Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

dorle

dorle

15-08-2012 om 12:00

Wie kent nog oude reclamekreten die zijn blijven hangen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mag ik

Maggikmaggiemagnetronmenuvanu?
( die gebruiken we hier nog altijd als iemand de maggie nodig heeft aan tafel.)

C&aaaaaaaaaaaaaa is toch voordeliger! (Rijk de gooyer?)

krin

krin

15-08-2012 om 21:54

Henk

Schat, haal Henk 'es in huis! "Henk? Henk? Ik ken geen Henk!" Henkes! Jonge dubbele graanjenever!
En: "Altijd als ik op feestjes kom, vragen ze me: 'Wat wil je drinken? We hebben álles in huis'. Dan hebben ze alleen geen tonic. Van Schweppes, denk ik.

Yogho yogho

Duizend mijlen oner zee, zit een man op de WC, yogho yogho

Wc eend, e.a.

gebruiken wij thuis nog regelmatig: Wij van wc-eend, adviseren wc-eend...
of: Mooi haar, dat zeg ik niet vaak, hoor! Een of andere shampoo-reclame
KPN, sluit je aan wordt bij ons steevast, 'sluit je af'.

Sjansje

Sjansje

15-08-2012 om 22:15

Neteret mut

Moest erg lachen om je typefout!

dorle

dorle

15-08-2012 om 23:11

Krin en anderen

Merk ik ook altijd, niemand kent Jan Jaap Korteweg nog
En leuk die echo bij dat bosbrandfilmpje, doen doen doen...
En hoe zat het ook weer met de 3 O's, onvoorzichtigheid, onoplettendheid en nog iets, had ook met brand te maken.

Ken je die man met die baard nog bij de Enka zeem? Jaar na jaar, na jaar. Die man zeemde de ramen en zijn baard bleef maar groeien.

neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 23:22

Sjansje

ik had het bericht niet meer nagelezen . hele draad niet meer. Ach zit toch in de goede richting, ruiken en gebruiken ivm toiletpapier. Nu niet teveel nadenken over wat beruiken precies zou kunnen zijn in dit verband.

neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 23:28

Vierkante rol

Fruitella? de enige rol die niet kan rollen van de smaak ( ofzoiets)

Tanneke

Tanneke

16-08-2012 om 02:15

Oja en rang

is alleen rang als er rang op staat, RANG!

En Pasta choco BEEEEEREGOED!!

Conference

Conference

16-08-2012 om 08:43

Zwart!

In ons gezin komen nog regelmatig de volgende kreten voorbij:
hoe drink jij je koffie? - ZWART!!! -Nutromaaaaah
Pam! je haar danst...
C&Aaaaaa is toch voordeliger
Stom hè, ik vind het gewoon lekker
Duo Penotti, 2 kleuren in een potti
Foutje, bedankt...
Ik zei nog zo, geen bommetje!
Mijn kinderen kregen pas door dat die kreten van antieke reklames kwamen, toen we het beeld en geluidmuseum bezochten.

Een champignonnetje

Een champignonnetje
Een champignonnetje
In de pan
In de pan
Je maakt er meer van met zo'n lekker champignonnetje

skik

Nog niet gezien

Vele van onze favorieten zijn hier al langsgekomen, maar nog niet gezien:

"het aroma komt je tegemoed" (zodra je Supra opendoet) - bij ons nog wel eens gebruikt als iets vies ruikt

"je moet er even bijblijven voor het beste resultaat" (Croma)

"goed gedaan jochie!"

En uiteraard: Foutje, bedankt! Maar die is volgens mij nu algemeen Nederlands geworden.

Groeten,

Temet

Overigens

Wil ik nog wel eens uitbarsten in de volgende klassieker

"Een twee drie, je proeft het zo
Het is ijs van Caraco
Mexicaantje, oranje hoed
Caraco ijs, geweldig goed!

(Caraco ijs, geweldig lek-ker) ""

Hoe lang geleden is Caraco al van het toneel verdwenen?

Groeten,

Temet

dorle

dorle

16-08-2012 om 10:17

Chappie

Geven jullie je hond nog wel eens Chappie? Iets met een voetballer geloof ik.
En bestaat de Golden Wonder chips nog?

krin

krin

16-08-2012 om 10:20

Jaar na jaar na jaar

Temet vult nog wat hiaten, gelukkig. En inderdaad, de man van de zemen. Dat er reclame wordt gemaakt voor zemen is op zich al bijzonder.
Ik heb het idee dat er tegenwoordig voor andere dingen reclame wordt gemaakt dan vroeger, alsof daar een verschuiving in zit. Geen zemen meer, geen panty's, laat staan step-ins, minder wasmiddel, geen Dreft afwasmiddel (zo goed voor je handen), geen zeep (hooguit doucheschuimachtigen). Zo in mijn sas met Badedas, overigens. En de wilde frisheid van limoenen niet te vergeten.
En Schnell weg! De Duitse boer in de reclame voor Duitse taalles, die door een verhitte Nederlandse toerist de weg naar de snelweg werd gevraagd.

