Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilma

Wilma

09-12-2011 om 17:27

Wat zie je als je nú om je heen kijkt?

Zowel positief als negatief mag.

Dit nav het draadje van iemand die een burnout had (of heeft) en vond dat ze in de rotzooi zat oa door alle sintdingen die ze nog zag als ze om zich heen keek. En een reactie (mooie reactie vond ik) op haar dat zij óók allemaal sintdingen zag, maar dat zij er juist blij van werd omdat het haar herinnerde aan een leuke sintavond.

Daarom dus de vraag, wat zie je als je NU om je heen kijkt.

Ik trap af. Ik zie een playmobielmanege met de paardjes behoorlijk ver van de manege af, dochter gaat daar helemaal in op als ze speelt. Ik zie de racebaan van zoon schuinachter me, prima, net van Sint dus die staat dan een stel dagen en kun je daarna weer even een tijdje in de doos doen. Ik zie de schooltas van dochter op de tafel gedropt omdat ze hier na school had afgesproken en zelf met d'r vriendinnetje (ze zijn zeven) de tosti's ging voorbereiden. De Veronicagids, de nieuwe zie ik ook zo uit m'n ooghoek en een bloes van m'n man hangt aan de kast omdat ik die zometeen wel mee naar boven neem als ik toch naar boven moet. En een heel erg slordig opgevouwen plaid, maar m'n dochter was me zo lief aan 't helpen en vouwde dat ding helemaal alleen op, dus die blijft nu even zo slordig liggen, want zíj vond 'm netjes.

En dit dus allemaal buiten de gewone 'zooi'. Maar ik ervaar 't niet als zooi, dus dat scheelt .

Nu jullie ! (ben ook wel benieuwd of er mensen schrijven dat ze om zich heen de medereizigers zien en de conducteur in de verte, omdat ze via de Ipad of Iphone aan 't OO-en zijn)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klusspullen

Als ik om mij heen kijk zie ik hamer, meetlint en spijkers liggen. Ik was net fotolijstjes aan het ophangen maar daar ben ik subiet mee gestopt toen ik mijn kop keihard stootte aan de deurpost toen ik op het trapje ging staan om de laatste op te hangen.

En ik had al koppijn omdat zoon wildgillendrondrenvriendje meehad, dochter met een vriendinnetje aan het karaokeën was, andere dochter haar nieuwe hakken uitprobeerde (klikkerdeklak) en andere zoon een computerspelletje deed (bliebblieb) en mijn moeder langskwam die vond dat er nodig afgewassen moest worden (rommelderommel). En ik zie vooral geen eten op het vuur staan, en dat gaat ook niet meer gebeuren vandaag. Ik heb het gehad.

skik

Wat leuk!

Links zie ik de kerstboom, gister gehaald, zoon helemaal happy. Voor mijn neus zit oudste zoon ehh op de kat (oeps, nu niet meer natuurlijk), dan de tv met dvdtje van monsters en co, fijn op de vrijdagnamiddag. Dan de kerstster voor het raam, en naast mij zoon 2 die niet kan stilzitten en over de bank klautert en net een bakje chips op de grond heeft laten vallen. Hij heeft vanmiddag met zijn broer de eerste sneeuw getest en loopt nu in boxershortje, heerlijk, die mollige beentjes.. (hij is 2).

En dan pal voor mij een lekker biertje om het weekend mee in te luiden

app-sent

Oeps krin

Wat leuk sloeg op het draadje, we hebben tegelijk gepost! Sterkte daar..

app-sent

Fiorucci

Fiorucci

09-12-2011 om 18:30

Ik zie...

Ik zit voor het raam aan mijn bureau, als ik naar buiten kijk zie ik mijn achtertuin, links de kast met administratie en rechts het terrarium met onze slangen.

Meike

Meike

09-12-2011 om 18:30

Worstjes in de pan

Ik zie 4 worstjes in de pan, een gesneden stokbrood, 4 schaaltjes rauwkost, kruidenboter. Verder 2 jongetjes die donald duck lezen op de bank en ook voor mij een glas alcohol (witte wijn) als begin van het weekend. Ok, om eerlijk te zijn is het m'n 2e glas. Het is hier echt idyllisch momenteel. En het hoogtepunt is wel het aanrecht vol met drinkbekers, bakjes en boterhammentrommels omdat jongste ein-de-lijk alles van school mee naar huis heeft genomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik gedreigd had hem alleen nog water en een appel mee te geven als hij nu niet in actie kwam.

