Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

koentje

koentje

09-09-2012 om 14:03

Welke partij kiezen jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

13-09-2012 om 11:39

Brianna

Ik voel me niet aangesproken...feit is wel dat de uitstraling van een persoon nu eenmaal een rol speelt en invloed heeft bij heel,heel veel mensen. Dus dat gegeven meenemen in dit gesprek vind ik eigenlijk wel logisch.

Brianna F

Brianna F

13-09-2012 om 13:57

Maar een partijleider kan nog zo leuk overkomen, als de inhoud van hun programma helemaal niks is, dan stem je daar toch niet op.
Andersom geld dat ook, een lijsttrekker is echt 10 keer niks, maar hun programma spreekt wel erg aan. Dan moet je daar overheen kunnen stappen.

tonny

tonny

13-09-2012 om 14:11

Aha

hier meldt zich de enige cda-stemmer van OO

Waarom. Ach ja waarom. Omdat mijn geliefde wederhelft al zijn hele volwassen leven lang lid is van deze partij en er heel wat onbetaalde en betaalde uren in heeft gestoken. For better and worse. Veel worse, al jaren.

Best apart om te stemmen op een partij waarvan je weet dat-ie zo aan de verliezende hand is, maar ik heb het toch gedaan.

Voor mij is het niks, politiek. Ik zal van mijn leven geen lid worden van wat voor partij dan ook.
Al dat gedoe, dat geschipper, al die vergadeingen en beleidsstukken, dan weer dit en dan weer dat. De mannetjesmakerij, de media, iedereen die meent er verstand van te hebben. Volgens mij kan bijna elke partij bij elke oneliner een leuk verhaal verzinnen.

Je kunt prachtige idealen hebben maar Nederland is een minilandje en we stellen minder voor dan we ons verbeelden. We deinen mee op de zee van de tijdgeest. Niet volkomen stuurloos, maar dat het nou zoveel scheelt, de ene portemonneebeheerder of de andere? Er zijn altijd coalities en het is altijd geven en nemen. Gelukkig maar.

Ben benieuwd hoe het gaat nu de koningin geen (in)formateur meer gaat aanwijzen. Zou de nieuwe methode beter bevallen en niet voortijdig gaan ontaarden in vechtpartijen?

Fiorucci

Fiorucci

13-09-2012 om 15:07

Brianna

Er zijn heel veel mensen die heel erg naar de persoon kijken als ze stemmen, dat bleek ook uit korte interviews op tv deze week. En ik hoor het ook om mij heen. Ik doe het ook niet, maar heel veel mensen zeker weten wel.

Tonny

"Best apart om te stemmen op een partij waarvan je weet dat-ie zo aan de verliezende hand is, maar ik heb het toch gedaan. "

Ach, ik heb GL gestemd ... Ik geloof dat met de GL-stemmers op dit forum en de GL stemmers in mijn kennisenkring ongeveer het gehele GL-electoraat wel is opgesomd . Begrijp dat Sap gisteren triomfantelijk deed over het verlies van de PVV. Op zich wel begrijpelijk, maar toch zei een stemmetje in mijn achterhoofd "Ja meid, van 25 zetels naar 13 - zijn sores zal jij hebben!""

Overigens ben ik geen fan van Sap. En was ik destijds ook niet enorm hoteldebotel van Femke H. Maar toch gewoonlijk GL gestemd. Onbaatzuchtig, of struisvogelpolitiek?

Ik stond ditmaal wel ernstig in tweestrijd, GL of PvdA, want het GL-verhaal over ontslagrecht en soc.zekerheid vond ik grotendeels onverteerbaar. Maar dat terzijde.

Groeten,

Temet

Chippie

Chippie

13-09-2012 om 21:03

Brianna

"Het is heel opvallend dat jullie het telkens over de al dan niet charismatische uitstraling van de lijsttrekkers hebben en helemaal niet over de inhoud van het partijprogramma."

