Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

dorle

dorle

15-08-2012 om 12:00

Wie kent nog oude reclamekreten die zijn blijven hangen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

05-09-2012 om 21:56

Enne

"Rustige wacht, Henk" (briefje bij rolletje King pepermunt, voor vrouw die de nachtdienst in ging )

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-09-2012 om 22:04

Vier

Jordans per jaar: tandenborstels. Weet niet of ie hier al voorbij kwam, maar bij het wisselen van de tandenborstel (geen Jordan) vanmorgen moest ik er ineens aan denken...
Aagje

Thursday Next

Thursday Next

06-09-2012 om 12:28

Enne...

zeg NOOIT zomaar banaan tegen een chiquita!

Stenna

Stenna

07-09-2012 om 01:03

De jonge fa

met dolfijn en blote borstjes (heel eventjes in beeld, toen het nog mode was cupje b te hebben). Gebruikt man nog steeds als ik uit de douche kom, zo lief, want het kan niet echt meer "jong" genoemd worden, mijn fa-kostuum.
Mijn grote favoriet blijft toch Wij van WC-end adviseren WC-eend. In allerlei variaties te gebruiken

Stenna

Je jeugdigheid ben je misschien kwijt, maar de wilde frisheid van limoenen heb je toch nog wel?

skik

Arawen

Arawen

07-09-2012 om 11:30

Limoen vs citroen

Haha skik, geweldig..

Ik ben meestal gewoon citroentjes-fris.... En waar kwam die kreet ook al weer vandaan??

Skik!

Wij riepen altijd: Fa, de wilde frisheid van je schoenen!

krin

krin

07-09-2012 om 12:30

Uniekaas

Uniekaas das pas kaas, dat mag kaas heten, daar zit Kees zo tevreden van te eten. (met Dingetje, hoe heet ze, later van Hak). (Erg eigenlijk, dat je als actrice op het laatst vooral nog geassocieerd wordt met merknamen.)
Citroentjesfris is van glorix, dacht ik. En er was er nog een over wc's, een vrij recente, met die toiletdame: "Heeft ie niet thuis, hè, van die lekkere luchten."

krin

krin

07-09-2012 om 12:34

Ach ja

De tijd gaat altijd nog harder dan je denkt. Die 'vrij recente' lekkere luchten zijn ook alweer uit de jaren tachtig: http://jeugdsentimenten.net/beeld-en-geluid/televisie/pleisterkade-17/

Tinus_p

Tinus_p

07-09-2012 om 17:55

Niet vergeten

Frico eten

(vooral omdat ik deze kreet alleen zag in het 'verre Friesland').

Tink

Tink

08-09-2012 om 22:07

Krin

Dat was Martine Bijl. Die sinds kort weer reclame maakt voor Hak, zag ik. "Daar kan die so tefrede fan sitte ete", gevleugelde zin hier.

Die lekkere luchten zijn inderdaad ook al heel oud...

Wat ik ook altijd een leuke vond was de Heinz sandwichspread reclame met dat pittige muizendametje. Pa muis komt thuis met allerlei groente en probeert dat het muizenholletje in te duwen. "Een slimme muis had een potje Heinz sandwichspread gejat..." roept zij. En dan doet pa muis dat maar die pot kan ook het hol niet in, en komt zij weer met: "Een slimme muis had zijn boterham buiten gesmeerd!"

Tirza G.

Tirza G.

08-09-2012 om 23:38

Die lekkere luchten

Dat was de actrice Trudie Labij - ofzoiets. Een beetje pinnig hoofd had ze

Ik zag net een reclame van Nespresso voorbijkomen en moest ineens denken aan de voorloper: Neeeeeeeeeeeeeescafe.........een wat gillerige vrouwenstem met wat zwoele beelden van donkere schonen in uitheemse gebieden, met zo'n zweterig muziekje eronder.

Tirza

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-09-2012 om 23:39

Milieu?

Ik kom uit een uitstekend milieu...

Was geloof ik van VROM ofzo.

Milieu & beeldige hall

Ja, die was leuk. Oh man, ik kom uit een voorrrtrrrèffelijk milieu. En ik speel nog elke week een stevig robbertje bridge!
Wat we hier nog wel eens aanhalen, zeker als iemand een wat Duitsig accent heeft, is "Oh, wat een bééldige hall!" "Geeft niks, komt toch een hoch-rendementsketel drinn." Oftewel het huis van Tante Agaath Waar die van was? Géén idee...

Tink

Tink

09-09-2012 om 01:10

Genista

Ja! Met Loes Luca erin. Aan het eind brieste ze dan. En die Duits klinkende vrouw zegt ook nog zoiets als: "Hij is ervoor gevallllen!" terwijl haar man door de vloer zakt.