En ik zie

Naast mij mijn grote poezenvriend, onze kater! Voor mij mijn kerstboom en daarvoor op de salontafel onze andere poes. Het mooiste staat rechts van mij: de werpkist met daarin 1 van onze 3 (die andere heb ik net al beschreven) Maine Coons. Met daarin (die kan ik helaas niet zien) haar en onze eigen kater zijn 5 kittens, net woensdagavond geboren dus superklein en supersweet.
Verder de kerstster voor het raam en aan het plafond onze tweede kerstboom.
Leuk draadje.

Rafelkap

Rafelkap

09-12-2011 om 19:30

Gelukkig is het donker

Ik zie.. het is hier donker, de gordijnen zijn dicht. Er is alleen licht van het beeldscherm en de cijfers van de wekker. Ik ben in onze slaapkamer en naast mij staat een droogtoren met een grote ikeatas vol natte kleren die ik zo nog moet ophangen. Ons bed is opengeslagen en daarboven vier stomme, truttige schilderijtjes die mijn schoonouders als verrassing hadden opgehangen en die we uit luiheid maar hebben laten hangen. Gelukkig is het donker

Ik zie ik zie...

..voor me een redelijk opgeruimd aanrecht met iig een fles rode wijn voor vanavond. Links van me zie ik door het grote raam een enorme regen/hagel/sneeuwstortbui neerkomen. Achter me, mijn echtgenoot op gitaar spelend en jongste zoon met zijn ps worstelspel ingeplugd in de grote tv. Rechts van me een legpuzzel op de tafel waar ik nu mee verder ga.

Jeetje

Waar hebben jullie je pc eigenlijk staan? Op het aanrecht of de bank? Of forumt iedereen hier met een smartphone of tablet ofzo?

Ik zie mijn studeerkamer, met naast me de printer, telefoon, agenda, een heleboel papierrotzooi en een stervende yucca.

Chris

amk

amk

09-12-2011 om 19:55

Ik zie

een uitgestorven gang, want ik ben nog aan het werk.
Een stapel te beantwoorden klantvragen naast me, en een leuke foto van mijn dochter en een knuffelaapje voor me.

Het knuffelaapje staat voor de aapjes die ik niet op mijn schouder moet laten zitten, maar die eigenlijk op iemand anders schouders horen. Een wijsheid die ik van mijn huidige manager heb geleerd.

dc

dc

09-12-2011 om 20:03

Huiskamer

Ik zit op de computer aan een buro dat in de huiskamer staat. Links van me zitten mijn man en 2 zoons toetje (ijs) op de bank te eten terwijl ze naar de dvd's van Ben Ten kijken (sinterklaascadeautje) op de tv achter me. Ik zie ook nog het flesje pap bijna op op de bank liggen, mijn dochter ligt op de grond te spelen met een Vtech bal, er ligt een jas (van zoon 1) en een vest (van zoon 2) op de grond, was me eigenlijk nog niet opgevallen tot ik nu echt ging kijken (ahem), op het bureautje ligt ook nog een laptop die het allang niet meer doet, met een stapel papieren erop, een knex helicopter, 2 bakjes met een lepel erin, stapels cd's die ik aan het uitzoeken ben, een externe harde schijf.

Bref, ik moet eigenlijk eens opruimen

En ik voel me heerlijk. Het is gezellig en we gaan hopelijk een fijn weekend tegemoet!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2011 om 20:12

Troep

Ik zit bij de computer. Om de computer heen ligt troep, op de printer ligt mijn brilkoker en het bewijs van goed gedrag van mijn dochter. Dat heeft ze éindelijk geregeld en nu dus ontvangen. Als ik naar rechts kijk zie ik schone was op de bank liggen en de tv. Ik ben alleen in de kamer omdat man slaapt (nachtdienst straks) en beide dochters niet thuis zijn. Er liggen ongetwijfels wat katten rond, maar die kan ik niet zien vanaf mijn stoel.
Dankzij kerst gaan we komende tijd weer grote opruiming houden. Alle troep de kamer uit. Ik maak me er nu dus maar even niet druk om.

