Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lijner

lijner

06-01-2013 om 14:32

Weight watchers


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

-6 kg (shonagh)

Ik val ca 1 kg per week af als ik 1800-2000 cal eet. Ik weet niet wat jouw bewegingspatroon is, maar met 1200 cal zou ik zeggen dat je binnen 3 weken toch wel 6 kg kwijt zou moeten zijn.
Overigens ben ik absoluut geen diëtist of voedingsdeskundige hoor!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Brianna F

Brianna F

09-01-2013 om 18:54

Triple

Wat zalig voor jou. Als ik dat at kwam ik aan, ik moet echt minder dan 1500 cal. eten wil ik een paar ons per week afvallen.

Vic

Vic

09-01-2013 om 22:28

Kun je niet zo zeggen

Je kunt niet zomaar zeggen dat je met een x aantal calorieën per dag x kilo afvalt. Het hangt er helemaal vanaf hoe zwaar je bent en hoeveel je beweegt. 1200 calorieën is best weinig en als je gemiddeld van lengte/gewicht bent en gemiddeld beweegt kun je het een crashdieet noemen. 2000 calorieën per dag is de gemiddelde dagbehoefte voor vrouwen, maar zelf zit ik daar een stuk onder. 1250 calorieën is dus voor mij niet crashen, vergelijkbaar met ca. 1600 calorieën als je dagbehoefte 2000 is. Buiten normale maaltijden ('s morgens 2 crackers met beleg, 's middags 2 boterhammen en 's avonds een avondmaaltijd van ca. 600 cal.) heb ik ruimte voor twee stuks fruit en een rijstwafel als tussendoortje. Ik heb dus best wel trek, de hele dag door.

Ella2007

Ella2007

10-01-2013 om 12:33

Eens met kaaskopje

Ieder zijn meug natuurlijk, maar de beste ervaring heb ik gehad door gewoon sterk te matigen met koek, snoep, chips, kaas en wijn. Niks punten tellen of calorieen, maar gewoon normaal eten en minder extra's. Verder een actief leven leiden (vaker de fiets pakken ipv de auto), genoeg slapen (heeel belangrijk voor je hormoonhuishouding) en genoeg leuke dingen doen zodat je je niet ontevreden voelt en loopt te vreten. Overdag genoeg eten zodat je 's avonds geen honger hebt. Reken wel op een kilo per maand afvallen ipv een kilo per week. Maar voor het lijf beter.

Stepaday ervaring

Na een paar dagen weet ik nu dat 1250 kcal niet veel is. Ontbijt ( magere yoghurt met een beetje kellogg special k) en lunch ( 2 boterham met mager beleg en beker karnemelk) gaan nog wel, maar met het avondeten erbij kom ik toch meestal wel iets boven de 1250 kcal. Als je dat zo voor je neus ziet staan is het duidelijk dat er 's avonds niets meer gegeten mag worden :o) Verder drink ik alleen een paar koppen koffie met een ietsje pietsje melk en thee zonder suiker. Voor mij werkt het (denk ik) wel. Maandag weer op de weegschaal.

Shonagh - weinig

1250 Kcal klinkt eerlijk gezegd als te weinig voor een gewone werkdag. Wat eet je eigenlijk tussen de middag?

Dat je na het avondeten niet meer eet lijkt mij trouwens niet het moeilijkste onderdeel van het dieet of mis ik wat?

Chris

Oh sorry

Je luncht met twee boterhammen

Chris

Nou chris

Dat glaasje wijn met een knabbeltje was er aardig ingeslopen.......... Ik start 's morgens laat: 3 x in de week sta ik om 8 uur pas op, ontbijt om 8.30, de andere dagen nog later. Overdag thuis en op mn werk rammel ik wel een beetje, maar ik neem niets. Ik ga niet vroeg naar bed ( rond 12 uur) en dan is de avond met alleen thee en water wel lang hoor :o)

Snap het

Het verlangen om 's avonds nog wat lekkers te nemen voor de buis herken ik best wel hoor. Maar zoals je zelf al zegt is dat een gewoonte geworden die erin is geslopen. Het lijkt dan kaal en ongezellig om alleen een kopje thee of koffie te nemen met enkel een biscuitje, maar dat is echt een kwestie van gewenning!

