penningmeester or
12-01-2011 om 21:37
Ben ik weer (or gedoe)
met een vraag. Over die bonnen van de kerst, team en overige or-leden vinden het ok dat het gedeclareerd wordt, dus vooruit dan maar. Ondanks dat deze persoon nog niet betaald heeft, want dat doet ze altijd wel, zegt de vorige penningmeester.
Er zijn overigens verder geen bonnen ingeleverd, dus met die ene kan ik dan ook nog wel leven, al blijf ik het bedrag behoorlijk hoog vinden.
Maar een andere vraag. Het financiele jaarverslag en kascontrole. Hoe ziet dat er uit? Wat lever ik? Wat moet de kascontrole precies doen?
penningmeester or
13-01-2011 om 23:27
Drommels
dank je! Ik ben weer een stuk wijzer. Overzicht heb ik. Daarop inderdaad een begroting, gebaseerd op als iedereen zou betalen. daarnaast heb ik dan staan wat er werkelijk is binnen gekomen en uitgegeven. Per feest uitgesplitst.
Alle bonnen e.d. zijn ook gewoon in te zien, dus in principe moet die controle geen probleem zijn!
Ik had al gezegd dat de vorige penningmeester er een zooitje van had gemaakt? Ok, er is dus geen voorbeeld uit andere jaren....
penningmeester or
13-01-2011 om 23:30
Zo....slik...
is dat jullie school? Ik dacht dat een klein potje op zich wel gebruikelijk was, maar die school (ouderraad) heeft een behoorlijke pot opgebouwd!
Maar als voorbeeld kan ik hem goed gebruiken voor het einde van het jaar!
penningmeester or
14-01-2011 om 12:24
Pelle
inderdaad, ongelooflijk. Ik geloof dat ik dan ook een paar jaartjes zou overslaan met betalen.
vlinder72
14-01-2011 om 14:59
Overschot mag niet
Tenminste bij ons op school niet. Geld van de ouderraad moet in principe dat schooljaar opgemaakt/gebruikt worden. Nu blijft iedereen meestal met de activiteiten wel binnen budget en daardoor blijft er vaak wel iets over. Als er teveel over is dan wordt er iets extra's gedaan of mogen de leerkrachten iets leuks voor de kinderen uitzoeken. Bijvoorbeeld nieuwe spelletjes voor in de klas.
penningmeester or
14-01-2011 om 16:14
Vlinder
op zich ben ik daar ook voorstander van, maar een klein buffertje lijkt mij niet onwenselijk. 10% van het totale budget schijnt een normale buffer te zijn.