Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilma

Wilma

09-12-2011 om 17:27

Wat zie je als je nú om je heen kijkt?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zie

Allereerst zie ik de wieg, met mijn kleine meisje er in.
Puberella speelt barricade met de jongens.
De kerstboom staat er, maar is nog niet opgetuigd.
De stofzuiger ligt half uit elkaar op het vloerkleed. Er staan lege koffiekopjes en schoteltjes her en der.
Op de eettafel staat een bos rozen, er ligt wat inpakpapier, pennen, papieren.
Er ligt een keer geen lego op de vloer.
De keuken kan ik gelukkig niet zien vanaf hier, want dat is een chaos.

(gedeeltelijke) maansverduistering

.... als ik rechts uit het raam kijk. Links de eettafel met een berg net ingepakte kerstkado's. Voor mij een enorme bank waar nog net plaats is voor mij om te zitten.

Wilma bedankt

Ik ben maar snel gaan opruimen.

Inderdaad wilma

Ik heb vanochtend ook mijn studeerkamer maar eens opgeruimd en gestofzuigd. Er stonden volgens mij al twee jaar een paar verhuisdozen en een stapel tijdschriften die prima ergens naar toe konden

Chris

Lizelot

Lizelot

10-12-2011 om 18:39

Ik ook

Ik dacht net nog,dit heb ik iedere week nodig.Min keuken is opgeruimd,staat nu wel weer afwas,de vaatwasser is vol,ik ga dat niet met de hand afwassen.M'n mannen zijn de kerstboom aan het optuigen,terwijl ik toekijk vanaf m'n hoekje op de bank.Heerlijk zaterdagavond.

Margriet*

Margriet*

10-12-2011 om 21:40

Haha dat

hangt er vanaf waar ik zit. Nu op een enorme rommelig zolder, aan een rommelig bureau. Veel stapeltjes studie, eigenlijk overal stapeltjes (ze zijn niet heel hoog hoor) papier, boeken. Achter mij een enorme boekenkast die te vol zit, een groot wasrek, de WII/Playstation/TV hoek en een stapel speelgoed wat niet meer wordt gebruikt maar ja wat doen we er mee.... Links van mij een slaapbank en een kledingrek voor natte overhemden. De rommelige zolder ligt tot de kerstvakantie te wachten om opgeruimd te worden...
En eigenlijk moet ik aan de slag met die enorme stapel studiemateriaal naast me. Zoon kan ik niet zien, maar ligt in de kamer hiernaast in bed en slaat af en toe een blz om.

Petr@

Petr@

10-12-2011 om 22:23

Ook aan tafel met laptop

(dus kan ik het tafeltje achter mij niet zien waar kranten en tijdschriften op liggen ))

Rechts naast mijn laptop staat een oranje theepot met 2 kopjes. Links naast mijn laptop staan 2 hyacinten in potjes die ik van de Postcodeloterij gewonnen heb. Daarnaast een zilverkleurig windlicht.
Oudste heeft net mijn laptop gebruikt dus daarnaast een lege chipszak, een lege Sprite fles, een leeg chipsbakje, een lege beker en z'n portemonnee.
Als ik opkijk zie ik oudste en man samen op de bank naar de Graham Norton show kijken.

Op tafel in de keuken liggen spullen van het loopsymposium waar we vandaag naar toe geweest zijn. Omdat de afwasmachine stuk is weet ik dat het aanrecht vol staat met vuile vaat. Die laat ik lekker staan tot morgen ))

Monet

Monet

11-12-2011 om 08:52

Ik zie....

voor me natuurlijk de laptop op de eettafel, dan zie ik de salontafel met daarop een stapel gelezen tijdschriften, zes waxineglaasjes met opgebrande waxinelichtjes, en de stadsplattegrond van Marrakech.
Beide tweezitsbanken zijn leeg, links van me, bij de schuifdeuren naar buiten, staat een uberleuke alternatieve kerstboom van de Karwei waaraan ik heel creabea 12 roze/paarse glazen ballen heb gehangen.
Op de eettafel links naast de laptop de afstandbediening van de tv, mijn mobieltje en de ketting die ik gisterenavond hier af heb gedaan. Rechts van de laptop wat geopende post waar ik nog wat mee moet, de bijna lege fruitschaal, mijn paspoort, een paar pennen een een kadobon van Ulla Popken waarvoor ik zo een leuke panty ga uitzoeken. En dan nog mijn nieuwe Libelle, die ik zo ga lezen, onderuitgezakt op de bank.
O ja.....onder de salontafel liggen mijn laarzen en staan een paar pumps, en naast de bank ligt een gelezen krant op de grond....

