Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lijner

lijner

06-01-2013 om 14:32

Weight watchers

Ik zit te denken om te gaan lijnen met de weight watchers.
Ik heb nog nooit eerder een echt dieet gedaan. (wel zelf op mijn eten gelet)
Ik heb nooit echt op mijn lijn hoeven te letten tot ik vervroegd in de overgang ben gekomen. En nu vliegen de kilo's eraan. Dus wordt het tijd dat ik er wat aan ga doen.
Daarom leek het me makkelijk om me aan te melden voor weight watchers online heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn man wil ook gelijk mee doen kan je voor twee mensen die propoints laten berekenen? of moet je dan ook 2x betalen.
En weet iemand of je voor lunch en ontbijt gewoon brood met kaas kan eten. Want dat vind ik wel belangrijk.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zeppie

zeppie

06-01-2013 om 17:22

Deels antwoord

Uit de tweede hand positieve verhalen over WW behalve dan dat je in t begin moet wennen aan het tellen. De app schijnt dan weer ontzettend handig te zijn dus als je smartphone hebt is dat een aanrader.
De grap van WW is dat je juist voorliefdes als brood met kaas kunt blijven eten, zolang je je maar aan de propoints houdt. Schijnt dat je ook niet minder propoints mag eten, of beter van niet omdat lichaam dan op spaarstand zou kunnen gaan en je niet afvalt.
Ik hoor dus veel positieve verhalen, behalve van die ene vriendin die voorliefde heeft voor crashdieten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

06-01-2013 om 17:43

Mijn vriend

Mijn vriend is ook bezig met Weight Watchers. Groot voordeel vindt hij dat ook wordt berekend hoeveel punten je extra krijgt als je (veel) sport. Verder mag je zelf bepalen waar je je punten aan opeet, dus die boterham met kaas kan ook gewoon. Dat zijn overigens wel veel punten! Het is niet mogelijk om met twee personen voor de prijs van een te doen. Er zijn wel gratis programmaatjes zoals bijvoorbeeld Stepaday.

lijner

lijner

06-01-2013 om 18:42

Oké

ik denk dat we het gewoon gaan doen. Ik meld mij aan op ww. En mijn man eet gewoon met mij mee alleen wel wat meer. Ik las ergens dat een man 6 punten meer mag en voor elke 5 kilo boven de 80 kilo nog eens 2 punten meer.
Ik heb een smartphone en heb de app alvast gedownload.

Monni

Monni

06-01-2013 om 23:46

Doen!

Ik ben bijna 20 kilo afgevallen met ww! Nog 2.5 kilo te gaan. Dat van dat brood zei ik ook toen ik begon. Mijn brood was heilig! Ben ook in het begin gewoon brood blijven eten maar 1 plakje brood is 2 punten en ik at echt veel brood dus dat was een aanslag op mijn punten. En daar gaat nu juist de hele ww over. Keuzes maken. Je kan dus brood blijven eten maar je kan ook voor andere dingen kiezen die ook gewoon heel lekker blijken maar veel minder punten kosten. Op die manier ga je steeds gezondere keuzes maken en idd ook meer sporten omdat dat op een makkelijke manier veel punten oplevert. Weer een gezonde keuze
Dus ik zou het gewoon doen. Is zijn geld dubbel en dwars waard. Je man kan idd gewoon met jou meedoen maar misschien is het handig om in het begin allebei lid te worden zodat hij zijn eigen aantal punten weet en een paar maanden zijn eigen punten bij kan houden. Een uur intensief sporten levert hem misschien ook meer punten op dan jou.
Succes ermee!

