Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Inanna

Inanna

02-07-2018 om 22:30

boeken niet ingeleverd volgens van dijk


Tango

Tango

02-08-2018 om 15:07

Heb gemeld

Ik heb gemeld in de boekenlijst. Aangegeven dat het boek niet bruikbaar is (wat natuurlijk eigenlijk wel zo is). Ben benieuwd wat er nu mee gebeurt. Ik heb er nog geen informatie over ontvangen. Voorlopig houd ik dit boek maar. Kan wel gaan bellen, maar heeft dat zin dan? Ik begreep eerder hier dat er alleen maar scholieren aan de telefoon zitten.

Zeetakje

Zeetakje

02-08-2018 om 16:00

Tango

Dat is ook onze ervaring, maar in dit geval hoeven ze alleen een aantekening te maken dat het boek in hele slechte staat is en dat is iets wat ze (in ieder geval destijds bij ons) wel kunnen en mogen doen. Maar als je het gemeld hebt, zal er neem ik aan wel een reactie komen.

Wonder

Hier gebeurt een klein wonder. De boeken worden vandaag geleverd en volgens de mail die ik kreeg ontbreekt er maar 1 boek en dat is een deel 2, dus voorlopig niet nodig. En dan is ons na de klacht ook al de 'schade' kwijtgescholden aan het dure boek. Zal Van Dijk zijn leven gebeterd hebben of horen wij dit jaar gewoon bij de mazzelaars?

Zoonlief wil nog niet aan school denken, maar ik ga vanmiddag meteen dat pakketje open maken en checken wat erin zit.

Tango

Tango

11-08-2018 om 10:52

Hier ook goede service

Het beschadigde boek is vervangen door een ander exemplaar. Heb het nog niet gezien want ik ben zelf niet thuis. Heb ook geen idee wat we met het vieze boek moeten doen. Waarschijnlijk gewoon weggooien.
Nu nog wachten op de ontbrekende boeken voor dochter, besteld bij Studers. Hopelijk komen die ook snel. Heb er flink voor betaald dus dat mag dan wel.

Zeetakje

Zeetakje

28-08-2018 om 15:20

Tango

Heb jij nog iets gehoord over het vieze boek? Dochter hier had een boek dat tijdens het kaften al uit elkaar viel. We hebben gebeld en inmiddels een ander boek ontvangen.

Ze zeiden dat we het gammele boek nog niet terug moesten sturen. Instructies over het al dan niet terugsturen van het oude boek zouden bijgesloten worden bij het "nieuwe" boek. Er zat niets bij en ik heb eigenlijk geen puf om er weer achteraan te bellen, terwijl er daar iets misgaat.

Heb jij inmiddels al instructies van Van Dijk over het vieze boek? Anders levert onze dochter het aan het eind van het schooljaar maar weer in denk ik. Weggooien durf ik niet zo goed.

Tango

Tango

28-08-2018 om 15:31

Boek

Ja, kreeg keurig een nieuw (gebruikt maar netjes) exemplaar opgestuurd met de mededeling dat we het oude boek mochten vernietigen. Dat is dus netjes de papierbak in gegaan.

Zeetakje

Zeetakje

28-08-2018 om 17:06

Tango

Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat ik er dan toch nog maar een telefoontje of een mailtje aan ga wagen. Geen idee wat wij met het oude boek moeten doen, maar we hadden er in ieder geval geen melding bij dat we het oude boek mogen vernietigen, dus ik durf het niet bij het oud papier te doen.

We zitten ook niet te wachten op een boete omdat we het oude boek straks niet teruggestuurd hebben. Lijkt me niet, maar je weet het maar nooit. Lekker vaag weer.

anoniem

anoniem

03-09-2018 om 08:54

uiteindelijk toch een coulance rekening

Uiteindelijk een mail gestuurd met rekening wordt niet betaald totdat rechter etc. etc. Zou binnen een dag reactie krijgen. Dit gebeurde meerdere weken later middels twee facturen, waarbij één volgens hun niet ingeleverd boek in een keer gefactureerd werd als een boek met schade....

Uiteindelijk een review over van Dijk gegeven op een bepaalde website, en voila, binnen no time een reactie van een andere afdeling en uiteindelijk uit coulance de facturen gecrediteerd.
Het klopt dus blijkbaar echt dat dit effectiever werkt dan al het andere.

