Tirza G.
14-11-2008 om 22:39
Alweer een nieuwe rector
School van oudste krijgt begin volgend jaar alwéér een nieuwe rector. In dit geval is het de vijfde rector in heel de schoolcarriere (6V, 7e jaar). Met wiskunde is ze dit haar aan haar 11e docent begonnen. Pfffffff.
School van jongste is net begonnen aan een nieuwe rector, hij zit in de derde. Ben benieuwd hoeveel hij er nog gaat verslijten.
Dat kan toch niet goed zijn voor een school, zoveel wisselingen? Enne........zou ik ook kunnen solliciteren
Tirza
Temet
14-11-2008 om 22:53
Ja maar, ja maar,
die rectors (rectores?) branden natuurlijk af van de jaarlijkse bijdragediscussie-met-Tirza
Het geeft wel ernstig te denken over de organisatie, overigens.
Groeten,
Temet
dirksmama
15-11-2008 om 08:01
Kan best
Maar hoe leuk is het als je moeder rector van de school is?
Je bent wel van de ouderbijdragetoestanden af.
Tirza G.
15-11-2008 om 16:13
Nou ja
Ze doet dit jaar eindexamen, dus ik zal haar niet veel langer meer pesten. Kan ik wél haar diploma-uitreikings-toespraak houden ![]()
Ik vraag me gewoon zomaar af wat de functie-eisen zijn, volgens mij hoef je geen onderwijsgevende te zijn namelijk.
Maarre: is het zo'n gek gevoel van mij dat dit niet goed is voor een organisatie?
Tirza
Annelies
15-11-2008 om 21:18
Symptoom
Ik zie het als een symptoom: het rommelt kennelijk in het team, er zitten mensen waarmee niet te werken valt of lastige facties. Bedenk dat docenten met een contract haast niet weg te krijgen zijn. En juist in verouderende teams kunnen sommigen jarenlang het team in de greep houden.
Lekt er niets over uit? Via de oudercommissie, buurvrouwen die er toevallig werken, bevriende docenten, of gewoon schandaaltjes die in de lokale pers terechtkomen?
Annelies
Jujube
17-11-2008 om 10:16
Veel
De 5e rector in 7 jaar vind ik echt heel veel. Dat zegt wel iets over het reilen en zeilen binnen een school. Op school van zoon (nu in de 4e) gaat de 2e rector weg. De eerste is begin dit jaar vertrokken en de 2e was echt heel goed. Enthousiast, goede ideeen (ik zit in de ouderraad), positief, etc. Hij gaat weg wegens onenigheid met het bestuur van de school. Morgenavond hoor ik meer, want dan is er weer een vergadering.
Vooral voor het docententeam is het een slag; zij waren zeer positief over hem en voelden zich serieus genomen. Ik ben best pissig dat hij nu opstapt, maar weet niet precies op wie....
Groet,
Jujube
Tirza G.
18-11-2008 om 00:02
Okee
Dan zie ik het dus niet verkeerd. Ja, het rommelt in deze school, maar ik had het idee dat déze man de boel aardig op de rails had gekregen. Zijn motivatie voor vertrek ligt in de persoonlijke sfeer, tja, dat kan natuurlijk.
Ik ga er eens een briefje aan het bestuur aan wijden.
Tirza
Slootje
18-11-2008 om 08:41
Zwaar?
Tirza, ik vraag me af of dat bij jullie komt door een lastig bestuur, door docenten, door jobhoppen? Ik weet zelf van drie schooldirecteuren hier in de regio die een hersenbloeding hebben gekregen. Alledrie zeer betrokken bij hun school. Toeval? Of is de baan te zwaar?
Slootje