Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

madelief

madelief

25-10-2012 om 00:42

Winterdip


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Of zelfs

De 'gator', een device wat je aan je fiets maakt en waar je dan de voorwiel van zijn fiets inhangt (wel alleen voor zo'n kleinere fiets denk ik). Dan hoef je dat fietsje niet achter je aan te slepen.. (Ik overweeg dat zelf)

Monni

Monni

31-10-2012 om 09:04

Wol

Ik zit er wel sterk aan te denken om het te proberen. Dat is het altijd koud heb vind ik erg vervelend. Ik blijf het wel duur vinden omdat ik gelijk zit te kijken naar hemd met lange mouwen en broek met lange pijpen. Dan zit je met 1 setje maar zo rond de 70 euro. Ook wollen sokken lijken me wel wat. Heb jij 100% wol of met zijde erbij in? Met zijde kan wel in wasmachine zag ik. Maar alleen maar koud wassen of handwasjes, wordt het dan wel schoon genoeg?
Als ik het niet meer altijd koud zou hebben zou ik de winter een veel aangenamere tijd van het jaar vinden!

Tink

Tink

31-10-2012 om 14:38

Oh mea

"Hoe dan ook, ik wens alle winterhaters een winter met stralende zonnetjes, strakblauwe luchten, heldere kleuren, frisse lucht, prachtige zonsop- en ondergangen, rijp en verder alles wat de winter zo mooi kan maken."
Kijk, zó'n winter zou ik nog wel te doen vinden! Maar verder mag het van mij morgen weer lente worden hoor, ik heb het ook constant koud.

Rafelkap

Rafelkap

31-10-2012 om 19:20

Gale (o.t.)

Ik zit later ook met die probleem, nu nog blij met de bakfiets. Wel zie ik bij school een andere moeder met een soort tandem/'onderwaterfiets'.
Ik zou naar een ergotherapeut gaan (hier in revalidatiecentrum) en je adviseren. Die schrijven een brief waarmee je veel meer kans maakt op wmo. Doen!
Ik heb er spijt van dit niet eerder te hebben gedaan. Wij hebben nu advies voor een goede autostoel (riempjes).

Vera*

Vera*

31-10-2012 om 19:23

Gale

Je zou ook een driewieltandem kunnen aanvragen, dan zit je niet met het evenwichtsprobleem.
Daarbij zal je zoon naar verwachting met het ov naar school gaan volgend jaar maar je zal toch een 'fiets' nodig hebben voor jouw hele gezin in weekend en vakanties.

Gale

En een snorbakfiets? Dan hoef je niet zo enorm te trappen.

On topic: hoor Joni Mitchell nu zingen:
'And the seasons, they go round and round..'

Thursday Next

Thursday Next

02-11-2012 om 10:46

Gator (ot)

De gator zou ik niet doen, dat is erg onstabiel en je kan de achter-bagagedrager niet meer goed gebruiken.
Wij hebben zelf het follow-me systeem, omdat dat aan de assen zit is het veel stabieler.

Thursday ot

Followme: zag ik idd op een nlogspot en lijkt me perfeckt! Wel prijzig, kan het niet op marktplaata terugvinden ook.. Wat heb jij ervoor betaald?

Thursday Next

Thursday Next

04-11-2012 om 22:00

Vertigo...

Ik weet niet meer echt wat we ervoor betaald hebben, dat is al 7 jaar geleden of zo. Hij was wel duur, paar 100 euro wel. Maar we zijn er nu al 4x mee op fietsvakantie geweest, behalve wat roest is hij nog prima. En de nieuwere modellen roesten minder, is mij verzekerd door de fabrikant. Ik vind hem het geld zeker waard, wij fietsen erg graag en zo konden de kinderen al snel zelf meefiesten.

Thursday ot 2

Ja, ik zag er twee op mp nu voor 125 euro. Ik ga in een grote stad wonen met 2 kinders waarvan 1 nog net achterop kan en 1 in principe zelf fietst. Dan lijkt zo'n stabiel, compact systeem mij wel ideaal.. Of is het beter voor lange tochten?

Thursday Next

Thursday Next

05-11-2012 om 10:26

Vertigo ot3

Lange of korte tochten kan allebei. De eerste keer is het even wat werk om de follow mee goed vast te maken, er moet een blok op de kinderfiets komen en dat moet allemaal precies passen natuurlijk. Daarna is het een minuut werk om de fiets er in te klikken. Dus onderweg even aankoppelen is geen probleem. Het hele geval kan als je het niet gebruikt gewoon aan jouw fiets vast blijven zitten, maar van je eigen fiets afhalen is ook zo gebeurd indien nodig.
Voor een aanhangsysteem is het stabiel, maar dat betekent niet dat het geheel wiebelvrij is. Na lange tochten heb ik meestal stijve schouders, vooral als ik niet alleen met kind & aanhanger fiets maar ook nog met bagage. Je bent wat minder wendbaar en erg scherpe bochten lukken niet maar de normale wegen en fietspaden in de stad zullen prima gaan.
Wat erg prettig is, vooral als je als enige volwassene fietst, is een spiegeltje op je stuur zodat je het kind in de gaten kan houden. Ik heb namelijk eens gehad dat een kind in slaap viel toen ik in Cambridge naar beneden suisde langs een drukke autoweg... dat soort dingen wil je snel weten! Oja en dit jaar had ik een kind (datzelfde kind eigenlijk) dat op de trappers ging staan, met 1 hand aan het stuur, om haar dansjes beter te kunnen uitvoeren. Ook leuk! Nou ja een beetje toezicht is dus wel handig .
En het is een duur ding maar zijn geld zeker waard.

Ot4

Bedankt voor je beschrijving!
Wij morten toch een oplossingbnedenken om met 2 kinders per fiets ons te verplaatsen en de oinderen zijn helemaal noeuw in de stad. Oudste kan wel zelf fietsen maar ik sterf 1000 doden als hij dat daar gaat doen naast of achter of voor mij. Dus achter me aan hangend leek me wel goed.

Ooit hebben we op fietsvakantie een tandem met kindervoorkant gehuurd, dat was een groot succes! Maar misschien wel een erg grote investering om nu aan te schaffen. Plus: het neemt veel ruimte in. Zelfde geldt dus ook voor bakfiets..

Thursday Next

Thursday Next

06-11-2012 om 22:19

Nog meer ot..

Dat is inderdaad zo handig aan de follow-me, hij neemt nauwelijks ruimte in. Wij hebben hem in de schuur aan de muur hangen. En de prijs is een schijntje in verhouding met een bakfiets of kindertandem.
Op fietsvakantie vond ik het ook ideaal dat ze op de camping lekker op hun fietsje kunnen rondcrossen.
Wanneer heb je hem nodig? Onze jongste is bijna uit de 20 inch fiets gegroeid dus hij wordt overbodig!

Aha ot aha

We wonen per januari weer in NL. En hoeven dat geval natuurlijk niet stante pede te hebben. Heb jij evt een oo mail adres? Anders maak ik er eentje aan.
Groetjes

Thursday Next

Thursday Next

07-11-2012 om 09:18

Laatste (?) ot dan maar...

thursday.next apestaart mail.com

Ja laatste

Hieronder ga ik verder bij de bakfiets/folllowme-discussie en ik heb je mail genoteerd! Thx, mail je binnenkort!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.