Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rieke

Rieke

08-12-2011 om 22:10

Wordfeud

Wie is er ook verslaafd? Ik ben er van de week mee begonnen en heb al 4 wedstrijden verloren van familie en vrienden. Ik doe kennelijk iets niet goed.
Wie weet of je van een woord langer maken alle punten van dat woord krijgt of alleen je eigen aangelegde letters? Ik durf voorlopig geen move meer te maken. Wacht even op antwoord. Op de wordfeudhelpsites kan ik het ook niet vinden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hele woord

Dacht ik toch, alleen evt al gebruikte dubbele letter en woordwaardes gelden niet meer..

Ik word ook steeds enorm in de pan gehakt door een speler, niks aan

app-sent

Prakje

Prakje

08-12-2011 om 22:49

Ik win meestal....

De kunst is om de rode en de oranje vakjes te pakken, en als dat niet lukt Het je tegenstander moeilijk maken door de weg ernaartoe te blokkeren.

Verder is het rete verslavend, en leer je de meest idiote woorden

Ik speel gemiddeld 15 potjes tegelijk..... Wachten - waar dan ook - is ineens leuk geworden, kan ik even een woordje leggen.

Chippie

Chippie

08-12-2011 om 23:43

Ja, het hele woord telt mee als je aanlegt. Maar als er een 'DW = dubbele woordwaarde' blokje onder het woord zit, telt dat niet mee. Als jij een letter legt op een DW blokje dan telt het hele woord wat er ligt dubbel mee.
Mijn tactiek is ook zorgen dat je zoveel mogelijk DW, TW etc blokjes meepikt. De X op een TL blokje tikt ook leuk aan. En inderdaad, woorden net iets langer maken kan ook leuk aantikken. Ik zorg dat ik de X en Y zo snel mogelijk kwijt ben (en als ik echt wil winnen, ruil ik ze als er nog maar een paar tegels in het spel zijn, maar meer dan 7 anders kun je niet meer ruilen).

Mijn tactiek is kijken bij welke gekleurde blokjes ik kan aanleggen (als jij aanlegt kan je tegenstander straks niet op dat gekleurde blokje extra punten vergaren). Dan kijk ik naar mijn letters met de hoogste waarden en dan probeer ik een woord te maken. Een kort woord met de juiste letters op de juiste plaats levert vaak meer op dan prachtige, lange woorden op de niet-gekleurde blokjes. Als je een blokje aanlegt zodat je horizontaal en verticaal een woord vormt (langer wordt) levert dit ook vaak flink veel punten op.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2011 om 01:29

Proberen

Bij wordfeud kun je af en toe de raarste woorden maken. Probeer af en toe of een woord geaccepteerd wordt. Je kunt ook ruimtes opvullen met nieuwe woorden als je daarmee tegelijk andere woorden kunt maken, dat tikt ook lekker aan. Ik had vandaag een woord van 150 punten, mijn record

madelief

madelief

09-12-2011 om 10:03

Random of standaard?

Bij het standaard bord zal een woord van 150 punten niet lukken volgens mij. Het standaard bord is wat eerliker vind ik, wat spelen jullie liever?

Faith

Faith

09-12-2011 om 11:47

Maar..

Ik heb geen internet op mijn telefoon en ook kan ik niet op de ipad spelen. Kan ik wordfeud op de computer doen? Ik vind scrabble echt geweldig!!faith

Biene M.

Biene M.

09-12-2011 om 12:20

Madelief

Mijn record is 165 punten voor een woord op het standaardbord. Ik kon het niet helemaal narekenen, maar ik had 7 letters weggelegd, kreeg voor 1 woord 3x ww en voor een ander woord 6x ww (of 9? Het lag op 2 3x ww's).

Random vind ik helemaal niet leuk, je stort je allebei op de clusters woord- en letterwaarde en daarna moet je het potje maar uitzitten.

Biene M.

Biene M.

09-12-2011 om 12:20

Faith

Waarom kun je niet op de iPad spelen?

Webfeud

Ik heb geen ipod/ipad of moderne telefoon, maar speel het dus via webfeud op de pc. Webfeud en wordfeud kunnen niet aan elkaar gekoppeld worden begreep ik, maar er zijn zat mensen dien het via de pc spelen. Erg verslavend en soms balen als andere niet zo snel weer iets leggen

Succes, Pinkelot

Faith

Faith

09-12-2011 om 13:04

Biene

De ipad is van mijn liefs werk en hij heeft het wachtwoord nog niet gevraagd (is duidelijk geen gadget man). Ik blijf vragen...
Maar de ipad heb ik dus ook niet altijd tot mijn beschikking. Faith

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2011 om 19:59

Madelief

Ik speel op een standaard bord

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2011 om 20:04

Tenminste...

als ik zelf kies. Waar zie je eigenlijk aan of je random speelt?
Zo had een collega per ongeluk een Engelstalige bord gekozen. Dat is ook raar hoor. Ik dacht het woordje 'gans' te kunnen leggen, maar dat werd afgekeurd (het was een nieuw spelletje), het woord 'guns' kon wel. Ik snapte er niets van. Tot ik bij het volgende woord merkte dat engelse woordjes wel goedgekeurd werden. Aha!

ody

ody

09-12-2011 om 22:16

Standaard bord

Heerlijk spel, ja wachten is ineens niet meer erg. Speel ook liefst op een standaard bord.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

10-12-2011 om 07:17

Faith

Wat jammer, zit hem maar goed achter zijn broek aan! De iPad is perfect voor wordfeud, lekker groot scherm.