Ik stem niet op een persoon. Maar ik zie dat Samsom de boodschap van de PvdA heel goed heeft vertolkt. Dat is natuurlijk al belangrijk: je boodschap goed verkopen. Hij straalde passie, intelligentie, weten waar je voor staat en gaat, etc uit. Tja, dat ging bij de SP toch een stuk moeizamer. En hij heeft zich gepresenteerd als een fatsoenlijk politicus. Het ging er soms fel aan toe maar er werd niet vaak op de man gespeeld. Ook daar hebben de spindoctors natuurlijk over na gedacht: de keizer wil geen gekissebis meer. Laten we er soms ook een aardig woordje over Rutte in gooien. Perfect gedaan. Heeft niet direct iets met charisma te maken, wel met een gevoel dat je je kiezer mee geeft.

En ook al zou ik het helemaal eens zijn met de standpunten van de PVV: we hebben genoeg PVV gedoe en gedonder gehad. Het was geen betrouwbaar coalitiepartner en Wilders was in de debatten gewoon ronduit onbeschoft richting collega's, medelanders en zelfs zijn eigen kiezers. Wilders is een intelligente man maar zo doet hij zich niet voor. Hij straalt uit dat hij alleen wil 'rellen'. Bovendien schaam ik me kapot in het buitenland als men over Wilders begint. Kortom: ook al ben je het eens met de programmapunten dan nog zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om op hem te stemmen.

Trouwens D66 gestemd. Niet voor die charismatische man (vind hem een beetje nerdy) maar voor het programma. Maar ook deze partij heeft zich als een fatsoenlijke en betrouwbare partij opgesteld. En ja, dat vind ik ook belangrijk. Zou prettig zijn dat we vier jaar lang kunnen gaan bouwen aan NL.

CDA's Buma vind ik inderdaad het charisma van een keukentrapje hebben maar Mona Keijzer vind ik een charismatische vrouw. Maar dat zegt niets over hun programma. Maar ik heb niks met het CDA: voorlopig blijven zij voor mij de gezinspartij die 200 Mauro's naar huis heeft gestuurd en in zee gingen met Wilders/PVV. Okee, ik ga er vanuit dat zij hun lesje hebben geleerd.

esmee

esmee

13-09-2012 om 21:04

Moskee

Mooie gebouwen ja..vooral in Marokko enzo. Hoort o.a. bij dat land en die cultuur. Prima toch?
Ik zie daar nog geen tientallen synagoge's of Protestants Christelijke kerken etc..gebouwd worden daar….

En mevrouw Sap vind ik niet zo netjes en niet in de positie om zo neerbuigend te doen naar de PVV terwijl ze zelf nog kleiner zijn dan de SGP…

Nog SGP-stemmers?

Sahara

Sahara

13-09-2012 om 23:09

Esmee en tonny

Nee hoor Tonny. Hier nog een CDA stemmer. En dat terwijl ik die Buma echt verschrikkelijk vindt. Hij is toch wel het ultieme bewijs dat een lijsttrekker toch wel charisma moet hebben. Anders stemt niemand meer op je. Ik heb dus ook niet op hem gestemd.

Esmee, in Marokko staan al kerken. Ik vind het niet meer dan logisch dat er een geloofsgebouw gebouwd wordt op het moment dat daar behoefte aan is. De islam in Nederland groeit dus is er behoefte aan moskeeen.

Ik ga er voor het gemak vanuit dat als het christendom in Marokko opeens heel hard zou groeien er ook kerken bij zouden komen.

Esmee

Zou je moskeeen hier geen probleem vinden als er in Marokko/Egypte/Irak/Syrie/Turkije christelijke kerken zouden staan?

http://nl.123rf.com/photo_1447423_christelijke-bazilik-in-de-hoofdstad-van-marokko-rabat-afrika-sight-voor-toeristen-en-reizigers.html

Vind je moskeeen wel okee als ze er niet als moskeeen uitzien? Zoals de Fatih Moskee in Amsterdam bijvoorbeeld.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fatihmosqueamsterdam.jpg

En hoe denk je over moskeeen die in bestaande gebouwen zijn gevestigd, zoals oude scholen en die aan de buitenkant niet als zodanig herkenbaar zijn, afgezien van een naambordje bij de deur?