Vic

Vic

07-01-2013 om 09:23

Niet zo makkelijk zelf te berekenen

Voor mannen werkt het echt anders met de punten en ze krijgen meer punten voor sporten. Mijn vriend mag op een dag dat hij sport 43 punten eten. Zijn ontbijt en lunch zijn dan ongeveer mijn hele dagrantsoen. Op sommige sites kun je wel de punten berekenen, maar dan kom je toch nog anders uit dan bij de berekening in je lidmaatschap.

amk

amk

07-01-2013 om 10:16

Zelfde systeem maar goedkoper

streep-je-slank van de margriet.
Lijstje kopieren uit een bibliotheek boek en strepen maar.
Dan heb je niet de marketingtruc er bij van het promoten van de eigen weightwatcher producten.

rosa

rosa

07-01-2013 om 10:51

Streepjeslank

Is helaas helaas overgegaan in stepaday. En daarmee is bijvoorbeeld vervallen dat je teveel eten kunt compenseren met sporten. Ook de lijst met voedingsmiddelen is veel beperkter, ik vind het een grote achteruitgang hoewel ik het wel nog gebruik.

Vic

Vic

07-01-2013 om 10:55

Ik tel gewoon calorieën

Online heb ik een formule gevonden waarmee je kunt berekenen hoeveel calorieën je nodig hebt om stabiel op gewicht te blijven. De uitkomst viel best wel tegen, 1550 per dag, dus om af te vallen zit ik nu aan 1250 calorieën per dag. Als ik ga sporten neem ik wel een boterham extra, anders val ik om.

amk

amk

07-01-2013 om 11:07

Maar

die boeken zijn er toch gewoon nog bij de bibliotheek. Die lijstjes veranderen niet zo snel.
Ik heb er een exelletje van gemaakt en dat print ik indien nodig. (als ik dat vind, de weight watchers wil mij niet hebben)

Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2013 om 12:23

Misschien denk ik nu wel erg zuinig

maar is de goedkoopste manier van afvallen niet gewoon minder eten, minder fout vet, niet snoepen, geen fris met bakken suiker erin en wel meer beweging? Ik moet ook afvallen, maar ik ga daar geen hulp van een betaald dieet-programma voor gebruiken. Ik heb het al eerder op deze manier gedaan en viel in 1 maand 10 kilo af. Echt ongelooflijk. Doordat mijn werk een paar jaar geleden dichter bij het station kwam en ik dus niet meer in een kwartier van en naar de trein moest 'snelwandelen' en ik er niet meer echt op gelet heb, zijn die kilo's er voor een deel helaas weer aangegroeid, dus ik moet mezelf weer op rantsoen zetten. En ik ben op fitness gegaan.

Anemoon

Anemoon

07-01-2013 om 12:40

Verkeerde zuinigheid

10 kilo in 1 maand? dat is heel slecht voor je gezondheid,gewoon een crashdieet .Dat kost je misschien geen geld,maar wel je gezondheid,en bovendien krijg je last van het Jojo effect,Niet doen dus.

Vic

Vic

07-01-2013 om 12:41

Kaaskopje

Als je door niet te snoepen 10 kilo in een maand afvalt is dat best wel erg Ik at best gezond en snoepte ook niet overdreven veel, maar als je maar 1550 calorieën per dag nodig hebt hoef je geen gekke dingen te doen om er boven te komen, helaas ;-(
Door jouw initiatief ga ik morgen trouwens wel informeren wat de mogelijkheden zijn voor bedrijfsfitness. Dat uurtje aquarobic dat ik doe zet niet echt zoden aan de dijk. Nog op maandagavond bovendien, dus de afgelopen twee weken heb ik al moeten laten schieten.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2013 om 13:14