Als je de knabbels langere tijd laat staan, zul je merken dat het normaal wordt om niet meer te snaaien 's avonds. Het helpt wel als je man 's avonds ook niks meer neemt trouwens.

Chris

lijner

lijner

11-01-2013 om 11:27

Helaas

Ik val niet af door alleen maar snoep enz te laten staan. en ook een boterham en een aardappel minder is niet genoeg. Sinds een jaar of 3 is mijn voedingsbehoefte flink veranderd ik eet hetzelfde maar als voorheen maar ben in 3 jaar tijd toch 8 kilo aangekomen. En die wil ik er nu af hebben.
Omdat dit niet lukt met minder te snoepen. Wil ik gewoon een poosje punten tellen bij de Weight Watchers. Ik mag per dag 26 punten en dat zijn volgens mij heel weinig calorieën. Ze zijn in elk geval zo op als ik met mijn ontbijt en lunch ieder 2 boterhammen eet hou ik net genoeg over voor een kleine lichte avondmaaltijd.

Ik heb nog wel 49 punten per week extra die ik als ik wil ook nog mag gebruiken.
Ik heb het eerst twee dagen met alleen die 26 punten gedaan maar dan heb ik de hele dag honger. Gisteren heb ik ook een gedeelte van die extra punten gebruikt. Omdat ik nog een lunch afspraak met een vriendin had.

Vic

Vic

11-01-2013 om 12:42

Balen hoor

Met mijn, ook voorheen best goede, eetpatroon valt er niet veel te schrappen. Het lijkt me best fijn als je alleen door minder snoepen een kilo per week afvalt. Ik heb nu een calorieënteller app gedownload en die kwam ook uit op 1248 calorieën als ik 0,5 kilo per week wil afvallen. Eigenlijk vind ik dat niet snel genoeg gaan, maar met een kilo per week mocht ik maar 700 calorieën en dat is niet meer verantwoord ;-( Vanmiddag ga ik maar eens kijken bij de sportschool hier in het dorp. Het zou toch fijn zijn als ik in ieder geval 1x per week een wijntje en een bakje chips mag, want nu is het allemaal wel erg karig. Overigens went het wel heel snel. De eerste paar dagen had ik de hele dag honger, maar dat is nu gelukkig wel over.

Bewegen

Maar als je dan maar zo weinig mag eten, waarom dan het energieverbruik wat opschroeven en meer bewegen?!
Een uur flink doorfietsen (21 km/uur) is ca 650 kcal en een half uur joggen ca 330 kcal. Dan is die boterham met kaas of dat stukje chocola er zo weer af!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kobalt

Kobalt

11-01-2013 om 13:25

Onderhandelen

Ik vind dat wel een groot nadeel van Weight Watchers. (heb het een tijdje met een cd-rom van hen geprobeerd). Ik ga dan de hele tijd met mezelf onderhandelen. Ja, ik heb net een heel stuk gewandeld, dan mag ik wel weer een flexipointje extra nemen...
Voor ik het wist, was ik continu met mezelf in onderhandeling en dealtjes aan het sluiten. (gisteren had ik drie punten minder, dus vandaag mag ik wel.... )Ik viel dus helemaal niet meer af, na een paar maanden.
Dat zinnetje: 'ik mag nu wel....' dat is me enorm tegen gaan staan. Net alsof eten een beloning is voor een geleverde prestatie. Geen weight watchers meer voor mij dus.
Ik ben wel blijvend vijf kilo afgevallen door flink te bezuinigen op koolhydraten en de groente en eiwit inname sterk te vergroten. Maar daar blijf ik nu ook op steken hoor, op die vijf kilo.
Het valt gewoon niet mee, afvallen. (bleuh)

lijner

lijner

11-01-2013 om 14:28

Vic

Als je van soep houd kan je Mischien een pan caloriearme soep maken. Als je dan S'avonds nog trek heb kan je een beker soep nemen. Ik heb zelf net ook een pan tomatensoep gemaakt met een recept van de ww site.
Verder denk ik inderdaad meer bewegen. Heb je je al gewogen na het eten van 1250 calorieën Mischien valt het mee.