Genoeg

Als ik weer eens flink ongesteld ben, zing ik "Vrij zijn, blij zijn, heerlijk gevoel, niets kan je gebeuren vandaag, oh wat een tijd, zorgeloos vrij" oid. Zo'n ob-reclame kan alleen maar door een man verzonnen zijn of is in ieder geval niet toegesneden op een vrouw van boven de 40
Als ik aan het zemen ben: "Jaar, na jaar, na jaahaar. Die Enka, geen gaatje"
Bij de bank: "Achter elke gevel waar je amrobank (of was het nou rabobank) ziet staan, daar zijn aardige mensen, daar kunt u van op aan, ze geven graag advies en wijzen u de weg, tenslotte bent u de klant en die willen ze niet kwijt" Heeft wel een andere klank gekregen na de bankencrisis
"C en A is toch voordeliger" met Johnny en Rijk
Als ik loop te zeulen met zware boodschappen: "Boodschappen halen, het is soms geen pretje, je waait van de weg weg, je valt met je netje" "wees toch verstandig en blijf bij de tijd, de srvman, de srvman, de srvman die komt dagelijks bij u thuis etc etc" Leve de man van de SRV vanje hiep, hiep, hiep, hoeree.

Dorle

Dat was Barry Hulshoff. Een vriend van mijn broer kwam m ooit tegen op Papendal. Toen zij die vrien:"Ik geef mijn hond ook Sjappie" en toen werd Barry Hulshoof heel erg geirriteerd. Zal dat ook wel 1000 keer op een dag gehoord hebben

Ohohoooo

Toen zij die vrien moet natuurlijk zijn Toen zEI die vrienD

Krin, badedas

Vandaag hoorde ik op de radio de 'zo in mijn sas met badedas' reclame. Het bestaat dus kennelijk nog, of weer.

skik

mopperkont

mopperkont

16-08-2012 om 15:52

Oil of olaz

"... met drie kinderen??"

en "fijn voor de lijn" dat was geloof ik era "zo slank als je dochter"
en dan is er natuurlijk ook nog "de wilde frisheid van limoenen"

en een hele oude: "alle ogen zijn gericht op Kwatta" , deze gebruikten mijn ouders.

Tink

Tink

16-08-2012 om 15:53

Leuk

Krin, die van die tonic inderdaad. "Laten we dát nou net niet hebben..." Zeggen wij hier ook regelmatig.

En deze: Pledge d'r over.... klaaaaaaaaar.... Ook zo'n gevleugelde kreet. Het ging over iets meubelpoets-achtigs, maar je kunt 'm in allerlei situaties gebruiken.

Die Brosbrosbros reclame met Adèle vond mijn moeder maar schandalig, foei zeg.

Oh en er is er nog eentje van de radio, ik heb werkelijk geen idee over wat voor produkt die ging, maar dan hoorde je een geaffecteerd stemmetje zeggen: "Een kóninkrijk veur een knijper!" (Er zal dus wel iets gestonken hebben.) Roepen wij ook met regelmaat.
Net als die over aroma dat je tegemoet komt, tijdens het luiers verschonen is dat ook een leuke.

Laat jij even de hond uit?

die kennen jullie vast ook nog wel. Maar ik heb werkelijk geen idee waar die van was. Iets eetbaars, wie weet het nog?

Hapt

Hapt zo heerlijk weg.
Ik weet niet meer waar die van is.

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2012 om 17:07

Iets van lu

Iets met een koekje ofzo, iemand wil het laatste koekje maar moet dan wel de hond uitlaten. En er was nog een variant: o, neem jij de laatste lu? Dan wil mijn moeder je graag even spreken.

Tirza

Maaike

Maaike

16-08-2012 om 17:58

Een beetje vreemd...

maar wel lekker! (frisdrank, naam vergeten

"... en één melk." Volgens mij uit de jaren '80, met zo'n mooie serveerster.

"Pam, je haar danst" vond ik altijd verschrikkelijk.

Maaike

een beetje vreemd,maar wel lekker,dat was de rivella reclame.

en er was een reclame over jam,
wil je ook een broodje jam? nee ik heb al een broodje camawattes.
Maar het is de lekkerste jam van de melkweg?
van de melkweg? ja ,straks mijn brood weg.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-08-2012 om 18:25

Hapt zo heerlijk weg was volgens mij caddy

En een Caddy was volgens mij een soort Lion avant-la-lettre.

De cursus Duits met de schnell Weg doet me trouwens denken aan promotie voor een Teleac-cursus Duits waarbij Martin Brozius met motorpech bij een huis aanbelde met de vraag "Darf ich eben bellen?" Volgende shot: een vrbijsterend kijkende huisvrouw. (Bellen = blaffen).

Leuk!

Op youtube vind je bij het invoeren van 'oude reclames' heel veel compilatiefilmpjes.

Mishubishi electric?

Machtig Mooi!!!!!!

Een rare reclame, waarbij allerlei mensen over de hele wereld 'Mishubishi electric?' zeiden (vroegen dus eigenlijk). Tot aan de president van de VS aan toe (Bush?).
Ik denk het nog elke keer als ik een Mitshubishi zie (beangstigend vaak dus).

b

b

17-08-2012 om 15:04

Bbb

boer-bakker-bolletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.