Anemoon

Ik heb het niet ervaren als een crashdieet. Ik kon er eigenlijk heel goed mee leven en heb mezelf niet uitgehongerd. Maar door net even minder, minder vet, minder zoet e.d. te eten, had het effect. Dit is inmiddels vier (of vijf dat weet ik niet meer zeker) jaar geleden. De kilo's zijn er pas weer aangekomen toen ik, in de plaats waar ik werk, nog maar 3 minuten moest lopen van en naar de trein en dan ook nog heel geleidelijk. Van de 10 kg die ik afgevallen ben, zit er weer zo'n 7 aan. Dus dat noem ik geen 'jojoën' maar niet zo verstandig bezig zijn Inmiddels heeft de overgang toegeslagen, waardoor vet rond mijn buik makkelijker blijft hangen en is mijn cholesterolgehalte te hoog gebleken. Dus ik ben nu wel gemotiveerd om er zelf iets aan te doen. Juist door programma's te gebruiken ben ik geneigd te denken dat dat jojoën in de hand werkt. Ze dwingen je een eetpatroon te volgen die je nooit eerder had en zie dat maar eens voorgoed vol te houden. Met 'gewoon' minderen blijf je in je normale eetpatroon, met dezelfde voedingsproducten. Als ik lees dat brood eten een probleem is, dan is zo'n dieet voor mij niet geschikt. Als ik lees dat koolhydraten niet mogen (ik weet niet meer welk dieet dat was), dan zie ik mijzelf dat niet volhouden.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2013 om 13:24

Vic

Ja ik was ook nogal verbaasd. Ik zeg niet dat het fluitend ging, maar dit resultaat in een maand was wel 'verrassend'
Ik snoepte denk ik niet eens zo extreem veel, maar wat ik snoepte was wel fout. Dikke koeken bij de koffie en voor het slapen een halve zak chips. Ik noem maar een voorbeeld. Die foute gewoonte is er toch weer ingeslopen. Ik knaag inmiddels op soepstengels en neem geen zoetigheid meer bij de koffie. Ook de verslaving op mijn werk heb ik niet meer opgepakt, namelijk een rolletje mentos per dag wegsnoepen. Door weer te gaan bewegen, denk ik dat ik de helft al gewonnen heb. Vroeger, toen ik jong en wild was), danste ik iedere week zo'n 3 nachten de calorieën weg. Toen dat eenmaal ophield (man hield niet van dansen tot 4 uur in de ochtend) ben ik aangekomen. Beweging is voor mij dus eigenlijk belangrijker dan een serieus dieet.
Ik ben nu lid bij Basic-fit. Omdat mijn dochter daar graag wilde én het is goedkoop. Je lidmaatschap bij Basic-fit kan ook door familie (of vriendinnen) gebruikt worden als jij niet kunt.

amk

amk

07-01-2013 om 13:26

Daarom

was ik zo blij met streep je slank. Je kunt gewoon eten wat je wilt binnen grenzen. Het voordeel is wel dat je niet eenzijdig gaat eten. Ik ben er geleidelijk mee afgevallen en heb in die periode een ander eetpatroon aangeleerd. Iets dat je eigenlijk best wel weet maar opnieuw oefenen is best wel eens fijn. De 10kg die ik er mee ben afgevallen is er niet meer bij gekomen.
Als ik nu weer een kilo of 2-3 boven mijn streefgewicht zit pak ik het lijstje er weer een dag of 2 bij en dan weet ik het weer en gaan die kilo's er in een maand of 2 weer af.

Bedankt voor de stepaday tip!

Ik heb me net aangemeld bij Stepaday, vroeger heb ik ook streep je slank gebruikt, maar dat boekje ben ik kwijt.
Daarmee ben ik ook weleenszo'n 5 kilo afgevallen, ik vond het goed om op te schrijven wat ik at, nu moet er min 6 af. Hetzelfde "probleem" als Kaaskopje: de middelbare kilootjes :o) En vanaf nu weer ieder lunchuur naar buiten voor een wandeling. Succes allemaal.

Vic (formule)

Ik ben benieuwd naar die formule. Weet je nog waar je hem gevonden hebt? (of hoe hij luidt, ook goed

Vic

Vic

07-01-2013 om 14:32

Hier

Ik las hem op een ander forum, maar heb hem ook online gevonden:
http://www.nutritionalassessment.azm.nl/algoritme+na/onderzoek/energiegebruik/berekenen.htm

lijner

lijner

07-01-2013 om 19:51

Aangemeld

Iedereen bedankt. Ik heb me ondertussen toch maar aangemeld.
Ik mag 26 propoints op een dag. Ben benieuwd het lijkt weinig. Ik ga morgen beginnen.
Mijn man wilde zich niet aanmelden hij eet wel met mij mee.
De reden dat ik brood wil blijven eten is voornamelijk voor de kaas. Ik lust echt geen melk of yoghert en krijg mijn melkproducten binnen door veel kaas te eten.