Vic

Vic

11-01-2013 om 14:51

Lijner

Het probleem is niet echt de trek, maar vooral het gemis aan lekkere dingen. Helaas heb ik vooral een voorliefde voor zoute knabbels. De rijstwafels met kaassmaak zijn toch beduidend minder dan een bus pringles Ik heb nog niet gewogen, ook niet toen ik vorige week woensdag begon. Mijn laatste keer op de weegschaal was heel erg dus ik wil in ieder geval minder hebben staan dan toen. Morgenochtend ga ik wegen, denk ik.

Angela67

Angela67

11-01-2013 om 15:30

Weight watchers andersom starten

Lijner,
ik heb nu twee succesvolle WW periodes gehad en start binnenkort weer een keer. Ik kom af en toe weer wat aan en pak dan graag de draad weer even op.
Wat ik doen in die aanloop periode is dat ik alles wat ik eet/drink/sport, in het WWdagboek zet. Ik hoef nog niet op de punten te letten, gewoon noteren wat ik doe en eet. Dan begint het besef namelijk te groeien waar de grootste problemen zitten en ga ik vrij soepel over naar het moment dat ik me aan de punten ga houden. Een soort 'bewustwording' zonder dat ik al extra streng moet zijn. Misschien dat je hiermee een prettiger start maakt dan juist beginnen met 26 punten en honger lijden (en dan moeten zoeken waarmee je je honger kunt stillen binnen de 26 punten)?
Groet,
Angela

lijner

lijner

11-01-2013 om 15:40

Angela

Wat een goed idee. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik ben nu begonnen en ik vind het niet handig om nu weer even te stoppen. Hoewel het inderdaad zoeken is hoe ik verzadigd kan zijn met die 26 punten.

margje van dijk

margje van dijk

11-01-2013 om 16:13

Niet meer afvallen -> sporten helpt dan echt

Ik heb in het verleden ook wel WW punten gedaan. Het werkte heel goed, in 2007 was ik 7 kilo afgevallen. Het gewicht bleef er de eerste jaren ook wel redelijk af, maar gaandeweg kwam er toch weer wat bij, en nu precies een jaar geleden (januari 2012 dus) was ik weer net zo zwaar als toen in 2007.

OK dacht ik, pak ik die WW er weer bij. Maar hoewel ik precies mijn dingen van toen weer deed, wilde het afvallen deze keer niet lukken. Help, WTF? Ik had de indruk dat dit dan blijkbaar die dreun is die je krijgt als je ouder wordt, dat het dan minder makkelijk gaat of zo. In 2007 was ik 39, in 2012 was ik 44. Blijkbaar net het verschil.

Ik had me er al bijna bij neergelegd, totdat ik begon met hardlopen. (Ik had altijd verkondigd dat hardlopen het laatste was wat ik ooit zou doen, het leek me het ergste, nog liever verhongeren dan hardlopen). Eigenlijk doordat iemand (Triple?) hier postte dat lopen met Evy zo leuk was. Ik begon dus ook (echt, in termen van '1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen', voor m'n gevoel volslagen idioot for all the buurt to see, maar toch). Het bouwt echt heel langzaam op, en dan ineens kun je al 5 minuten lopen, en dan ineens 10, enzovoort. En het is ECHT leuk. Ik doe ook nog wat sport in de sportschool, maar dat voelt meer als corvee, terwijl ik hardlopen werkelijk leuk ben gaan vinden.

En voor mijn metabolisme is het echt heel goed. Ik ben intussen weer 5 kilo afgevallen, maar mijn hele lijf is anders. Mijn middel is veel slanker, en mijn laarzen (die altijd prima pasten) krijg ik haast niet meer over mijn kuiten. Als ik ga douchen voel ik overal ineens spieren.

Het goede nieuws is dat ik helemaal niet meer lijn. Ik eet normaal (niet onbeheerst veel maar zeker ook niet weinig), ik neem extra's als ze voorbij komen, en ik blijf structureel op dit lagere gewicht. Als ik wel wat meer op mijn eten zou letten zou ik zeker nog meer afvallen, maar ik vind het wel goed zo.