merene

merene

11-12-2011 om 10:27

Ik zie

Ik zit, in mijn badjas, met de laptop aan de tafel. Als ik naar buiten kijk zie ik ons konijn voor zijn deurtje in het hok zitten. Hij wil duidelijk losgelaten worden, zodat hij lekker in de tuin kan rennen. (doe ik zo) Op tafel zie ik een, door zoon, zelfgemaakt kerststukje staan, een kitsch theelichtje, de krant van gisteren, wat verloren kruimeltjes, een leeg zakje(?), en nog wat tekenspulletjes van zoon. Verder zie ik mijn 2 kinderen wakker worden op de bank. De ene kijkt tv en de andere is aan het ds'en. De kerstboom staat inmiddels.
Als mijn man zo thuiskomt gaan we eerst maar eens ontbijten/brunchen.

Als je écht wil opruimen..........

Is er een hele goede remedie. Ga verbouwen/behangen/schilderen/vloer schuren/leggen of wat dan ook.
In ieder geval iéts waarvoor je de hele kamer moet leegpakken.
Moesten wij een maandje terug voor nieuwe vloer
Daarom is het hier voor 'ons' doen best aardig opgeruimd.
Want de 'troep' heeft nog maar 1 maand kunnen aangroeien
Maar je wil niet wéten wat wij allemaal weggemikt hebben en tegengekomen zijn!
Tekeningen, stápels van járen kindervlijt.
Zakken vol met spul waarvan we niet eens wisten dat we het nog hadden, vuilnis (een heleboel) en héél veel voor de kringloop (ik dacht 4 vuilniszakken en 8 dozen!) en dat allemaal uit 1 woonkamer+hal...........! Het grootste gedeelte van die vuilniszakken waren alleen al jassen die niemand meer past en schoenen die ook niemand meer past
Het is hier voor ons doen dus enorm opgeruimd eigenlijk.
Hoewel ik erg goed ben ik rotzooi 'verstoppen' (onder kastjes, boven op hoge kastjes, in laatjes, achter kastjes etc.etc.)
groeten albana

oregano

oregano

11-12-2011 om 16:06

Wat zie ik

Computer staat links in de kamer, links zie ik de tuindeuren en iijjk de tuin in, tuintafel met viooltjes, wasrekje met was te drogen, links op mijn pas geverfde radiatoren liggen de sokken en ondergoed te drogen, rechts zie ik mijn lievelingsmeubel, de piano van mijn overleden vader (en zijn vader) waar ik net een kerstengeltje op heb gezet en een waxinelichtje bij zijn foto waar hij mijn dochter als baby vasthoudt, naast de pianoo staan 2 grote rieten manden op pootjes waarin de pianostukken en in de andere de knuffels die niet wegmogen, daarnaast een licht groen leren stoel en een witte klippan bank, ik zie door het raam (waar 2 glaasjes staan met waxinelichtjes ) voor onze mooie vijver met ganzen lopen in het gras, 2 witte kastjes met rozen in diverse kleuren in een vaas en daarnaast de kerstboom die we net hebben opgetuigd. samen met mijn dochter, alleen zat zij meer op de laptop dan bij de boom . Rechts achter mij staat de eetafel met daarop mij werkagenda. zilveren fruitschaal met mandarijntjes div kranten en papieren die ik nog moet opruimen en 3 hyacinthen in een paars glazen vaas. Verder zie ik dat de piano nog op handdoeken staat en ik achter die schoteltjes aan moet voor het huis in de verkoop komt. Ik zie pas geverfde deuren, heerlijk. Achter mij nog een doos met kerstspullen waar ik nog wat mee moet, doos met kleren van mijn vriend die ik moet uitzoeken wat weg kan en wat niet (maakt hem nl niet uit waaar hij in loopt of het nog staat of niet ).
Vanuit hier kan ik de keuken niet zien, maar ik ben erg tevreden over het feit dat hij eindelijk opnieuw is betegeld met mooie grote antraciet dof grijze tegels.......Vandaar dat alles nu mooi leeg is en dat wil ik graag zo houden.
Leuk draadje dit, zeker voor nieuwsgierige aagjes zoals ik ☺
Nu ga ik nog even het sterrenlichtjesgordijn ophangen van ikea die al jaren in december voor de tuindeuren hangen.
Groet oregano