Vind je het Nationale Nederlanden gebouw in Rotterdam, wat een kopie is van Amerikaanse wolkenkrabbers, ook niet okee? En van die witgepleisterde mediterane villa's met van die boogjes, leuk in Spanje, maar past hier niet? Houten huizen die gebouwd zijn in Zwitserse chaletstijl? Past ook niet zo tussen de trapgeveltjes, rietgedekte boerderijen of bakstenen jaren dertig huizen.

Of is het eigenlijk geen architecturale kwestie?

skik

Skik

Amen!

Fiorucci

Fiorucci

14-09-2012 om 07:23

Esmee

Kleiner dan de SGP,hoezo? Groenlinks heeft vier zetels, SGP heeft er drie.

esmee

esmee

14-09-2012 om 15:48

Skik

"Zou je moskeeen hier geen probleem vinden als er in Marokko/Egypte/Irak/Syrie/Turkije christelijke kerken zouden staan?"

Ik vind het sowieso geen probleem. Ik zeg alleen dat ik het veel mooier in die betreffende landen vind staan. Het past helemaal in die cultuur en de uitstraling. Dat mag ik toch vinden? Een protestants Christelijke kerk zou ik in Marokko ook vreemd vinden ja…of van die typisch Hollandse molens of andere typisch Hollandse gebouwen midden in typisch Marokkaanse stad.

"Vind je moskeeen wel okee als ze er niet als moskeeen uitzien? Zoals de Fatih Moskee in Amsterdam bijvoorbeeld."

Je gaat er gemakshalve vanuit dat ik moskeeën niet okee vind. Dat zeg ik niet.

"En hoe denk je over moskeeen die in bestaande gebouwen zijn gevestigd, zoals oude scholen en die aan de buitenkant niet als zodanig herkenbaar zijn, afgezien van een naambordje bij de deur?"

Geen probleem.

Het gaat er niet om of ik iets niet okee vind, maar eerlijk gezegd vind ik een moskee (in originele stijl) niet mooi staan in een typisch Hollands boeren langschap en andersom trouwens ook.

Ik zeg niet dat iemand die islamitisch is niet zijn geloof mag belijden.

esmee

esmee

14-09-2012 om 15:49

Fiorucci

okee, bijna net zo klein dan….op 1 zetel na…phoe hee…

esmee

esmee

15-09-2012 om 19:31

Izar

Je moet het natuurlijk ook niet letterlijk nemen. Je snapt best wat ik ermee bedoel.

En wat heeft Rotterdam-Zuid ermee te maken als ik zo vrij mag zijn?

Mea Proefrok

Mea Proefrok

15-09-2012 om 21:41

Sahara

"Ik ga er voor het gemak vanuit dat als het christendom in Marokko opeens heel hard zou groeien er ook kerken bij zouden komen."
Nee. De islam is de staatsgodsdienst en de koning is de vertegenwoordiger en afstammeling van de profeet. Extra kerken komen er niet. Degene die er staan, zijn restanten uit het koloniale verleden.
Ik snap esmee's argument wel een beetje. Soms staat zo'n moskee midden tussen de rijtjeshuizen uit de jaren vijftig, zoals hier mijn buurt, en hoewel de moskee vele malen mooier is dan die rijtjeshuizen (prachtige blauwe koepel, keurig aangelegde tuin en heggen eromheen), doet het zelfs na vijf jaar nog wat curieus aan. Heb ik ook met dat rare groenglazen huis op het Rokin, trouwens, maar dat terzijde. Ik snap dat een moskee qua uitstraling kan blijven aanvoelen als iets raars in je mond waar je tong steeds langs gaat. Ik snap alleen niet dat je dan de bouw wilt verbieden. Het gaat je niks aan. Die mensen willen bidden, nou, dan mogen ze dus ook iets bouwen om in te bidden. Stel je toch voor dat we voor elk gebouw toestemming zouden moeten vragen aan alle buurtbewoners, dan kwam er nooit meer iets nieuws. Smaken verschillen nu eenmaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.