Tonny

Tonny

10-12-2011 om 18:19

Inderdaad heel verslavend

Ben bij mijn schoonzus , daar ligt een iPad en het is inderdaad zeer verslavend, goed dat ik het thuis niet heb. Moet ook maar geen web feud beginnen anders komt ervan mijn leven niks me terecht haha

Trijntje

Trijntje

10-12-2011 om 19:21

"vals"spelen?

Er is een app waarmee je de letters die je hebt kan invoeren, of je het voor, achter of anders wil gebruiken en de app zoekt voor jou een woord. Kun je de hoogste score krijgen.

tube

tube

10-12-2011 om 21:58

En hoe heet die app?

Ik vraag me wel eens af of hij het complete woordenboek kent. Bij mij herkent hij sinds hele normale woorden niet. Kan er trouwens zo niet even 1 2 3 eén bedenken.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-12-2011 om 22:15

Spiek wel eens

maar ik vind het vaak zulke domme woorden dat ik het niet eens leuk vind om te gebruiken. En ik heb ook gemerkt dat ik soms nog woorden weet die niet als suggestie gegeven worden.

Aha

Daarom verlies ik steeds, er wordt gespiekt
Maar dan is er toch geen klap meer aan, waarom zou je dan nog spelen?!

app-sent

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2011 om 13:04

Vertigo

Ik doe het alleen als ik écht écht niet zie wat ik zou kunnen leggen. Spieken is mijn eer eigenlijk te na En dan ben ik ook nog zo dat ik bewust niet het woord met de meeste waarde neem als ik vind dat het een raar woord is, of als ik vind dat ik dat woord écht nooit zelf had kunnen bedenken.

Hier ook

ik vind het ook leuk om woorden zelf te zoeken en te leggen. wat is anders de lol van het spelen?

maar helaas, als je met anderen (onbekenden) speelt dan krijg je de meest rare - maar wel lange- woorden. Ik heb een prima woordenschat maar hier komen toch wel heel rare dingen voorbij.
Natuurlijk probeer ik zelf ook wel eens iets waarvan ik twijfel of het bestaat, en dan wordt het goedgekeurd. maar als ik speel tegen mensen die voornamelijk van die rare woorden spelen, dan is voor mij snel de lol er af.

gelukkig via dit forum iemand gevonden die het (volgens mij) ook gewoon leuk vindt om lange 'normale' woorden te maken

Polly Shearman

Polly Shearman

11-12-2011 om 17:16

Gisteren

op de mobiel van manlief wordfeud ontdekt..

vanmorgen 252 punten gehaald met 1 woord: quilten en dan met tripple en dubble woordwaardes vakjes eronder..

nou daar kom ik vast niet zo maar meer overheen? toch?>

Biene M.

Biene M.

12-12-2011 om 06:40

Polly

Wow.

Puck

Puck

12-12-2011 om 08:42

Polly

Bij het random bord kan je dat nog best lukken. Puckman had van het weekend SPRAKE met 2x TW en 1x DW, dus in totaal 18x woordwaarde. In totaal had hij 609 punten met dat ene woord.
Ik speel overigens ook liever het standaard bord en ben ondertussen ernstig verslaafd. Speel meestal 6 potjes tegelijk met een vaste groep die ook onderling voor een deel weer speelt. En die app om woorden te zoeken die heb ik niet gezocht en dat doe ik ook niet, dan is de lol er voor mij vanaf, de lol is juist om zelf allerlei woorden te zoeken en te verzinnen en dan tot je verbazing te zien dat wordfeud het accepteert.

(Janneke67)

(Janneke67)

12-12-2011 om 13:34

Mijn record

Vanaad gelegd >> wandelen met een keer dw en tw, dus dat tikte lekker aan. Ik heb er wel even fotootje van gemaakt, als bewijs ))

Groetjes Janneke

(Janneke67)

(Janneke67)

12-12-2011 om 13:35

Oeps

Typen met een ipad gaat zo lekker
Ik bedoel dat ik 175 punten had gelegd vandaag

Groetjes Janneke

Thursday Next

Thursday Next

13-12-2011 om 17:20

Taaltik

Ik maak bij wordfeud wel gebruik van taaltik: http://www.taaltik.nl/Wordfeud/
Hier kun je zien of een woord wordt goedgekeurd, dat kun je natuurlijk ook doen door het woord gewoon te leggen maar taaltik is wat makkelijker.
Mijn record op een normaal bord is trouwens 198, yathzee met 6x woordwaarde (2x3).

1 keer

Heb ik 268 punten gehaald in de eerste zet
Het woord weet ik niet meer, maar het was een radom spelletje en bij de ster naast was het helemaal rood en oranje.( Links en rechts dan) En ik kon ook nog alle 7 letters gebruiken.
Wat ik vaak doe, is gewoon proberen.......Vooral als ik graag een bepaald vakje wil gebruiken en eigenlijk niks weet.
Dan leg ik allerlei combinaties en probeer net zolang tot ie iets goedkeurt. Wat dus heel vaak dan lukt. En meestal probeer ik het eerst natuurlijk met de hoogste puntenletters.
Soms zeer bizarre woorden vindt ie goed. Dat snap ik zelf ook niet.
Mag dat dan wel, of is dat ook valsspelen?
groeten albana

Puck

Puck

14-12-2011 om 16:35

Nee albana

Dat vind ik geen valsspelen, dat is gewoon trial and error. Ik maak er met één van mijn speelmaatjes juist een sport van om de meest rare woorden te leggen.

Puck

Puck

14-12-2011 om 16:36

En chatten

Chatten jullie ook tijdens het wordfeuden? Ik wel, vind het erg gezellig, krijg je toch een beetje het idee dat je bij elkaar in de buurt zit ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.