Ik zie

Links man en oudste zoon, rechts middelste. Ze kijken Made. Op de tafel staan lege koffiekopjes, limonadeglazen, nog 3 gevulde koeken die naar me roepen en de babyfoon. Rechts op de leuning van de bank zie ik mijn breiwerk. Verder zie ik de schuttingverlichting buiten, een rode zitzak, 2 bilibo's (nog dank voor degene die hier ooit geroepen heeft dat dat een topcadeau was), een poppenkinderwagen, een doktersset, een vakantiegids, een volle wasmand die ik denk ik morgen ga vouwen en de open haard die heerlijk brand. Ik ben net naar mn zen-les geweest dus ik voel me erg relaxed.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2011 om 20:17

Wilma

Als ik je vraag rond half 7 had gelezen had ik gezegd dat ik het 'balkon' van de trein zag omdat ik daar zat, een medereizigster met haar telefoon, mijn rode kniptas die een stukje openstond en mijn smartphone. Oh ja, ook mijn bril die ik niet op mijn neus had, maar over mijn been had geparkeerd. Dit is zo'n beetje mijn standaardpositie als ik uit mijn werk kom en naar huis ga

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-12-2011 om 20:18

Ik zit op de bank met mijn laptop

en zie van links naar rechts de boekenkast met grote plant ervoor, op de grond drie piratenschepen, twee brandweerwagens, een tractor met aanhanger, een mand met lego en dino's, een lamp, een playmobile drakenkasteel,een grote ballon, een doos kapla, kussens, de tv met DWDD en daarvoor de salontafel met kaarsjes. Heel gezellig dus eigenlijk!

Vic

Vic

09-12-2011 om 20:33

Oei

Ik zie: naast mij op de bank mijn oudste, met laptop. TV staat aan op RTL4 omdat we zo TVOH gaan kijken. Op de salontafel een bakje met potloden, twee bekers, een sleutelhanger (waarom??), en een keukenrol (waarom??). Op de plank onder het blad van de salontafel liggen een Allerhande, een Boodschappen, twee studieboeken BIV/AO en een DVD die we vanmiddag gekeken hebben. Verderop in de kamer staat het Playmobil zomerhuis dat jongste van Sint heeft gekregen. Daarnaast mijn werktas. Op de eettafel ligt veel te veel zooi, o.a. vier flesjes nagellak en een flesje remover (van dochterlief). Wat ik gelukkig niet zie is de mand met binnengekomen post die aan de andere kant van de open haard staat. Die puilt uit en staat voor dit weekend op het programma om op te ruimen. Kortom, aan zooi geen gebrek

Ik zie

De TV, de salontafel met leesmap eronder en kop koffie erop, in mijn ooghoek een dochter met vriendin die al een poosje aan het weggaan zijn en steeds gang in gang uit gaan (je kunt beter vragen wat ik hoor). Naast mij man, die terwijl hij iets anders doet, met enige regelmaat laat weten hoe wansmakelijk het programma is wat ik zit te kijken. Oh, nu zien we Seal en heeft man opeens positieve interesse. Eventjes.

krin

krin

09-12-2011 om 21:05

Een vlek

Schuin links voor me op de quasi-witte muur zie ik het vlekje van de spin die ik net met een boek heb doodgemept. Het lijk is onder mijn bureau verdwenen. Denk ik. Verder ben ik omringd met boeken, een doosje met oud papier, een doosje tissues (en een vieze), bonnetjes, clubblaadjes, een feloranje verenpen, plakband, diverse papiertjes met daarop aanzetten tot sintgedichten (ja, morgen deel 2, ik mag nog een keer!), stukken pakpapier, proppen, een cd van ene Lavinia Meijer (speelt Philipo Glass) die ik nog niet heb beluisterd, een prikbord met een Stip-gedicht, foto's en een Loesje erop, snoeppapiertjes, pc-schoonmaakspul... En dan heb ik alleen mijn bureau nog maar gehad. De rest van mijn werkkamer zal ik jullie besparen.

mix

mix

09-12-2011 om 21:06

Links, voor, rechts

links: dochter die zit te grijnzen achter haar pc om een filmpje, haar tas, jas, vest, nog een tas, oordopjes, en diverse pantoffels om haar heen. Post op de barkrukken, verstopt onder de diverse jassen die daar nog liggen, want de kapstok is zo ver weg)
Een doos met háár stklaaskadootjes, want boven is zo ver weg.
Post op de stoel, op de armleuning van de bank, evenals een telefoon (niet de mijne), een koptelefoon, want het bakje is zo ver weg.

