bij mij zou het zo'n 25 cm boven de knie zitten. Als je bijna 40 bent moet je dat niet willen vrees ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2011 om 15:30

Nikus

En dat vind ik dus onzin. Ik ben met je eens dat je op moet passen dat je er niet als overjarige puber uitziet, maar een korte jurk of rokje kan best nog bij iemand van boven de 40 jaar.

Guinevere

Guinevere

03-02-2011 om 16:16

Heb ze wel korter

Ik heb wel kortere rokjes/jurkjes. Naar het werk gaat daar een vest over dat langer is dan de roklengte. Voor mij dé oplossing.
En of je op welke leeftijd dan ook met een korte rok gaat lopen hangt van je benen af. Niet van je geboortedatum. Onze secretaresse van 55 draagt ook korte rokken, en het staat haar prachtig.

Astrid

Astrid

03-02-2011 om 17:06

Hoe zo leeftijd?

Ik ben 43 en heb vandaag naar mijn werk een zwart t-shirt jurkje aan. Ca. 20 cm boven de knie. Daar onder een iets wat doorschijnende zwarte legging en over het geheel een lang grijs vest wat ik open draag. Ik heb korte grijze cowboy laarsjes aan en je ziet dus veel been. Ik ben zelf 1,60 en heb maat 42 en een buikje. Dat buikje snoer ik in met correctie ondergoed en lijk dan opeens best slank. Ik vind deze outfit prima kunnen naar mijn werk. Ook voor mijn leeftijd. Heb ik dit aan met een panty dan voel ik me veel bloter.

Hooo dames

Ik heb het over mijn benen en mijn leeftijd Oké, wellicht is de leeftijd niet doorslaggevend maar in mijn geval wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2011 om 22:11

Snap 't niet zo nikus

Ik draag met mijn 50 jaar en lange benen nog steeds kort met legging eronder. Bij sommige lengtes van tunieken vind ik een legging wel wat 'eng' en daar draag ik een 'tregging' bij. Een soort broek met aansluitende smalle pijpen en elastiek in de bovenrand. Daar voel ik me dan net iets minder 'sta bijna in mijn onderbroek' in dan met een legging.
Ik heb overigens wel tegen het gezin gezegd dat ze eerlijk moeten zeggen wanneer ik geen korte rokken/jurken meer moet dragen.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-02-2011 om 22:49

Ik snap er niks van.

Hoezo is 20 cm boven de knie niet te kort?! 20 cm boven mijn knie begint mijn kont! Dat kan toch niet.

Kaaskopje en polly

Omdat het mij niet mooi staat. Mijn puber heeft mij expliciet gevraagd om zulke kleding niet aan te trekken. Dan luister ik daar naar. Mede omdat hij gelijk heeft. Ik kleed me hip maar wel een beetje leeftijd gerelateerd. Het jurkje van Vic vind ik prachtig maar weet dat het mij niet staat. Ik zie er dan uit als een overjarig schoolmeisje.

Polly.

20 cm boven de knie is in mijn optiek wel kort hoor. Ik trek het niet meer aan.

Vic

Vic

04-02-2011 om 11:28

Helaas

Ik heb de jurk gisteravond nog even gepast. Hoewel mijn benen er volgens mij (nog) prima uitzien, ik heb geen rimpels boven mijn knieën, vond ik toch dat je wel heel veel been ziet. En toen ik ging zitten, kwam ik erachter dat hij daar niet voor gemaakt is. De stof is vrij stijf en niet elastisch, dus als je gaat zitten kruipt het maximaal omhoog. Jammer jammer.

Tihama

Tihama

04-02-2011 om 11:51

Bij twijfel niet inhalen

Ik zie dat je al tot die conclusie gekomen bent
Als ik twijfel over kleding, doe ik het gewoon niet. Want daarna hangt het toch zinloos in de kast.

Best kan dat de hele wereld zich prima zou voelen bij díe roklengte of dát decolleté: ik voel me er niet prima bij. Dus gewoon niet doen.

Tihama

Jammer vic

Vond het echt een heel leuk jurkje.

En ga je m nu ruilen vic?

Of was het kaartje er al af?

Wel jammer dat vrijwel niemand hier (denk ik) weet hoe Vic eruit zit en of het nou écht te kort was. Hetzelfde kledingstuk staat verschillende mensen (met dezelfde maat) heel anders.

Vic

Vic

04-02-2011 om 23:20

Geloof me

Hij was écht te kort. Als ik ging zitten kwam hij niet eens meer voorbij mijn ondergoed. Gelukkig had ik het kaartje eraan laten zitten omdat ik teveel twijfelde. Volgens mij weet jij trouwens wel hoe ik eruit zie. Tenminste, als jij bent wie ik denk dat je bent. En anders zit ik daar al maanden naast

Vic

Vic

04-02-2011 om 23:24

Een nieuwe

Ik ga trouwens wel iets anders bestellen. De afgelopen jaren had ik een beetje te weinig kleding voor mezelf gekocht, met als gevolg dat ik zo'n beetje om de drie dagen hetzelfde aan moest. Dus het mag weer Welke jurk van esprit.nl (maat XS/32) vinden jullie leuk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.