mirreke

mirreke

11-12-2011 om 16:53

Nu!

Voor me twee computerschermen, samen 1 groot bureaublad, heerlijk. Daarachter dakraam. links redelijk nette stapel, twee telefoons, rechtvoor grote schuifpui, daarachter schuifpui, daarachter balkon, daarachter tuin, bomen, huizen redelijk ver weg. Schemerende lucht
Rechts, wel tien kaarsen en kaarsjes, met daarachter weer zoon die helemaal gefixeerd is op de rubik's cube. Daarachter boekenrek.
ik had een enorme administratieve zooi, en veel rommelige stapels met rekeningen ed. Met hangen en wurgen eraan begonnne, op de hielen gezeten door de belasting, ik moest drie jaar tegelijk doen... Gelukt, met goed gevolg, belastingformulieren ingevuld en bastgesteld, en nu een opgeruimde kamer en een opgeruimd gevoel, en trots, TROTS, op mezelf...

mirreke

mirreke

11-12-2011 om 16:54

Behalve dan op de spelfouten he,

da's minder, vooral omdat ik nu bezig ben met redactiewerk...

Vic

Vic

11-12-2011 om 17:08

Puinhopen

Zo aan het eind van het weekend met de kinderen thuis, ziet het er heel anders uit dan op vrijdagavond. In de huiskamer is het wel gezellig, met de kerstboom die ik vandaag heb versierd en de huisjes met lichtjes op de vensterbank. Het playmobilhuis staat er ook nog steeds, en jongste heeft er nu een treinbaan omheen gebouwd, wat wel heel veel ruimte inneemt. Op de gang, onder de trap, staan twee dozen waarin de kerstspullen zaten. Ook de fiets van oudste staat er, omdat ik nog haar nieuwe fietsmand erop moet zetten. En de stofzuiger staat ernaast, omdat ik eigenlijk aan het stofzuigen was maar ook jongste had beloofd een spelletje te spelen.

dc

dc

12-12-2011 om 11:56

Albana, nog eentje

En als je niet van verbouwen houdt, dan kun je ook om de paar jaar van land verhuizen. Dan ga je ook erg kritisch door je spullen heen

(en toch is mijn huis altijd een zooitje, gelukkig dat niemand dat erg vindt)

Wilma

Wilma

12-12-2011 om 14:40

Wat een heerlijk leesvoer

En wat een leuke taferelen overal !

Ik zit trouwens in de huiskamer, pc in een pc-kast, 'k weet niet meer wie dat vroeg.

Als ik nu om me heen kijk, zie ik trouwens ook al de versierde kerstboom (gruwelijke hekel aan) en, schaam, nogsteeds de gestreken bloes (aan de kast) die ik mee naar boven zou nemen. De manege van playmobiel staat er ook nog, alleen zijn de paarden nu allemaal op een hoopje en niet meer in de 'wei' door de hele kamer. Dan nog een barbie-auto met allemaal benen eruit (barbies er dus op de kop in). De racebaan staat er ook nog. Dan nog een leuk kerststukje wat dochter gistermiddag heeft gemaakt en voor me een flesje spa omdat ik maar weer eens de zoveelste poging doe om te minderen met van alles wat eetbaar is.
Dan nog het fototoestel omdat ik van plan was om dingen op MP te zetten en de tijdschriftenbon van het Kruidvat (met dank aan de Sint) die ik via internet wil aanmelden.

