Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

saartje

saartje

13-02-2011 om 19:44

Welke tv serie op dvd mag ik niet missen?

hallo allemaal, ivm een ziekte ben ik de komende maanden op de bank te vinden. Ik kijl graag naar dvd's en heb de tv series op dvd ontdekt. Dankzij dit forum nu groot fan van dexter, waarvoor dank. Wat mag ik nog meer niet missen? Hou van spanning, drama en comedy. hoor graag van jullie, alvast veel dank, groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rome, the tudors, west wing

alles van bovenstaande hebben we in huis, altijd vermakelijk. Ik heb helaas die serie over Bernard grotendeels gemist, was denk ik ook wel wat voor ons geweest.

Janeway

Janeway

13-02-2011 om 21:09

En..

Fringe, True Blood, Vampire Diaries en Supernatural heb ik gezien ik ben nu bezig met Bones.

Natuurlijk

The Wire! En verder Boardwalk empire (waar Omar uit the wire0 ook aan mee doet) met Steve Buscemi

margje van dijk

margje van dijk

13-02-2011 om 21:40

Haha, alles is al gezegd

Nou, dat was het dan, meer hoef je niet te kijken.

Onze ervaringslijst tot op heden:
- Dexter
- The Sopranos, alle 7 series, het wordt steeds beter (tip: volgens mij kan je nu de hele serie (7x) voor 70 euro krijgen, met rentepunten. (Is nu tijdelijk uitverkocht zie ik maar dat komt dan wel weer terug).
- Six feet under, 5 series, absoluut heerlijk. Was mijn eerste DVD-liefde. Heel mooi gemaakt, ik droom nu soms nog van die mensen.
- Rome, beide series, maar je valt wel in een zwart gat na serie 2, want je verwacht meer maar het werd niet geprolongeerd. (Ook Rome 1+2 bij de postbank voor 20 euro per box met rentepunten).
- The Wire, wij zijn nog steeds niet aan serie 4 begonnen, maar het is knettergoed. Moet je wel ook enorm 'in groeien'. Qua geweld en hardheid nog erger dan de Sopranos (wat altijd nog iets 'gestyleerds' houdt, The Wire is rauwe werkelijkheid en daardoor des te indringend).
- Mad men ligt hier nog op de plank (Berber gaat me opvreten).
- Shameless - hilarisch en lekker licht. Kun je lekker van 'snacken', is niet zo zwaar verslavend als de rest (vond ik dan). Wij hebben geloof ik 2 series gekeken.
- Heimat. Zitten wij nu in, is anders dan de rest want al in de jaren '80 gemaakt, en Duits. Maar het is zo ontroerend mooi. Het is de geschiedenis van de gehele 20e eeuw (na de 1e WO) vanuit het perspectief van een eenvoudige Duitse plattelandsfamilie. Voldoende drama, maar de kracht zit 'm in de puurheid van de acteurs en het transparante beeld op die tijd. En je gaat je ontzettend verwant met Duitsers voelen. (Hun taaltje - streektaal - klinkt af en toe zo Nederlands).
- Boardwalk Empire, momenteel op TV, vast wel ergens te krijgen of anders binnenkort wel. Daar had ik nu naar zitten kijken als er geen schaatsen op Ned 3 was. Ik voel me nu als een junk die haar shotje niet krijgt Heel erg leuk. Vooral als je ook naar Sopranos hebt gekeken (daar zit Steve Buscemi op een gegeven moment ook stevig in). Dit speelt in de jaren '30 in Amerika, als de maffia daar begint (Al Capone komt op).
- In therapie - hierover zijn de meningen verdeeld, maar wij vonden het erg leuk. Ik heb hier ook nog In Treatment liggen, de Amerikaanse versie (zelf weer afgekeken van een Israelisch origineel) waar de NL versie een vertaling van is. Nog niet gekeken (In Treatment).

Nou, dat is het. Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon de Coen brothers nemen, waar nu zo dodelijk veel mee geadverteerd wordt in de Volkskrant. Dan kun je een filmpje per keer pakken

Ik denk dat je zeker moet plannen een jaar langer op die bank te blijven liggen, anders kom je er nooit doorheen!

Margje

Bennikki

Bennikki

13-02-2011 om 21:42

True blood!

Ik zit nu op een streng dieet van elke dag 1 aflevering. Een paar hele goede acteurs (1 wat mindere). Spannend, grappig, sexy! Een beetje Twilight Saga voor volwassenen.
Sterkte trouwens.
Bennikki

Fiorucci

Fiorucci

13-02-2011 om 21:51

Van alles

Rome, Tudors, West Wing inderdaad, En persoonlijk kijk ik ook graag Law and order SVU en ER natuurlijk.
Oh en The Good Wife, en Wild China, prachtige natuurdocumentaire is dat.