Ik zeg dit niet om mijn succes te promoten, maar om jullie te vertellen dat het werkelijk kan helpen om te gaan sporten. Ik geloofde dat vroeger eigenlijk niet echt, of ik dacht dat je dan minstens uren per week moest sporten. Maar met 3 keer een half uur lopen (in het begin minder lang, aan het eind ietsje langer) raak je ECHT in een andere energiebalans. Die halve uurtjes kun je creatief inbouwen, wel ietsje moeilijker als je jonge kinderen hebt, maar zelfs dan. Of maak er desnoods twee keer van in plaats van drie keer.

Je wordt er niet alleen lichter van maar je voelt je ook nog eens fitter. Ik merk echt dat ik meer aankan, meer energie heb, en echt geniet van dat buiten lopen. Terwijl ik werkelijk waar eerlijk waar van nature helemaal geen buitenmens ben, maar liefst de hele dag thuis op de bank of achter mijn computer zit.

Zet een coach als Evy op je oren en laat je er doorheen sleuren

Margje

Ely

Ely

11-01-2013 om 16:22

Heeft volgens mijn zusje nu ook verzadigende items waar je onbeperkt van mag eten voor een vast aantal propoints. Ook heb ik (ja ze is fan) van haar begrepen dat veel mensen de wekelijkse punten niet 'opeten' en dan op een plateau kwamen en weer gingen afvallen toen ze die extra punten wel namen. Lichaam was op de spaarstand gegaan, blijkbaar.

Wat ik van haar begrijp is WW veel aan het vernieuwen geweest dus als het in het verleden niet werkte zou ik zeker nog eens even gaan kijken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hé margje!

Ja, volgens mij was ik het die je aan het lopen heb gezet! Grappig. Ik ben in mrt 2012 begonnen met Evy en loop nu nog steeds (2-3 keer per week een half uurtje). En het klopt echt wat je zegt dat je lijf beter in vorm komt en je algehele metabolisme omhoog gaat.
En ik ben van nature ook echt helemaal geen loper (dacht ik). Vroeger jaren gehockeyd en toen vond ik looptraining echt een straf.
Voor geïnteresseerden: zoek op Evy Gruyaert 'start to run'. Ergens zijn de mp3tjes gratis te downloaden. Terwijl je naar leuke muziekjes luistert zegt Evy wanneer je moet gaan rennen (joggen?) en wanneer je weer mag wandelen. Onderwijl geeft ze je tips over lopen en gezondheid. Echt een aanrader!

Borrel

Gisteravond had ik een verjaardagsborrel van een vriendin. Volgens mij ben ik 'm goed doorgekomen. Geen toastjes kaas gegeten en geen nootjes. Maar wel wat olijven en een stukje wrap met zalm en roomkaas (die laatste wat minder ok). En ze had een fantastisch slank borrelhapje: worteltjes en die dan dippen in een mengseltje van zout en geroosterd sesamzaad! Stuk minder flauw dan een kale wortel.
Verder drie glazen rode wijn....
Maar gisteren wel een uur gefietst naar werk en vanmorgen (in de sneeuw!) een half uurtje hard gelopen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Snuggle's

Snuggle's

12-01-2013 om 14:14

Evy op iphone?

Kan die evy op de een of andere manier op een iPhone gezet worden?
Ik probeer er al weken naar toe te groeien om te gaan hardlopen. In mijn vriendenkring is het helemaal hot en ik hoor alleen maar enthousiaste verhalen.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat het leuk is, maar ik zou het allicht eens kunnen proberen...

Smuggle's

Je kunt de gedownloade mp3tjes met een pc via iTunes op je iPhone laden. Moet je meteen ook de App Sportstracker erop zetten dan kan je je route, snelheid en verbruikte kcal loggen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

zebra

zebra

12-01-2013 om 15:43

Niet hardlopen en een vraagje

maar wel wandelen hier. Ik wil graag afvallen, ben veel te zwaar, en denk dat het beter is als ik het bij wandelen hou. Maar een paar vriendinnen zijn wel enthousiast aan het hardlopen dus wie weet doe ik dat over een hele tijd alsnog. Verder let ik ook op mijn voeding, zo gezond mogelijk.

