Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mijk

mijk

05-01-2019 om 21:21

WIDM poule

Iemand zin in een "OOL Wie is de mol app"? Lijkt me lollig en vroeger hadden we hier ook altijd wel een actief draadje..


rutiel

rutiel

07-03-2019 om 12:49

Toch Niels?

Ja ik twijfel dus echt heel sterk hoor. Eigenlijk vind ik Sarah het meest verdacht met haar ik-ben-zo-dyslectisch-en-verder-kan-ik-ook-niet-zoveel-sorry-hoor gedrag. Maar Niels voert ook rare fratsen uit. En er is één opdracht waarbij Sarah en Merel volgens mij echt niet konden mollen en er toch een duidelijke mol-actie was: helemaal aan het begin van het programma ergens, toen ze die blokken over/onder een stel palen heen aan de andere kant van de ruimte moesten opbouwen. Dat er toen ineens een paal ergens in de bosjes lag. Rara hoe kan dat? Merel en Sarah waren samen aan het werk met die blokken.

Dat brengt me wel aan het twijfelen.

Raffie

Raffie

07-03-2019 om 13:32

Winnaar

Ik hoop ook Niels, en dan is hij toch ook gewoon de winnaar?

Maar ja, wel een beetje gek dat hij dan de pot wint, die hij zelf zo laat mogelijk heeft proberen te houden...

Mie-ke

Mie-ke

07-03-2019 om 13:45

België

Ik heb ook het Belgische seizoen van vorig jaar gekeken. Mijn mol, bleef er in, maar bleek toch ook de verliezend finalist

Ik keek al de Belgische mol voordat er een Nederlandse was. Ik kwam toen zappend in het eerste kwartier van de eerste aflevering, altijd blijven kijken. Maar toen was het volgens mij gewoon op brt 1 (dat heette toen toch zo?).

Marijne

Marijne

07-03-2019 om 15:14

Mie-ke

Hoeveel Belgische series heb je gezien? Het was inderdaad eerst op VRT1, nu dus bij Vier.

Marijne

Marijne

07-03-2019 om 15:15

Raffie

Zou de Mol de pot winnen als niemand van de andere twee het goed hebben? Ja, dat zou ook kunnen.

Raffie

Raffie

07-03-2019 om 15:27

Marijne

Het lijkt me het meest logisch (of nog logischer: de mol wint al het geld dat NIET in de pot is gekomen)

Het lijkt me erg onlogisch als iemand wint die de mol helemaal niet goed heeft.

Mie-ke

Mie-ke

07-03-2019 om 15:45

Wat krijgt de mol

Geen idee. Ik heb me wel eens afgevraagd of die idd het geld krijgt dat niet in de pot is gekomen. Ik heb er nooit iets over gehoord.

En Marijne, mijn oudste was heel klein toen ik de eerste series zag, volgens mij waren het er eerst 2. Dat moet voor 2000 geweest zijn. Er was toen nog een serie denk ik 2002 of 2003, ik weet nl nog dat ik de ontknoping met de kdv-leidster van m'n middelste gekeken heb. Zij was de enige in mijn omgeving die het ook keek.

Jackie

Jackie

07-03-2019 om 16:26

rutiel

Ja die palen had Niels daar toch gegooid? Later heeft Jamie hem daar zelfs nog (lachend) mee geconfronteerd. Voor mij was dat de tweede aanwijzing dat Niels de mol zou kunnen zijn. Ik verdacht hem als eerst toen hij direct voor het geld ging ipv groepssamenstelling in de 1e aflevering, ik dacht; de mol weet dat de groep toch voor de vrijstelling gaat, dus die wil zich niet-verdacht maken door voor het geld te willen gaan, zogenaamd. En Niels was de eerste die meteen geld riep.
Maar ja, alles wijst nu op Sarah dan wel Merel maar ik hoop zo dat Niels het is!!!

Jackie

Jackie

07-03-2019 om 16:28

geld

Het zou trouwens wel leuk zijn als ze mol al het geld wat niet in de pot komt verdient. Maarja, sommige opdrachten lukken ook gewoon niet omdat de kandidaten het verpesten, dan heeft de mol dat niet verdiend toch?

Jackie

Jackie

07-03-2019 om 16:29

groepssamenstelling

moet natuurlijk zijn groepsVRIJstelling

Triva

Triva

07-03-2019 om 17:34

stel

dat het Niels is en de dames zitten op elkaar dan heeft altijd 1 van de 2 gewonnen. Het zijn namelijk 40 vragen met ook vragen als: zat de Mol in aflevering x in team 1 of 2. Dus er zijn altijd vragen die je invult met het oog op jouw mol maar die ook goed kunnen zijn met Niels als mol.

De Mol wint van oudsher geen geld, hij of zij heeft de eer om het hele spel mee te doen.

Marijne

Marijne

07-03-2019 om 19:21

Mie-ke

Er zijn drie Mollen uitgezonden in belgie in 1999, 2000 en 2001of 2002. Daarna zijn ze jaren gestopt en nu is het sinds 2016 weer op tv. Zegt Wikipedia.
Ik denk dat het leuker is omdat de mensen niet gekozen worden omdat ze bekend zijn, maar om hun intelligentie. Wel is opvallend hoeveel ze zitten te eten en wijn zitten te drinken.
Nog drie dagen!

