Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Astrid

Astrid

27-08-2009 om 21:04

Boekenkaften, wat een gedoe!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

29-08-2009 om 17:43

Meerdere keren?

per jaar ? Een enkele keer wel eens met een plakbandje iets bijgewerkt maar nog nooit een hele kaft. En het hangt wel van de rol af hoeveel eruit gaat. Die ik nu heb gingen 5 boeken uit en er is over voor min nog wel 2 .

We shall see tirza.

Volgens mij had ik 6 rollen voor 12 euro, We hebben minstens 20 boeken gekaft, en er is nog royaal over. Misschien was het geen hip kaftpapier (want effen), of misschien is het flutkwaliteit en moeten er in november ge-her-kaft worden. Dat hoor je nog van me!

Ingrid

Astrid

Astrid

29-08-2009 om 22:25

10 rollen a 1,50

Zoon heeft voor elk vak een andere kleur. Totaal 10 kleuren. De schriften zijn precies in de zelfde effen kleuren als het kaftpapier. Dus oranje boek + oranje schrift voor bv. nederlands. Voor sommige vakken ook nog A4 lijntjes of A4 ruitjes schriften in weer dezelfde kleur. Wij hebben dus 10 rollen kaftpapier (1,50 p/st). Sommige vakken hebben maar 1 boek, dus ongeveer 3/4 rol is nog over. De rest is voor nood als er wat kapot gaat. Als er teveel over blijft moet hij de rest volgend jaar weer gebruiken. Idem voor de schriften, daar heeft hij er nu volgens mij wel 40 van. Krijg je van die combi pakketjes schriften.

Ik heb ook nog gedacht aan die kant en klaar rekbare kaften. Ze hebben ze alleen niet in 10 effen kleuren, dus dat viel af. Ik vond ze ook wel redelijk aan de prijs. Als je ze een paar jaar kan gebruiken zijn ze wel weer goedkoop.

Morgen maar de rest kaften. Heb nog wel even tijd. Zoon gaat toch eerst nog a.s. week op Brugklas kamp.

Rosa

Rosa

30-08-2009 om 14:14

Een vraag over die rekbare stoffen kaften

Ik had ook die rekbare stoffen kaften gezien maar zoon wilde dat niet (gaat naar de brugklas). Waarschijnlijk wil hij het volgend jaar wel want hij vond dat kaften echt helemaal niks om te doen.

Nu herinner ik me van vroeger dat de boeken die wij huurden gewoon meestal harde kaften hadden. Nu heeft zoon allemaal van die boeken met van die flutkaften, gewoon zacht, zeg maar pocketboekspul. Kunnen daar die rekbare kaften ook omheen of heb je dan echt harde kaften nodig?

bibi63

bibi63

30-08-2009 om 15:31

Grappig

Bij ons op de BS moet vanaf groep 5 een aantal boeken gekaft worden, omdat die meegaan naar huis voor het leren van toetsen (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur, verkeer). Maar ook reken en taal boeken gaan wel eens mee indien een taak nog niet af is ofzo. Dus hier vanaf groep 5 al een aantal boeken kaften, en ja, dat heb ik wel samen gedaan met dochterlief. Ik denk dat tegen de tijd dat ze naar het VO gaat (nu groep 7) kaften voor haar een fluitje van een cent is.
Groetjes,
Bibi

Lynna

Lynna

30-08-2009 om 16:57

Rosa

Mijn kinderen hebben ook rekbare kaften, ideaal, maar alleen voor boeken met harde kaften inderdaad, Boeken met zachte kaften moeten gewoon gekaft worden met kaftpapier.

Rosa

Wij hebben ook een aantal rekbare boekenkaften gekocht en ik zag op een site ook dat ze een soort karton verkochten wat je dan tussen het boek en de rekbare boekenkaft moest stoppen zodat je een "hard"boek kreeg.
Wij hebben onze boeken nog niet binnen maar ik heb de rekbare boekenkaft geprobeerd om een kleiner boek maar dat vind ik niks. dan flubbert ie zo?
Dus alleen voor de grotere boeken gaan we ze gebruiken.
Ik zag trouwens wel heel veel verschillende kleuren op de site.

mirreke

mirreke

31-08-2009 om 12:11

Zachte kaft en prijs stoffen kaft

Mijn dochter heeft één boek dat een te slappe kaft heeft. Voorlopig heeft ze daar een kartonnetje achter de kaften gestopt, zodat het toch mooi eruit ziet. We zien wel of dat blijft. Die stoffen kaften zitten heel diep om de achterkant, dus met hele diepe hoeken. Vrijwel de hele achterkant is ermee bedekt, dus het zit mooi en stevig. Ik vermoed dat dat wel blijft houden, zo'n kartonnetje.
Over de prijs: ik heb een pakketje kaften van zo'n twintig stuks aangeschaft bij het boekenpakket. De prijs was niet belachelijk duur, anders had ik het niet gedaan, ik vermoed 7,50.
Dochter is nog steeds heel tevreden.

Rosa

Rosa

31-08-2009 om 12:31

Dat is een goed idee

Een kartonnetje erachter! Ik ga het onthouden voor volgend jaar.

Starry Night

Starry Night

31-08-2009 om 21:41

Jeetje...

Ik heb vanmiddag snel al haar boeken zitten kaften, zij reikte de plakbandjes aan. Had eerst zelf drie boeken nodig om te bedenken hoe het ook alweer precies moest (nou ja, ongeveer precies) en kreeg er toen aardigheid in. Geheel in eigen stijl van je rambam huppekee, sommige wat erg ruim in hun velletje "en als ze een prijs gaan uitschrijven voor de slordigst gekafte boeken dan winnem wij." Hahaha, wat was die mama toch grappig, terwijl ik het toch o zo netjes deed, vond ze.

Linealen kwamen er niet aan te pas, da's duidelijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.