Nog een tip

Als ik was kilo's kwijt wil houd ik mijn calorieën bij op mijn smartphone met de app CalorieTeller. Je kan ook je huidige gewicht en streefgewicht invoeren en je activiteiten. De app berekent je max aantal calorieën. Voordeel is dat je helemaal zelf bepaald wat je eet. En als ik aan het eind van de dag nog calorieën over heb, neem ik een toetje of bijvoorbeeld een glaasje whisky.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Jessica O

Jessica O

08-01-2013 om 08:10

Streep je slank

Ik heb al eens via mail van iemand een streep je slank lijst gehad. Werkte super hier, ben er ook flink door afgevallen. Helaas is het er wel weer bij gekomen, maar inmiddels wel weer begonnen.
Mocht er iemand belang hebben bij zo`n lijstje, ik wil het je wel door mailen!

toja

toja

08-01-2013 om 09:20

Jessica

Zou je het lijstje willen mailen? Ik ben er wel benieuwd naar.
(jersas @ gmail. com) (zonder spaties)

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

08-01-2013 om 11:24

Jessica

Ik hou mij graag aanbevolen voor zo'n lijstje! Ben al een aantal maanden flink aan het sporten, maar heb nog niks aan mijn eetpatroon gedaan. Dat is de volgende stap.
Dus: heel graag en alvast bedankt.
Mijn mailadres: [email protected]

Jessica

Mag ik het ook ? [email protected]
Bedankt !

Stepaday vraag

Ben ik gisteren mee begonnen, maar voind het wel lastig dat je alles inline moet invullen, vnadaar mij "streep je slank" verzoek aan Jessica.

Ik wil 6 kg afvallen en mag volgens Stepaday 1200 cal per dag, dat is niet veel :o) Na het avondeten mocht ik nog 5 cal. haha. Dat was dus alleen thee ( zonder suiker) en een dropje. Heel duidelijk dus ! Maar waar kan ik nu zien hoelang ik erover zou doen om die 6 kg kwijt te raken ?

lisbeth

lisbeth

08-01-2013 om 15:43

Ook graag

Ik had ook graag dat lijstje gehad, mijn mailaadres is [email protected]

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Shonagh

Mag je maar 1200 cal met Stepaday?! Dat lijkt me absurd weinig. Met CalorieTelller mag ik 1800 cal als mijn doel 'gewichtsafname' is en 2000 cal met het doel 'gematigde gewichtsafname' is. Deze cal zijn berekend op basis van mijn lengte, gewicht, geslacht en bewegingspatroon. Ik heb al eerder mijn cal bijgehouden op deze manier en ben toen in een week of 8 10 kg afgevallen. Eigenlijk met vrij normaal eten (wel opletten niet te vette dingen) en geen koek, snoep, chips, kaas etc. tussendoor.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vera*

Vera*

08-01-2013 om 19:18

Jessica

Wil je het mij ook mailen?
[email protected]
Heb ik weer een reden minder om er niets aan te doen.....

Vera

Iris

Iris

08-01-2013 om 21:57

Jessica

Ik had ooit zo'n boekje van streep je slank, dus wil je het mij ook mailen? Dank!
[email protected]

Triple

Ja, 1200. Het is te doen: gewoon niets extra's en met de warme hapeen beetje uitkijken. Vic schrijft in dit draadje dat zij op 1250 zit, dus leekmij 1200 niet extreem weinig.
Maar mijn vraag was dus ook hoelang ik dan over die 6 kilo minder ga doen.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.