Mie-ke

Mie-ke

08-03-2019 om 10:46

Marijne

Voor mij is het gros van de bekende Nederlanders ook onbekend )

Marijne

Marijne

08-03-2019 om 16:13

bekenden

Ik kende ook niet iedereen van deze Mol, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat deze mensen gecast worden, bij elkaar gezocht, en sowieso beter weten dan onbekenden dat ze op tv komen. Dat zie je al aan die irritante tussenstukjes waarin de kandidaten aan ons uitleggen wat we net van Rick al uitgelegd hebben gekregen. In Nederland mikken ze dus ook op minder intelligent publiek, daarom zijn de spelletjes ook veel simpeler

In Belgie waren de deelnemers onder andere dierenarts, huisarts, priester of politieagent zijn, en geen vlogger of acteur.

vlinder72

vlinder72

08-03-2019 om 17:21

Marijne

Onbekende mensen worden ook gecast en bij elkaar gezet. Ze moeten sowieso allemaal leuk in de camera kunnen praten.

Ik heb geen idee of de kandidaten in België intelligenter zijn. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van Nikki gehoord maar ik vond haar zo'n leuke vrouw. Volgens mij was zo zeker niet dom en toch "slechts" een vlogger.

Wel doet Nederland dit al 20 jaar en België niet. Het is vast niet eenvoudig om jaar in jaar uit leuke afwisselende spellen te bedenken. Je kan immers wel heel ingewikkelde spellen verzinnen maar mensen moeten het dan ook nog leuk vinden om er naar te kijken.

Pooh bear

Pooh bear

08-03-2019 om 18:41

Spelletjes

De theorie van mijn dochter is dat de spelletjes in België spectaculairder zijn omdat ze met bekenden voorzichtiger willen zijn.

Triva

Triva

08-03-2019 om 22:47

Tvshow

Ik viel gelukkig in de TVshow met negen oudmollen en een hoop herinneringen!

Marijne

Marijne

08-03-2019 om 22:50

Klopt Vlinder

Ik had nog nooit van Nikki gehoord, maar ben een beetje verliefd op haar geworden, bij wijze van spreken. Wat een leuke vrouw, wat een prachtige stem en een prachtige uitspraak van het Nederlands.
Natuurlijk wordt bij elke serie naar een mix van kandidaten gekeken, maar ze hoeven niet leuk in de camera te hoeven praten. Die infantiele uitleg van de kandidaten irriteert mij enorm, het is alsof ze de kijkers niet serieus nemen en dat het dus meermalen uitgelegd moet worden. Van mij mogen ze het afschaffen.

Triva

Triva

09-03-2019 om 09:30

Nou nee

Ik geniet van de biecht van sommige kandidaten. Dat is ook nodig om te horen wat de kandidaten hebben gezien in het spel. Anders ben je echt alleen een toeschouwer. Diederik bijv, die was echt goud waard in de biecht en zo zijn er elk jaar van die mensen. Nikki idd ( die was al leuk bij escaperoom serie 1) en Rik Paul. Verder natuurlijk Sanne, Paulien en Ellie Lust... Jee ik kan zo doorgaan tot aan seizoen twee!

Pooh bear

Pooh bear

09-03-2019 om 20:53

Omg

Die had ik het minst verdacht.
Behalve dan dat Jinek zich een beetje versproken had maar dat geloofde ik niet echt.

Triva

Triva

09-03-2019 om 22:07

Hoe kan jinek zich

verspreken dan?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2019 om 23:01

BFF

Omdat zij goed bevriend is met Merel Westrik.
Wat ze precies zei weet ik niet meer, maar er was laatst wel een momentje ja in haar uitzending. Ik nam het toen ook minder serieus op dan nu....

Pooh bear

Pooh bear

09-03-2019 om 23:04

Jinek

Mij. Man had het gezien en zei toen te weten dat Merel de mol is. Zelf heb ik het niet gezien dus precies weet ik het niet.
Hij had me toen wel een linkje gestuurd maar heb speciaal niet gekeken omdat ik het niet serieus wilde nemen. Wilde niet ineens van mol moeten veranderen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2019 om 23:07

Ooh Pooh Bear

Je had goud in handen....

Pooh bear

Pooh bear

09-03-2019 om 23:27

Ja eigenlijk wel

Maar vond Merel helemaal niet verdacht dus wilde ik het niet geloven.

Triva

Triva

10-03-2019 om 04:13

Dus

De zussen van Merel wisten van niets en Jinek wel? Lijkt me niet. Je mag maar 1 vertrouweling hebben dus dat zal nooit Jinek zijn omdat die zelf op tv komt. Je weet... 250.000€ boete als het uit komt. Ze schrok gewoon vd vraag.. .

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-03-2019 om 07:42

Dat

Of die zussen kunnen ook beter liegen....

We zullen het nooit weten.

Triva

Triva

10-03-2019 om 08:49

Nogmaals

Je mag maar 1 veetrouwenspersoon hebben en dat is vrijwel altijd je partner ( Rick Paul had er twee: zijn man en de moeder van hun kind). Zeker twee zussen kunnen het niet allebei weten en liegen en een vriemdin zeker niet. Ze nemen echt geen risico's met dit programma!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.