Oh, belangrijkste bijna vergeten, en een puberzoon met geschiedenisboek ligt op de bank met op de leuning naast 'm een pak vlokken (?).

En dit uiteraard naast de gebruikelijke zooi.

Ik lees jullie bijdragen met een glimlach en bedenk me net als een paar van jullie dat ik maar weer eens moet opruimen. Morgen ofzo.

Wilma

Wilma

12-12-2011 om 14:47

En oh ja, thursday next

Jij had toch wel een van de prachtigste uitzichten denk ik, daar in Florence ...

neteret mut

neteret mut

12-12-2011 om 16:28

En ik

Ik zit in onze slaapkamer achter mijn bureau, er ligt een kat op schoot te spinnen (die gaat straks op de vensterbank liggen). op mijn bureau de gebruikelijke dingen ( voor mij dan he) als deo, borstel, comp, pennen, boeken en schrijfpapier, eleastiekjes en klemmem, lamp, inhoud van mijn laptoptas ( moest schoongemaakt ivm plassende kat, andere kat), sieradenkistje, paar prulletjes, klokje. Aan de muur voor mij kleine schilderijtjes en daarboven 3 lange planken met boeken. Rechts een raam, daaronder de verwarming en daarvoor een nachtkastje en wat kleren die op de grond liggen ( 1x gedragen en hoeven nog niet in de was).Achter mij ons bed. Links een doorkijkje naar het looppad naar de badkamer en de "tussenwand van boekenkasten". Om naar de badkamer te komen moet iedereen door onze slaapkamer, om een beetje privacy hebben we 3 metalen stellingkasten gebruikt als tussenwand. Die staan vol boeken maar er is uiteraard nog wel een "deurgat" ( misschien eens een gordijn hangen of een kamerscherm). Door het "gat"zie ik staande ventilator waaraan mijn laptoptas hangt te drogen en de stofzuiger van de bovenverdieping. Op zich is alles redelijk netjes, wel ligt er altijd stof ( zichtbaar en niet zichtbaar bv achter de boeken)

Chippie

Chippie

13-12-2011 om 00:06

Ik zie...

Ik zie een laptop, een tafel met een schaal met mooie tak en wat kerstballen en wat afstandsbedieningen, telefoons, Ipad, Wii controller (jeetje wat veel digitale meuk). Natuurstenen schouw met nieuwe takkenkrans erboven. Een
grote kerstboom met lichtjes en kerstballen en figuurtjes van houtschors, gordijnen en taupekleurige muren, veel ramen, grote witte bloempotten, kamer en suite deuren, lange eettafel met wat slingers erboven (er was er een jarig, hoera hoera). Nieuwe kast in d hoek en met deze kast kwam eindelijk het gevoel, ja de woonkamer is af! Ik ie nog een paar takken van de kleine kerstboom in de woonkamer. Op tafel slingeren wat spelletjes, sleutels, box met Playmobil. En op de klok zie ik dat het de hoogste tijd is om naar bed te gaan...

Monique D*

Monique D*

18-12-2011 om 14:23

Als ik nu om mij heen kijk..

..dan zie ik de vloer die hoognodig gestofzuigd en gedweild moet worden, de wasrek die leeggehaald moet worden en dan denk ik ook nog aan de wasmachine die ook leeggehaald èn gevuld moet worden met de kleren die in de wasmand zijn..

mar

mar

19-12-2011 om 10:21

Vreselijk

Een grote chaos. Een niet opgeruimde en gezogen huiskamer, de inventaris van de voorraadkast midden in de huiskamer, overal gereedschap en resten afvoerbuis. En dat allemaal dankzij een lekkage gisteren boven.
Een etage hoger gaan zitten helpt ook niet, daar is de chaos nog groter doordat er een slaapkamer half ontruimd moest worden om bij de afvoerleidingen te komen.

