Tippylee
21-03-2011 om 15:53
Boekenlijst bestellen, hoe werkt dat?
Onze zoon gaat naar Het Streek in Ede. Nu vroeg ik me af hoe het in zijn werk gaat met het bestellen van de boeken.
Ik begrijp dat je een boekenlijst krijgt, die je dan kan bestellen bij iddink.nl. Wanneer krijg je die lijst? en wanneer krijg je de boeken?
Het leek me nl. een goed idee om zo nu en dan in de vakantie de boeken in te kijken, zodat hij een beetje weet wat hem te wachten staat.
Ik heb geen idee of het ook zo werkt!
Tips?
Tippylee

cqcq
21-03-2011 om 15:58
Geen lijst
Meestal krijg je geen lijst, maar kun je bij Iddink aangeven op welke school je zit en in welke klas. Iddink geeft dan aan welke boeken je moet bestellen.
)meestal kan bestellen vanaf enkele weken voor de zomervakantie)
Leveren doen ze ergens in de zomervakantie )bij voorkeur als je op vakantie bent).

Fiorucci
21-03-2011 om 16:08
Klopt
Je weet kennelijk al dat je bij Ibbink moet zijn, dus via hun site kun je invoeren welke school en welk leerjaar je kind zal gaan bezoeken. Zo kun je dan de juiste boeken bestellen.

Buk
21-03-2011 om 16:08
Simpel
heel simpel, Iddink. Je krijgt net voor de vakantie een schrijven via school met een inlogcode en wachtwoord. Dan log je bij Iddink in, geeft aan op welke school je zit en op welke niveau(vmbo/havo enz) en je krijgt de lijst op je scherm(die is dus al door school doorgegeven aan Iddink). Verder kun je nog aanvullende dingen kiezen als pennen, kaften, tassen, atlassen, noem maar op die je dus ook aanvinkt als je daar iets van wilt. Dan kun je kiezen welke tijd je de boeken wilt laten leveren, meestal 3 opties meen ik maar daar zul je niet meer heel veel plezier van hebben in de vakantie. Wij krijgen ze meestal een paar dagen voor school begint maar ik geef wel altijd de laatste optie aan.

Tineke
21-03-2011 om 18:09
En hier
Kind gaat op de eerste schooldag met lege boekentas naar school en komt met een overvolle weer thuis. De volgende dag dienen alle boeken en werkboeken gekaft te zijn. Wij hoeven dus niks te bestellen, behalve dan de Lijsters.

Puck
21-03-2011 om 21:18
Bijna hetzelfde als kaatje
Hier krijgen ze de eerste les de boeken van dat vak mee en dan moet het ook de volgende les gekaft zijn.

Tippylee
21-03-2011 om 21:53
Bedankt allemaal
Nu weet ik dus dat je via school een inlogcode krijgt etc....dat wist ik allemaal nog niet.
Bedankt, we wachten het dan maar netjes af.
kaftpapier etc...kunnen we natuurlijk wel alvast in huis halen.
groetjes
Tippylee

Vic
21-03-2011 om 21:57
Hmmm
Heb ik wat gemist?! We hebben toch nog vier maanden de tijd om kaftpapier te kopen? Ik word hier heel nerveus van

Puck
22-03-2011 om 08:54
Kaftpapier van school
Omdat school hier het boekenpakket levert en het in goede staat wil houden leveren zij ook het kaftpapier. Van dat oerdegelijke bruine spul. Wil je je eigen kaftpapier gebruiken dan moet dat daar overheen of het moet net zo stevig zijn.
Tippylee, volgens mij is het je eerste kind dat naar het VO gaat en krijgen jullie nu al de kriebels in je buik, maar ik zou gewoon wachten tot je van school een lijst krijgt met wat je moet aanschaffen. Woordenboeken, rekenmachine, etc. stelt school ook soms specifieke eisen aan.

Maxime.M
22-03-2011 om 15:40
Kaftpapier stevig!
Let op dat je stevig dik kaftpapier koopt, wij hadden de eerste keer heel leuk kaftpapier met dessin maar na 3 maanden was dat al stuk. Of je koopt wel mooi kaftpapier wat wat dunner is, maar koop er dan meteen een rol breed doorzichtig plakband bij om alle randen van het boek te tapen, dan blijft het wat langer mooi. Vroeger hadden wij namelijk onze boeken in een schooltas, dan bleven ze aanzienlijk mooier dan in rugzak of leren shopper zoals mijn dochter heeft.