Zonneschijn

Zonneschijn

13-02-2011 om 22:26

Deze vind ik geweldig

Prison Break, Sex and the city. Friends vind ik ook nog altijd heerlijk om naar te kijken.

neteret mut

neteret mut

13-02-2011 om 22:26

Nog een paar

Life
modern family
Breaking bad
rubicon
lie to me
carnivale

Margje

Ik zat ook al te balen dat er geen Boardwalk empire was vanavond. Ik vind het erg leuk dat "Omar" uit the Wire af en toe langs komt met de naam Chalky White. Wij zijn hier ook nog niet aan serie 4 van the wire begonnen, eigenlijk niet meer na wat er met Stinger Bell is gebeurd.

ayla

ayla

14-02-2011 om 07:49

Hier

de hele serie sporanos op dvd liggen, super serie. mad men natuurljk. En mijn man heeft nu ook boardwalk empire ontdekt en afgelopen weekend de complete serie gedownload.

Nog wat heel anders...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van elke serie uiteindelijk de neus vol heb, als ik het teveel achter elkaar zie. Dus drie afleveringen per dag tot ik een heel seizoen heb gedaan, dat zou aan mij niet besteed zijn Maar goed, suggesties. Star Trek (en dan kun je al een hele tijd vooruit...), The Big Bang Theory, Âllo âllo, House...

Berber, margje en bintje

Dames, serie 4 is juist 'best of all'. Daar heb ik echt last van gehad, klink raar maar vond die het best.

Coco

Coco

14-02-2011 om 09:48

Misfits

Afgelopen zomer waren wij in Engeland op vakantie en toen zag ik een aflevering van de mij onbekende serie "Misfits", die zo leuk was, dat ik meteen de hele serie op dvd heb gekocht.
Inmiddels is er ook deel twee op dvd uit. Die hebben we natuurlijk meteen besteld
De serie werd geloof ik op Channel 4 uitgezonden en is daarom in Nederland nog nooit te zien geweest, maar je kunt hem bestellen via Engelse sites.
Het gaat over vijf jongeren die om uiteenlopende redenen community service moeten doen en na een vreemd onweer superkrachten hebben gekregen.
Maar denk niet dat het een soort Engelse variant van "Heroes" is. Het is echt een unieke serie, met gaafgecaste (is dat een woord?), onbekende jonge acteurs. Het is bij vlagen hilarisch en bij vlagen ontroerend.
Echt een aanrader!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-02-2011 om 10:09

Seizoen 4

Van de Wire vond ik ook de beste, net afgekeken! Gaat vooral om de schoolkinderen, moet je echt zien! Ga nu aan 5 beginnen...

Maar Dexter blijft mijn favoriet! Zo indringend. Jammer dat ik het laatste seizoen niet meer durf te kijken nu ik weer alleen woon.

Band of brothers

Geweldig!

Tineke

Tineke

14-02-2011 om 11:18

Onze favoriet

Ally MacBeal
Gilmore Girls

Sancy

Sancy

14-02-2011 om 11:19

Oh roosje

Dexter. Het laatste seizoen. Kijk het! Fantastische guest appearance van Julia Stiles. Bloedstollend als altijd, maar ook oh zo ontroerend.

Sancy

Sancy

14-02-2011 om 11:23

Kaatje!

inderdaad Ally McBeal en Gilmore Girls! Heerlijk!
En Sisters, die vond ik ook altijd heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2011 om 11:51

Desperate housewives

Die zou ikzelf in jouw geval gaan kijken. Ik heb er spijt van dat ik er nooit aan begonnen ben. Omdat ik er niet aan begonnen ben heb ik ook nooit ergens ingehaakt, dus ik heb er niets van gezien.
Ik zie The Tudors staan. Heb ik ook niet gezien, omdat er teveel aanbod is op een avond. Dus die zou ik ook nog willen zien. In principe zou ik geen series op DVD kopen die ik al gezien heb.

Jujube

Jujube

14-02-2011 om 12:20

Van alles

Qua comedy: Absolutely Fabulous, Blackadder, Seinfeld, Malcolm in the Middle, Scrubs.
Verder: Ik vond Carnivàle een fantastische serie, evenals Twin Peaks (jaren '90). 'Jonathan Creek' vond ik de leukste detectiveserie ooit, gevolgd door 'a touch of Frost'.
Sterkte, overigens!
Groet,
Jujube

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-02-2011 om 13:05

Sancy

Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoor! Maar ik kreeg echt enge dromen over Dexter, het liet me niet los. Dus ik zie mij niet 's avonds in het donker alleen op de bank het laatste seizoen kijken.