Verandert je figuur ook van stevig doorwandelen of is dat alleen als je gaat hardlopen?

margje van dijk

margje van dijk

12-01-2013 om 18:21

Zebra (en anderen)

Je kunt zeker met wandelen beginnen, want dan wen je je lijf aan bewegen. Kijk eens op www.dutchrunners.nl, daar staan schema's, en het begint met een wandelschema! Als je dat een paar weken regelmatig hebt gedaan kun je evt. met een beginnend hardloopschema beginnen.

Hardlopen is wel veel effectiever om af te vallen dan wandelen, maar wandelen hou je langer vol en is uiteraard veel beter dan niks!

En Triple, ja, jij was dat ja! In juli of zo. De sportschool hier was net dicht en ik dacht: Wat nu. En toen kwam jij met je jubelverhaal. Dus ik denk: dan moet ik het in principe toch ook kunnen? Ik ben begonnen en ik vind het echt heerlijk en geweldig. Dus dank je wel

Ik ben begonnen met Evy, en dat kan ik iedereen aanraden als je nog nooit gelopen hebt. Ik loop nu met die schema's van dutchrunner.nl, met mp3'tjes van Renate Wennemars, en dat vind ik heel leuk, maar Renate is wel een stuk zakelijker dan Evy. Evy besteedt veel meer aandacht aan het feit dat jij eigenlijk zelf denkt dat dit helemaal geen goed idee was, dat je denkt dat je voor gek loopt, dat je denkt dat je het niet volgehouden, enzo. Evy stelt je in die zaken steeds gerust en dat is heel fijn. Als je Evy achter de rug hebt kun je overstappen op Renate, want dan ben je al een stuk zelfverzekerder. En Renate gaat verder en traint wat professioneler zeg maar.

Overigens is het volgens mij tegenwoordig erg lastig om de mp3tjes van Evy nog te vinden op internet. Mensen die er echt niet uitkomen mogen mij wel mailen op [email protected], misschien kan ik ergens tijdelijk even iets uploaden of zo. Als het aanslaat kun je bij dutchrunners.nl voor 20 euro lid worden van de atletiekunie, dan kun je ALLES van Renate downloaden (dat komt neer op 12 gigabyte aan mp3's, tot en met de halve marathon aan toe). Dat is geen geld voor 20 euro zou ik zeggen

O ja, en je kunt het op elke telefoon zetten hoor. Zelfs telefoons uit de prehistorie

Margje

margje van dijk

margje van dijk

12-01-2013 om 18:23

Ps en mijn favoriete app

... is Endomondo. Vergelijkbaar denk ik met wat Triple zegt. Als je een telefoon met gps hebt zet je dat aan en dan houdt-ie alles voor je bij. Ga na het lopen naar www.endomondo.com en dan kun je je hele historie ook nog bijhouden. Je kunt trouwens ook 'wandelen' als sport ingeven (Zebra), dan houdt-ie bij hoe veel je wandelt, en geeft daarbij ook een berekening van het aantal calorieen dat je verbrandt. Heel motiverend

Margje

zebra

zebra

13-01-2013 om 13:08

Een stappenteller

heb ik nog wel hier of daar liggen, zal 'm eens opsnorren. Maar ik heb niks waar ik mp3 op kan afspelen volgens mij dus daar moet ik nog naar op zoek.

margje van dijk

margje van dijk

13-01-2013 om 13:42

Ook geen telefoon?

Op mijn Nokia van lang geleden kon ik al mp3's zetten. Daar heb je echt geen smartphone voor nodig. Er moet wel wat op kunnen qua megabytes, een lesje is zo 20 MB. Maar zelfs een telefoon uit de vorige eeuw zou dat wel aan moeten kunnen.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

13-01-2013 om 15:22

Venda

Echt? Kan je er geen muziekjes op draaien? Dat kon mijn Nokia uit 2000 volgens mij al.

Ik bedoel het niet denigrerend hoor, maar ik kan het haast niet geloven

Margje

Inge M

Inge M

13-01-2013 om 17:07

Venda

Heeft die ook geen sd-kaartje ingang? Hier een oude nokia die dat heeft.aar als je het niet weet, zie je niets

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.