Voor: the voice of holland op tv, een salontafeltje met de eerste kerstkaarten, en verroest, alweer post, want het bakje is nog steeds te ver weg.

rechts: andere dochter op de bank die tv kijkt, vraagt of ik een boek wil aangeven want de salontafel is zo ver weg en of ik dan, als ik dan toch sta, misschien even thee wil zetten, want de keuken is zover weg.
Tijdens het opstaan struikel ik over 5 paar schoenen, want de schoenenkast is zover weg.

Thursday Next

Thursday Next

09-12-2011 om 23:15

Ik zie...

een bed in een soort kleine nis, spiegel er achter met een enorme ombouw, houten gelakte kast, gordijnen met kopjes-motief, tv op eveneens gelakt bureau, stoel met mij jas er op, gelakte houten deur, groene muur, badkamer. Ik ben in een luxe hotelkamer in Florence! Net 2 dagen gewerkt en nu nog 2 dagen hier vakantie vieren.

Limi

Limi

10-12-2011 om 07:52

Ik zie

Ik zie de duplo spoorbaan weer opgebouwd worden - en die had ik gisteren nou net opgeruimd omdat we bezoek krijgen. En Dora op tv, die trekt ook nogal de aandacht.
Verder ligt en er nog een knuffelbeest naast mij op tafel dat van mij eigenlijk niet de zolder af mag omdat hij 's avonds altijd kwijt is en IK hem dan moet gaan zoeken. En de duplo brandweerhelikopter, een koffiemok en een paar kindersokken.
Als we geen bezoek krijgen ligt er veel meer.

Ik zie

uiteraard de computer, in de werkkamer die aan de woonkamer grenst (open stuk van 2,5m dus geen deur). In de werkkamer een paar boekenkasten (boeken, fotoalbums, kinderboeken, adminstratiemappen, cd's en dvd's,), een tv waar met de WII op kan worden gespeeld (nauwelijks gebruikt) maar vooral een paar planken met Harry Potter lego, little Pet Shop huisjes en knutselspul. Op de werktafel kerstknutselspullen (net gister van zolder gehaald) en een oude video recorder omdat mijn ouders video-banden willen omzetten naar digitaal.

rechts zie ik de woonkamer waarin de grote palletdoos (1,2*1,0*1m) die ik voor de Sint-kado's had gebruikt. De kinderen hebben hem omgebouwd tot huis met deur, raam en dak. Dan de grote eettafel en de hoekbank. Hier en daar al wat kerstspullen, maar vanmiddag komt de kerstboom en is het echt 'kerst'.

Ik zie

als ik rechtvooruit kijk (pc staat in de hal (heb ook nog een apparte gang) het beedlscherm, twee boxjes, een dora toilettas van mijn logé, haar puf er naast, mijn portomonee, een koffiebeker, en bordje,.. als ik naast de pckast kijk zie ik een kast met mijn prulletjes erop, en 11 bakken met speelgoed in de kast

achter me de wasmand vol natte was die opgehangen moet worden en de stofzuiger die nog weggezet moet worden..

aan mijn linkerzijde is een muur hangt een prikbord aan met foto's van "mijn" (ex) logeerkinderen

rechts van me een kastje met een lampje en prulletjes (kaarsje, deco enz)

soms komt een lief meisje door beeld, ze kijkt eigenlijk tv on de woomkamer, maar haar popje huilde zo dus zit ze nu op de speelkamer voor haar baby te zorgen .. en luiste rik dus naar knofje