Ik weet toch ineens echt niet meer waar die van waren (een energiebedrijf??? dacht ik) maar er is een hele serie reclames met haar erin. Ook eentje waarin Loes loopt te sakkeren over haar man die er vandoor is met een jongere vrouw. Dan loopt ze op een gegeven moment te mopperen: "Waar is toch mijn bril?" Waarna een heel droge mannenstem zegt: "Op uw hoofd mevrouw." (Gebruiken wij hier ook vaak, als iemand iets loopt te zoeken wat voor z'n neus ligt. Grappig is dat de kinderen geen idee hebben waar dat vandaan komt )

En er is er eentje waarin ze op een bruiloft lekker loopt te sneren over een wasmachine, iets met de energielabels volgens mij... (zie je wel, het is vast van een energiebedrijf )

Nouja, dat soort filmpjes maakt reclame kijken gewoon leuk. Net als die van Even Apeldoorn bellen. En de Albert Heijn reclames met die maffe filiaalchef.

Stenna

Stenna

09-09-2012 om 18:59

Doorboren

Met Adelheid Roosen, die met weemoed zich afvraagt waar de echte conducteur is gebleven. die met zijn tang je kaartje echt doorboooooorde!
Is wel erg lang geleden denk ik eigenlijk. Herinnert iemand van jullie jonkies uberhaupt nog dat er zulke harde, kartonnen treinkaartjes ooit waren? En gaatjes erin met een tang?

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

09-09-2012 om 21:43

Ja ja

Van die half oranje, half witte kartonnen kaartjes

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-09-2012 om 22:48

Ikke wel hoor

Maar die geprinte kaartjes zijn er toch nog niet zo heel erg lang toch?! Of hoor ik nu onderhand gewoon bij de oudjes

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-09-2012 om 23:11

En die van tante agaath

Vind ik echt nog steeds kostelijk.

Zin na zin blijft ie leuk. Zoals ze met die zweep staat te zwaaien als Hetty Heyting bukt. Of als hij door de vloer zakt en ze elkaar in de kelder tegenkomen en dat er dan: u maakt toch geen rommeltje hoop ik...

De eerste zin: "ik wil het, ik wil het, ik wil het" is hier ook lang in gebruik geweest. Wist echt niet meer dat die uit deze reclame kwam.

Tante agaath

ja ,tante agaath,met dr naaikamertje! geweldig!

Bellefleur

Bellefleur

11-09-2012 om 09:57

Is your mother proud of you?

Een zuid amerikaans land, man schiet met z'n motorbootje vlak voor een ander bootje de haven in. Gaat het over drank? Ik weet het niet meer.

Bellefleur: malibu

Het waren commercials voor Malibu, ze lieten daar zien hoe het leven in de Cariben zou zijn als ze daar net zo gestresst en materialistisch zouden zijn als wij in de westerse wereld. Best grappig.


http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=zyXt_vzIeR4&feature=endscreen


http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=6nZMM4nMqyQ


http://www.youtube.com/watch?v=N93pAkli31w&NR=1&feature=endscreen


http://www.youtube.com/watch?v=8Cl9Nc0ipcM&feature=relmfu

skik

Bellefleur

Bellefleur

11-09-2012 om 12:58

Wauw!

Het is een hele reeks! Ik kende alleen die van het parkeren. Die van de meloenenkraam is ook leuk.

Hombre

Hombre

12-09-2012 om 09:18

Pam, je haar danst!

Vreselijk irritant!

madelief

madelief

13-09-2012 om 08:31

Ja pam! of:

'Mag ik pompen?" Die kreet blijft ook jaren hangen. Die is van de roosvicee, dan zet die moeder: "je hebt ook zulke kleine beentjes" vreselijk..

Wat mijn zwager en ik nog vaak roepen aan boord van onze boot: " ze smelten de kazen"! Als er een piraten achtig schip langs vaart. ( smeerkaas die gesmolten werd aan boord van piratenschip) of uiteraard: " dan verkoop je toch gewoon de boot" ( iets met verzekeringen)

Tirza G.

Tirza G.

13-09-2012 om 22:46

Die pam

Was dat niet Danielle hotseflots, de wielrenster en huidige vrouw van Reinout Oerlemans?
En die van dat pompen is weer op TV - aaaaaaaaaargh.

Tirza

amk

amk

15-09-2012 om 08:32

Beleef de dag van je leven

in de Flevohof.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

15-09-2012 om 15:55

Oh ja!

De Flevohof...!

Weet je dat mijn kinderen die veel leuker hadden gevonden dan Walibi...?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.