Misschien moet ik een paar dagen vrij nemen en overdag kijken!

Tink

Tink

14-02-2011 om 13:12

Jaaa

Sisters! Daar kan ik nog heimweer naar hebben.
ER, ook altijd heerlijk. Zo jammer dat ik steeds vergeet te kijken.
Tudors, veel te laat ontdekt! Gisteren zomaar 3 afleveringen achter elkaar gekeken, prachtig. In zo'n kostuum zou ik nou ook wel eens rond willen lopen...

joep

joep

14-02-2011 om 13:56

Tudors, dus er bestaan nog meer fans?

Wat hoor ik nu? Zijn er nog meer liefhebbers? Ik durf het echt niet in het openbaar te zeggen maar ik zit dus iedere zondagavond al voor de 2e keer dezelfde serie helemaal te kijken, ben ik in de gelegenheid, kijk ik op zaterdagavond op de bels ook nog 1 aflevering. Als deze serie voorbij is hoop ik dat hij aansluitend nog 1x uitgezonden wordt, anders zou ik echt in een gat vallen.
Schitterend, de affaires, de personages, de kleren, de onthoofdingen het gras en de bomen, alles even groen!
En terzake om op dvd aan te schaffen: True blood is ook mooi, om dezelfde reden: mooie mensen die spannende dingen meemaken.

vlinder72

vlinder72

14-02-2011 om 14:21

Jaaaa, de tudors

Hier ook een fan.

Nu gaan wij komend weekend op vakantie dus dan mis ik gewoon drie (!) afleveringen. Misschien toch maar op dvd kopen die serie.

En verder ben ik ook echt een Dexter fan. Ik ben zo benieuwd naar de aflevering van vanavond op 13th street. Seizoen vier met de Trinity killer vond ik echt geweldig.

Wel jammer dat bijna niemand die series ken. Op maandag babbelt iedereen hier op kantoor over Boer zoekt vrouw maar daar kijk ik niet naar want dan zit ik naar de tudors te kijken. En van Dexter hebben ze al helemaal nooit van gehoord.

Gelukkig heb ik nu wel een collega zover gekregen om vanaf deze week Dexter te gaan volgen. Ik hoop dat zij het leuk vindt. Kunnen wij het er af en even samen over hebben. Ik moet al weken alle ontwikkelingen bij BZV aanhoren. Ik ken alle boeren zonder dat ik ook maar een aflevering gezien heb.

Sancy

Sancy

14-02-2011 om 16:11

Roosje

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Mijn man kan het vaak amper aanzien, maar ik kijk er met plezier naar. Overdag kijken is een mooie oplossing. In het weekend zal ivm kinderen niet lukken?
Ik kon trouwens mijn nieuwsgierigheid niet inhouden en heb ze in een week gekeken, die afleveringen van de laatste serie. Heeft nog weken door mijn hoofd gezworven, dat wel.

Sancy

Sancy

14-02-2011 om 17:44

Cobi! o.t.

Heb je dan "Wolf Hall" al eens gelezen? Gaat over Thomas Cromwell

Fiorucci

Fiorucci

14-02-2011 om 18:37

Tudors

Jaaaa, ik kijk Tudors, natuurlijk! Welk boek lees je,Cobi?

Mirre

Mirre

14-02-2011 om 19:02

En deze:

Allemaal van het net te rukken

Shameless
The mentalist
Nikita
Fringe
Lie to me
Rubicon
House
Crininal Minds
Luther
Identity
Haman Taget
Flash Forward
Memphis Beat
Ncis
24

joep

joep

14-02-2011 om 19:37

Precies cobi

Zo doe ik het ook. Mijn man weet ervan, want die container staat wel in 5 minuten buiten, maar vind het wel een beetje stom. Ik vind ook het bijzondere(dat kan ik dan tegen jou wel zeggen) dat je voor alle personages heel veel sympathie kan opbrengen tegen de tijd dat ze onthoofd gaan worden en ze vervolgens dan ook echt mist. Behalve heel mooi gemaakt ook echt heel goed geschreven.
Nou laten we er het beste maar van hopen voor wb de zondagavond.

neteret mut

neteret mut

14-02-2011 om 20:27

Tudors

volg ik niet maar jullie noemen rtl8, jullie weten dat hij ook op belgie 1 te zien is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.