Ik zie

Een redelijk geordend bureau in woonkamer met rechts ervan de printer en links een bakje met héél veel pennen waarvan er nooit 1tje doet. Op de printer een brief over de kinderbijslag (nog opruimen). Naast bureau de kast met een schaal erin waar nog restanten in liggen van dochters verjaardag (de week voor sint!) en het rapport van jongste (gisteren gekregen). Verder de eettafel waar jongste nu d'r boterham nuttigd, de rest ligt nog in bed
Lekker rustig dus.
Op bank in achterkamer liggen nog 2 tina's van jongste en de laptop (onbekend wie 'm heeft laten liggen, 1 van de kinderen denk ik).
Aanrecht kan ik van hier niet zien.........
Voorkamer zie ik nog wel een stukje woonkamer, met een tafel met (ja nu nog!)bakje pepernoten.
Ik was gisteren al aan het denken, zal ik ze dan maar wegkieperen? Anders staan ze er met kerst nog ben ik bang.
En ook een stapel lectuur, oude kranten etc. Naast 'mijn' plekje op de bank.
Nou dat valt mee zeg!
Komt ook omdat ik hier het aanrecht niet kan zien
groeten albana

Haa

links van mij zit mijn oudste zoon op de tweede pc een spelletje te doen, links daarvan zit mijn man naar een teleshopping ding te kijken op tv (hij zit zelf op de bank). Voor hem op het tafeltje liggen 3 afstandsbedieningen, wat speeltjes en een mok. Rechts van mij staat de pc met daarop post, rechts daarvan de bench van de hond met daarop allerlei zooi. Bij de tafel zit jongste in zijn ondergoed te wachten op een knipbeurt en middelste twee zijn, as we speak, op zoek naar de potlodenbak die ook verdwaald is in de zooi
Tafel ligt vol met bekers, knipspullen, stiftenbak, borstels, een boek, een knuffel...
volgens mij is het weekend en heeft niemand zin om iets nuttigs te doen

Lizelot

Lizelot

10-12-2011 om 12:07

Ik zie,ik hoor en ik voel...

Ik zit in een hoek van de bank,laptop op schoot,benen onder me,rechts van me een stapeltje tijdschriften die ik door wil bladeren,links een tijdschrift open wat ik aan het lezen was,daarnaast een knutselplaat ,daarnaast een dienblad,dan de afstandsbediening van de tv,m'n zoon staat voor de bank ,hij is druk met een spel op de WII.Naast me ligt ook een soort dienblad,over de rugleuning van de bank met een leeg kopje en een papiertje van een cupcakeje.Op de eettafel liggen 2 shirtjes,die ik gisteren heb gekocht,de krant ligt verspreid over tafel,achter de tafel staat de kertsboom,nog niet aangekleed,midden in de kamer,daar staat hij al een dag of 3.Ik zie ook nog een tas staan ,daar zitten bibliotheek boeken in,is ook nog niet opgeruimd,op het eiland van de keuken,waar ik nog ne op kan kijken ,ligt een keukenrol en bakspullen van zoon,terwijl ik dat eiland eigenlijk leeg wil hebben,met enkel de fruitschaal.Achter me,ligt onze kat,ik hoor en voel hem in mijn nek.Links van me ligt een logeerhondje op een fleecedeken,naast de tv ligt ons hondje,in de mand van de logeerhond.Ik hoor de wasmachine piepen in de bijkeuken....maar dat stopt vanzelf wel,hahahahaha.En ik zie ook nog een trui van mijn man over een stoel hangen,die hangt er al een paar dagen volgens mij.Acher in de kamer staat nog een grote plasticbak met teinrails en de rails is voor de helft gelegd in de kamer,als die klaar is dan maken we er een foto van en kan hij op marktplaats,is al weken het plan,dus dat ligt er al een week of 3 denk ik,we zijn er al vaak over gestruikeld.....

Haha chris

Grappig dat je soms kunt denken dat het er bij een ander ongever net zo uitziet als bij jezelf. Bij ons staat de laptop op de bar die de keuken scheidt van de kamer. Vanwege de l-vorm is de eettafel dan recht van me.