School gaat er ook achteraan om proberen te regelen dat er weer een inleverbewijs direct bij inleveren wordt ingeleverd.
En anders gaat heel het inleveren gefilmd worden en zal ik de verantwoordelijke van van Dijk bij het inleveren persoonlijk een door ons opgesteld formulier laten ondertekenen. (door omstandigheden hebben we namelijk twee bestellingen en dus twee formulieren, dus voel al weer aan waar dit naar toe kan gaan),

anoniem

anoniem

29-06-2020 om 08:11

nieuwe werkwijze van Dijk ivm Corona

Vanwege Corona moeten de leerlingen de boeken in een zak in een container leggen.
Geen bewijs of niks wordt er vervolgens meegegeven,
Boeken worden vervolgens een paar dagen later bij Van Dijk gescand en je krijgt dat een bevestiging of factuur.
School zegt : maak maar een foto dat accepteert van Dijk wel als bewijs als er iets niet klopt.....
Helaas hebben wij zulke slechte ervaringen met de communicatie met van Dijk (als zij fouten maken bij het inleveren of scannen van de boeken), dat ik maar weer moet zien of dit dit jaar wel allemaal weer goed gaat.

ElenaH

ElenaH

29-06-2020 om 08:24

Hier

Is het goed gegaan. De boeken zijn een week geleden ingeleverd, inderdaad in een plastic tas. Drie dagen later hadden we de bevestiging: alles was compleet en netjes, rekening € 0.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-06-2020 om 09:04

Ga ik doen

Ik was van plan om ieder boek te fotograferen voor het in de zak gaat. Zelf geen slechte ervaringen trouwens, maar ik heb er genoeg van anderen gehoord.

Pluk

Pluk

29-06-2020 om 10:09

Ik ook

Alles fotograferen. Wij hebben veel gedoe gehad.

chips

Dat had ik ook moeten doen, fotograferen. Heb het niet gedaan...Hier de boeken donderdag ingeleverd en nu hopen we er maar het beste van. Gelet op de posting van Elena zouden we dus vandaag of morgen mail kunnen verwachten.

Groeten,

Temet

Foto's als bewijs

Ik ben hier op school boekenfondscoördinator. Wij hebben een intern boekenfonds, dat wil zeggen dat de boeken ons eigendom zijn en Van Dijk ze distribueert. Als er boeken missen is dat een schadepost voor de school. Ik heb al aangegeven dat ik foto's van boeken niet accepteer als bewijs, het is namelijk best makkelijk om onderling foto's uit te wisselen (heb jij een kiekje van Getal & Ruimte deel 4?). Ook proactief een foto maken van een geleend boek van je klasgenoot omdat je het zelf mist is niet zo moeilijk.

Ik heb de leerlingen gevraagd de boeken in huishoudcellofaan te verpakken en de lijst er zichtbaar bij te doen zodat letterlijk en figuurlijk veel transparanter is wie wat inlevert. Niet alleen in het belang van school, ook zeker voor de leerlingen. En verder heb ik 'discretionaire bevoegdheid' om boeken op ingeleverd te laten zetten als een leerling bij mij komt met een geloofwaardig verhaal.

skik

Flavia

Flavia

29-06-2020 om 12:41

Skik

Foto van boek fysiek op de inleverlijst met naam kind duidelijk leesbaar lijkt me wel betrouwbaar bewijs.
Gewoon een foto is idd minder betrouwbaar.

Zeetakje

Zeetakje

29-06-2020 om 14:11

Temet

Wij hebben woensdag ingeleverd en ook nog niets gehoord. Het blijft ieder jaar weer een vervelend gedoe. En dan straks maar weer hopen dat het nieuwe pakket compleet en in acceptabele staat is.

Zeetakje

Tot nu toe hebben we nooit problemen met Van Dijk gehad, dus ik hoop dat dat in coronatijd niet anders wordt

Groeten,

Temet

Tango

Tango

29-06-2020 om 22:18

Inleveren

Hebben jullie nu al ingeleverd? Wanneer begint bij jullie dan de vakantie?
Ik ga morgen dan maar even bellen naar zoon zijn voormalige school wanneer hij moet inleveren. Zoon is na de kerstvakantie van school gewisseld en heeft nog boeken van zijn vorige school. We hebben van Van Dijk bericht gekregen, maar van die school natuurlijk niet. We willen natuurlijk niet te laat zijn met inleveren...

foto

Hier Iddink, die bij de inleverinstructies juist het advies geeft om foto's te maken....

Tango

Hier in de regio Noord begint de zomervakantie aanstaande maandag.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.