Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Fianna

Fianna

09-05-2011 om 21:19

1e dag op nieuwe school

Voor degenen die het gevolgd hebben, vandaag zijn mijn kinderen begonnen op hun nieuwe school. Vanmorgen kreeg ik het even benauwd en dacht dat ik een hele foute beslissing had genomen, maar mijn vrees lijkt ongegrond, zo ver je dat kunt zeggen na 1 dag.
Oudste vond het heel leuk en zei dat hij niet wist dat het zo rustig en stil kon zijn in een klas en dat iedereen zo aardig was en elkaar zo veel hielp en andere zoon was vooral blij dat hij niet gepest, geschopt en geslagen werd tijdens het buiten spelen. En hij draait gewoon mee met groep 2, ondanks zijn verjaardag op 4 oktober. Okee, ik weet het, eerste dag kan er niet al te veel aan afleiden, maar wel een goede binnenkomer.
Ik ben wel opgelucht

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

09-05-2011 om 21:44

Fianna

Ik hoop dat vandaag het begin is van heel veel positieve schooldagen voor je kinderen. ☺ Leuk hoor, dat je er nog op terug komt.

Guinevere

Guinevere

09-05-2011 om 22:33

Mooi

Mooi zo, de teerling is geworpen. En houd je ons op de hoogte hoe het op de iets langere termijn gaat?

Fianna

Fianna

09-05-2011 om 22:47

Reactie

Dank je Kobalt voor je lieve bericht en Guinevere uiteraard laat ik weten hoe het verder gaat!
Het al echt niet steeds rozegeur en maneschijn zijn, maar zeker een hele verbetering!

Fijn!

Fijn Fianna dat het zo goed begonnen is!

Fiorucci

Fiorucci

10-05-2011 om 08:18

Een goed begin....

Wat zal er een last van je afvallen, geweldig zeg!

Fransien

Fransien

10-05-2011 om 09:46

Fijn zeg

Wat zal dat een opluchting zijn. En nu op naar de tweede dag.

Moek

Moek

10-05-2011 om 10:28

Eerste dag zegt best wat

Volgens mij kijg je vrij snel een bepaald gevoel over een plek, dus volgens mij zegt dit wel wat. Dat had ik bij mijn huidige baan ook, 8 jaar geleden - na 1 dag wist ik al dat ik hier lang ging blijven.

dihanne

dihanne

10-05-2011 om 21:44

Goed nieuws!

Mooi Fianne!

Het sociale klimaat lijkt in ieder geval een stuk beter dan op de vorige school.

Er zal nog wel eens een terugslag zijn, maar je kinderen konden niet op die oude school blijven. Alleen al omdat jij daar niet meer achter stond. En dat voelen ze natuurlijk ook!

succes op de nieuwe school

Dihanne

Fianna

Fianna

13-05-2011 om 22:00

De eerste week

Okee, de eerste week. Ik vind eigenlijk de verandering bij zoon 2, groep 2 het frappanst. Meestal wilde hij uit school met de playstation of de ds, met rust gelaten in ieder geval, niet spelen met andere kinderen. Hij is nu de hele week aan het buiten spelen. Maar het opvallendst vind ik nog bij hem dat als ik vraag wat hij op school gedaan heeft, ik een antwoord krijg (met de computer, werkjes gedaan, gegymd enz) ipv 'weet ik niet' of 'dat ben ik vergeten'. het kan toeval zijn, maar toch.
Oudste heeft ook nog steeds erg naar zijn zin, alhoewel hij wel wat klasgenootjes mist.
God wat is het emotioneel om je kinderen van school te veranderen, maar heb je het eenmaal gedaan, denk je: waar heb ik me zo druk op gemaakt?

Goed gedaan dus

van je uitspraak "andere zoon was vooral blij dat hij niet gepest, geschopt en geslagen werd tijdens het buiten spelen" moest ik wel even slikken. Mijn zoon is ook gepest toen hij kleuter was, zo akelig. Wat was ik blij dat de pester toen naar een andere school ging.

Fianna

Fianna

16-05-2011 om 13:52

Karin*

ja, ik eigenlijk ook. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe erg het was bij hem. Ik sprak laatst wat moeders en 1 zei dat er in zijn oude klas idd erg veel geschopt en geslagen wordt en de andere moeder zei dat haar zoon zegt dat mijn zoon vaak werd geslagen en geschopt.
Nooit geweten en de juf ziet het nooit. Nu snap ik waarom hij zich zo vaak terug trok thuis, niet meer met vriendjes wilde afspreken en niet buiten wilde spelen. Nu is hij hele dagen buiten. Het lijkt er op dat die 2 weken vakantie en week nieuwe school daar voor gezorgd hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.