Ik denk wel dat Wilma gelijk heeft als ze zegt dat je gemoedstoestand veel invloed heeft op wat je ziet. Objectief staat er hetzelfde natuurlijk, maar je beleving kan heel anders zijn. Als ik vandaag een andere bril opzet zie ik rechts van me de kale eetkamermuur, die ik een maand geleden met bloed, zweet en tranen afgekrabd heb, en waar nog steeds geen behang op zit. En links van me kan ik, nu het zonnetje schijnt, niet eens voorstellen dat ik gisteren door het raam heen kon kijken. Die moet nodig gewassen.

Terpi

Terpi

10-12-2011 om 12:38

Ik zit aan tafel met de laptop

En ik zal me beperken tot wat ik op tafel zie... Ik heb links van me een fruitschaal maar ook de belastingpapieren die net zijn binnengekomen. Rechts opegenscheurde enveloppen (en dat terwijl de oudpapierbak letterlijk 20 cm van me af staat) en post van gisteren, mijn werkmap met papieren, werktas, kleine handtas (gisteren bij een etentje geweest en geen zin meer om snachts mijn spullen netjes weg te leggen) en mijn grote handtas die ook normaal mee naar het werk gaat. Dan nog een paar wanten van dochter en mijn bordjes waar ik net crackers en mandarijnen van heb gegeten en 2 koffiemokken. Maar het belangrijkste is toch wel de bos rozen die ik gisteren voor mezelf heb gekocht. Zo tegen de feestdagen heb ik het altijd niet zo makkelijk en gisteren besloot ik om mezelf te verwennen met een mooie bos. Dit is precies wat ik Waasje ook wens, de rust om te accepteren hoe het is al is het niet makkelijk en de kracht om elke dag iets voor zichzelf te doen wat helpt om weer aan de volgende dag te beginnen!

Lizelot

Lizelot

10-12-2011 om 13:08

Rondje huis

Allereerst,hoe ik net de woonkamer omschreven heb is een opgeruimde woonkamer,het probleem van Waasje is voor mij heel herkenbaar,ik kan niet opruimen en ben altijd moe.Nu doe ik sinds een paar weken otzettend veel moeite om de woonkamer en keuken gezellig te maken,voor de rust en gezelligheid.Wat ik net niet zag,aan de andere kant van de eettafel een stapel met vanalles die uitgezocht moet worden en Triominos.Op het eiland van de keuken ook nog mijn tas,de luchdoos van zoon,leesbril van man,op het aanrecht alles wat we gebruikt hadden voor ons ontbijt,in de bijkeuken op het blad boven het wasmachine en de droger,een knap opgestapelde berg lege flessen ,oud papier,lege potjes enz enz.In de hal op het kastje van de handschoenen 2 legoboten,lege doosjes speelgoed make-up van dochter en allerlei andere spullen die er niet horen.In de toilet,lege rolletjes die niemand opruimd,boven op de overloop ligt mecano van zoon,op de grond?????? gisteren is iemand in bad geweest en heeft de handoeken die over de badrand lagen o peen stapeltje o pde grond gegooid,in de slaapkamer van mijn zoon staat een wasmand met kleding die nog in opgeruimd moet worden. dan staat er in een ander overloopje een wasrekje waar kleding ophangt,maar daarop weer een stapel kleding ligt die nog gestreken moet worden,daar staat ook een krabpaal van de kat,waar hij niet op kan liggen omdat deze vol ligt met spullen.Wat wij ook als vreemd probleem hebben is dat ons pedaalemmertje in de keuken altijd vol is.......ik heb alleen de luxe van een hulp 1 keer per week,dus we stapelen hier een week en dan wordt het weer opgeruimd.Hulp komt meer voor het opruimen dan het poetsen..

Jade

Jade

10-12-2011 om 15:16

Ik zie...

...mijn twee kinderen (zoon van 17, dochter van 13) samen aan het Wii-en.....een moment die niet veel voorkomt....

Ik zie een leuk kerststukje op de eettafel staan (waaraan ik zit te laptoppen).

Ik zie de zon door de ramen schijnen, 2 shirtjes die op de tegelkachel liggen te drogen, ik zie wat spullen op de kleine salontafel liggen....

Ik ervaar dit als rust, vooral omdat het komt omdat mijn twee kinderen zo lekker rustig aan het Wii-en zijn (i.p.v. te ruzien))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.