Fleers

Fleers

19-12-2011 om 10:38

Ik zie

kerstkransjes om de werkstress weg te eten, links een stapel werk die vandaag af moet (ik werk thuis), links voor stapeltje dat ook af moet, liefst vandaag, vlak voor me het scrypto van de NRC - opgelost dus ga ik de oplossing insturen, daarachter mijn pc-scherm met Outlook en 88 mails die nog bekeken moeten worden (was een week weg), rechtsvoor antwoordapparaat met 4 berichten (zakelijk) die ik nog moet afhandelen, rechts stapeltje zakelijke financiën die opgeruimd moeten worden, dan een bureaustoel met een van mijn katten erop.
Achter mij een doos met spullen van een congres die opgeruimd moeten worden, en een aantekeningenboek met opmerkingen over het congres (ik organiseerde het) - wat moet er volgende keer anders of wat moet er nu nog afgehandeld.
Ten slotte twee volle prullenbakken.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2011 om 13:40

Ook chaos

ik blokkeer altijd een beetje zo vlak voor kerst. Omdat er zovéél moet gebeuren...

Links

Van mij de kerstboom, die mij een doorn in jet gé
app-sent

Oeps

Mijn peuter beet in mijn arm, grr!

Die boom dus, elke keer rukt de kat de versiering eruit. Liefst zou ik het ding nu al het balkon opgooien, maar dat is weer sneu voor mijn zoon. Ik vind kerstversiering vaak echt deprimerend..

Verder ligt de hele tijd overal zooi die zelfde peuter versleept en verspreidt. Dat steeds opruimen is nog deprimerender

app-sent

Tjonge

Ligt het aan mij of wordt dit een steeds deprimerender draadje? Het begon zo gezellig...

Rieke

Rieke

20-12-2011 om 10:55

Zal ik even?

Ik zit in een heerlijk rustig huis, in een hoekje in een lekkere stoel. De computer staat aan, ik ga aan het werk op de computer. Zit te tikken op de i pad. Kerstboom aan, ander kerstlichtjes branden. Radio 2 op de achtergrond. Zo even stofzuigen vanwege hondeharen, verder alles opgeruimd. Alleen alle kerstboodschappen staan op het aanrecht. Die gaan nu de kast en vriezer in, dan ben ik klaar voor de kerst! Zo beter Silone? Rust en een opgeruimd huis hier.

krin

krin

20-12-2011 om 12:44

En ik

Ik zit, als ik even mijn hoofd afwend van het beeldscherm met daarnaast nog dezelfde wirwar van boeken, doe-lijstjes, onverwerkte post én de bladmuziek voor Auld Lang Syne (regeren is vooruitzien), me heerlijk te koesteren in het zuinige zonnetje dat door het dakraam naar binnen schijnt.

Chippie

Chippie

20-12-2011 om 14:30

Kaaskopje

Waar ben je dan voor kerts zó druk mee? Boodschappen halen moet je anders ook, boom staat waarschijnlijk al, keer met dweil door het huis is ook niet zo vreselijk lastig, ...

Hier nog een kerstmenu bedenken en inslaan, Franse slag door het huis (zoals iedere zaterdag) en dan zitten we zaterdag heel relaxed onder de kerstboom.

Het enige waar ik deze week druk mee ben zijn twee kerstetentjes (leuk!) en een kerstdiner op school (30 kipkluifjes de oven inschuiven).

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2011 om 01:20

Chippie

Het idee van het druk hebben wordt voor een groot deel veroorzaakt doordat ik zaterdag de hele dag moet werken. (31 december heb ik dan weer wel vrij) Kerst is voor mij zo'n beetje wat vroeger voor veel vrouwen het voorjaar was. Als de eettafel mooi opgesierd wordt voor kerst moet de omgeving er ook picobello uitzien. Dat wordt dus ramen wassen, lang niet afgestofte hoekjes stoffen, de keuken uitsoppen, etc. En daar heb ik alleen de donderdag nog voor. Als ik onder tijdsdruk sta kan ik opeens heel goed doorwerken, dus dat gaat vast goedkomen en gelukkig heeft mijn man zaterdag wél vrij en morgen ook! Morgen doet hij het hele deel wat wij de keuken noemen, zaterdag doet hij de grote bubs aan boodschappen. Ik ben er heel blij mee, maar ik heb last van zo'n typisch vrouwendingetje... ik moet het lóslaten. Het lukt vast ook wel zonder mij... toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.