Sancy
22-03-2011 om 19:56
Ach welnee lezer
"Gewoon pakketten uittellen voor havo/mavo is ontzettend veel werk. Vroeguh hadden ze op de school waar ik werk een boekenfonds , daar waren twee personeelsleden vaak maandenlang mee bezig."
Nou dat is gewoon niet slim aangepakt. Trouwens, maandenlang lijkt me sterk overdreven aangezien de boeken gedurende het schooljaar in gebruik zijn en dus alleen in de zomervakantie de pakketten kunnen worden samengesteld. ik neem aan dat die personeelsleden toch wel ook een zomervakantie hadden?
Ik had het boekenfonds jarenlang als zomerbaantje toen ik op het voortgezet onderwijs zat. Met een groep van 8 meiden werken we 3 weken lang 6 uur per dag. En dan hadden we voor de hele scholengemeenschap van 1200 leerlingen alle boeken gecontroleerd, gerepareerd en uitgeteld, inclusief de wisselende pakketten van de bovenbouwleerlingen.

Buk
22-03-2011 om 21:30
Kaften
Tippylee, je bent er idd rijkelijk vroeg mee. Wat al gezegd wordt, de grote schoolcampussen komen pas in de zomer, is ook leuk om te gana kijken. En dingen als potloden enzo kun je toch nog niet kopen, je weet niet was school wil. Zo ook met schriften, mag ze schriften of heeft ze een map met losse blaadjes. Moet ze kleine schriften, grote schriften, dat krijg je nog allemaal mee van school. Ook een rekenmachine van een bepaald type en merk werd hier geadviseerd. Ik zou ook nog even wachten!
Nog even over die kaften; bij Iddink verkopen ze ook stoffen kaften. Ik vind ze ideaal, in de eerste gekocht en nu(4e jaar) zijn de eerste versleten. Ze zijn niet goedkoop én niet iedere kaft past op ieder boek dus de grote boeken zul je nog moeten kaften als je die stoffen kaften zou overwegen. Je kunt ze trouwens ook online kopen bij bijv booksox, dresz enz.

Fiorucci
22-03-2011 om 21:59
Tippylee
En koop niet alles op die dure campus, waar je vijf euro betaald voor een paar pennen. Vergeet Hema niet,daar heb je er 40 voor 5 euro..

snuffie60
23-03-2011 om 11:46
Buk
Blijven die stoffen kaften ook goed zitten om boeken met een slappe omslag.......
Raken de kinderen niet uitgekeken op ieder jaar hetzelfde omslagje? Hoeveel boeken krijgen ze ongeveer en krijgt bijv. ieder vak een eigen kleurtje ? ( ik kan me herinneren dat de papieren kaften zo volgekladderd werden oor de herkenning dat je nooit misgreep, maar als nu alleen het formaat het verschil gaat maken...
snuf

Buk
23-03-2011 om 12:13
Snuffie
Ik kan natuurlijk alleen voor mijn dochter praten maar ik had het idee dat het eigenlijk alleen in de brugklas heel belangrijk was welke kaft eromheen zat. Mijn dochter vond het in ieder geval prima om de jaren daarna weer dezelfde te gebruiken. Je kunt die kaften los en per zoveel kopen, zij had verschillende. Erop zat een sticker met daarop de naam van het vak.
Over die slappe boeken: dat is altijd prima gegaan. Er zat idd wel eens een boek tussen wat meer was dan gewoon slap en daar duwde ze dan wel eens een karton achter, dan was het opgelost. Je hebt ze ook in gewoon effen kleur, wel verschillende kleuren in een zending.
Ik vind ze fijn, aan het einde van het jaar in de was en ze zijn weer als nieuw. Boeken blijven ook beter beschermd dan die enkele waar papier omheen zit.

soepstengel
24-03-2011 om 20:03
Stoffen kaft
had dochter hier ook, die zijn idd wel fijn,maar het 2de jaar wilde ze ze toch lieverneit want....dan konden ze neit op haar kaft schrijven

Buk
24-03-2011 om 22:14
Ha, niet op haar kaft schrijven, wat maak je me nou
Natuurlijk kun je op een stoffen kaft schrijven!

soepstengel
29-03-2011 om 19:22
Buk....
t moest met typ-ex volgens dochter want dat deden ze bij iedereen en de stoffen kaft gleed steeds weg.

Buk
30-03-2011 om 09:18
Nee, dan moet het papier zijn
Ah, ik geef me over. Als het idd meer is dan wat geklieder met pen dan wordt het misschien te moeilijk met een stoffen kaft
Misschien maar van dat ouderwetse, dikke, effen kaftpapier, dat leent zich waarschijnlijk het best voor die dingen. Kunnen ze ook nog op verven, mocht daar behoeft naar zijn.
Leuk die verschillen. Mijn dochter is niet zo van dat kliederige, zie ik ook in haar agenda niet. Als die kinderen die overal BFF ed op willen schrijven, die doen dat maar bij iemand anders is haar gedachte.